Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe komt het dat coke voor mij veel verslavender is dan xtc

Hoe komt het dat coke voor mij veel verslavender is dan xtc

33 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoe bedoel je dat coke geen voldoening geeft lana? Als dat bij mij het geval was zou ik dat niet gebruiken.
I
Inga

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Bon ik zal maar met de deur in huis vallen. Ik ben nieuw hier.
En ik vermoed dat ik als 35 jarige vrouw een buitenbeentje ben op dit forum. Reeds iets meer dan een jaar gebruik ik coke. Enkel in de weekends. In het begin serieuze shit door mijn neus gehaald (niesbuien sinusitis enz... ) Nu heb ik de laatste maanden een goede dealer gevonden en al die problemen zijn van de baan. Met als gevolg dat BIBI eraan hangt he. In de week heb ik er totaal geen behoefte aan... maar eens vrijdag begint te naderen .... Het is zo raar... Bij XTC heb je een veel beter gevoel (na 1uur) Het duurt langer... Het is een pak goedkoper... De dag nadien ben ik altijd enorm happy.... En toch kan ik perfect van een pil blijven als ik ze in huis heb. Het kan soms maanden duren eer ik er weer eens eentje neem.

Coke daarentegen...... :confused:
C
ColaiutaLid
01-01-2024, 00:00
#3
das volgensmij gewoon het snuiven opzich waar je trek in krijgt..
F
FlasherLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hey landgenoot. Hoe komt het dat coke verslavender is dan XTC? Tjah, daar kan ik niet op antwoorden. Maar ik kan je wel zeggen dat ik net hetzelfde heb. Hoewel ik weinig gebruik heb ik toch altijd zin als ik er aan moet denken en k'denk er vrij veel aan zelfs. Ge moet den TV maar opzette of ge ziet der ene snitse. Het mooi in een lijntje leggen is ook al zo plezant he :tongueout:

Achja, ik ben er van overtuigd adat andere gebruikers hier je best een wetenschappelijke verklaring kunnen geven waarom C verslavender is dan bolle. Ik vind zelf het effect van XTC beter dan die van C, alleen al omdat het langer duurt en ook nog eens veel goedkoper is. Maar toch zeg ik nooit nee tegen een lijntje :mrgreen:

Wel opletten he meid dat je niet teveel gaat gebruiken, idenk effe aan je kinderen als je er hebt. Ik zou me echt verloren voelen moest mijn moeder aan de coke zou zitten.
P
Psychedelic_FairytaleLid
01-01-2024, 00:00
#5
cocaïne is nu eenmaal veel verslavender dan xtc
xtc kun je ook maar 1 à 2 keer per maand gebruiken, anders heeft het geen goed effect meer
coke daarentegen kun je veel frequenter gebruiken, wat de kans op verslaving nog verhoogt...

pas maar op dat je niet echt verslaafd raakt, een coke verslaving is zeer hardnekkig en dus zeer moelijk om vanaf te geraken...
y
yellowmoonLid
01-01-2024, 00:00
#6
coke is iets dat je op elke uur van de dag kan doen maar xtc zou niet veel mensen elke dag doen
L
LanaLid
01-01-2024, 00:00
#7
BobG zei:
Hoe bedoel je dat coke geen voldoening geeft lana? Als dat bij mij het geval was zou ik dat niet gebruiken.
Klik om te vergroten...

Nou ik bedoel eigenlijk, dat je er nooit vol van zit.
De eerste lijn is lekker, de 2e al minder enz. Maar je blijft wel pakken om het gevoel van het eerste lijntje na te streven.
Met een pilletje ben je wel even zoet. En kun je trouwens idd ook niet zomaar ff tussendoor doen.
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#8
XTC kan je maximaal 1x per 2-3 maanden doen anders bouwt je tolerantie op.
Bij Coke is dit niet het geval.
m
melissaLid
01-01-2024, 00:00
#9
om te beginnen buitenbeentje ben je niet,we hebben hier naar mijn weten nog 4 dames over de 30,inclusief ikzelf :wink:
helaas heb ik geen direct antwoord op je vraag,ik heb geen ervaring met xtc,maar met sos des te meer.....
een dikke 5 weken ben ik clean geweest om nu alsnog weer de fout in te gaan,wetende wat voor een ellende t met zich meebrengt...
op de een of andere manier kom ik er niet van los....
sos is met recht een duivel want t sluipt er langzaam in terwijl jezelf denkt dat je alles onder controlle hebt(de schijn van de lijn).
sos is wel degelijke een gevaarlijke drug,t tegendeel werd mij beweerd toen ik mijn eerste lijn nam....
t was elite drugs,niks zoals hero.......jaja
was er toen maar een drugsforum geweest......
en daarbij misbruik ik t niet,ik ben vrijdagavond gebruiker.....heb nooit gezondigd door de weeks maar er af komen.........ho maar
I
IngaLid
01-01-2024, 00:00
#10
heykes,

Mercie voor jullie antwoorden.

