Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsik stop ermee... zoveelste keer

ik stop ermee... zoveelste keer

25 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
H
HDALid
01-01-2024, 00:00
#1
Way to go !!!!

Elke dag is er weer één gewonnen hé !
Geloof in jezelf en ga van je eigen kracht uit, zou ik zeggen !
d
dennisLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo allemaal!

Ik heb weer eens de hele nacht wakker gelegen..
En zit op mijn werk alsof er net een trein over me heen is gereden..

Een van de vele fijne pluspunten die coke te bieden heeft..

zucht!

Ik heb al mijn connecties weer uit mijn telefoon geflikkerd..
Zodat ik nu eens zonder die klotecoke moet gaan leven!
Da's dan ook voor t eerst in 12 jaar..

Begin er niet aan, weet je ook niet wat je mist! ...niks namelijk

ruggesteuntjes welkom!

Toedeloe!

Dennis
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#3
hmmmz,veel suc6 ermee kerel,...ik begin de nadelen ervan ook te ondervinden,en ik gebruik het nog maar 6 maanden...in het begin een half grammetje per week,nu een gram per week,soms 2 weken ertussen.heb me voorgenomen om bij nieuwjaar de laatste keer 2gr te nemen en dan nietmeer!! soms voel ik me echt zenuwachtig vanbinnen,weet niet of dat aan de coke te danken is,of aan de 4/5j dat ik met regelmaat drugs gebruik... :angry: :(
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#4
succes ermee gozer!!!
en sterkte!!
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#5
Sterkte, :).
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
he Dennis, heel veel sterkte, doe je best dan zal het het je zker lukken! :)
c
cuntLid
01-01-2024, 00:00
#7
good luck!
d
dennisLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bedankt voor al die ruggesteuntjes!

Echt cool!

Ja, ga t echt weer eens proberen!
Als ik t kan minderen naar 1 x per maand ben ik eigenlijk al heel tevreden.. Maar 2 of 3 x per week 1 of 2 gr. is echt te veel.

Dan lijd alles eronder.. werk, relatie, gezondheid, gedrag...

En als ik iets niet zal missen, dan zijn t wel die nachten zonder slaap..

Pffffff... Ben kapot..
Vroeger trok ik er nog een tweede of derde nacht bij.
Maar ben inmiddels 34 dus dat lukt nie meer! hihi

Nogmaals bedankt voor de ruggesteuntjes en ik zal posten hoe het gaat als jullie dat leuk vinden..

Gr. Dennis
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#9
tuurlijk is dat leuk,het zijn ook deze verhalen die mij ervan weerhouden om soms weer maar een gram te gaan halen...bij nieuwjaar nog eens en erna niemeer!!!

take care kerel en veel suc6,lukt wel met een beetje moeite!!!!!rook een joint als je trek hebt in coke,is niet veel,maar je hebt IETS hé :)
d
dennisLid
01-01-2024, 00:00
#10
thanks frisko

goeie tip idd jointje roken..
gaat de zin/drang van over dat weet ik.
maar daar was ik eigenlijk 4 jaar geleden al mee gestopt hihi..

Maar wel beter jointje roken dan grammetjes scoren..

tnx, bye
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#11
dennis zei:
thanks frisko

goeie tip idd jointje roken..
gaat de zin/drang van over dat weet ik.
maar daar was ik eigenlijk 4 jaar geleden al mee gestopt hihi..

Maar wel beter jointje roken dan grammetjes scoren..

tnx, bye
Klik om te vergroten...
idd,als ik het zenuwachtig gevoel krijg vanbinnen ga ik lekker op me kamer zitten en rook ik er ene,je moet denken 1 joint = 2u ofzo en t kost je miss hoop en al 2€ :),zien dat je ergens mee bezig kan zijn,je gedachten verzetten,weet niet of je een vrouw hebt ofzo?
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#12
tja veel geluk.. hopelijk wordt de verleiding niet te groot
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Jeller zei:
tja veel geluk.. hopelijk wordt de verleiding niet te groot
Klik om te vergroten...
met de steun van mensen moet het lukken,het is niet dat je lichaan het nodig heeft éh,het zit hem allemaal tussen je oren,en dat moet je onthouden,dan lukt het je wel,denk aan al de andere mooie dingen die het leven bied,en aan het geld dat je uitspaart... :wink: :mrgreen:

suc6 :wave:
s
satdrLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoi Dennis,

Het is voor mij zeer herkenbaar wat jij meemaakt..... Heb ook zoooo vaak mijn dealernrs. weggegooid en besloten om voor altijd te stoppen.... Wat helaas steeds niet lukte. Het is zeeeeer verslavend zoals jij al weet.
De coke had mij in zijn macht....


Teneerste moet je het ECHT ZELF willen, dat stoppen. Jij bent de enige die die knop om kan draaien.
Je kunt eens een lijstje met min-punten van je gebruik maken.
En een lijstje met plus-punten van je gebruik.


