Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat heeft iedereen tegen coke?

Wat heeft iedereen tegen coke?

130 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
E
El RetroLid
01-01-2024, 00:00
#1
Lost zei:
Die praatkick heb ik het eerste uur daarna sla ik voledig dicht en ontloop ik alles en iedereen ,ik heb het gevoel dat ik niet uit mijn woorden kom
en denk dat de mensen zien dat ik gebruikt heb, ook vermijd ik alle oogcontact, ik trek me helemaal terug op zo'n moment

Toch raar dat als je dit terugleest, het toch niet wil lukken om te stoppen
maar ik ga ervoor
Klik om te vergroten...

Zeer herkenbaar. Dit heb ik als ik ergens ga waar er veel volk is, bekend volk. Ik heb dit niet als ik met een vriend samen in de auto snuif, of bij iemand thuis. Telkens als ik naar een drukke plek ga of waar er veel bekend volk is, dan begin ik te stotteren etc...
E
El RetroLid
01-01-2024, 00:00
#2
berbe zei:
waarom dat de mense zo spontaan tege sos
omdat coke een rotdrugs is
waar je een heel andere persoonlijkheid en karakter van krijgt
en je word een hebberige kl**tzak ervan
vooral naar meer coke
Klik om te vergroten...

Van speed verandert je persoonlijkheid toch ook zeker. En als je toch wil reageren op dit topic, doe dit dan fatsoenlijk.
E
El RetroLid
01-01-2024, 00:00
#3
berbe zei:
El Retro zei:
berbe zei:
waarom dat de mense zo spontaan tege sos
omdat coke een rotdrugs is
waar je een heel andere persoonlijkheid en karakter van krijgt
en je word een hebberige kl**tzak ervan
vooral naar meer coke
Klik om te vergroten...

Van speed verandert je persoonlijkheid toch ook zeker. En als je toch wil reageren op dit topic, doe dit dan fatsoenlijk.
Klik om te vergroten...

ja maar van coke word je echt een rotzakje
weet iedereen
Klik om te vergroten...

Niet iedereen wordt een rotzakje he :).
b
berbeLid
01-01-2024, 00:00
#4
El Retro zei:
berbe zei:
waarom dat de mense zo spontaan tege sos
omdat coke een rotdrugs is
waar je een heel andere persoonlijkheid en karakter van krijgt
en je word een hebberige kl**tzak ervan
vooral naar meer coke
Klik om te vergroten...

Van speed verandert je persoonlijkheid toch ook zeker. En als je toch wil reageren op dit topic, doe dit dan fatsoenlijk.
Klik om te vergroten...

ja maar van coke word je echt een rotzakje
weet iedereen
F
Fat Freddy's catLid
01-01-2024, 00:00
#5
xpressurself zei:
kwalitatieve coke bestaat in nederland alleen nog op schiphol of rotterdam.. helaas!
Klik om te vergroten...


of in Antwerpen...
maar ik vind Coke gewoon niet veel aan, ook niet aan 80% (keer of 100-200 gedaan, maar nooit ervoor betaald, altijd getrakteerd. Voel altijd wel een effect, maar vind het gewoon te flauw en de moeite niet waard daarvoor te betalen).

blijkbaar is het gevoel bij iedereen verschillend


of misschien zou ik vaker moeten snuiven om het effect te leren waarderen... Maar ik zie geen enkele reden om dat te gaan doen :confused:


basen vind ik ook 3X niks (keer of 10 gedaan). Vieze smaak en krijg er alleen koppijn van..
b
berbeLid
01-01-2024, 00:00
#6
nu denk ik ergens aan.
de moeder van een meisje die ik ken heeft 9 maande onschuldig in een
jamaicaanse cel gezete.
allemaal omdat haar vriendje van toen waar ze er mee op vakantie was,
vloeibare coke (denk basevorm ofzo) in haar koffer gestopt had.

hier is een filmpje erover:
http://video.google.com/videoplay?docid ... &plindex=0

op het einde zie je de dochter haar moeder omhelzen.
m
melissaLid
01-01-2024, 00:00
#7
El Retro zei:
Lost zei:
Die praatkick heb ik het eerste uur daarna sla ik voledig dicht en ontloop ik alles en iedereen ,ik heb het gevoel dat ik niet uit mijn woorden kom
en denk dat de mensen zien dat ik gebruikt heb, ook vermijd ik alle oogcontact, ik trek me helemaal terug op zo'n moment

Toch raar dat als je dit terugleest, het toch niet wil lukken om te stoppen
maar ik ga ervoor
Klik om te vergroten...

