Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsS.O.S.(A) zaadjes

S.O.S.(A) zaadjes

24 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik denk dat een vraag over de Legaliteit(dat woord zocht je) absoluut toegestaan is. Met specifieke tips kom je wel richting de grens van de forumregels.

Groeit dat spul eigenlijk wel hier? het is een totaal ander klimaat hier.
j
jm1107Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hola!

Ik heb een vraagie over de legaalheid (is dat een woord? Volgens mij niet but you'll get the point) van coca zaadjes export en import. Een vriendin van mij gaat over een paar weken naar Colombia, en ik wil al een tijdje m'n eigen coca plantjes zaaien. Nu dacht ik dat ik wel moeilijk kan doen door online te bestellen en een halfjaar te wachten tot ze geoogst zijn en ze dan pas binnenkrijg (Vind sowieso amper plekken waar ik iets qua coca zaadjes / stekjes kan kopen op het internet), maar ik kan ook haar lief aankijken of zij niet wat mee kan namen uit het 'beloofde' sosa land. Nu weet zij alleen niet hoe (il)legaal het is om zaadjes vanuit daar het vliegtuig in mee te nemen naar Nederland. Iemand die hier info over heeft? Ik kijk namelijk vaak genoeg op NG 'Airport Security Colombia' op het vliegveld van Bógota en daar zijn ze niet bepaald vriendelijk als je la sosa het land uit probeert te krijgen. Maar geen idee hoe dat met zaadjes zit.

Als hier mensen eigen coca plantjes hebben, mention het dan ff want ik wil graag weten hoe je het goed aan moet pakken met het kweken er van. :)

Cheers!

(Als het tegen de regels in gaat om een topic te maken over het 'meenemen' van dingen uit andere landen hoor ik het graag van de moderators)
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#3
MeejheM zei:
Ik denk dat een vraag over de Legaliteit(dat woord zocht je) absoluut toegestaan is. Met specifieke tips kom je wel richting de grens van de forumregels.

Groeit dat spul eigenlijk wel hier? het is een totaal ander klimaat hier.
Klik om te vergroten...
Ja dat kan hier gewoon groeien. Gisteren nog een filmpje van gezien. De man had het dan wel binnen staan bij een groot raam +een uv lamp. Je hebt wel veel ruimte nodig, al wil je maar een gram eruit kunnen halen.
Filmpje heet: 'over de coke'. Er zijn nu geloof ik 3 afleveringen van en er komen er meer.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Een vraag over de legaliteit is gewoon toegestaan, het is echter niet toegestaan om vragen te stellen over hoe je iets smokkelt.

Ik durf eerlijk gezegd niet te zeggen of het legaal is of niet. Je kunt de opiumwet er eens op naslaan. Maar los van of het hier legaal is, is het minstens net zo belangrijk om uit te zoeken of het daar wel legaal is.

En ik heb net als Meejhem sterk mijn twijfels bij of cocaplanten goed groeien hier. Het lijkt me namelijk wel om een reden dat coke eigenlijk alleen in die regio verbouwd wordt. Als het elders ter wereld ook makkelijk te verbouwen was dan was dat vast en zeker wel gedaan. Tuurlijk zal je ze hier wel kunnen groeien, maar kan me voorstellen dat de potentie van de bladeren enorm tegenvalt ten opzichte van de potentie daar. En er zit al niet gigantisch veel coke in cocabladeren, dus je hebt echt enorm veel nodig als je er zelf een beetje een leuk effect uit zou willen halen.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je mag überhaupt geen zaadmateriaal overvliegen tussen de meeste landen.
A
AmateurtjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Weet niet hoe het juist zit met import/export, maar de zaadjes/plant op zich es legaal. Weet niet precies wat je just van plan bent met de plant maar imo es het de moeite echt niet waard. Er zijn leukere plantjes om te hebben...Nuja indien je wilt kan ik je wel een methode geven om je eigen plantje te creëren. Ik hoor het wel. :wave:
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#7
*grap over castreren*

Dat klopt, maar een paar zaadjes zijn volgens mij bijna onmogelijk op te sporen. ik houd er zelf een moestuin op na, en de maat van de zaadjes die je voor het ontkiemen gebruikt variëren tussen een gepelde zonnebloempit en een mosterdzaadje. dat is echt klein tot enorm klein.

toch vraag ik me af waarom ze in het midden oosten vooral cannabis en opium planten neerzetten, volgens mij is het klimaat daar niet geschikt voor coca, anders zouden ze het echt wel telen.

ik wil je experiment zeker niet in de weg staan, maar ik zou eerst eens onderzoek doen naar het telen van coka, de legaliteit van het meenemen van de zaadjes(als dat al niet mag zijn stekjes natuurlijk helemaal off-limits).
x
xEmilyyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Anders misschien zelf een retourtje Colombia kopen?
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#9
ten eerste, waar hoor jij dan verhalen van mensen die in nederland coca kweken?
ten tweede, hoeveel hectare is de ruimte die je daarvoor in gedachten had?
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Geen idee of het legaal is of niet. Toevallig is mijn tante een maand geleden naar Peru geweest en heeft zij wat coca balderen meegenomen voor mij, gewoon in haar tas. Dat is allemaal zonder problemen gegaan.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Coca thee wordt hier trouwens ook gewoon in de smartshop verkocht.

Ben nog wel steeds benieuwd wat de TS nou eigenlijk van plan is met die zaden.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dat leek me vrij duidelijk, ik vraag me af of hij van zn struik ook maar een klein beetje coke kan maken. Zelf zou ik lekker op de blaadjes kauwen, als ie al zover komt.
j
jm1107Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik ben zeker niet van plan m'n eigen coke te maken, dan zal ik wel heel wat planten nodig hebben wil ik er wat uithalen. Maar her en der hoor ik mensen die hun eigen coca plantjes kweken, en het leek me wel een grappige uitdaging om het eens te proberen. Uiteindelijk zou ik wel zelf op die blaadjes willen kauwen, ben toch wel benieuwd wat voor een effect dat geeft.

