Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Daar sluit ik me bij aan Willem, maar het gaat allemaal om geld en ze weten van gekkigheid niet meer wat ze er doorheen gooien. Vandaar dat ik niet zomaar coke, en zeker niet van de straat gebruik. Wat zeg ik, ik heb al jaren geen coke meer gebruikt, omdat ik het niet vertrouw."
"Ja laten testen meer kan ik daar ook niet over zeggen."
"Re: Benzodiazepinen algemene informatie Ik vind dit allemaal heel interessant, maar toch vind ik dat benzodiazepine gebruikers met een schuin oog aangekeken worden. Als huisarts wordt je opgeleid dat als je ze voorschrijft crimineel bent bwvs. Ik ben het helemaal eens met de voor en nadelen, maar is er wel eens nagedacht dat het in de jaren 70 werd gezien als een wondermiddel en er mensen zijn die ze nu al 30 jaar of langer gebruiken, en die van de nieuwe dokters te horen krijgen dat ze moeten stoppen. Het is schandalig hoe deze mensen behandeld worden, ze moeten van wat ik weet rondom me heen, hemel en aarde bewegen om ze nog te krijgen. Terwijl het een deel van hun leven geworden is. Als mensen toch goed functioneren op benzo's laat ze toch. Nee kapot gooien met anti depressiva's dat doen ze wel. Ik ben het helemaal eens dat doktoren terughoudend moeten zijn hiermee, maar dat ze de oude garde met rust moeten laten. Dit is misschien een beetje oftopic, maar ik wou dit even kwijt. :P"
"Het verschil tussen Oxazepam en Diazepam is, dat Oxazepam een piek werking heeft. Bijvoorbeeld als je een Oxazepam neemt bereikt deze na 2 tot 3 uur zijn piek daarna neemt de werking geleidelijk aan weer af . Het probleem is dan ook dat je eigenlijk na zo'n 4-6 uur weer een nieuwe moet nemen om de werking te laten aanhouden. Daarom is dit middel ook zwaar verslavend. Daar in tegen heeft Diazepam een hele andere werking, deze werkt zo'n 24 uur en bouwt zich op in je bloedspiegel als 1 gelijke lijn. Omdat het een gelijke lijn is ipv pieken en dalen. Word je bij afbouw van benzo's haast altijd op Diazepam (valium) gezet. Ik heb de omreken tabel gezien die ze hanteren, 50 mgr. Oxazepam is gelijk aan 15 mgr. Diazepam. Omdat Diazepam dus stabiel in je bloedspiegel zit is dat veel makkelijker af te bouwen. Diazepam is ook een benzo, maar voor benzo afbouw het makkelijkst te regelen. Daarmee zeg ik niet dat het makkelijk is want het is moeilijk om daar vanaf te komen. Neem dus je tijd ervoor. Om de twee weken of zo, 2 mgr. eraf. Of nog minder. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Succes Erick"
"Ik had altijd diepgaande gesprekken met vrienden, en we begrepen alles. Heel gek. Maar leuk :P"
"Hoi PnC In de eerste plaats knap van je vrouw dat ze eraan begonnen is. Maar afkick Methadon is geen pretje. Maar toch zie ik een lichtpuntje, uit ervaring weet ik en meerdere op dit forum dat de eerste keer meestal het makkelijkst is. Natuurlijk is dat voor een ieder anders. Maar veelal is dat zo. Het is zwaar, maar zie het als een zware griep. Hier komt een eind aan, bij de ene duurt het weken en een ander is er sneller doorheen. Zorg iig geval dat ze veel drinkt, het liefst water dat reinigt het lichaam. De methadon is in 8 tot 10 dagen uit je systeem. Maar helaas ben je er dan nog niet. Probeer ook genoeg voedsel binnen te krijgen. Dan maar aan de brinta of zo, als het vloeibaar moet. Verder adviseer ik om uit te kijken met de ondersteunende medicatie, wees daar terug houdend mee. En zorg dat ze zoveel mogelijk afleiding heeft. Waarschijnlijk gaat ze als het de betere kant opgaat dingen leuk vinden die ze "vergeten"was. Zoals muziek waar ze misschien jaren niet naar geluisterd heeft, zet dat eens aan. Er zullen ook emoties los komen. En dat is goed. Maar als ze nu al op dag 6 zit, neem dan geen methadon meer om het te verzachten. Want dan kun je opnieuw beginnen. Ik wens haar heel veel sterkte, en bedenk aan het einde van deze tunnel is ook licht. Hou ons op de hoogte hoe het gaat als je wilt. Er zitten er hier net als ik genoeg tussen die al vaker met dat bijltje gehakt hebben. En je zo nodig steun of aanwijzingen kunnen geven. Heel veel Sterkte Erick"
