Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOnder invloed van THC stilstaande auto

Onder invloed van THC stilstaande auto

59 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Dunne zei:
Rustig aan Bee! Ik nam dat aan omdat er overal beweerd word dat je gewoon tot 5 gram bij je mag hebben. Niet mogen echt maar er word niks tegen gedaan als je gepakt word. Daarom dacht ik dat het een soort van mocht. Ik persoonlijk ken namelijk niemand waarvan de wiet is afgepakt als je minder dan 5 gram bij je hebt. Over het recht hebben om 5 gram bij je te hebben heb ik niks gezegd. Alleen datik dacht dat het een soort van mocht. Ook omdat elke coffeeshop dat zegt waar je koopt. Je mag maximaal 5 gram per dag kopen bij de shop.
Klik om te vergroten...
Hoezo rustig aan? Ik leg toch alleen uit hoe het werkt. En ja wat ik dus al zei, iets mogen is een recht en dat kan dus per definitie niet in een gedoogbeleid. Iets een soort van mogen zou je het kunnen noemen ja, maar dat betekent dus ook automatisch dat ze het dan in kunnen nemen. Ik ken ook niemand waarbij wiet is ingenomen, maar dat zegt natuurlijk niks over of dat kan gebeuren. Zoals ik al zei, de politie heeft wel wat beters te doen over het algemeen, maar als bezit bijvoorbeeld samen gaat met rijden onder invloed of een andere overtreding dan heeft de politie dus alle recht om wiet in beslag te nemen aangezien wiet gewoon illegaal is officieel.

Persoonlijk verbaasd het mij gewoon dat twee stoners zoals jullie niet weten hoe de wet omtrent wiet werkt in Nederland. Toegegeven, het is een zeer rare en kromme wet, maar zoals ik wilde duidelijk maken zegt de term gedogen eigenlijk al meer dan genoeg.
C
ConjoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mag je wel nicotine tot je nemen achte het stuur? Want staat ook bekend als drugs? Dunne mag dat wel?

Nicotine is een van de voornaamste oorzaken van de verslavende maar ook verdovende werking van roken...
C
ConjoLid
01-01-2024, 00:00
#3
chainsmoker1998 zei:
Wat is je bron ? Hoe kom je aan deze informatie ?
Rommel op een forum posten kunnen we allemaal. Ik ben er ook 99% zeker van dat dit complete onzin is aangezien ik er dus onderzoek naar heb gedaan en uit verschillende bronnen informatie gehaald heb.



Op basis van een forum rank denk je dat ik niet weet wat het CBR is ? lol. De melding naar het CBR wordt pas gemaakt NADAT jij je schuldig hebt bevonden aan een strafbaarfeit in de auto. Als je even mijn Posts leest kan je daar wel uit opmaken of ze die melding gaan doen of niet,
Klik om te vergroten...


Hahah grapjas ben je ook ! Ga eens ff googlen
. Ik heb alleen maar problemen(CBR op basis vermoedens) Clown bassie 2.0 net 20 jaar! Net uit ze luier en doet of verstand van zaken! Heeft 1 a 2 jaar ze rijbewijs....


E58BAB43-FF3A-46DD-B8C2-D0D506B2917C.png
8
8ïžâƒŁ6ïžâƒŁLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ziet er leuk uit die foto @Conjo met flinke taalvaut (te maken krijgen van), van welke site is die?
C
ConjoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Recreatief gebruik cannabis / wiet
Recreatief gebruik van cannabis / wiet is aan de orde bij een incidenteel gebruik of een gebruik beperkt tot een enkele keer per maand. In de jurisprudentie is een gebruik van 3 / 4 jointjes per week in ieder geval als drugsmisbruik aangemerkt. Dat is dus duidelijk te veel.


