#1
Hoezo rustig aan? Ik leg toch alleen uit hoe het werkt. En ja wat ik dus al zei, iets mogen is een recht en dat kan dus per definitie niet in een gedoogbeleid. Iets een soort van mogen zou je het kunnen noemen ja, maar dat betekent dus ook automatisch dat ze het dan in kunnen nemen. Ik ken ook niemand waarbij wiet is ingenomen, maar dat zegt natuurlijk niks over of dat kan gebeuren. Zoals ik al zei, de politie heeft wel wat beters te doen over het algemeen, maar als bezit bijvoorbeeld samen gaat met rijden onder invloed of een andere overtreding dan heeft de politie dus alle recht om wiet in beslag te nemen aangezien wiet gewoon illegaal is officieel.Rustig aan Bee! Ik nam dat aan omdat er overal beweerd word dat je gewoon tot 5 gram bij je mag hebben. Niet mogen echt maar er word niks tegen gedaan als je gepakt word. Daarom dacht ik dat het een soort van mocht. Ik persoonlijk ken namelijk niemand waarvan de wiet is afgepakt als je minder dan 5 gram bij je hebt. Over het recht hebben om 5 gram bij je te hebben heb ik niks gezegd. Alleen datik dacht dat het een soort van mocht. Ook omdat elke coffeeshop dat zegt waar je koopt. Je mag maximaal 5 gram per dag kopen bij de shop.
Persoonlijk verbaasd het mij gewoon dat twee stoners zoals jullie niet weten hoe de wet omtrent wiet werkt in Nederland. Toegegeven, het is een zeer rare en kromme wet, maar zoals ik wilde duidelijk maken zegt de term gedogen eigenlijk al meer dan genoeg.

