Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsik stop ermee... zoveelste keer

ik stop ermee... zoveelste keer

25 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
d
dennisLid
01-01-2024, 00:00
#1
thanks frisko

goeie tip idd jointje roken..
gaat de zin/drang van over dat weet ik.
maar daar was ik eigenlijk 4 jaar geleden al mee gestopt hihi..

Maar wel beter jointje roken dan grammetjes scoren..

tnx, bye
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#2
dennis zei:
thanks frisko

goeie tip idd jointje roken..
gaat de zin/drang van over dat weet ik.
maar daar was ik eigenlijk 4 jaar geleden al mee gestopt hihi..

Maar wel beter jointje roken dan grammetjes scoren..

tnx, bye
Klik om te vergroten...
idd,als ik het zenuwachtig gevoel krijg vanbinnen ga ik lekker op me kamer zitten en rook ik er ene,je moet denken 1 joint = 2u ofzo en t kost je miss hoop en al 2€ :),zien dat je ergens mee bezig kan zijn,je gedachten verzetten,weet niet of je een vrouw hebt ofzo?
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#3
tja veel geluk.. hopelijk wordt de verleiding niet te groot
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jeller zei:
tja veel geluk.. hopelijk wordt de verleiding niet te groot
Klik om te vergroten...
met de steun van mensen moet het lukken,het is niet dat je lichaan het nodig heeft éh,het zit hem allemaal tussen je oren,en dat moet je onthouden,dan lukt het je wel,denk aan al de andere mooie dingen die het leven bied,en aan het geld dat je uitspaart... :wink: :mrgreen:

suc6 :wave:
s
satdrLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoi Dennis,

Het is voor mij zeer herkenbaar wat jij meemaakt..... Heb ook zoooo vaak mijn dealernrs. weggegooid en besloten om voor altijd te stoppen.... Wat helaas steeds niet lukte. Het is zeeeeer verslavend zoals jij al weet.
De coke had mij in zijn macht....


Teneerste moet je het ECHT ZELF willen, dat stoppen. Jij bent de enige die die knop om kan draaien.
Je kunt eens een lijstje met min-punten van je gebruik maken.
En een lijstje met plus-punten van je gebruik.


Je zult je trek moeten leren herkennen en die leren om te draaien in niet gebruiken.
Vaak is het al een onderbewust proces geworden, net als naar de wc gaan bv, dus de trek herkennen en omdraaien die trek, je moet iets anders gaan doen, bv een vriend bellen, gaan rennen, gaan zingen, gaan eten, kortom totaal iets anders gaan doen. Op een gegeven moment zul je zien dat de trek best snel weer verdwenen is wanneer je jezelf op deze manier afleidt en iets anders gaat doen.
Een dagboek bij houden is ook nuttig, wanneer je bijhoudt wanneer je trek hebt, waar je trek hebt en wat je er tegen gedaan hebt (of niet tegen gedaan hebt) Dit leert jou je gevaarlijke situaties te herkennen en er wat tegen te doen. Bij mij trad trek altijd op als ik alleen was in de auto. DAt is dan dus een risico-situatie waar je alert op moet zijn.
Ik ben zelf 5 jaar aan de coke geweest, met toppen van gemiddeld grammetje per dag.
Dit heeft me mijn relatie gekost, mijn vrienden, mijn spaarrekening en mijn baan.
Uiteindelijk is het me gelukt af te kicken mbv van de Brijder stichting. Die hebben een online therapie, te vinden op www.brijder.nl
Die therapie heeft ongeveer gedaan wat ik hierboven beschreef.
Je hebt online feedback van een therapeut, anoniem, je kunt inloggen en bv je dagboek bijhouden op jou eigen tijd, wanneer jij dat wil. Dan hoeven anderen er ook niet van op de hoogte te zijn. Dat was voor mij ideaal want ik wilde het zelf alleen oplossen.
Je kunt er alleen maar beter van worden als je het probeert....

Dennis ik leef met je mee, heel veel succes, als je nog iets wil weten laat het me dan even weten......

Sterkte, JanWillem
s
sneeuwuilLid
01-01-2024, 00:00
#6
als je wilt stoppen zoals ik heb gedaan. zal je er keihard voor moeten knokken en er alles voor over moeten hebben. ik spreek uit ervaring als ik zeg dat ik 20 jaar lang 10 joints per dag rookte en de laatste 5 jaar hiervan gemiddeld 2 gram coke per dag heb gesnoven... ik ben nu 56 dagen clean. en voor de verslaafden onder ons kunnen mij altijd om raad vragen, want sneeuwuil was een een jaar geleden nog een zware hash en coke junkie. maar zeker niet op zijn achterhoofd gevallen. ik heb hier hard voor gevochten en weet dat het kan en ook hoe...en voor degene onder jullie die net als ik echt willen stoppen staat mijn mailbox altijd open...

i'm at your service...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."