Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Tjesssus, Kan je nu ook al verslaafd raken aan neusspree........."
"De volgende dag pas?"
"Hoi Dennis, Het is voor mij zeer herkenbaar wat jij meemaakt..... Heb ook zoooo vaak mijn dealernrs. weggegooid en besloten om voor altijd te stoppen.... Wat helaas steeds niet lukte. Het is zeeeeer verslavend zoals jij al weet. De coke had mij in zijn macht.... Teneerste moet je het ECHT ZELF willen, dat stoppen. Jij bent de enige die die knop om kan draaien. Je kunt eens een lijstje met min-punten van je gebruik maken. En een lijstje met plus-punten van je gebruik. Je zult je trek moeten leren herkennen en die leren om te draaien in niet gebruiken. Vaak is het al een onderbewust proces geworden, net als naar de wc gaan bv, dus de trek herkennen en omdraaien die trek, je moet iets anders gaan doen, bv een vriend bellen, gaan rennen, gaan zingen, gaan eten, kortom totaal iets anders gaan doen. Op een gegeven moment zul je zien dat de trek best snel weer verdwenen is wanneer je jezelf op deze manier afleidt en iets anders gaat doen. Een dagboek bij houden is ook nuttig, wanneer je bijhoudt wanneer je trek hebt, waar je trek hebt en wat je er tegen gedaan hebt (of niet tegen gedaan hebt) Dit leert jou je gevaarlijke situaties te herkennen en er wat tegen te doen. Bij mij trad trek altijd op als ik alleen was in de auto. DAt is dan dus een risico-situatie waar je alert op moet zijn. Ik ben zelf 5 jaar aan de coke geweest, met toppen van gemiddeld grammetje per dag. Dit heeft me mijn relatie gekost, mijn vrienden, mijn spaarrekening en mijn baan. Uiteindelijk is het me gelukt af te kicken mbv van de Brijder stichting. Die hebben een online therapie, te vinden op www.brijder.nl Die therapie heeft ongeveer gedaan wat ik hierboven beschreef. Je hebt online feedback van een therapeut, anoniem, je kunt inloggen en bv je dagboek bijhouden op jou eigen tijd, wanneer jij dat wil. Dan hoeven anderen er ook niet van op de hoogte te zijn. Dat was voor mij ideaal want ik wilde het zelf alleen oplossen. Je kunt er alleen maar beter van worden als je het probeert.... Dennis ik leef met je mee, heel veel succes, als je nog iets wil weten laat het me dan even weten...... Sterkte, JanWillem"
"Precies, dus ff ontopic: heb 900 mg kristallen, neem normaal bommetje met 140 mg, maar wil er dit keer pep bij doen voor de "wakker" , hoeveel mg zal ik doen? Gebruik nooit pep en weeg 100 kg. Bvd"
"satdr zei: Hoi Dennis, Het is voor mij zeer herkenbaar wat jij meemaakt..... Heb ook zoooo vaak mijn dealernrs. weggegooid en besloten om voor altijd te stoppen.... Wat helaas steeds niet lukte. Het is zeeeeer verslavend zoals jij al weet. De coke had mij in zijn macht.... Teneerste moet je het ECHT ZELF willen, dat stoppen. Jij bent de enige die die knop om kan draaien. Je kunt eens een lijstje met min-punten van je gebruik maken. En een lijstje met plus-punten van je gebruik. Je zult je trek moeten leren herkennen en die leren om te draaien in niet gebruiken. Vaak is het al een onderbewust proces geworden, net als naar de wc gaan bv, dus de trek herkennen en omdraaien die trek, je moet iets anders gaan doen, bv een vriend bellen, gaan rennen, gaan zingen, gaan eten, kortom totaal iets anders gaan doen. Op een gegeven moment zul je zien dat de trek best snel weer verdwenen is wanneer je jezelf op deze manier afleidt en iets anders gaat doen. Een dagboek bij houden is ook nuttig, wanneer je bijhoudt wanneer je trek hebt, waar je trek hebt en wat je er tegen gedaan hebt (of niet tegen gedaan hebt) Dit leert jou je gevaarlijke situaties te herkennen en er wat tegen te doen. Bij mij trad trek altijd op als ik alleen was in de auto. DAt is dan dus een risico-situatie waar je alert op moet zijn. Ik ben zelf 5 jaar aan de coke geweest, met toppen van gemiddeld grammetje per dag. Dit heeft me mijn relatie gekost, mijn vrienden, mijn spaarrekening en mijn baan. Uiteindelijk is het me gelukt af te kicken mbv van de Brijder stichting. Die hebben een online therapie, te vinden op www.brijder.nl Die therapie heeft ongeveer gedaan wat ik hierboven beschreef. Je hebt online feedback van een therapeut, anoniem, je kunt inloggen en bv je dagboek bijhouden op jou eigen tijd, wanneer jij dat wil. Dan hoeven anderen er ook niet van op de hoogte te zijn. Dat was voor mij ideaal want ik wilde het zelf alleen oplossen. Je kunt er alleen maar beter van worden als je het probeert.... Dennis ik leef met je mee, heel veel succes, als je nog iets wil weten laat het me dan even weten...... Sterkte, JanWillem Klik om te vergroten..."
"Weggehaald door (een) gebruiker"