Wat ik wel raar vind is dat in Nederland het bezit en verhandelen van coca bladeren illegaal is, maar het kweken en houden van coca planten volkomen legaal (en er ook geen limiet per huishouden is qua aantal planten). Ik zal eens kijken of ik ergens wat kan vinden over de regels van Colombia zelf, maar tot nu toe in mijn ogen lijkt me het niet illegaal om die zaadjes mee te nemen.

En dat retourtje Colombia staat volgend jaar op de planning, dus dat komt wel goed :)
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik vind het een beetje veel gedoe voor wat je wilt. En of het nou illegaal of niet is. Ik zou het nooit aan een vriendin van me vragen om mee te nemen.

jm1107 zei:
Ik ben zeker niet van plan m'n eigen coke te maken, dan zal ik wel heel wat planten nodig hebben wil ik er wat uithalen. Maar her en der hoor ik mensen die hun eigen coca plantjes kweken, en het leek me wel een grappige uitdaging om het eens te proberen. Uiteindelijk zou ik wel zelf op die blaadjes willen kauwen, ben toch wel benieuwd wat voor een effect dat geeft.

Wat ik wel raar vind is dat in Nederland het bezit en verhandelen van coca bladeren illegaal is, maar het kweken en houden van coca planten volkomen legaal (en er ook geen limiet per huishouden is qua aantal planten). Ik zal eens kijken of ik ergens wat kan vinden over de regels van Colombia zelf, maar tot nu toe in mijn ogen lijkt me het niet illegaal om die zaadjes mee te nemen.

En dat retourtje Colombia staat volgend jaar op de planning, dus dat komt wel goed :)
Klik om te vergroten...
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik snap niet waarom jullie zo moeilijk doen :tongueout:. Als iemand voor de lol cocaplantjes wil kweken, ookal is het er maar 1, wat maakt het uit hoeveel moeite het kost enzo.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#16
jm1107 zei:
Wat ik wel raar vind is dat in Nederland het bezit en verhandelen van coca bladeren illegaal is, maar het kweken en houden van coca planten volkomen legaal (en er ook geen limiet per huishouden is qua aantal planten).
Klik om te vergroten...
Volgens mij komt dat omdat er Nederland niet hoog genoeg ligt om ook daadwerkelijk cocaïne te produceren in zo'n plant. Bladeren die uit columbia zouden komen bevatten echter wel cocaïne en omdat het verschil niet aan de buitenkant te zien is, is daarmee de algehele handel ingedamd. Gok ik. :P


Ik zal eens kijken of ik ergens wat kan vinden over de regels van Colombia zelf, maar tot nu toe in mijn ogen lijkt me het niet illegaal om die zaadjes mee te nemen.
Klik om te vergroten...
Volgens mij mag je geen plantmaterialen op het vliegtuig verschepen i.v.m. het overbrengen van niet-inheemse organismen, maar dat zou je voor de zekerheid kunnen navragen bij je luchtvaartmaatschappij.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#17
jm1107 zei:
Uiteindelijk zou ik wel zelf op die blaadjes willen kauwen, ben toch wel benieuwd wat voor een effect dat geeft.
Klik om te vergroten...
Hiervoor ga je denk ik toch het beste naar Zuid Amerika, wordt denk ik lastig om en voldoende plantjes hier te kweken en de plantjes zullen in Nederland ook niet sterk genoeg zijn denk ik. De smartshop verkoopt trouwens coca thee mocht je geïnteresseerd zijn in het effect van coca bladeren.
j
jm1107Lid
01-01-2024, 00:00
#18
MeejheM zei:
ten eerste, waar hoor jij dan verhalen van mensen die in nederland coca kweken?
ten tweede, hoeveel hectare is de ruimte die je daarvoor in gedachten had?
Klik om te vergroten...

Hier op Drugsforum zelf alleen al, alleen dan topic(s) van een aantal jaar terug. http://drugsforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=442

Als je uiteindelijk een redelijke plant hebt van +- een jaar oud, groeit er per dag ongeveer anderhalve blad aan. Dan kan je toch per week best op wat blaadjes kauwen :)

De hoge lucht heeft geen invloed op het groeien van de plant. Op zeelevel groeien ze zelfs sneller, alleen is het gehalte cocaine wat lager dan in het Andes gebergte. En inderdaad, in een aflevering van 'Over de coke' komt die presentatrice zelfs bij een man die z'n hele huiskamer er mee vol heeft staan.

Al met al lijkt het me gewoon grappig zo'n plantje proberen te kweken en onderhouden, was altijd al iemand van het kweken van (sub)tropische planten/palmen, dus een cocaplantje past wel mooi bij m'n tuiniersCV :tearsofjoy:

@Psychedelibee Thanks voor de tip! Heb je het zelf weleens genomen die thee? Vraag me af of het echt werkt, of dat het gewoon een placebo is.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#19
jm1107 zei:
@Psychedelibee Thanks voor de tip! Heb je het zelf weleens genomen die thee? Vraag me af of het echt werkt, of dat het gewoon een placebo is.
Klik om te vergroten...
Het werkt wel maar je moet er niet teveel van verwachten. Het geeft de energie van een bak koffie, maar voelt een stuk natuurlijker aan. Het effect is wel dusdanig licht dat je het ook over het hoofd kan zien.
E
ErickLid
01-01-2024, 00:00
#20
Lijkt mij ook niet dat het spul hier groeit, waarom zouden ze het anders nog het land in smokkelen. Met alle risico's van dien.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."