Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoeveel kost jouw coke-gebruik?

Hoeveel kost jouw coke-gebruik?

144 antwoorden
29 weergaven
18-5-2026
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Blyatman zei:
Ik vind je gewoon in en in triest. Voor wat betrek je mijn partner hier in achterlijke. Die staat hier los van en jij betrekt haar hier in voor wat? Wie ben jij om over andermans relatie te praten? Nog nooit zo’n loser gezien hier als jij.
Klik om te vergroten...

Het is internet jonguh, ga slapen.

Nou niet meer bijdehand doen tegen me anders moet ik je weer boos maken.

@Spyro neem het niet te serieus he 😎
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#2
heyol zei:
Uiteraard geef je een richtprijs.
Maar je laat ook op voorhand weten dat er een marge kan vallen op de richtprijs ("kan goedkoper uitvallen, maar ook soms duurder)". Op facturen met een hoog bedrag maakt die paar honderd euro voor de klant niks uit, hij/zij zal dit niet merken.
Klik om te vergroten...
Ik ben zelf ondernemer. Deels betaald vanuit een vennootschap, deels als freelancer via facturatie. En ik weet niet in welke luchtbel jij momenteel leeft, maar de praktijken die jij hier beschrijft werken mss wel op zeer korte termijn, maar maken op de langere termijn jou en je ondernemingen kapot. Wtf op welke planeet zit jij dat je denkt zo zaken te mogen doen ...?! Maar goed, ik speel niet op de man. Ik zie ook wel dat je coke misbruik jouw gedrag in de hand werkt.

Btw, ik geef de laatste maanden max. 25-50 Euro/maand uit aan cocaïne. Soms ook 0 Euro. Gaat niet om het geld, maar om m’n gezondheid.
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#3
AcidWarrior zei:
Ik ben zelf ondernemer. Deels betaald vanuit een vennootschap, deels als freelancer via facturatie. En ik weet niet in welke luchtbel jij momenteel leeft, maar de praktijken die jij hier beschrijft werken mss wel op zeer korte termijn, maar maken op de langere termijn jou en je ondernemingen kapot. Wtf op welke planeet zit jij dat je denkt zo zaken te mogen doen ...?! Maar goed, ik speel niet op de man. Ik zie ook wel dat je coke misbruik jouw gedrag in de hand werkt.

Btw, ik geef de laatste maanden max. 25-50 Euro/maand uit aan cocaïne. Soms ook 0 Euro. Gaat niet om het geld, maar om m’n gezondheid.
Klik om te vergroten...

Hoe bedoel je deels betaald uit een vennootschap?
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#4
heyol zei:
Hoe bedoel je deels betaald uit een vennootschap?
Klik om te vergroten...
Als vennoot ve. bvba krijg ik een loon uitbetaald. Daarnaast heb ik als freelancer een vof die aan klanten factureert (waaronder ook de bvba).

Ik weet hoe fijn het is om als beginnend ondernemer veel geld binnen te krijgen, maar als ik jou een tip mag geven: leg aub genoeg geld opzij voor je belastingen en over enkele jaren je afrekening v. je sociale bijdragen. Want anders zit je in de shit. En (voor het geval je die nog niet hebt): zoek een goeie boekhouder. Die kan van goudwaarde zijn!
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#5
heyol zei:
Er zijn verschillende manieren om te factureren. Je kan zeggen mijn tarief is €120/u en dan tel je je uren die je werkt. Je kan met modules werken (feature x kost je €2000, feature y €500,...) hoe meer features hoe hoger je factuur.

Maar wat ik het interessants vindt is betaald worden per project. Je klant verteld wat hij of zij wil, je maakt dat en dan stuur je de prijs op. Voordeel is dan dat je niet vast zit aan een vaste prijs per uur maar meer kunt vragen als je sneller, beter, of kwalitatiever werkt.

Pak nu bijvoorbeeld logo-design. Een maat van mij is pas begonnen met het ontwerpen van logo's. Aan een logo heeft hij ongeveer 2 uur werk. Zo hij dan 2 x 17,00 EUR moeten vragen (want 17,00EUR is een mooi uurloon). Of zou hij gelijk de andere logo-ontwerpers een hogere prijs moeten vragen richting de €1000,00? Wat geen abnormale prijs is voor een professioneel ontworpen logo.

Geen enkel logo is €1000,00 waard, maar freelancers kunnen toch die prijs vragen omdat dit is wat de markt wil betalen.

Dus kort gezegd: De prijs die een zelfstandige op zijn factuur zet is geen wiskunde, dit is natte vinger werk. Hij/zij bepaald zelf hoeveel zijn dienst waard is.

Uiteraard werkt dit niet zo in elke sector.
Klik om te vergroten...
Zeer verstandige post dit.
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#6
C-Man zei:
Zeer verstandige post dit.
Klik om te vergroten...
Hij kan het goed uitleggen ja, maar ik vind de gedachtengang erachter vatbaar voor discussie.

