Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hey guys, Ik doe op het moment mijn PWS over de grote MDMA / XTC productie in Nederland. Nu is mijn hoofdvraag, hoe wij de 1-na grootste MDMA producent ter wereld zijn geworden (voorheen grootste). Nu ga ik kijken of dat lag aan de synthese of die erg makkelijk is, of het makkelijk is aan grondstoffen te komen in Nederland, of Nederland als handelsland (verbinding tussen oceaan --> rest Europa) er mee te maken heeft of dat het ook kwam door de soepele wetgeving omtrent drugsgebruik. Wat zijn jullie gedachtes over hoe Nederland zo groot is geworden in de productie hiervan? Als jullie linkjes naar artikels hebben (behalve over de synthese want dat mag geloof ik niet op t forum), stuur ze dan vooral. Het is namelijk niet een onderwerp waar ik zelf extreem veel over kan vinden (vind alleen tig duizend artikels over dat wij naar de '2de plaats' zijn verschoven), dus wellicht dat jullie ingevingen mij verder kunnen helpen :P Thanks in advance!"
"benniesmitters zei: Echt weten doe ik het niet. Maar dat zal deels te maken hebben met onze handelsroutes. Maar denk dat het ook aan de dance scene van vroeger lag hier. Het was gewoon een heel erg geliefd product. Dat in combinatie met het makkelijk verspreiden heeft er voor gezorgd dat wij als land een grote producent zijn geworden. Ook denk ik deels omdat ons land vroeger wat vrijer was, of mensen dachten dat het zo was. Dit geeft misschien het gevoel dat wij beter spul hadden dan de rest? Al met al denk ik dus gewoon een combinatie van alle drie. Dit is trouwens pure speculatie. Is dit niet een beetje een te oppervlakkig onderwerp voor je PWS trouwens? Weet niet of er hier wel zoveel over te vertellen valt. Of je zou de hele cultuur er omheen er bij moeten nemen of iets dergelijks Klik om te vergroten... Bedankt voor je reactie! Te oppervlakkig vonden mijn begeleiders het juist niet. Vooral omdat het vrij apart is dat wij zo'n grote producent zijn, terwijl volgens mij alle grondstoffen hier niet voorkomen. Dat die zuid-amerikaanse landen grote coke producers zijn is logisch, omdat daar het hoofdingredient verbouwd wordt. Er zijn veel verschillende gebieden waar je met dit onderwerp kan komen, dus vond ik het wel een uitdaging. Maar ik snap je punt wel!"
"Hey guys, Ben nieuw hier dus excuses als ik in het verkeerde subforum zit. Ik keek bij Stimulerend maar daar zag ik niet MDMA tussen staan, alleen X dus vandaar plaats ik het hier. Ik heb afgelopen zaterdag voor het eerst harddrugs gedaan, pure MDMA kristalletjes (en die dan verpulverd) en likkend/op mn tandvlees aanbrengend ingenomen. Nu heb ik niet grote dosissen gedaan en 1 x bijgenomen maar ik ging wel aardig lekker Nu vraag ik mij een paar dingen af: Aankomend weekend heb ik weer een feestje en ik wil het weer gebruiken want het is echt een goede gelegenheid. Nu wil ik daarna een grote pauze tot de zomer nemen maar zijn er extra risico's aan verbonden als ik dus in een korte periode weer gebruik? Hoe weet je eigenlijk wat een goeie dosis is bij het likken? Mijn vrienden deden allemaal verschillende dosissen op hun pink dus ik wist nou niet wat goed en slecht is haha. En als laatste: ik en mijn vriendengroep zijn redelijk nieuw met mdma dus als jullie nog absolute don'ts hebben uit ervaring hoor ik die graag Heb al redelijk veel op het internet gelezen maar uiteindelijk zijn mensen hun eigen ervaringen toch hoe het echt werkt. Alvast bedankt! J"
"Fresh zei: Leuk dat je kennis hebt genomen met MDMA en dat het bovendien goed beviel! Als veilige richtlijn kun je 1 tot 1,5mg per kilo lichaamsgewicht aanhouden en minimaal 12 weken rust te houden tussen gebruik. Af en toe een likje, zoals jij het noemt, ja...dan weet je dus niet hoeveel je neemt. Als je toch de beschikking hebt over kristalletjes kun je het beter gewoon afwegen en in een capsule doen. Dan weet je tenminste hoeveel je inneemt. Het zou mooi zijn als je ook de zuiverheid % van je MDMA weet, dan weet je nog exacter hoeveel je kan afwegen en wat je dus uiteindelijk gebruikt. Een enkele keer achter elkaar gebruiken (bijv. binnen 1-2 weken) kan wel, maar houd het hier gewoon het beste bij. Klik om te vergroten... Thanks! Hier heb ik zeker wat aan Dat afwegen en in capsules doen wordt wel weer lastig want heb niet een milligram weegschaaltje. Plus, als je het in poedervorm weegt, blijft dan niet zowat alles plakken aan t weegschaaltje zelf? Haha. En