Snap niet zo goed waarom er gehamerd wordt op hoeveelheden: dat is toch verslaving?
toen ik zwaar verslaafd was aan cocaïne, werd het gebruik ook steeds meer en meer en meer door tolerantie die ontzettend snel groeit bij cocaïne gebruik.
Zeker als je het dagelijks gebruikt.
[/QUOTE
Dat is dan een dure grap geworden, iedere dag coke....
Wat mij in deze hele discussie steekt, is allereerst een benaming van : Soldierboy.
Het is ongezond om zoiets tegen mij te zeggen. Jazeker.
Ten tweede, on topic,
Iemand is ondernemer. Hij handelt bijvoorbeeld.
Handel is in en verkoop van goederen, met een winst oogmerk.
En nou komt het.
Op deze definitie is helemaal niets tegen.
Maar.
Als die ondernemer qua winstoogmerk exorbitant hoge prijzen berekent, dan is in mijn optiek, deze manier van geldverdienen " voelt niet goed ", omdat de grenzen van redelijkheid en billijkheid overschreden worden.
Pas achteraf met een soort van uitleg komen dat " eea duurder is uitgevallen " dat moet je bij mij iig niet doen, en in mijn geval is dit uiterst ongezond qua afloop.
En dit is een feit.
Ik heb dit eens meegemaakt, een artikel in een winkel gekocht voor 2000 euro.
Toevallig kwam ik erachter, dat dit 1700 euro teveel was.
Het antwoord van deze winkelier was : als jij dat ervoor over hebt, dan is het toch goed?
Als jij het dat waard vindt, prima toch?
Nee, dat is niet prima want niemand heeft de geldpest, en dit is iemand het vel over de oren trekken.. dit " klopt gewoon niet ".
Iedereen weet, dat een ondernemer wat wil, en mag verdienen. Jazeker.
Maar dit wel in redelijkheid.
Wat die ondernemer met zijn geld doet, doet niets ter zake.
Dat moet hij zelf weten...al spoelt hij alles door de plee.
Maar het 8 voudige af willen tikken, nee. Dat kan echt niet, vraag dat Jaap Jongbloed maar eens...
Je ne payez pas!
Jamais!