Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZou coke gelegaliseerd moeten worden?

Zou coke gelegaliseerd moeten worden?

96 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
B
BADJASMANLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nee absoluut niet, dan gaat de staat ervan profiteren en extra geld mee verdienen!
C
CordiniLid
01-01-2024, 00:00
#2
Persoonlijk vind ik dat coke gelegaliseerd moeten worden, ten eerste aangezien half nederland t gebruikt. En ten tweede omdat je vaak verhalen hoort over kut-coke of coke met foute zooi dr door.

Heb geen idee hoe, maar t lijkt me wel beter.

Wat vinden jullie?
c
cuntLid
01-01-2024, 00:00
#3
ben het er aan de ene kant wel mee eens .. aan de andere kant ook niet .. stond een mooi verhaal over in uit je bol geloof ik.

hier een stukje uit "uit je bol" ( http://www.ephedra.demon.nl/uitjebol/ ) gaat over heroine maar kan ook vanuit andere drugs gelezen worden natuurlijk

De enige manier om de drugsmafia te bestrijden is door het spul goedkoper aan te bieden dan de handelaren, waardoor dezen failliet gaan. Wanneer heroïne, morfine, opium en hun derivaten goedkoop verstrekt zouden worden, hoeft dat nog niet te betekenen dat die middelen in elke apotheek op de hoek van de straat te koop zullen zijn.

Er zijn maar heel weinig verkooppunten nodig. Als het spul daar werkelijk goedkoper is dan ergens anders, zo’n plek goed bereikbaar is en de cliënten er efficient geholpen worden, zullen heroïnegebruikers er alles voor over hebben om daar hun dope te kopen. Daarmee zou de misdaad buiten spel kunnen worden gezet. Er zou geen straatroof meer door junkies worden gepleegd en smokkelen en verhandelen van harddrugs zou niet langer winstgevend meer zijn. De aangepaste junkies zouden thuis te vinden zijn, veilig en warm naast de snorrende kachel terwijl ze in het donker bij een kaarsje luisteren naar hun lievelingsmuziek, steeds dezelfde krassende oude plaat, want voor een junk staat de tijd stil.
Klik om te vergroten...
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#4
In principe ben ik voor legalisering van alle drugs. Alcohol is ook volkomen legaal en het is toch echt iemand z'n eigen keus wat hij met z'n lichaam doet. Alcohol is een van de meest destructieve verslavingen die iemand kan oplopen en toch is dat gewoon geaccepteerd. Het zou zoveel gezeik besparen als het legaal werd, veel criminaliteit verdwijnt. Er worden bakken met geld bespaard, want wat schieten ze ermee op? Als iemand coke wil gebruiken dan hoeft hij maar ff moeite te doen in de stad en hij heeft het. Het is allemaal zinloos en weer zoiets dat voor mij aangeeft dat de maatschappij gewoon in veel opzichten fout in elkaar steekt. Drugsgebruik is een persoonlijke keuze, vind uberhaupt niet dat dat de zaak is van de overheid. Zou het gebruik toenemen? Ik betwijfel het eigenlijk. Het schijnt dat hoe raar het natuurlijk ook is Nederland een van de landen is met het minste cannabis gebruik van Europa. Geloof het eigenlijk bijna niet maar heb meerdere keer die stats voorbij zien komen.
c
crazyfool_girlLid
01-01-2024, 00:00
#5
ja 50/50
wat denk je als je er makkelijker aan kan komen, ga je steeds makkelijker en meer kopen, gaan er dus steeds meer mensen naar de donder.. oke is dan wel iedereen ze eigen keus, maar dan vind ik het niet meer boeiend hoor :sunglasses: dan ga ik het een beetje net als wiet zien ; zieje dalek ook mensen op straat snuiven wachtend bij de bus :wink:
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#6
crazyfool_girl zei:
ja 50/50
wat denk je als je er makkelijker aan kan komen, ga je steeds makkelijker en meer kopen, gaan er dus steeds meer mensen naar de donder..
Klik om te vergroten...

Hmm, als ik nu coke zou willen, heb k dat binnen een half uur. De beschikbaarheid is geen probleem
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het is voor mij de schandalige prijs die me tegenhoudt.
c
cuntLid
01-01-2024, 00:00
#8
Deranged zei:
Het is voor mij de schandalige prijs die me tegenhoudt.
Klik om te vergroten...
same here ...
C
CordiniLid
01-01-2024, 00:00
#9
Tuurlijk is geld voor mij ook een probleem wat betreft coke gebruik, en dat is maar goed ook :rolleyes:

Maar waar t om gaat is of de overheid niet onze veiligheid als gebruikers moet waarborgen, net als dat ze dat met alcohol en dergelijke doen. Je zal niet snel een fles whiskey vinden waar 50% chloor inzit.

