Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaarom je geen crack meot gebruiken

Waarom je geen crack meot gebruiken

28 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
F
Fishhead07Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Zoals alle andere vind ik het heel knap om je verhaal hier te posten. verder is het ook heel informatief inderdaad. Ik heb gelukkig in mijn directe omgeving geen mensenn die hard en softdrugs gebruiken. Dat maakt het voor mij makkelijk soms tijden niet te gebruiken. Ik heb via me vriendin en via oude vrienden van school wel genoeg mensen om me heen verzameld die wel hard drugs gebruiken maar gelukkig alleen:

Sos, speed, mdma kristalle, xtc en dan wiet(maarja wie niet he :P)

Dus ik kom eigenlijk niet in aanmerking met andere drugs wat een groot voordeel is. Maar als ik via mijn dealer een keer een nieuwe drugs kan krijgen wil ik het zeker wel is proberen. Maarja crack enzo hebben me nooit echt geboeid gelukkig. Wil nog wel lsd proberen en verder niet zo veel meer.

Maarja zeg nooit nooit :flushed:

Voordat ik een relatie had had ik ook nooit gedacht nu zoveel drugs te gebruiken en zoveel verschillende dus ja.

Ik ben blij met hoe ik nu leef en hoe alles nu gaat. Maarja ik merk wel dat de drugs steeds normaler worden en bij me nieuwe vrienden ook standaart word. En dat ik er nu dagelijks mee bezig ben. Het is een onderdeel van me dag van me week geworden.

Maar gelukkig kan ik nog heel makkelijk stoppen of niet gebruiken maar dan de vraag waarom ??? voorlopig vind ik het prima en kan ik het allemaal nog beperken.

:)
M
MiriamLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heel indrukwekkend je verhaal kim dit is een mooie blik op hoe het ook kan aflopen. me zus heeft soort gelijk iets meegemaakt. door de basepijp. Maar als je goeie base heb dan zijn die ijverschijnselen wel veel minder al is t wel zo dat ik niet dagelijks base en het onder controle heb vandaag ff klein beetje minder maar non-stop aan de pijp kan ik niet hoor. maar gezien de vele verhalen er over wel schokkend en veel sterkte dus
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nu ben ik stoppende en typ ik onder invloed.

Datr is toch het meest bizarre wat ik lees. :confused:
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#4
Miriam zei:
Heel indrukwekkend je verhaal kim dit is een mooie blik op hoe het ook kan aflopen. me zus heeft soort gelijk iets meegemaakt. door de basepijp. Maar als je goeie base heb dan zijn die ijverschijnselen wel veel minder al is t wel zo dat ik niet dagelijks base en het onder controle heb vandaag ff klein beetje minder maar non-stop aan de pijp kan ik niet hoor. maar gezien de vele verhalen er over wel schokkend en veel sterkte dus
Klik om te vergroten...

Als je het kan beheersen dan zou ik je ten zeerste aanraden om toch te stoppen, al snel is het echt te laat!

En Kim, hoe gaat het nou?

Adreno
M
MiriamLid
01-01-2024, 00:00
#5
Adrenochroom zei:
Miriam zei:
Heel indrukwekkend je verhaal kim dit is een mooie blik op hoe het ook kan aflopen. me zus heeft soort gelijk iets meegemaakt. door de basepijp. Maar als je goeie base heb dan zijn die ijverschijnselen wel veel minder al is t wel zo dat ik niet dagelijks base en het onder controle heb vandaag ff klein beetje minder maar non-stop aan de pijp kan ik niet hoor. maar gezien de vele verhalen er over wel schokkend en veel sterkte dus
Klik om te vergroten...

Als je het kan beheersen dan zou ik je ten zeerste aanraden om toch te stoppen, al snel is het echt te laat!

En Kim, hoe gaat het nou?

Adreno
Klik om te vergroten...

Ja dat weet ik ik moet ook van die zooi leren afblijven. Maar ja soms is de verleiding te groot en kan je t nie helpen. en als je gaat dan blijf je roken maar net ff wat wijn op dat vermindert die nare crash en als op is dan ga ik anders dan rook ik me dag limiet nog op en ik moet oook me vrend hoi zeggen die is ook boos denkik
t
tooozLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mijn vriend in spoorloos
B
B a r tLid
01-01-2024, 00:00
#7
Fishhead07 zei:
ik kom eigenlijk niet in aanmerking met andere drugs wat een groot voordeel is. Maar als ik via mijn dealer een keer een nieuwe drugs kan krijgen wil ik het zeker wel is proberen. Maarja crack enzo hebben me nooit echt geboeid gelukkig. Wil nog wel lsd proberen en verder niet zo veel meer.