Zeer herkenbaar. Dit heb ik als ik ergens ga waar er veel volk is, bekend volk. Ik heb dit niet als ik met een vriend samen in de auto snuif, of bij iemand thuis. Telkens als ik naar een drukke plek ga of waar er veel bekend volk is, dan begin ik te stotteren etc...
Klik om te vergroten...

dat geeft eigenlijk al aan dat je teveel of al te lang gebruikt.
en de lol is er dan al lang vanaf als je zover heen bent.
ik had precies t zelfde,vroeger kon ik hele avonden discuseren met jan en alleman, uiteindelijk kon ik zelfs geen woord uitbrengen met mijn partner erbij.
heel lelijk eigenlijk. :(
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja, wat heeft iedereen toch tegen coke. Daar kan ik nou ook echt niet bij.
m
melissaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Deranged zei:
Ja, wat heeft iedereen toch tegen coke. Daar kan ik nou ook echt niet bij.
Klik om te vergroten...

ik snap nu denk ik eindelijk wat je al die tijd bedoelde :wink:

nee ff zonder gein...
als ik nu terug denk schaam ik me echt voor bepaalde dingen die ik gezegd en gedaan heb onder invloed(eigenlijk vooral op t laats)
mijn ommedraai en besef kwam eigenlijk op mijn absolute dieptepunt.
mijn partner "verkocht",iets wat ik hier nooit vermeld heb(zal waarschijnlijk nou wel niks meer uitmaken aangezien hier al een jaar niks meer te vinden is).
daarom was er altijd voldoende in huis om een leuke zaterdag te hebben.
eigenlijk konden we er allebei heel goed mee omgaan,gezellig 3 pakjes (halfjes) met zijn tweetjes en een flesje wijn.......dat was den beginne...
op ons hoogte punt gingen er minimaal 5 a 6 pakjes doorheen...
mijn partner ging altijd om een uurtje of 2 naar zijn bedje,ikke dus niet...
ik bleef beneden en pakte nog stiekem 1 of 2 pakjes voor mezelf.
als hij de volgende dag zijn stash naar keek vroeg hij zich altijd af hoeveel we gebruikt hadden.....en ik wist natuurlijk van niets :(
op een gegeven moment nam hij de handel mee naar boven omdat hij natuurlijk wel begreep dat ik nog ff doorging als hij op bed lag.
zo ook de laatste avond van mijn gebruik....
we hadden weer zo een avondje en rond 3 uur wou hij naar zijn bedje..
hij liep naar de kast om de handel mee naar boven te nemen..
ik vroeg hem of ik nog 1 pakje mocht,ik kon nog niet slapen....
zijn antwoord..absoluut niet..
ikke lichtelijk geiriteerd.......maar ik neem er nog een paar dan kan ik rustig gaan liggen...
zijn antwoord.....waar slaat dat dan op.......
ikke ondertussen hopeloos.....ahhh doe nou niet zo moeilijk....
hij loopt de trap al op en ik jengel hem na.....alsjeblieft......
ik trok hem toen naar beneden en versperde zijn doorgang,ik heb zo een beetje bijna op mijn knieen lopen smeken terwijl ik hem tegenhield.
uiteindelijk kwam hij langs me heen en liep door naar boven....
ik werd totaal agresief en begon te schreeuwen om 3 uur snachts.....
uiteindelijk haalde hij de rotzooi uit zijn zak en smeet een pakje naar me toe.....
ik heb toen nog doorgesnoven alleen niet stiekem die nacht,ik voelde me echt waardeloos maar toch ging ik door....
de volgende ochtend schaamde ik me zo,ik voelde me echt ranzig klein en waardeloos.....
een echte coke junk......
ik had gesmeekt om drugs......erger kon t niet worden....
en dat was mijn besef dat coke wel degelijk een gevaarlijke kloote drugs is....die je verandert in iets wat je helemaal niet bent....
I
IzxLid
01-01-2024, 00:00
#10
Heb niet alle 3 pagina's gelezen, maar aan de TS:

