#1
Nee absoluut niet, dan gaat de staat ervan profiteren en extra geld mee verdienen!
De enige manier om de drugsmafia te bestrijden is door het spul goedkoper aan te bieden dan de handelaren, waardoor dezen failliet gaan. Wanneer heroïne, morfine, opium en hun derivaten goedkoop verstrekt zouden worden, hoeft dat nog niet te betekenen dat die middelen in elke apotheek op de hoek van de straat te koop zullen zijn.
Er zijn maar heel weinig verkooppunten nodig. Als het spul daar werkelijk goedkoper is dan ergens anders, zo’n plek goed bereikbaar is en de cliënten er efficient geholpen worden, zullen heroïnegebruikers er alles voor over hebben om daar hun dope te kopen. Daarmee zou de misdaad buiten spel kunnen worden gezet. Er zou geen straatroof meer door junkies worden gepleegd en smokkelen en verhandelen van harddrugs zou niet langer winstgevend meer zijn. De aangepaste junkies zouden thuis te vinden zijn, veilig en warm naast de snorrende kachel terwijl ze in het donker bij een kaarsje luisteren naar hun lievelingsmuziek, steeds dezelfde krassende oude plaat, want voor een junk staat de tijd stil.
crazyfool_girl zei:ja 50/50
wat denk je als je er makkelijker aan kan komen, ga je steeds makkelijker en meer kopen, gaan er dus steeds meer mensen naar de donder..
same here ...Deranged zei:Het is voor mij de schandalige prijs die me tegenhoudt.
sando zei:stel dat je het legaliseert, hoeveel extra 'slachtoffers' zou je niet bij creëeren met het gebruik van coke? Mensen die nu ook wel eens een iets legaal proberen (jointje, alcohol...) bij gelegenheid gaan dan occasioneel ook eens een lijntje nemen ,WANT HET IS TOCH LEGAAL???
Legaal betekent nog altijd voor veel mensen dat het weinig kwaad kan, je kunt hier nu eenmaal niet omheen. Roken is legaal terwijl de grootste hoop wel goed genoeg weet hoe verslavend het is en wat het met je lichaam doet. Alcohol net hetzelfde, alleen dat je hier occasioneel nog fun mee hebt als je het met mate(n) gebruikt.Stel je eens voor, hoeveel mensen al niet met alcohol omkunnen, hoeveel het roken niet kunnen laten...als van die grote hoop nog maar 10% aan de coke gaat gaan we een mooie toekomst tegemoed.
Als je éénmaal aan de coke verslingerd bent is de fun er af. Gaan jullie het leven van jullie nakomelingen op het spel zetten voor een 'illusie' dat legaliseren van coke beter zou zijn voor de maatschappij???(prijs,kwaliteit,criminaliteit...)
Ik weet ook wel dat er tegenwind gaat komen zoals:iedereen doet met zijn lijf wat ie wil; legaal of niet gebruikers zul je altijd hebben en noem maar op...respect voor de mensen die op een verantwoorde wijze met coke omgaan, medelijden voor de mensen die dachten er op een verantwoorde manier mee kunnen om te gaan maar die nu jammer genoeg er achter zijn gekomen dat het toch niet zo onschuldig is.
In belgie is euthenasie al een wankel discussiepunt, iets wat wel voor bepaalde doelgroepen een oplossing kan betekenen.
Dat klopt helemaal. Alcohol is ook een klote drugs en het misbruik ervan is gewoon erg. Jongeren zien het als normaal en stoer tegelijk. Het is normaal dat je vroeg begint met (veel) drinken, maar het is ook stoer als je zegt dat je een kater hebt, want dan ben je over je grenzen heen gegaan. Iedereen weet wat alcohol met je lichaam en met je hersenen doet, en niemand doet er iets op uit.Marla Singer zei:Alcohol is ook gewoon kutzooi en fucking slecht voor je lichaam, zoiets is toch wel legaal?..... Ik vind alcohol net zo schadelijk - en misschien zelfs nog wel wat schadelijker voor je lichaam - dan coke....NexxtGen zei:En het is gewoon kutzooi en fucking slecht voor je lichaam, zoiets legaliseer je toch niet...![]()
Daar ben ik het dus niet mee eens. Er zijn heel veel jongeren die maar weinig drugs kennen en die er ook maar weinig vanaf weten. Deze jongeren zijn vaak groot gebracht met: "drugs is slecht voor je en moet je nooit bij in de buurt komen". En alcohol kunnen ze dan wél elk weekend naar binnen gieten. Nogal hypocriet vind ik zelf, maar beter dan dat alle jongeren straks aan de drugs zitten omdat het taboe er niet meer opligt vanwege een legalisatie van alle drugs.Marla Singer zei:Ik blijf er bij dat alle drugs gelegaliseerd moeten worden
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."