Maarja zeg nooit nooit :flushed:

Voordat ik een relatie had had ik ook nooit gedacht nu zoveel drugs te gebruiken en zoveel verschillende dus ja.

Ik ben blij met hoe ik nu leef en hoe alles nu gaat. Maarja ik merk wel dat de drugs steeds normaler worden en bij me nieuwe vrienden ook standaart word. En dat ik er nu dagelijks mee bezig ben. Het is een onderdeel van me dag van me week geworden.

Maar gelukkig kan ik nog heel makkelijk stoppen of niet gebruiken maar dan de vraag waarom ??? voorlopig vind ik het prima en kan ik het allemaal nog beperken.

:)
Klik om te vergroten...
:smoke:
Ik ben net 17 en zie mezelf in dit verhaal, zijn er mensen die zeggen; ja zo was ik ook maar o jee zie me nu?

ik vertrouw mezelf door en door, niet doordeweeks gebruiken (behalve wiet dan uiteraard :P) en het weekend mag het. dan doe je het met een goed gevoel en bij mij dan in iedere geval word je niet depri wakker, maar met een lekker gevoel zelfs omdat je ook echt de drugs niet nodig heb.

ik heb trouwens neit het gevoel meer dat ik makkelijk kan stoppen omdat ik inderdaad steeds denk waarom?...... ik weet niet of ik zou kunnen stoppen als ik erachter kom waarom :P
F
Fat Freddy's catLid
01-01-2024, 00:00
#8
coke roken is voor hoertjes!
K
KimLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het is niet stoer, het is niet leuk, je hebt er niks aan, het is gewoon kut. Waarom doe je het dan? Om erbij te horen? Dat is pas dom. Je raakt alles kwijt wil je dat? Goed de High is super en t gevoel ook voor die paar minuten maar verder heb je er niks aan.

Ik rookte mijn eerste trekje ook bij andere om er bij te horen (de vriendin die me er toen aanhielp is/was al zwaar verslaafd) Met wat gepush hielp ze ons er aan. Haar toenmalige vriend was een dealer en die was wel bereid om wat 'gratis' testers tegeven. Nou later bij haar thuis (ze woont alleen) ging het zakje open en ze nam gretig een trek en vertelde dat dit super lekker was voor of na het uitgaan. Na wat gepused en na dat ze me uitlegde Toch die eerste trek genomen en toen was het gedaan. Ik voelde me SUPER!!!! niet te omschrijven die eerste paar minuten daarna voel ik me ook super lekker en alles was mooi en goed maar dan begint het af te zwakken Nou had ik geen ervaring met coke en drugs dus ik dacht dat hoort En nee na de eerste teek ben je niet verslaafd Want dat gebeurd pas na dat alles op is .
Na toch wel weer een tweede te willen werd die mij gegeven en zo rookte wat weg binnen een uur en een joint toe en gingen we uit. Nu zie ike r nog steeds zo uit als toen alleen ouder geworden wel magerder en me ogen staan altijd wijd open Dus neit elke gebruiker word dakloos en kansloos
Dat is het erge want je hebt het zelf niet eens door en je omgeving te laat.
Als je het maar slim doet. Maar ik zit wel met een crack verslaving Net als de rest van de groep De een rookt alleen savonds de ander alleen in t weekend maar toch zijn we allemaal verslaafd en vroeg of laat heeft de crack je overgenomen

Maar ja die crack bleef me wel bij
Dus de volgende dag besloot ik maar even te kijken of ze nog wat had.
Nooit veel altijd ff een trekje en dan ging ik weer later weg. Maar een werd 2 en 3 etc. en binnen een week wou ik toch zelf ook wel wat hebben.
Want zonder was ook wat en zo zat ik zaterdag bij die dealer base te halen. en was ik verslaafd. Want ja ik voelde me gewoon beter als ik rookte. BEn nu aan het minderen en dat lukt aardig met de nofige medicijnen maar toch blijft het op deleor liggen.