Alleen al het feit dat je sinds je 14e XTC gebruikt en (sinds kort?) 1x per week/2weken pillen slikt zegt mij dat je blijkbaar toch niet helemaal weet waar je mee bezig ben.

Maar het is jou leven, je bent je eigen baas en blijkbaar denk jij een goede baas bent, dus doe wat je wil.
K
Konijntje:xLid
01-01-2024, 00:00
#11
Even een reactie...

Reactie op t laatste antwoord;
Ik gebruik idd al vanaf mn 14e, om precies te zijn gebruik ik vanaf mn 14 steeds ongeveer 2/3 maanden, en dan daarna een maand of 3/4 niet.
Ik heb het inmiddels ook alweer 1 1/2 maand niet gedaan, en mis het totaal niet. Het is voor mijn gevoel dus niet zo dat ik verslaafd ben...
Volgens mij is er door mijn topic ook een beetje een junkiebeeld van me gecreëerd(??)..
Weet ook niet precies hoe ik jullie anders kan laten denken, maargoed, het blowen is inmiddels geminderd naar ongeveer 2/3 jointjes per week(op de zaterdagavond:) ), het drinken gebeurde al vrijwel alleen op zaterdag..
Nouja,
Nogmaals bedankt voor de reacties, merk dat ze erg uiteenlopen..
En ik snap uit de reacties dat coke erg verslavend is, maar zeggen ze dat ook niet over pep en mdma? Dit heb ik allebei ook geprobeerd en dat bleef ook bij 1 keer. En als ik er de eerste keer niks van voel, waarom zou ik het dan nog een keer willen? Pep deed ook niks, heb het daarna ook gewoon niet meer gedaan..
Nouja, hopelijk zijn er nog meer mensen die hun reactie willen delen, vind het nog steeds erg intressant :)
Groetjes..
0
033AmnesiaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: Even een reactie...

Konijntje:x zei:
Reactie op t laatste antwoord;
Ik gebruik idd al vanaf mn 14e, om precies te zijn gebruik ik vanaf mn 14 steeds ongeveer 2/3 maanden, en dan daarna een maand of 3/4 niet.
Ik heb het inmiddels ook alweer 1 1/2 maand niet gedaan, en mis het totaal niet. Het is voor mijn gevoel dus niet zo dat ik verslaafd ben...
Volgens mij is er door mijn topic ook een beetje een junkiebeeld van me gecreëerd(??)..
Weet ook niet precies hoe ik jullie anders kan laten denken, maargoed, het blowen is inmiddels geminderd naar ongeveer 2/3 jointjes per week(op de zaterdagavond:) ), het drinken gebeurde al vrijwel alleen op zaterdag..
Nouja,
Nogmaals bedankt voor de reacties, merk dat ze erg uiteenlopen..
En ik snap uit de reacties dat coke erg verslavend is, maar zeggen ze dat ook niet over pep en mdma? Dit heb ik allebei ook geprobeerd en dat bleef ook bij 1 keer. En als ik er de eerste keer niks van voel, waarom zou ik het dan nog een keer willen? Pep deed ook niks, heb het daarna ook gewoon niet meer gedaan..
Nouja, hopelijk zijn er nog meer mensen die hun reactie willen delen, vind het nog steeds erg intressant :)
Groetjes..
Klik om te vergroten...

Ik lees hier alleen maar reacties met "coke maakt je leven kapot", "coke is voor junks" en dat soort dingen. Ik geef je hier duidelijke dingen hoe t werkt en hoe je er om moet gaan. Denk eraan dat verslaving voor drugs per persoon verschilt. De een kan probleemloos 1x per maand snuiven, de ander is na 5x al verslaafd.