als ik het goed begrijp moet je dus 1 a 1,5 mg m per kg lichaamsgewicht gebruiken. Dat is neem ik aan voor een hele avond of voor een bepaald aantal uur? En de zuiverheid geen idee. Wat ik wel weet is dat het best laat inkickte. Maar opzich zijn kristallen puur en zal dat niet snel vervuild zijn, toch? transformated zei: Bij likken kan je niet echt een precieze dosis nemen, wel hoe minder je neemt op je pink hoe minder het effect hoe meer je neemt op je pink hoe zwaarder het effect. Ga niet teveel nemen want dat kan soms slecht aflopen zorg ook af en toe eens wat voor afkoeling en probeer ieder uur een glas of beker te drinken zodat je niet gaat uitdrogen. Kauwgom kan ook van pas komen als je tanden beginnen te knarsen. Moest het wat zwaar aanvoelen kan je altijd effe gaan zitten zorg dat er een maat bij je is kan je dan wat mee praten en voor je het weet zal je weer goed voelen. Nog veel plezier in het weekend. Klik om te vergroten... Thanks voor je tips, gaat goed komen! bobsacamano zei: Weet je ik snap het het is je eerste keer geweest en waarschijnlijk heb je heel weinig gehad want anders had je wel een knal ervaring gehad. Dus waarschijnlijk kan je het nu rustig wel doen. Wel zou ik je adviseren mocht dat lukken om af te wegen 1,5 x je lichaamsgewicht in mg. Je hebt hier wel een goed weegschaaltje voor nodig. Neem de dosering die je nodig hebt gewoon lekker in 1 keer en je zal er enorm van genieten. En laat het er dan even bij. Wat iemand hierboven al zei en ik kan beamen " Er is altijd wel een goeie reden om drugs te doen" Het geeft gewoon een extra dimensie aan dingen. Maar er is meer dan xtc en MDMA (voor het geval je dat nog niet duidelijk was MDMA is de enige werkende stof in XTC pillen) Zijn dus exact het zelfde alleen ervaren mensen MDMA als wat chiller omdat je er minder van neemt in één keer (door pinkjes te nemen) Dus sowieso petje af voor je actieve houding naar drugs en dat je hier naartoe bent gegaan. En ik ga je enthousiasme niet recht lullen met de regeltjes. Je bent verstandig genoeg. Mijn eerste keer xtc was zo geweldig dat ik het de volgende dag weer deed "ik had geen idee toen" Dus ja ... haha inmiddels veel wijzer. Klik om te vergroten... Ook jij bedankt voor je reactie Dat afwegen lijkt me wel lastig maar ik ga een oplossing zoeken. Wel vraag ik me af waarom je adviseert het in 1 x de hele dosis te nemen van pak-hem-beet 120 mg? Is het juist niet fijner om rustig aan op te bouwen en bijvoorbeeld 3 pinkjes van 40 mg te nemen? Ik heb geen idee hoor, ik weet alleen hoe die twee pinkjes waren toen ik t afgelopen weekend deed Maar omdat mensen ook vaak maar een kwartje van een pil nemen bracht het me even in de verwarring. En dat ik weinig heb genomen kan wel kloppen ja, je wil niet weten hoe hard mijn hart bonsde toen ik dat spul innam hahaha. Psychedelibee zei: Eigenlijk zijn de belangrijkste dingen inmiddels wel benoemd. Beter gebruik je xtc/mdma niet vaker dan eens in de 3 maanden, deze regel is er om potentiële hersenschade te minimaliseren. Daarnaast houd je op die manier het magische gevoel van mdma zolang mogelijk vast. Toen ik het jaren geleden voor het eerst ontdekte heb ik het eerste half jaar het minstens 1 keer per maand gedaan. Super tijd gehad toen, maar het echte magische is er inmiddels wel af voor mij helaas. Inmiddels houd ik me wel aardig aan de 3 maanden regel, en ik voel er zeker nog wat van maar dat speciale magische randje is er af en die komt ook niet meer terug. Met de kennis van nu, had ik destijds het minder vaak gedaan. Verder zou ik echt zorgen dat je een fatsoenlijk weegschaaltje koopt die minstens op de 10mg nauwkeurig is, die heb je al voor een paar tientjes. Dan kun je gewoon van tevoren je dosis (1 tot 1.5mg / kg) afwegen en ik een capsule of vloeitje stoppen. Mocht je nog bij willen nemen later, doe dan ongeveer de helft van je eerste dosis en houd het daarbij. Wacht ook minstens 2 tot 3 uur met bijnemen. Klik om te vergroten... Bedankt voor je reactie/uitleg! Nouja laat ik maar hopen dat dat magische randje nog bij me blijft na afgelopen vrijdag, want dan blijf ik er wel effetjes vanaf Had gelukkig afgelopen weekend ook dus niet veel gedaan ivm bangheid voor eerste keer harddrugs haha. En dan nog een laatste vraagje: Hoe zit het eigenlijk met overdosissen bij MDMA? Velen zeggen dat je onmogelijk veel moet innemen wil je aan je overdosis komen maar dat geloofde ik niet haha. Thx everyone!"