Als ondernemer is imo je belangrijkste opdracht: met een kwaliteitsvolle service of product het probleem of de vraag van je klant oplossen, en dit tegen de best mogelijke condities, voor beide partijen. Je klanten moet je in de watten leggen, want zij betalen de brandstof waarop je auto rijdt, de kleren die je draagt, de investeringen die je doet in je bedrijf om die klanten nog beter te kunnen dienen, …

Ook heb je imo een lange termijn visie nodig, ondernemen is niet de snelste weg naar de Bahama’s.
Met een korte termijn visie loop je o.a. het risico dat je klanten een volgende keer niet langer gebruik zullen maken van jouw diensten omdat ze elders een betere deal vonden. En de kans dat ze jou aanbevelen aan kennissen is ook kleiner. Vergeet niet dat ‘mond-op-mond’ reclame nog altijd 1 vd. effectiefste marketingtools is + dat een tevreden klant deuren kan openen voor jou.
M
MoraitoLid
01-01-2024, 00:00
#7
heyol zei:
Ik snap niet hoe andere coke-gebruikers dit doen? Als je 3gr per week snuift (wat écht niet veel is??) kom je toch maandelijks aan *Modknip* geen prijzen noemen *Modknip*. Als je dan slechte (of goede, ligt eraan hoe je het bekijkt :grimacing:) waarin je 5gr op een weekje doet worden die bedragen toch veel hoger?

Er moeten toch wel meer mensen zijn die dagelijks gebruiken?
Klik om te vergroten...
Ja hoor, ikke vrijwel dagelijks (€1000-1200 p/m)
R
RosseGod96Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Om de 2 - 3 maanden koop ik bij men vaste stek een 4 + 1 voor €200, daar doe ik dan bv ook 2 tot 3 maanden mee.
Als ik alleen op stap ga met mensen die bv: hun eigen pakje bij hebben, snuif ik mss iets meer als 0,5gr per avond op. Ik probeer het wat onder controle te houden zeg maar. Ik ben een (hevige haha!) ADHD'er en slik ook hier ook medicatie voor. Personen met ADHD zouden sneller vatbaarder zijn voor verslavingen in het algemeen?
Ik zorg er wel voor dat die 2 niet in combinatie in men "bloed" zitten zeg maar, er zit een dag tussen dat ik de medicatie en coke zou pakken bijvoorbeeld, ik wil echt de risico's vermijden want er is niet zoveel bekend als je de medicatie samen met coke zou pakken bv: je hebt in de namiddag gestudeerd en je gaat savonds op de lappen en je begint uwe neus "vol te proppen" met coke haha.
R
RobventieldopLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nog nooit coke gedaan 😜
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Screenshot_20201229-203534_Samsung Internet.jpgzie screenshot.
R
RosseGod96Lid
01-01-2024, 00:00
#11
CuriousExplorer zei:
Aan de persoon hierboven, ik zou je willen adviseren uw prijzen weg te halen.
Is namelijk NIET toegestaan op dit forum.

Better be safe then sorry.
Klik om te vergroten...
Broer, lees dit topiconderwerp, hoeveel kost mijn gebruik, ik reageer er gewoon op! :/
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Modest zei:
Broer, lees dit topiconderwerp, hoeveel kost mijn gebruik, ik reageer er gewoon op! :/
Klik om te vergroten...
Akkoord.
Maar je mag de kost plaatsen, maar wij mogen er niet kunnen uit afleiden hoeveel je coke per gram kost.

Ik zeg het maar voor uw eigen bestwil.
S
SabotageLid
01-01-2024, 00:00
#13
heyol zei:
Klopt, dat wil zeggen dat mijn service en product goed genoeg is dat bij mij iedere klant GRAAG meer betaald voor wat ik aanbied. Jammer dat dit bij jouw niet het geval was dan...

Wat ik doe is niet immoreel. Als iemand moeite heeft met de prijs die ik opstel - wat overigens zéér zelden het geval is - verwijs ik ze graag en beleefd door naar een goedkopere con-cullega, of werken we wel een ander voorstel uit. Je gaat toch ook niet in een duur restaurant zitten en klagen dat de prijs te hoog is?

Dat er een marge zit op de richtprijs weet de klant bij mij op voorhand en opnieuw betalen ze dat graag na met mij in zee te zijn geweest.
Klik om te vergroten...
Joo maat laat je niet zo opnaaien .

Je doet niets verkeerd , volkomen binnen de wet .

Wtf alsof we allemaal heilige boontjes zijn .

Ik zal maar niet vertellen wat ik deed in mijn coke verslaving !.

wel weer 10 jaar geleden maar toch ..

Wil hier over niet uitweiden .
Ik heb voor die activiteiten vast gezeten .



En volkomen terecht dat ik er voor moest boeten .

Ik ken enkele coke verslaafden die jatten je net gekochte elektrische fiets .

Om vervolgens bij de dealer een paar gram te krijgen .
Jij zegt vooraf aan de klant , dat de factuur , hoger of lager uit kan vallen ..
Als je meer energie en uren in de opdracht gestoken hebt.