Je zult je trek moeten leren herkennen en die leren om te draaien in niet gebruiken.
Vaak is het al een onderbewust proces geworden, net als naar de wc gaan bv, dus de trek herkennen en omdraaien die trek, je moet iets anders gaan doen, bv een vriend bellen, gaan rennen, gaan zingen, gaan eten, kortom totaal iets anders gaan doen. Op een gegeven moment zul je zien dat de trek best snel weer verdwenen is wanneer je jezelf op deze manier afleidt en iets anders gaat doen.
Een dagboek bij houden is ook nuttig, wanneer je bijhoudt wanneer je trek hebt, waar je trek hebt en wat je er tegen gedaan hebt (of niet tegen gedaan hebt) Dit leert jou je gevaarlijke situaties te herkennen en er wat tegen te doen. Bij mij trad trek altijd op als ik alleen was in de auto. DAt is dan dus een risico-situatie waar je alert op moet zijn.
Ik ben zelf 5 jaar aan de coke geweest, met toppen van gemiddeld grammetje per dag.
Dit heeft me mijn relatie gekost, mijn vrienden, mijn spaarrekening en mijn baan.
Uiteindelijk is het me gelukt af te kicken mbv van de Brijder stichting. Die hebben een online therapie, te vinden op www.brijder.nl
Die therapie heeft ongeveer gedaan wat ik hierboven beschreef.
Je hebt online feedback van een therapeut, anoniem, je kunt inloggen en bv je dagboek bijhouden op jou eigen tijd, wanneer jij dat wil. Dan hoeven anderen er ook niet van op de hoogte te zijn. Dat was voor mij ideaal want ik wilde het zelf alleen oplossen.
Je kunt er alleen maar beter van worden als je het probeert....

Dennis ik leef met je mee, heel veel succes, als je nog iets wil weten laat het me dan even weten......

Sterkte, JanWillem
s
sneeuwuilLid
01-01-2024, 00:00
#15
als je wilt stoppen zoals ik heb gedaan. zal je er keihard voor moeten knokken en er alles voor over moeten hebben. ik spreek uit ervaring als ik zeg dat ik 20 jaar lang 10 joints per dag rookte en de laatste 5 jaar hiervan gemiddeld 2 gram coke per dag heb gesnoven... ik ben nu 56 dagen clean. en voor de verslaafden onder ons kunnen mij altijd om raad vragen, want sneeuwuil was een een jaar geleden nog een zware hash en coke junkie. maar zeker niet op zijn achterhoofd gevallen. ik heb hier hard voor gevochten en weet dat het kan en ook hoe...en voor degene onder jullie die net als ik echt willen stoppen staat mijn mailbox altijd open...

i'm at your service...
C
CordiniLid
01-01-2024, 00:00
#16
Suc6 man! Andere tip mischien en helemaal aan t begin: geen films/tv kijken waar coke in voorkomt, werkt bij mij altijd erg aantrekkend(als dat een woord is) :rolleyes: ...
S
SheenaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik weet niet of jij dat ook hebt, maar dat is dan mijn advies wat ik ken van mezelf: stop ook voorlopig met drinken. als ik 3 vaasjes op heb krijg ik de kriebels van binnen bij een biertje hoort een lijntje :wink: . Met een joint niet dat helpt wel idd..
c
cuntLid
01-01-2024, 00:00
#18
Sheena zei:
Ik weet niet of jij dat ook hebt, maar dat is dan mijn advies wat ik ken van mezelf: stop ook voorlopig met drinken. als ik 3 vaasjes op heb krijg ik de kriebels van binnen bij een biertje hoort een lijntje :wink: . Met een joint niet dat helpt wel idd..
Klik om te vergroten...
ja dat heb ik ook!
ben nu 2x wezen stappen met alcohol op, en had echt het gevoel dat ik wat miste! echt in tijden niet uitgeweest zonder iets te gebruiken ..
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#19
Frisko zei:
tuurlijk is dat leuk,het zijn ook deze verhalen die mij ervan weerhouden om soms weer maar een gram te gaan halen...bij nieuwjaar nog eens en erna niemeer!!!

take care kerel en veel suc6,lukt wel met een beetje moeite!!!!!rook een joint als je trek hebt in coke,is niet veel,maar je hebt IETS hé :)
Klik om te vergroten...
da van na nieuwjaar hou ik u wel aan....want we doen het veel te gjan
strak nog eens gjanneren en dan gedaan :smoke: :smoke:
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#20
schranziewanzie zei:
Frisko zei:
tuurlijk is dat leuk,het zijn ook deze verhalen die mij ervan weerhouden om soms weer maar een gram te gaan halen...bij nieuwjaar nog eens en erna niemeer!!!

take care kerel en veel suc6,lukt wel met een beetje moeite!!!!!rook een joint als je trek hebt in coke,is niet veel,maar je hebt IETS hé :)
Klik om te vergroten...
da van na nieuwjaar hou ik u wel aan....want we doen het veel te gjan
strak nog eens gjanneren en dan gedaan :smoke: :smoke:
Klik om te vergroten...
idd zo gaat het zijn....(hopelijk) maar peis van wel :wink: :wink: :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."