En het is idd absoluut zo dat alcohol een geaccepteerde drug is. Persoonlijk vind ik t nog gevaarlijker dan de normale xtc-speed-coke omdat mensen er een stuk vervelender van worden, en mensen naar mijn mening ook veel minder controle over zichzelf hebben na overmatig gebruikt. Bovendien denk je na 2 gram coke in je maag als t goed is ook wel aan wat anders.

Mijn standpunt dus: legaliseren!
s
shakesLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik vind van niet, cocaine is TE verslavend, ondervind het zelf op het moment.
R
RobdebobLid
01-01-2024, 00:00
#11
sando zei:
stel dat je het legaliseert, hoeveel extra 'slachtoffers' zou je niet bij creëeren met het gebruik van coke? Mensen die nu ook wel eens een iets legaal proberen (jointje, alcohol...) bij gelegenheid gaan dan occasioneel ook eens een lijntje nemen ,WANT HET IS TOCH LEGAAL???
Legaal betekent nog altijd voor veel mensen dat het weinig kwaad kan, je kunt hier nu eenmaal niet omheen. Roken is legaal terwijl de grootste hoop wel goed genoeg weet hoe verslavend het is en wat het met je lichaam doet. Alcohol net hetzelfde, alleen dat je hier occasioneel nog fun mee hebt als je het met mate(n) gebruikt.Stel je eens voor, hoeveel mensen al niet met alcohol omkunnen, hoeveel het roken niet kunnen laten...als van die grote hoop nog maar 10% aan de coke gaat gaan we een mooie toekomst tegemoed.
Als je éénmaal aan de coke verslingerd bent is de fun er af. Gaan jullie het leven van jullie nakomelingen op het spel zetten voor een 'illusie' dat legaliseren van coke beter zou zijn voor de maatschappij???(prijs,kwaliteit,criminaliteit...)
Ik weet ook wel dat er tegenwind gaat komen zoals:iedereen doet met zijn lijf wat ie wil; legaal of niet gebruikers zul je altijd hebben en noem maar op...respect voor de mensen die op een verantwoorde wijze met coke omgaan, medelijden voor de mensen die dachten er op een verantwoorde manier mee kunnen om te gaan maar die nu jammer genoeg er achter zijn gekomen dat het toch niet zo onschuldig is.
In belgie is euthenasie al een wankel discussiepunt, iets wat wel voor bepaalde doelgroepen een oplossing kan betekenen.
Klik om te vergroten...

Hier ben ik het volledig mee eens. Het is nogal makkelijk om alle drugs maar met alcohol en roken te vergelijken, omdat deze ook schadelijk voor je zijn. Als je objectief naar coke kijkt, dus zonder andere substanties erbij te betrekken, is het gewoonweg niet te ontkennen dat coke erg slecht is voor je lichaam en een gigantisch hoge verslavingspotentie heeft. Feit blijft dat maar weinig mensen hier verantwoordelijk mee om kunnen gaan. En de paar doden die er vallen door de criminaliteit omtrent deze drug vind ik niet opwegen tegen de destructieve kracht die het zou kunnen hebben op de maatschappij. Sommige mensen kiezen nou eenmaal niet wat het verstandigst is voor hun lichaam en dan is het belangrijk om coke zo ontoegankelijk mogelijk te maken.
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
nee
F
FezzLid
01-01-2024, 00:00
#13
De rol van alcohol in deze stelling heeft opzich wel een punt, maar als coke gelegaliseerd zou worden gaan er zeker meer slachtoffers bij komen aan de gehele telling van drugsslachtoffers.

Vooral onder jeugd waar coke verheerlijk word in de thug life, rap clips, films etc.. en tony montana offcourse :)

Denk dat de verkoop echt through the roof zal gaan als het gelegaliseerd gaat worden, omdat ze het ook veel goedkopere kunnen gaan aanbieden.

Psychedelica ben ik voor, maar coke niet.
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#14
Re: Re:

Marla Singer zei:
NexxtGen zei:
En het is gewoon kutzooi en fucking slecht voor je lichaam, zoiets legaliseer je toch niet... :confused:
Klik om te vergroten...
Alcohol is ook gewoon kutzooi en fucking slecht voor je lichaam, zoiets is toch wel legaal?..... Ik vind alcohol net zo schadelijk - en misschien zelfs nog wel wat schadelijker voor je lichaam - dan coke....
Klik om te vergroten...
Dat klopt helemaal. Alcohol is ook een klote drugs en het misbruik ervan is gewoon erg. Jongeren zien het als normaal en stoer tegelijk. Het is normaal dat je vroeg begint met (veel) drinken, maar het is ook stoer als je zegt dat je een kater hebt, want dan ben je over je grenzen heen gegaan. Iedereen weet wat alcohol met je lichaam en met je hersenen doet, en niemand doet er iets op uit.