Onderzoek naar de rijgeschiktheid (drugs)
Het onderzoek naar de rijgeschiktheid in verband met het bezit of rijden onder invloed van drogerende stoffen, oftewel drugs, is de zwaarste maatregel die door het CBR kan worden opgelegd. Bij drugs zijn er ook geen lichtere maatregelen die opgelegd kunnen worden, zoals bij alcohol de LEMA, EMA of het ASP. Het onderzoek naar de rijgeschiktheid wordt uitgevoerd door een psychiater in opdracht van het CBR. U ontvangt een oproeping voor een onderzoek bij een vaste psychiater van het CBR bij uw in de buurt. Het is belangrijk dat u daar op tijd verschijnt. Het CBR onderzoek naar de rijgeschiktheid omvat vier onderdelen: een urineonderzoek, een bloedonderzoek, een lichamelijk onderzoek, en een vraaggesprek. Het is erg belangrijk dat u zich goed voorbereid op het onderzoek. Bestel daarom de uitgebreide informatiebrochure "Onderzoek naar de rijgeschiktheid".


https://cbr-advocaat.nl/vorderingsprocedure-cbr/
à€°
à€°à€€à€żLid
01-01-2024, 00:00
#6
chainsmoker1998 zei:
Hallo

Ik heb het nog even iets verder uitgepluist. Ik heb het gevraagd aan een docent die al een lange tijd les geeft ik het vak rechten.

Het komt eigenlijk weer terug op het verhaal van @Rebell
Het gaat hier om Artikel 160 van de wegen en verkeerswet. Wat de docent dus vertelde als je op de parkeerplaats staat met de motor aan kunnen ze het opvatten dat je wilt of gaat vertrekken wat je dus strafbaar maakt. Zit jij in een auto met de motor uit en die het liefst ook geen warme motor meer heeft ben je wettelijk gezien niet strafbaar.

Ik denk dat als ze merken dat je onder invloed bent je mogelijk een tijdelijke rijontzegging krijgt dat je sowieso komende 24 uur niet mag rijden. Je behoud in iedergeval wel je rijbewijs.
Klik om te vergroten...
Klinkt aannemelijk. Ik zou dan idd maar het zekere voor het onzekere nemen.
à€°
à€°à€€à€żLid
01-01-2024, 00:00
#7
Conjo zei:
https://cbr-advocaat.nl/vorderingsprocedure-cbr/
Klik om te vergroten...

Dat is duidelijke informatie.
C
ConjoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dus wie er meer als 3 JOINTJES rookt! perweek ! BEN je gewoon Gore JUNKY !
C
ConjoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Handig tips:
https://www.voc-nederland.org/2018/05/overleef-de-speekseltest-20-paranoide-tips-van-mario-zwart/


Paniek!

Cheech & Chong: Up in Smoke

Moet de THC echt acuut, meteen uit je mond weg? Spoel je mond dan met afwasmiddel of wasmiddel. Smerig maar effectief. Niet doorslikken! Moet het nog agressiever? Spoel dan met verdunde isopronol (=isopropyl alcohol, = schoonmaak alcohol). Maximaal 30%, want het brandt je bek uit. Niet doorslikken!! Is de paniek totaal, combineer ze dan: eerst spoelen met verdunde iso, daarna met (af)wasmiddel. Maak zelf de afweging of het je dit waard is en of er geen andere oplossing is.

Haha :stoned::stoned::stoned:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Psychedelibee zei:
Hoezo rustig aan
Klik om te vergroten...
Sorry voor mijn kribbige reactie. Ik was met mijn verkeerde poot uit bed gestapt en vanaf het opstaan een rot humeur gehad. Geen reden om zo tegen jou te doen, excuus!