Vervolgens de vacatuur met 300 te verhogen .
Lekker toch .
En dat jij dan coke haalt met dat geld .

Wat dan ? . Is toch top .

Mensen alstublieft maak van een vlieg geen olifant !

En wijs drie keer naar je zelf voor dat je naar en ander wijst!!!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Blyatman zei:
Snap niet zo goed waarom er gehamerd wordt op hoeveelheden: dat is toch verslaving?
toen ik zwaar verslaafd was aan cocaïne, werd het gebruik ook steeds meer en meer en meer door tolerantie die ontzettend snel groeit bij cocaïne gebruik.
Zeker als je het dagelijks gebruikt.
[/QUOTE

Dat is dan een dure grap geworden, iedere dag coke....
Klik om te vergroten...

Wat mij in deze hele discussie steekt, is allereerst een benaming van : Soldierboy.
Het is ongezond om zoiets tegen mij te zeggen. Jazeker.
Ten tweede, on topic,
Iemand is ondernemer. Hij handelt bijvoorbeeld.
Handel is in en verkoop van goederen, met een winst oogmerk.
En nou komt het.
Op deze definitie is helemaal niets tegen.
Maar.
Als die ondernemer qua winstoogmerk exorbitant hoge prijzen berekent, dan is in mijn optiek, deze manier van geldverdienen " voelt niet goed ", omdat de grenzen van redelijkheid en billijkheid overschreden worden.
Pas achteraf met een soort van uitleg komen dat " eea duurder is uitgevallen " dat moet je bij mij iig niet doen, en in mijn geval is dit uiterst ongezond qua afloop.
En dit is een feit.
Ik heb dit eens meegemaakt, een artikel in een winkel gekocht voor 2000 euro.
Toevallig kwam ik erachter, dat dit 1700 euro teveel was.
Het antwoord van deze winkelier was : als jij dat ervoor over hebt, dan is het toch goed?
Als jij het dat waard vindt, prima toch?
Nee, dat is niet prima want niemand heeft de geldpest, en dit is iemand het vel over de oren trekken.. dit " klopt gewoon niet ".
Iedereen weet, dat een ondernemer wat wil, en mag verdienen. Jazeker.
Maar dit wel in redelijkheid.
Wat die ondernemer met zijn geld doet, doet niets ter zake.
Dat moet hij zelf weten...al spoelt hij alles door de plee.
Maar het 8 voudige af willen tikken, nee. Dat kan echt niet, vraag dat Jaap Jongbloed maar eens...
Je ne payez pas!
Jamais!
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Net even nagekeken...

In Oktober 500eu met 2 personen 😬
November 50eu
December 50eu

Stoute Oktober 😂😂😂
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik denk het niet.
Daar is in de wet van alles in geregeld.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#17
0 euro in 2020.
A
ATGCLid
01-01-2024, 00:00
#18
Beetje geruzie hier geweest zie ik maar het is wel een interessante discussie.

Een meerprijs rekenen omdat je persoonlijk geld nodig hebt voor iets wat geheel persoonlijk en non-essentieel is is ethisch niet echt zuiver.

Zelfs als zwart op wit staat dat de prijs vast bedrag x is plus y (max bedrag z) maar door je privéuitgaven y steeds dichter op z zit dan moet je niet raar opkijken als je klant je gaat wantrouwen of naar een concurrent gaat.

Overigens is het echt niet zeldzaam dat bedrijven geld vragen waar geen duidelijk produkt/dienst of voordeel tegenover staat.

Ik heb ooit bij een bedrijf gewerkt wat ICT diensten voor het MKB maakte en leverde. Men vroeg daar niet de hoofdprijs voor maar ik weet vrijwel zeker dat bepaalde diensten werden aangeboden voor prijzen die waarschijnlijk meervouden waren van de daadwerkelijke kosten (belasting van de eigen infrastructuur, support e.d.). Klantvriendelijkheid en betrouwbaarheid van het netwerk waren desondanks belangrijke principes op de werkvloer. Uiteindelijk leverde het het bedrijf een forse boterham op. En elk jaar een kerstdiner in een restaurant met een ster en een niet geringe eindejaarsbonus 😁
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik deed in mijn coke periode makkelijk 1000 1500. Overigens was ik toen ook IT ondernemer. Ken weinig bedrijven die niet op offerte basis werken en geen factuuronderbouwing willen zien.

Misschien onnodig om erbij te vermelden maar ondernemerschap en snorkelland gaan op de langere termijn niet goed samen.

Ik over heel 2020 3 400 euro zoiets.
L
Lorki1Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Voor corona er was was dit +- 3 a 400 euro per jaar. Sinds corona, nu dus ong 1 jaar, zal dit toch een 8 a 900 euro ( kan zelf meer zijn ) zijn voor deze periode. Thuis zitten vervelen doet precies toch sneller terug grijpen naar bepaalde middelen 😁 nu moet ik wel zeggen dat ik regelmatig deel met vrienden en hier ook zelden iets voor vraag, geen idee dus of ik meer gebruik dan een andere periode

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."