Iedereen weet ook dat cocaïne niet goed voor je is. Op cocaïne ligt een taboe. Gebruik je cocaïne, dan ben je een junk, want coke is verslavend en maakt je kapot.
Marla Singer zei:
Ik blijf er bij dat alle drugs gelegaliseerd moeten worden
Klik om te vergroten...
Daar ben ik het dus niet mee eens. Er zijn heel veel jongeren die maar weinig drugs kennen en die er ook maar weinig vanaf weten. Deze jongeren zijn vaak groot gebracht met: "drugs is slecht voor je en moet je nooit bij in de buurt komen". En alcohol kunnen ze dan wél elk weekend naar binnen gieten. Nogal hypocriet vind ik zelf, maar beter dan dat alle jongeren straks aan de drugs zitten omdat het taboe er niet meer opligt vanwege een legalisatie van alle drugs.

Wanneer het legaal is zijn er meer mensen die gaan gebruiken. Niet omdat ze er makkelijker aan kunnen komen, maar omdat het sociaal geaccepteerd zal worden en dus zal de stap kleiner worden.

Ik snap dat je vind dat drugs gelegaliseerd moet worden, omdat de controle erover dan een stuk makkelijker is, maar bedenk je ook dat de prijzen en slachtoffer aantal hoger zullen worden, of wilde je er een bijsluiter bij doen? Jongeren zullen eerder en sneller eraan beginnen verwacht ik.
0
033AmnesiaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zou coke gelegaliseerd moeten worden?

HAHA - absoluut NIET.

Als het legaal word zijn er zeker een stuk meer mensen die 't gaat proberen. En al helemaal dat het op korte termijn zo verslavend is, staan ze over een paar uur waarschijnlijk weer voor de deur voor nog een halfje.

Het mindert de criminaliteit? Onzin.

Het is logisch dat als coke legaal word, een stuk meer mensen het gaan kopen/proberen. Zoals het nu is, komt een gemiddeld mens niet met coke in aanraking als hij/zij en zijn/haar vrienden geen drugs ofzo gebruiken. Als ik 1 persoon niet zou leren kennen in m'n leven, had ik nooit coke gezien, laat staan gesnoven. Als het gelegaliseerd word, wordt coke gebruik 'normaal', net als alcohol. Maar coke is toch echt een stuk verslavender.


Volgens mij herhaal ik mezelf een beetje en zijn de beredeneringen niet erg hoog, maar het antwoord is simpel weg NEE. En als je denkt dat het beter is voor de maatschappij ofzo om coke te legaliseren, ben ik serieus van mening dat je erg dom bent. Dat is gewoon mijn mening :)
m
minamoLid
01-01-2024, 00:00
#16
ik vind van niet, voor elk persoon die er goed mee omgaat vind je er 10 die het niet doen.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#17
Uiteraard moet coke gelegaliseerd worden. Zelfs cokegebruik is niet de zaak van de overheid en een vrijheid waar we gewoon allemaal recht op hebben.
W
WartaalLid
01-01-2024, 00:00
#18
Absoluut niet.
Aan coke ga je echt kapot, bij legalisering zullen onze kinderen het al als veel minder erg zien wan het is legaal. Dus dan kan het toch niet erg zijn?
Gevolg nog meer mensen gaan die KUT coke gebruiken en gaan er ook aan onderdoor.
S
Shana_PLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik ben er absoluut tegen.
Als het gelegaliseerd gaat worden gaan mensen die het nog nooit gedaan hebben rapper de stap zetten om het te proberen, en coke is een van de verslavendste drugs die er is. Langs de andere kant zou het goed zijn om de shit uit de wereld te helpen maar dan nog...
Als er voor mij een drug zou gelegaliseerd mogen worden zou het xtc of lsd zijn.
S
Shana_PLid
01-01-2024, 00:00
#20
Alcohol is voor mij een drug net als alle andere, gewoon omdat het al stokoud en sociaal geaccepteerd is, is het nutteloos om dit te verbieden.
stel je voor dat alcohol veel later werd uitgevonden dan zou het net zozeer verboden worden.
Van mij zou het best illegaal mogen zijn maar ik ben realistisch en weet dat dit niet mogelijk is. Ik heb zoiets van alle drugs gelijk voor de wet...
En volgens mij richt alcohol veel meer schade aan als alle andere drugs tesamen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."