Waarom doe je het dan?
- Omdat het gevoel het beste is van de wereld
- het gevoel daarna ook heerlijk is
- Je heel gezellig word
- Alles leuk vind
- Ongeloofelijk geil word
- neemt honger en grenzen weg

Dit zijn een paar effecten die ik heb of wel eens heb gevoeld)
Maar dan:( een van deze krijg je altijd)
- Krijg je ongeloofelijke drang om meer te nemen. (altijd)
- Je denkt aan niks anders dan een trekje van de pijp. (altijd)
- Je begint zenuwachtig te worden na een paar minuten. (regelmatig na een paar minuten)
- Je krijgt trillende handen (na een paar minuten)
- je denkt dat er base is gevallen en begint te zoeken ( heb ik altijd)
- gele vingers (kan ook van de sjekkies zijn ik rook ook veel))
- bruine vlek op me boven lip waar ik de pijp hou (kan ook van de shag zijn)
- brandplekken op je vingers van de aansteker (na een tijd)

Heel
- Je word bang ( ziet schimmen en denkt dat je word bespioneerd) (soms)
- Je gaat soms zweten (na veel gebruik)
- Pijn in je borst (vaak)
- soms jeuk overal
- Argressie (doordat je niks meer hebt) (vaak)
- hartkloppingen (vaak)
- Sterkere hallicunaties dan de kruimels (ouders, politie etc.)(vaak)
- Achterdochtig :als je met meerdere zit (De ander moet crack hebben nog) (soms)
- je zoekt naar gevallen base dit kan zo een halfuur duren (als je met meerdere zit kan dit weer leiden tot argressie (vaak)
- Depresief: (dit komt bijna altijd voor) (ik zelden maar komt vaak voor na een dagje basen)
- Niks waard: dit kan leiden tot huilbuien om niks (soms)
- Hoesten (altijd)
- slapeloosheid (soms)
- uitputting (altijd na gebruik)
DIT VERSCHILT BIJ IEDEREEN

Dus na de eerste verschijnselen neem je al snel weer een trekje en zo blijf je doorgaan tot het op is. en dan nieuwe halen.
En zo ga je toch door. Alleen samen maakt neit uit als er maar te roken is.
en na een tijd ken je geen schaamte meer en als wil basen doe je eht gewoon
-Zo sta ik regelmatig in een portiek van de dealer ff me eerste trekje tenemen
-Regelmatig op de Wc thuis
-Heb ik een keer in de wc van een bioscoop gebased
-tijdens een dinee in een restaurant in de wc
-Zit vaak met een vriendin in de auto te basen Dan rijd ze van parkeerplaats naar parkeerplaats om te kunnen basen
- Base ik soms gewoon ff snel in een steegje voor ik naar huis ga
- Heb ik al een paar keer een blikje van de grond geraapt om zo een pijp te kunnen maken.
Meest beschaamende dingen
- Sex voor crack
- gestolen
- een keer as moeten vragen van hangjongere voor me pijpje
- vuur gevraagt om te kunnen basen



NU Ben ik stoppende en typ ik dit wel onderinvloed om jullie erop te wijzen hoe slecht dit is
ik heb 3 keer tijdens dit stuk lopen basen
l
lj_bobLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hoi Kim,

ondanks het feit dat je soms behoorlijk irritant kunt zijn in je reacties :) vind ik het wel erg goed van je dat je dit verhaal hier wegzet.
Sommige mensen zien denk ik gewoon niet in hoe tricky crack kan zijn en dat je wel erg sterk in je schoenen moet staan wil je dit de baas kunnen blijven.

Tevens is je post ook erg informatief--> voor en nadelen etc. nice!

Succes met het minderen en laten we hopen dat je voor jezelf een goede oplossing kunt vinden!
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
lj_bob zei:
Hoi Kim,

ondanks het feit dat je soms behoorlijk irritant kunt zijn in je reacties :) vind ik het wel erg goed van je dat je dit verhaal hier wegzet.
Sommige mensen zien denk ik gewoon niet in hoe tricky crack kan zijn en dat je wel erg sterk in je schoenen moet staan wil je dit de baas kunnen blijven.

Tevens is je post ook erg informatief--> voor en nadelen etc. nice!

Succes met het minderen en laten we hopen dat je voor jezelf een goede oplossing kunt vinden!
Klik om te vergroten...

Kan er niks aan toevoegen! Ik heb er zelf geen ervaring mee maar het verhaal van Kim is er 1 die ik "vroeger" in mijn naaste omgeving ook heb gezien. Succes met stoppen/minderen!
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Heftig verhaal. Ik hoop dat het je spoedig lukt om er echt vanaf te kunnen blijven.
Jij hebt de pech gehad dat je er in gepushed bent, je wist niet wat het was en wat de gevolgen er van kunnen zijn op lange termijn. Die "vriendin" van jou heeft je er gewoon bewust in meegenomen (Dat kun je geen vriendin noemen denk ik).