En Melissa het is zoals je zegt... het is een sluipend gif. Het is gelukkig voor mij niet evident om er aan te geraken (gelukkig maar) En ik hou mijn gezond verstand erbij. Ik gebruik om de 14 dagen. Als de kinderen bij hun vader zijn en ik eens een stapje in de wereld wil zetten of gewoon met wat vrienden bij ons thuis.

De merde bij Coke is dat je niet echt afkick verschijnselen hebt. Maw je denkt gewoon dat je er af kan blijven, en het is zoals Flasher zegt... je moet geen film bekijken of er wordt wel regens een lijn gekapt en dan zit je daar lekker op te kwijlen. Niet dat ik dan in mijn auto ga springen om er om te rijden, maar toch zit je er weer aan te denken.

Gelukkig ben ik er niet afhankelijk van. Maar ik weet dat het gevaar op de loer ligt. Ik heb een vriend gekend die zijn huis heeft moeten verkopen..... Dus ik weet perfect hoe het niet moet....

En dat van die tolerantie wist ik niet en dit verklaart veel
v
visjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
bij snuiven voel je iets na 1 minuut ofzo, en bij een pilletje voel je pas iets na een half uur of langer (hangt af van persoon tot persoon). het effect is heviger en dan wiil je meer ...
n
nexusLid
01-01-2024, 00:00
#12
De verslavendheid van een drug hangt ondermeer samen met op welke manier het werkt. Meestal kan je stellen dat drugs die op de dopamine systemen werken tot de meest verslavende drugs behoren (Nicotine, speed, coke, en onrechtstreeks H).

X werkt minder op de dopaminesystemen in. Komt er nog bij dat XTC een redelijke tolerantie opwekt.
P
Psychonaut1976Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Re: Hoe komt het dat coke voor mij veel verslavender is dan

@inga

Is voor de meeste zo omdat..

Je sos zomaar ff kan doen voor de bezigheid en zonder lange nasleep
je zal maar eens na wat pillen de volgende dag moeten werken..dat kan niet he,je hebt dan nog rare knikkers in de ogen en een gevoeletje over je heen.

Dat heb je met sos niet...

Daarom denk ik...
M
MissDiorLid
01-01-2024, 00:00
#14
Coke is voor mij ook een stemmetje in mn hoofd..
Heb al eens 2 jaar helemaal niets meer gebruikt..
Ma t stemmetje gaat denk ik nooit meer helemaal weg...
Daarom: met mate!! Zo af en toe is niks mis mee..
Pillen zijn gewoon niet zo verslavend, en alles wat je snuift is verslavender dan slikken, omdat t sneller en korter werkt!
Sos is gewoon een lekker duiveltje!!!
Groetjes Jenn
E
EnigmatiqueLid
01-01-2024, 00:00
#15
coke is nu eenmaal stukken verslavender dan Xtc ..
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Colaiuta zei:
das volgensmij gewoon het snuiven opzich waar je trek in krijgt..
Klik om te vergroten...

dit heb ik precies zo, coke ben ik al mee gestopt omdat als ik wat gebruik, ik het goed wil voelen en dat had ik bij coke niet, alleen het snuiven op zich is gewoon lekker, de smaak ook.
Maar ja ik heb het er niet voor over om 20/25 neer te leggen , dan maar een gram speed...
Het snuiven is voor mij het verslavende :wave:
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#17
Coke verdoofd. Dat is wat het zo verslavend maakt.

Sommige mensen vinden het lekker om verdoofd te zijn. Verdovinng is niks meer voelen, als mensen lijden, vinden ze verdoving lekker. Lijd je missichien ergens aan?
P
PsiloLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik denk dat het verslavende effect vooral ligt in de combinatie van de werkingssnelheid met het nemen van een bepaalde dosis en de wijze waarop de stof werkt (in dit geval de dopamine)

Een snuifje werkt dus verslavender dan een pilletje, maar een spuitje of haaltje dus verslavender dan een snuifje.
Basen is dus o.a. verslavender dan snuiven omdat het effect sneller en heftiger optreedt.

Onze hersenen bestaan uit basale kernen die onze basale gevoelens en instincten regelen, stimuleren en kunnen onderdrukken.

Als we nu een stofje nemen die die balans verstoord door o.a. de hoeveelheid dopamine te verhogen kunnen we de "genotscentra"van onze hersenen stimuleren.

Als je deze stimulans met een soort van "genotscentra" en de wijze van toedienen van de drug combineert heb je dus een Pavlov-reactie.
Het een en ander kan de mate van verslaving verklaren.

Aanvulling:
Ik vindt het effect van MDMA echt overweldigend beter dan Coke. Maar Coke heb ik inmiddels meer gedaan dan MDMA. Ik zou zo een lijntje nemen.....en geen pilletje.
E
EnigmatiqueLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het is algemeen bekend dat het snuiven op zich dikwijls de verslaving veroorzaakt..
f
funLid
01-01-2024, 00:00
#20
dus coke dan maar in een bommetje?
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."