#1
PuppiiiEyes zei:Ratio: Coce-gebruikers / XTC gebruikers is 5.
als je wiskundeleraar eens te weten zou komen dat je je aanleg voor deze discipline ten behoeve van dit forum zou inzetten...
de excate cijfers over het volgende heb ik helaas niet bij de hand. was dat wel zo, dan had ik er weinig zinnigs mee zou kunnen uitvoeren op wiskundiggebied want ik tekende tijdens die lessen alleen maar de hele tijd schedels met bijlen in het voorhoofd en gieren met kwijlende snavels.
heb wel eens een Engels overheidsrapport gelezen waarin stond dat het aantal mensen met onherstelbare hersenschade door XTC-gebruik verbluffend hoog is. Het is iets dat ik al eerder in dit topic benadrukt heb, maar het lijkt me niet onbelangrijk om opnieuw te vermelden. Bij cocaine-gebruik zou die braindamage te verwaarlozen zijn. Dan wordt welliswaar de neurotransmitterbalans verstoord, maar die hersteld zich meestal weer snel.
Hiermee wil ik cocaine echter niet als een onschuldiger goedje afschilderen dan xtc: Elke sosaroes laat littekenweefsel achter op de hartspier en ook als je al jarenang gestopt bent, kan dit je opbreken. Een door bijvoorbeeld erfelijkheid en/of slechte voeding op latere leeftijd ontstane hartkwaal kan door de aanwezigheid van het oude littekenweefsel fatale vormen aannemen.
Beide drugs hebben hun goede en slechte kanten en die +kanten hebben ook weer eens verschillende vormen bij beide genoemde substanties. hetzelfde geldt voor de downsides.
Een statistische benadering helpt niet om het een voorkeur te forceren. Het pakt nml per persoon verschillend uit. Als je reeds zonder het te weten een lek hartklepje hebt en je geeft je regelmatig over aan pittige cocainesessies, waar valt het dan aan te wyten als je opeens op de intensive care ligt? of op het kerkhof?
en als je het op neuropsychisch niveau toch al zwaar had vanwege een groot verlies of een aangeboren sombere kijk op het bestaan, ligt het dan aan de mdma dat je de rest van je leven een forse doses anti-depressiva moet slikken?
Wellicht zijn het soort vergelijkingen dat in dit topic gemaakt worden ietwat overbodig.
Misschien is het slimmer om je goed in de sunnysides en the downside van elke drug op zich te verdiepen als je overweegt er mee te gaan stoeien of er al een verbintenis mee bent aangegaan. Als we die ervaringen met elkaar blijven uitwisselen (want dat gebeurt al op DF), dan leren we meer erover dan door hardnekkig een bepaalde drug de beste plaats op het erepodium van de meest gevaarlijke partyproducten te geven
van het idee >.>;. Wapens zouden afgeschaft moeten worden...
. Ik zou nooit meer naar Amerika gaan, die primitievelingen kan iedereen gewoon een pistool halen...
als je het op jouw manier gaat bekijken jah maar ik zie er echt geen die ganse dagen op XTC zitten dus vind het hier ook niet echt van toepassing. Bij coke daarentegen ken ik er wel die al van 's morgens vroeg zitten te snuiven, gelukkig heb ik beslist dat ik mijn hartje geen coke meer wil laten voelen, ik kan echt niet tegen die hartkloppingen