Dat je het niet moet doen omdat je 17 bent vind ik onzin. Ik ben 16, blow en drink vanaf m'n 13e elk weekend. Ik heb iets van 6x coke gedaan en 4x XTC. Die 6x coke is nu zo'n 3 weken geleden, en die tijd elk weekend.

Als je stevig in je schoenen staat en het puur 1 avond wilt proberen, is er niks mis mee. Ik heb het nu ook 3 weken ofzo niet gedaan en heb er geen geen drang naar. Coke is chill, maar dan gewoon voor 1 avondje om te kijken hoe het is. Om het vaker te doen is het; geld verneuking,grote kans op verslaving,en simpelweg het geld niet waard.

De nadelen van coke:
-Het werkt kort, bij mij maar een halfuurtje.
-Het is erg duur - vergeleken met andere drugs is het echt NIET het geld waard.
-Als je het jezelf aanwend is het sterk verslavend. Van elk weekend ga je naar af en toe een x doordeweeks, en dat leid tot dagelijks.

Waarom ieder1 zo negatief reageert, is omdat coke het geld niet waard is. De verslaving is groot, het effect is kort, je word er egoistisch van, en snuiven is echt junkerig (zo kijken nuchtere mensen ertegen aan).

Het is echt niet verkeerd om het een x te proberen als je nieuwschierig bent. Je moet gewoon sterk in je schoenen staan; je wilt coke gebruiken op 1 avond en dan ook 1 keer, om hem chill te spacen. Mensen die zich kut voelen en daardoor snuiven, raken snel verslaafd. Ikzelf zou het niet aanraden, niet eens omdat het kort duurt ofzo, het is gewoon het geld NIET waard. Van een 2 pilletjes voor laat maar zeggen 5 euro ben je de hele avond waus, en is VEEL chiller dan coke, veel minder verslavend en je spaced hem veel harder.

Als je het gewoon een x wilt ervaren voor het gevoel, is het echt niet verkeerd. Ik ben ok 16, heb het 6x gedaan ofzo, en heb er nu echt geen trek meer in. Puur omdat het geldverneuking is. Het gevoel is wel chill, maar veel te kort en verslavend om het vaker te doen. Als je sterk in je schoenen staat en je weet dat je het bij 1x kan laten, is er niks mis mee. Alleen gaan veel mensen de fout in omdat ze het zo chill vinden dat ze het vaker en vaker gaan doen. Dit is gewoon bij ieder1 verschillend, ik heb het een aantal x gedaan, het was leuk, maar nu ben ik er klaar mee. Voor 25 euro haal ik liever een flesje drank en 10 euro wiet, daar heb ik veel meer aan. Als je het doet, have fun, het kan echt niet kwaad zolang je het bij 1x houd. :wave:
l
liamgallagherLid
01-01-2024, 00:00
#13
Re: Even een reactie...

033Amnesia zei:
Konijntje:x zei:
Reactie op t laatste antwoord;
Ik gebruik idd al vanaf mn 14e, om precies te zijn gebruik ik vanaf mn 14 steeds ongeveer 2/3 maanden, en dan daarna een maand of 3/4 niet.
Ik heb het inmiddels ook alweer 1 1/2 maand niet gedaan, en mis het totaal niet. Het is voor mijn gevoel dus niet zo dat ik verslaafd ben...
Volgens mij is er door mijn topic ook een beetje een junkiebeeld van me gecreëerd(??)..
Weet ook niet precies hoe ik jullie anders kan laten denken, maargoed, het blowen is inmiddels geminderd naar ongeveer 2/3 jointjes per week(op de zaterdagavond:) ), het drinken gebeurde al vrijwel alleen op zaterdag..
Nouja,
Nogmaals bedankt voor de reacties, merk dat ze erg uiteenlopen..
En ik snap uit de reacties dat coke erg verslavend is, maar zeggen ze dat ook niet over pep en mdma? Dit heb ik allebei ook geprobeerd en dat bleef ook bij 1 keer. En als ik er de eerste keer niks van voel, waarom zou ik het dan nog een keer willen? Pep deed ook niks, heb het daarna ook gewoon niet meer gedaan..
Nouja, hopelijk zijn er nog meer mensen die hun reactie willen delen, vind het nog steeds erg intressant :)
Groetjes..
Klik om te vergroten...

