Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsS.O.S.(A) zaadjes

S.O.S.(A) zaadjes

24 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#1
ook in afghanistan, pakistan en die regio kweken ze opium en hennep. meer opium tegenwoordig omdat dat meer oplevert.

als het goed zou groeien gingen ze echt wel coca en ephedra ernaast planten. het feit dat cocaplantages ook meestal diep in de jungle staan in plaats van loodsen met kweeklampen etc suggereert wel dat het in nederland waarschijnlijk alleen binnen kan, en met veel kennis en moeite.

verder vind ik het wel een goed idee dat iemand het eens probeert, maar erg hoge verwachtingen heb ik er niet van.
j
jm1107Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Attimo zei:
Je vraag is simpel te beantwoorden door even na te denken over de volgende twee vragen:

- Is coke één van de meest populaire drugs en zou een aanzienlijk deel van de gebruikers/criminele bendes in Europa of waar dan ook ter wereld buiten Latijns-Amerika kweken als ze konden?

- Wordt coke buiten Latijns-Amerika gekweekt?

Tenzij iemand mij nu enorm gaat verbazen zijn de antwoorden: ja en neen.

Het zou al lang gedaan worden mocht het mogelijk zijn. Ik vermoed dat het ten eerste moeilijk te kweken is hier en ten tweede dat je zoveel bladeren nodig hebt dat het economisch niet interessant zal zijn. Het geld en de energie die je moet investeren om hier coke te produceren zal zo hoog zijn dat zelf de opbrengst van je drugshandel er niet tegen opweegt. Ik geef toe, mocht ik het kunnen, ik zou ook wel interesse hebben.

Gewoon bloemsuiker aan edgy tieners verkopen dus! :)
Klik om te vergroten...

Als je het topic even verder gelezen had, had je wellicht gelezen dat het totaal niet mijn doel is om cocaine te produceren. Ik weet ook wel dat ik echt niet de eerste zou zijn met dat idee, en het inderdaad anders wel gedaan zou zijn.

2. Coca plantjes kun je prima dus kweken in een kastje, en laten opgroeien tot een plant van aardige grootte. Een hele plantage daarentegen is economisch gezien niet rendabel STEL je doel was om coke te maken nee. Het lijkt mij gewoon, nogmaals, grappig om eens te proberen en als ie t volhoudt wat blaadjes te proberen, om te kijken wat voor een effect dat geeft.

Ohja. Nederland verbouwde coca planten tussen het jaar 1900-1963 in Nederlands-Indie geloof ik, waarvan een fabriek in Amsterdam cocaine maakte. Dus ja, het werd ook buiten Latijn-Amerika geproduceerd.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#3
Voor zover als ik weet extraheerde de Nederlandse cocaïnefabriek uit bladeren die uit indonesië geïmporteerd werden. Nog steeds niet in ons kikkerlandje, dus. :P
j
jm1107Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Fool zei:
Voor zover als ik weet extraheerde de Nederlandse cocaïnefabriek uit bladeren die uit indonesië geïmporteerd werden. Nog steeds niet in ons kikkerlandje, dus. :P
Klik om te vergroten...

Maar ik beantwoord zo wel de vraag of coke uberhaupt buiten Latijn Amerika werd gekweekt.

Maar goed, het loopt nu allemaal off-topic. Laten we het erop houden dat het mogelijk is. Ik heb de lijst zitten te bekijken van de Voedsel en Warenwet autoriteit, en daar staat niet de coca soort tussen op de lijst van planten en hun zaden die een bepaald certificaat nodig hebben om meegenomen te worden. Dus lijkt me dat het in Nederland wel goed zit, alleen nog Colombia zelf.

Cocablad staat trouwens wel op de Opium lijst 1.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik denk dat een vraag over de Legaliteit(dat woord zocht je) absoluut toegestaan is. Met specifieke tips kom je wel richting de grens van de forumregels.

Groeit dat spul eigenlijk wel hier? het is een totaal ander klimaat hier.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."