"bobsacamano zei: Beter in één keer je hele dosis omdat bij doseren over het algemeen niet zo gezond is. En dan kom je er meteen lekker in en geniet je gewoon maximaal. Na 5 uurtjes is de verliefde rush toch wel uitgewerkt. Je kan dan altijd nog wel een pinkje pakken om het gevoel een klein beetje vast te houden maar het zal niet het zelfde zijn. Daarom zou ik gewoon in één keer 120 nemen. Je kan na 2-3 uur altijd nog 40 bijnemen ofzo dan rek je een klein beetje op. Maar meer niet en zorg gewoon dat je niet meer bij je hebt Klik om te vergroten... Oke thanks! Zal het onthouden. Nog een vraagje dan: Wat is handig om mdma poeder in te bewaren? In een zakje gaat t zo aan de zijkanten plakken enzo haha. Weet niet of dat heel efficient is. #drugsfordummies I know"
"ZERO- zei: Maakt het uit als het aan de zijkanten plakt? Als het maar in het zakje blijft. Straks is ie lek en dan heb je niks meer. Klik om te vergroten... Hahaha ja ik weet niet, ik lees tegenstrijdige dingen over dat het in een zakje minder goed houdbaar blijft en anderen zeggen dat het langer dan een mensenleven meegaat. Het internet zit tegenwoordig vol met bullshit en maakt het lastig te kiezen wat je gelooft :P"
"Yo guys, Ik hoor veel verschillende verhalen over dat MDMA een wat ander effect zou hebben dan XTC. "wetenschappelijk" gezien zou dit toch niet moeten kloppen, want het werkende bestanddeel in XTC is MDMA. Toch hoor ik van velen dat ze op XTC veel energieker worden en op MDMA eigenlijk alleen die lekkere lovefeeling hebben. Nu heb ik zelf twee keer pure MDMA gebruikt, maar omdat ik op een reggae achtig feest was ben ik nou ook niet zo hard gegaan dat ik merkte dat ik er veel energieker van werd. Ik weet alleen dat ik heel erg lekker op de muziek meeging. Volgende week heb ik een dance feest waar ik wel echt lekker hard wil gaan, dus ik vraag me af wat ik het beste kan gebruiken. Ervaring met MDMA was geweldig, en heb nog genoeg liggen voor nog volgende week. Maar als ik van X hetzelfde krijg en ook nog veel energieker wordt, lijkt dat me beter? Iemand die deze verhalen eventueel kunnen beamen of juist invalid kunnen verklaren? Cheers!"
"Oke thanks voor de reacties guys! Nog een paar vraagies. Is het echt nodig om je kristallen te laten testen, of worden kristallen minder snel vervuild als pillen? Want wat ik allemaal lees over vervuilde pillen hier, caffeine pillen daar is het toch echt wel een must om die te laten testen. En hoe kan je achter de zuiverheid van je M komen?"
"Alright! Zullen ze veel mg nodig hebben om te testen? Echt een dummie vraag, maar dan kan ik daar eventueel rekening mee houden met mn aankoop. Moet sowieso ook nog eens een goede manier bedenken om het in te nemen, die bommetjes doen het hem niet voor mij (ik krijg nieteens paracetamol door m'n keel, laat staan zo een plakkerig vloeitje). En dat likken/tandvlees aanbreng gebeuren blijkt niet zo clever te zijn. In ieder geval bedankt! Jullie hebben gelijk, testen kan geen kwaad maar foute dope wel!"
"Toch nog ff m'n eigen vraagje hier stellen dan. Er wordt 1 a 1,5 mg lichaamsgewicht geadviseerd. Nu ben ik aardig zwaar en zou betekenen dat ik 150 mg "mag" volgens de richtlijnen. Is het de bedoeling dat in 1 x te doen en eventueel later, om het effect ietwat te verlengen ongeveer de helft (dus 75mg) extra bij te nemen of bedoelen ze 1-1,5 mg per avond en niet per dosis? Ik lees nogal verschillende dingen namelijk. Sowieso klinkt 150mg wel veel, maarja als het volgens de richtlijnen prima is dan weerhoudt mij niet veel om het te doen"