Ik lees hier alleen maar reacties met "coke maakt je leven kapot", "coke is voor junks" en dat soort dingen. Ik geef je hier duidelijke dingen hoe t werkt en hoe je er om moet gaan. Denk eraan dat verslaving voor drugs per persoon verschilt. De een kan probleemloos 1x per maand snuiven, de ander is na 5x al verslaafd.

Dat je het niet moet doen omdat je 17 bent vind ik onzin. Ik ben 16, blow en drink vanaf m'n 13e elk weekend. Ik heb iets van 6x coke gedaan en 4x XTC. Die 6x coke is nu zo'n 3 weken geleden, en die tijd elk weekend.

Als je stevig in je schoenen staat en het puur 1 avond wilt proberen, is er niks mis mee. Ik heb het nu ook 3 weken ofzo niet gedaan en heb er geen geen drang naar. Coke is chill, maar dan gewoon voor 1 avondje om te kijken hoe het is. Om het vaker te doen is het; geld verneuking,grote kans op verslaving,en simpelweg het geld niet waard.

De nadelen van coke:
-Het werkt kort, bij mij maar een halfuurtje.
-Het is erg duur - vergeleken met andere drugs is het echt NIET het geld waard.
-Als je het jezelf aanwend is het sterk verslavend. Van elk weekend ga je naar af en toe een x doordeweeks, en dat leid tot dagelijks.

Waarom ieder1 zo negatief reageert, is omdat coke het geld niet waard is. De verslaving is groot, het effect is kort, je word er egoistisch van, en snuiven is echt junkerig (zo kijken nuchtere mensen ertegen aan).

Het is echt niet verkeerd om het een x te proberen als je nieuwschierig bent. Je moet gewoon sterk in je schoenen staan; je wilt coke gebruiken op 1 avond en dan ook 1 keer, om hem chill te spacen. Mensen die zich kut voelen en daardoor snuiven, raken snel verslaafd. Ikzelf zou het niet aanraden, niet eens omdat het kort duurt ofzo, het is gewoon het geld NIET waard. Van een 2 pilletjes voor laat maar zeggen 5 euro ben je de hele avond waus, en is VEEL chiller dan coke, veel minder verslavend en je spaced hem veel harder.

Als je het gewoon een x wilt ervaren voor het gevoel, is het echt niet verkeerd. Ik ben ok 16, heb het 6x gedaan ofzo, en heb er nu echt geen trek meer in. Puur omdat het geldverneuking is. Het gevoel is wel chill, maar veel te kort en verslavend om het vaker te doen. Als je sterk in je schoenen staat en je weet dat je het bij 1x kan laten, is er niks mis mee. Alleen gaan veel mensen de fout in omdat ze het zo chill vinden dat ze het vaker en vaker gaan doen. Dit is gewoon bij ieder1 verschillend, ik heb het een aantal x gedaan, het was leuk, maar nu ben ik er klaar mee. Voor 25 euro haal ik liever een flesje drank en 10 euro wiet, daar heb ik veel meer aan. Als je het doet, have fun, het kan echt niet kwaad zolang je het bij 1x houd. :wave:
Klik om te vergroten...

precies, op mijn topic (hoe coke mee naar feest nemen) begint iedereen ook al te zeggen dat ik meteen verslaafd zal zijn...
r
riflexzLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb al veel drugs gebruikt, dus ook coke, en ik vind dit persoonlijk de slechte drug ooit. Meestal is 1 gram 50€ waard, en dat vind ik gewoon veel te veel. Het werkt slechts 30 min, en je bent er dan moe door.. komaan, wat is er hier leuk aan.. xtc, speed is duizend maal beter
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik ken iemand die ligt autistisch is net zoals mij en die heeft vet veel coke gesnoven maar die heeft nu helemaal een chaos in zijn hoofd
r
riflexzLid
01-01-2024, 00:00
#16
Welhallodaar zei:
Ik ken iemand die ligt autistisch is net zoals mij en die heeft vet veel coke gesnoven maar die heeft nu helemaal een chaos in zijn hoofd
Klik om te vergroten...