Mijn reden van gebruik is totaal anders:
Ik ben geintresserd en benieuwd naar de effecten van verschillende soorten drugs en probeer daarom vele soorten uit, waaronder ook crack. Ik zoek er dan ook zoveel mogelijk informatie over op voor ik gebruik, zodat ik de bijbehorende risico's weet en beslis dan of ik het echt ga gebruiken.
Ik probeer het dan dus eventueel uit, weet de effecten en bepaal dan of ik het een drug vind om nog ooit eens te doen of niet.

Verder wil ik nergens van afhankelijk zijn in mijn leven. Één van de redenen waarom ik ook niet rook, en niet verslaafd ben aan welke drug dan ook.
Doordat ik daar dus goed op let door o.a. : te kijken of ik niet opeens doordeweeks ook maar een keer iets neem, een middel vaker begin te nemen of er te veel geld aan uit geef. Kan vrij zeker zeggen dat ik nooit verslaafd zal raken aan welke drug dan ook.

Ik hoop dat onwetende gebruikers door jouw verhaal een tweede keer goed nadenken voor ze zomaar iets gebruiken, maar het hoeft natuurlijk niet altijd fout af te lopen.

sterke iig.
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Triest dat jij zo bent, maarja de crack *error*...
Ik denk dat je voor de crack best een aardige meid was, jammer dat het allemaal zo verandert bent...maar toch veeel succes in je verdere leven :)
a
angie123Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Kim is gewoon een aardige meid die helaas in de ban van de crack is. Ik wil haar graag steunen bij het proberen te stoppen met deze rommel. Ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is om er af teblijven, vooral als er mensen in jou omgeving zijn die er gewoon mee doorgaan. Het lukt pas echt als je er helemaal niet meer mee in aanraking komt en na veel doorzettingsvermogen en steun!!!!

Zelfs als je er een hele tijd vanaf bent, blijft het in je hoofd zitten en ik geloof dat dat er nooit meer uit gaat. Ik hoop lieve Kim dat je er vanaf komt. Zo te lezen wil je wel dolgraag maar zit je er nog te diep in. Zoek hulp en blijf weg van mensen die jou niet stimuleren om er vanaf te blijven!!!

Het is een paar mensen om mij heen (incl mijzelf) ook gelukt om definitief NEE te zeggen, dus waarom jou niet???? Ik hoop zo dat het JOU ook gaat lukken, vertrouw erop.

Liefs van Angie
l
lj_bobLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ja kim! Net wat Angie zegt....

Succes hoor meid! Je kutn het vast en zekerrr
n
nutsssLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik vind dit een ontzettend duidelijk en ontzettend eerlijk geschreven verhaal.

Puur de feiten en heel goed ingedeeld ook nog eens. De machteloosheid en radeloosheid druipen er ook van af en dat maakt het nog veel beter.

Beter omdat ik denk dat er genoeg mensen zijn die twijfelen of ze het een keer zullen proberen en ik heb daar zelf ook weleens over gedacht. Voor mij is dit stukje tekst de reden om het niet te doen.

Dankjewel Kim.
S
SevenLid
01-01-2024, 00:00
#17
Voor een groot gedeelte herken ik het verhaal van Kim zeker wel,ik hoop ook dat het haar lukt om eraf te blijven,wat ik elders al schreef soms lukt het me weken eraf te blijven en zo ga ik weer binnen een paar dagen verknallen wat ik heb opgebouwd
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mooi topic Kim. Goed beschreven.

Je zult toch echt een keuze moeten maken tussen een beter leven en je vriendinnen. Als je met hun blijft omgaan dan zal jij nooit kunnen stoppen met de crack.

Er bestaat geen leven waarin jij clean kan zijn en toch met hun blijft omgaan. Moeilijke keuze, maar ik zou het wel weten hoe zwaar het ook zal zijn. Het ging zo goed je was al 2 weken clean totdat je vriendinnen weer langs kwamen.

Succes! :wave:
S
SorryLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik snap haar totaal, zo moeilijk om iets niet te doen terwijl het stemmetje in je hoofd je er steeds aan herinnert...
M
MoonLid
01-01-2024, 00:00
#20
Goed verhaal. Erg informatief ook zoals je alles beschrijft.
Succes met stoppen :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."