#1
Waar exact licht ik hier iemand op?
Ik: Stuur factuur van x + 500,00EUR.
Waar exact licht ik hier iemand op?
Ik: Stuur factuur van x + 500,00EUR.
Ik: Goh, reken op een kleine x-duizend euro maar afhankelijk van hoe het project loopt en eventuele veranderingen kan dit iets hoger of lager liggen.
Definitie oplichten:
"Oplichting is een vorm van bedrog, een misdrijf waarbij de dader een ander ontdoet van geld of van waardevolle goederen"
Definitie ontdoen (ook een belangrijke in de vorige definitie):
1) Beroven 2) Bevrijden
Wat ik doe:
Klant: Hey, ik zoek iemand die x kan maken? Ik heb gehoord dat u dit kan?
Ik: Jazeker, daar kan ik je graag mee helpen.
Klant: Top, ik moet x y z hebben.
Ik: Geen probleem.
Klant: Wat kost dit?
Ik: Goh, reken op een kleine x-duizend euro maar afhankelijk van hoe het project loopt en eventuele veranderingen kan dit iets hoger of lager liggen.
...
Ik: Stuur factuur van x + 500,00EUR.
Klant: Top! Bedankt voor je dienst! Geld is overgeschreven.
Waar exact licht ik hier iemand op?
1) Klant wist op voorhand dat dit een richtprijs was. Richtprijs is niet uiteindelijke prijs. Waarom/hoe/wat de uiteindelijke prijs uiteindelijk afwijkt van de richtprijs is niet relevant.
2) Het enige, echt het enige wat de klant hoeft te zeggen is: "Nee, sorry, dat is te duur of duurder dan ik eerst had verwacht" en hij/zij hoeft de factuur niet te betalen en ik verwijder het project van mijn pc. Dan kan de klant een nieuw iemand zoeken die goedkoper is en kan ik verder met een nieuwe klant, voor beide geen probleem.
ik.. en ik denk we.. snappen heus wel wat je bedoelt hoor..
we vinden het alleen niet zo netjes.. richting onethisch.
dat is het vanuit jouw perspectief niet.. en dat snap ik.
maar wat mij betreft is die houding van, pakken wat je pakken kan, precies wat er mis is met de wereld.
oki.. ciao!
Niks van aantrekken, riep die ook tegen mij toen die wist dat ik wel eens cocaïne snoof en G gebruik. Toen was het ook kansloos sneren met “is dit de cocaine of de Ghb? Neem anders meer g voor de scherpe randjes”Wat heeft dat er mee te maken? Ik wacht nog op je definitie van oplichter.
maar wat mij betreft is die houding van, pakken wat je pakken kan, precies wat er mis is met de wereld.
Laat haar hier buiten kneus. En wat praat je over onze relatie terwijl je zelf op DF loopt te bazuinen hoe slecht die van jou isIs je soldaatje weer bezig met je?
Heisa? Om? 😂😂 Om jou en je achterlijke uitspraken? Nou dacht het niet pikkie. Lekker proberen te stoken. Achterlijk klein kind.
Ik vind je gewoon in en in triest. Voor wat betrek je mijn partner hier in achterlijke. Die staat hier los van en jij betrekt haar hier in voor wat? Wie ben jij om over andermans relatie te praten? Nog nooit zo’n loser gezien hier als jij.
Ik ben zelf ondernemer. Deels betaald vanuit een vennootschap, deels als freelancer via facturatie. En ik weet niet in welke luchtbel jij momenteel leeft, maar de praktijken die jij hier beschrijft werken mss wel op zeer korte termijn, maar maken op de langere termijn jou en je ondernemingen kapot. Wtf op welke planeet zit jij dat je denkt zo zaken te mogen doen ...?! Maar goed, ik speel niet op de man. Ik zie ook wel dat je coke misbruik jouw gedrag in de hand werkt.Uiteraard geef je een richtprijs.
Maar je laat ook op voorhand weten dat er een marge kan vallen op de richtprijs ("kan goedkoper uitvallen, maar ook soms duurder)". Op facturen met een hoog bedrag maakt die paar honderd euro voor de klant niks uit, hij/zij zal dit niet merken.
Ik ben zelf ondernemer. Deels betaald vanuit een vennootschap, deels als freelancer via facturatie. En ik weet niet in welke luchtbel jij momenteel leeft, maar de praktijken die jij hier beschrijft werken mss wel op zeer korte termijn, maar maken op de langere termijn jou en je ondernemingen kapot. Wtf op welke planeet zit jij dat je denkt zo zaken te mogen doen ...?! Maar goed, ik speel niet op de man. Ik zie ook wel dat je coke misbruik jouw gedrag in de hand werkt.
Btw, ik geef de laatste maanden max. 25-50 Euro/maand uit aan cocaïne. Soms ook 0 Euro. Gaat niet om het geld, maar om m’n gezondheid.
Als vennoot ve. bvba krijg ik een loon uitbetaald. Daarnaast heb ik als freelancer een vof die aan klanten factureert (waaronder ook de bvba).Hoe bedoel je deels betaald uit een vennootschap?
Zeer verstandige post dit.Er zijn verschillende manieren om te factureren. Je kan zeggen mijn tarief is €120/u en dan tel je je uren die je werkt. Je kan met modules werken (feature x kost je €2000, feature y €500,...) hoe meer features hoe hoger je factuur.
Maar wat ik het interessants vindt is betaald worden per project. Je klant verteld wat hij of zij wil, je maakt dat en dan stuur je de prijs op. Voordeel is dan dat je niet vast zit aan een vaste prijs per uur maar meer kunt vragen als je sneller, beter, of kwalitatiever werkt.
Pak nu bijvoorbeeld logo-design. Een maat van mij is pas begonnen met het ontwerpen van logo's. Aan een logo heeft hij ongeveer 2 uur werk. Zo hij dan 2 x 17,00 EUR moeten vragen (want 17,00EUR is een mooi uurloon). Of zou hij gelijk de andere logo-ontwerpers een hogere prijs moeten vragen richting de €1000,00? Wat geen abnormale prijs is voor een professioneel ontworpen logo.
Geen enkel logo is €1000,00 waard, maar freelancers kunnen toch die prijs vragen omdat dit is wat de markt wil betalen.
Dus kort gezegd: De prijs die een zelfstandige op zijn factuur zet is geen wiskunde, dit is natte vinger werk. Hij/zij bepaald zelf hoeveel zijn dienst waard is.
Uiteraard werkt dit niet zo in elke sector.
Hij kan het goed uitleggen ja, maar ik vind de gedachtengang erachter vatbaar voor discussie.Zeer verstandige post dit.
Ja hoor, ikke vrijwel dagelijks (€1000-1200 p/m)Ik snap niet hoe andere coke-gebruikers dit doen? Als je 3gr per week snuift (wat écht niet veel is??) kom je toch maandelijks aan *Modknip* geen prijzen noemen *Modknip*. Als je dan slechte (of goede, ligt eraan hoe je het bekijkt) waarin je 5gr op een weekje doet worden die bedragen toch veel hoger?
Er moeten toch wel meer mensen zijn die dagelijks gebruiken?
Zelfs met lagere facturen. 🤭Wtf? Je laat dus je klanten je coke betalen?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."