Psychedelibee zei:
Persoonlijk verbaasd het mij gewoon dat twee stoners zoals jullie niet weten hoe de wet omtrent wiet werkt in Nederland. Toegegeven, het is een zeer rare en kromme wet, maar zoals ik wilde duidelijk maken zegt de term gedogen eigenlijk al meer dan genoeg.
Klik om te vergroten...
Nu je het uit hebt gelegd zie ik mijn eigen logica ook niet meer in. Ik had mij er zelf nooit diep in verdiept eigenlijk. Ik had aangenomen dat wiet zelfs tot 5 gram “mocht”. Het mag dus niet maar er staan geen sancties op als het op dat moment het enige “vergrijp” is. Thanks!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Dunne zei:
Sorry voor mijn kribbige reactie. Ik was met mijn verkeerde poot uit bed gestapt en vanaf het opstaan een rot humeur gehad. Geen reden om zo tegen jou te doen, excuus!
Klik om te vergroten...
No worries!
C
ConjoLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik was geslaagd voor mijn rijexamen stoned! Ik kreeg nog compliment voor uitstekend rijgedrag! Hij was zeer tevreden ! Rij instructeur zei daarna die kun je in je zak steken! Dikke Glimlach erbij!:stoned::stoned::stoned: Vroeger was het normaal dat je met een Jointje achter stuur zat! Ik werd juist relax van! Geduldig! in 10 jaar tijd nooit ongeluk veroorzaakt of iets terwijl ik per dag 120 KM reed maar aangezien! Ze super streng zijn geworden. Laat ik dat nu achterwegen
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mocht de parkeerplaats openbaar benaderbaar zijn, ben je de lul. Omdat je op die parkeerplaats deel uit maakt van de openbare weg. Is het een parkeerplaats met een slagboom is het geen openbare weg en kun je gewoon lekker je gang gaan al zullen ze 'iets' proberen. Politie dient het publieke domein, niet het privé domein.

Hetzelfde is als een boer die met een oude auto over zijn eigen privéterrein aan het crossen is. Hij heeft geen rijbewijs of iets nodig, z'n auto kan een verroeste rammelbak zijn zo lang hij zich maar niet begeeft op de openbare weg.
a
anoniempje12341Lid
01-01-2024, 00:00
#14
De Dunne zei:
Deze discussir is zowel hier als elders vaak genoeg gevoerd. Niemand rijd beter onder invloed wat diegene zelf ook denkt.
Nogmaals deze discussie voeren heeft geen zin. Je rijd gewoon NIET onder invloed van wat dan ook. Punt.
Natuurlijk ben en rijd je rustiger na wiet. Je hebt jezelf “verdoofd”.
Klik om te vergroten...
Ik zit jouw reacties beetje te lezen en jij bent echt een naar persoon
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
anoniempje12341 zei:
Ik zit jouw reacties beetje te lezen en jij bent echt een naar persoon
Klik om te vergroten...

WTF?
Je bent nog geen half uur lid en weet nu al dat ik een naar persoon ben? Leuke binnenkomer... 😳
Ik zo een donkerbruin vermoeden (ik voel het aan mijn water zeg maar) dat het nieuwe lid @anoniempje12341 het hier uiteindelijk niet lang zal uithouden. Call me crazy (oh wacht, het was “naar“) maar ik heb er in de afgelopen 9 jaar hier zoveel meteen bijdehand en fout binnen zien komen dat je het eigenlijk op je vingers na kan tellen.

Oh well, time will tell! (Hee dat rijmt!)
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#16
anoniempje12341 zei:
Ik zit jouw reacties beetje te lezen en jij bent echt een naar persoon
Klik om te vergroten...
Houd op joh, de dunne heeft gewoon gelijk.
a
anoniempje12341Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Zeelanddude zei:
Houd op joh, de dunne heeft gewoon gelijk.
Klik om te vergroten...
Hij kan wel gelijk hebben, maar de toon waarop die reageert op sommige mensen die overduidelijk met hun handen in t haar zitten.. komop hey, verder dat iemand een nieuw account aanmaakt betekent niet dat die nooit op het forum heeft gekeken?
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#18
het klinkt gek maar bij mij werkt een lichte high ook wel beter met rijden ik zie alles kijk overal heen en zie zelfs bladere bewege in me ooghoek byv ‘ en ik rij inplaats 70 gewoon netjes 50 als dagelijkse blower wen je deraan heb je tollerantie en werk blowen net wat anders ‘ maar ieder zijn mening of zijn ‘ feit ‘
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#19
anoniempje12341 zei:
Hij
Klik om te vergroten...

He shit, die Koninginnen avatar helpt toch niet genoeg geliefde DF’rs...
Maar goed, ik ben nu veel te moe om een nutteloze discussie te gaan voeren die toch op niets uitdraait.
Dus jij @anoniempje12341 hebt gelijk: (“de ander gewoon gelijk geven“ werkte ook bij mijn neefje van 4, dus wie weet) ik ben een naar persoon.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#20
600 meter valt reuze mee. Ik zie vrijwel iedereen na een groot festival onder invloed wegrijden die meerdere combinatie's drugs op hebben ..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."