"Level wel goed lezen, methadon is na 8 tot 10 dagen echt uit je Urine, Bloed of Systeem. En Fool heeft gelijk dat je daarom nog steeds ziek bent. Je lichaam moet herstellen en wennen dat de stof niet meer aanwezig is. Dus ontwennen. Ik wil niemand voor het hoofdstoten maar als ervaringsdeskundige zou je dat toch moeten weten. Als ze na 10 dagen een urine test bij je toen, is er geen spoor meer aanwezig. de ontwenning werkt door in je botten en overal dat kan lang duren omdat de methadon dan echt uit je lichaam is. In ieder geval niet meer aantoonbaar in je urine. Hoe ik dat weet? Omdat verslavingsartsen die je op de naltrexon willen zetten als stok achter de deur, dit zeker moeten weten. Want als je nog methadon in je systeem hebt word de afkick nog erger omdat dat meteen alles eruit gooit. Lees de anders dit http://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/a ... ntoonbaar/. Ik bedoel het niet negatief, en wil ook helemaal niet mijn gelijk halen. Maar na wat Fool al gezegd heeft, waar ik blij mee ben hoef ik verder niets uit te leggen. En met 8 tot 10 dagen neem ik het nog ruim. Dit neemt niet weg dat de afkick door het missen van de stof veel langer duurt. Dus topic starter nogmaals veel sterkte. Groet Erick"
"Hoi Pnc, Klopt wat R@R@ zegt, over de naltrexon. Dat is ook al wat ik vertelde, goede tips. Dat je vrouw het zo moeilijk heeft is niet vreemd, maar geloof me het gaat over. Probeer er op uit te gaan. Is / was ze een muziek liefhebber? Haal dan eens wat oude muziek te voorschijn. Daar kan ze nu waarschijnlijk weer meer van genieten. Methadon onderdrukt dat zo erg. Toch wil ik je 1 ding meegeven ook over de huishouding wat ze zelf kan doen laat dat haar ook zelf doen, beweging is goed. En het is tevens afleiding. Dat ze aan de diarree is lijkt me normaal. Als je maar weinig vast voedsel eet. Blijf wel veel drinken spoelen is goed. Toch ook nog iets over de naltrexon ga dat alleen slikken als je een stok achter de deur wilt hebben. Zolang je naltrexon slikt zal ze niets merken als ze een opiaat gebruikt. Ook zal ze dan een altijd een soort van paspoort moeten dragen, voor ziekenhuizen die dit niet weten anders bestaat de kans op een opiaat overdosis. Maar dat zal de arts ook wel weten en is een zorg voor later. En het zal de zucht wat wegnemen. Het doet niets aan de afkick verschijnselen. Dat is doorbijten. En het gaat echt wel lukken, nodig vrienden of visite uit voor de afleiding als ze dat leuk vindt. Nogmaals ik vind het erg knap van jullie, het is toch een strijd die je samen voert. Heel veel sterkte!! Ow ja wat Level zei, een lekkere warme douche is heerlijk. Het is wel een inspanning om er onder te gaan staan met die omstandigheden. Maar eenmaal eronder wil je er niet meer onderuit. En het ontspant. Of als je kunt nog beter een sauna. Groet Erick"
"Ik sluit me aan bij de rest zoek een arts die je helpt, en het beste is natuurlijk een verslavingsarts. Een gewone huisarts begrijpt hier toch niets van, dus dat is zonde van je tijd. Methadon instead of oxy's zou ik ten zeerste af raden. Oké ik denk dat je niet ziek zult worden, maar des te zieker om weer van de meet af te komen. Het probleem verschuiven noemen we dat, en valkuil waar ik zelf en menig ander hier ook wel eens ingevallen zijn. Zoek professionele hulp, dus geen huisarts want de meeste begrijpen dit niet. Een goede verslavingsarts moet je hebben. En wees vooral eerlijk, als je liegt, daar heb je alleen zelf last van, of je word te hoog ingeschaald of te laag, waar je later weer last van krijgt. Succes Erick"
"Lijkt mij ook niet dat het spul hier groeit, waarom zouden ze het anders nog het land in smokkelen. Met alle risico's van dien."