Das wel heel erg cool... :rolleyes: waarom snuif je er dan?
H
HDALid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik moet toegeven dat ik (ondanks gestopt in 2006) nog steeds soms zin heb in een lijn. En een lijn ontaardde meestal in een gram, met onmenselijke walging de volgende dag.

Ik ben heel lang niet uit geweest omdat ik er niet tegen kon om 'clean' op stap te gaan... Terwijl ik het merendeel van de grammen die ik heb opgensnoven gewoon thuis gebruikte !

Terwijl coke eigenlijk alleen maar er voor zorgt dat je arrogant en egocentrisch wordt.

Ik ben heel erg blij dat ik mijn vriendin op het goede moment heb leren kennen en dat ik dank zij haar niet capituleer. Ik geef toe : mocht ik ooit terug alleen vallen, de kans groot is dat ik opnieuw naar de coke grijp.
r
richelleLid
01-01-2024, 00:00
#18
Heb niks tegen coke,
wel tegen coke-misbruik..teveel te vaak, kortom verslaafd..


Terwijl coke eigenlijk alleen maar er voor zorgt dat je arrogant en egocentrisch wordt. ,,Precies..!!

Je herkent ze uit duizenden. Ijskouwe blik , kijken vlaklangs je heen , luisteren alleen naar der eigen gewauwel, desintresse voor alles, alleen intresse in de volgende lijn .
geldgeil, bestelen der eigen moeder.vrienden ,
Heel hun leven is 1 farce..zijn zichzelf kwijt ..

en voor de rijke coke-gebruikers...artiestenwereldje /directeuren/managers enzv..EEns komen ze er achter dat ze eenzaam zijn aan de top en op de verkeerde berg zitten..
Vriendenschap +coke =illusie

Uitzondering op de regel, degene die het in de hand hebben ..en er mee om kunnen gaan!
x
xpressurselfLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hmm maar volgens mij is dat hele arrogantie en egocentrische idee alleen bij mensen die echt verslaafd zijn, als ik het namelijk gebruik, en dat is puur recreatief, dan heb ik dat gevoel absoluut niet.

Of ik heb het niet door maar dat lijkt me sterk, wel die constante gedachte in je achterhoofd naar het volgende lijntje kom echt al na de eerste, vreemd hoe snel dat werkt.
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mensen die erop tegen zijn hebben het zelf misbruikt of naasten die dat lot is overkomen. Over het algemeen mensen met weinig draagvlak voor zelfvertrouwen, capaciteit om te analyseren, en common sense. Want ieder die op volwassen wijze aan coke begint voelt dat coke zwakker is dan je eigen platform.

Tenzij je idd een gebrek hebt aan zelf objectiviteit en jezelf liever niet probeerd te zien hoe anderen je zien. Dan wordt herhaaldelijk gebruik de ondergrond waar een persoon op wilt rusten, met alle crisis van dien.

De veelal gemaakte statements over coke van achterdochtigheid, in je schulp kruipen en geen fijn gezeldschap zijn gaat op voor misbruikers.

Coke maakt van mij een inhoudelijke spreker die op geslepen wijze z'n pleidooi en anekdotes presenteerd. M'n omgang wordt wat onstuimig, maar zonder verlies van norm besef of empathy voor anderen.

M'n omgeving wordt in ieder geval niet kleiner maar enkel m'n zelfbewustheid enigszins. Na een paar lijntjes gaat de bruisende euforie over op enkel verdoving en niet down gaan, op zo'n moment accepteer ik de chagarijnigheid even en kan het coke boek voorlopig even dicht.

Coke roken is bijna niet in de hand te houden. Hoewel er ook mensen zijn, die het enkele keren in hun leven hebben gedaan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."