Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoeveel kost jouw coke-gebruik?

Hoeveel kost jouw coke-gebruik?

144 antwoorden
26 weergaven
18-5-2026
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#1
heyol zei:
Waar exact licht ik hier iemand op?
Klik om te vergroten...

Ik: Stuur factuur van x + 500,00EUR.
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#2
*.exe2.0 zei:
Ik: Stuur factuur van x + 500,00EUR.
Klik om te vergroten...

1) Klant wist op voorhand dat dit een richtprijs was. Richtprijs is niet uiteindelijke prijs. Waarom/hoe/wat de uiteindelijke prijs uiteindelijk afwijkt van de richtprijs is niet relevant.

Ik: Goh, reken op een kleine x-duizend euro maar afhankelijk van hoe het project loopt en eventuele veranderingen kan dit iets hoger of lager liggen.
Klik om te vergroten...

2) Het enige, echt het enige wat de klant hoeft te zeggen is: "Nee, sorry, dat is te duur of duurder dan ik eerst had verwacht" en hij/zij hoeft de factuur niet te betalen en ik verwijder het project van mijn pc. Dan kan de klant een nieuw iemand zoeken die goedkoper is en kan ik verder met een nieuwe klant, voor beide geen probleem.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#3
heyol zei:
Definitie oplichten:
"Oplichting is een vorm van bedrog, een misdrijf waarbij de dader een ander ontdoet van geld of van waardevolle goederen"

Definitie ontdoen (ook een belangrijke in de vorige definitie):
1) Beroven 2) Bevrijden


Wat ik doe:
Klant: Hey, ik zoek iemand die x kan maken? Ik heb gehoord dat u dit kan?
Ik: Jazeker, daar kan ik je graag mee helpen.
Klant: Top, ik moet x y z hebben.
Ik: Geen probleem.
Klant: Wat kost dit?
Ik: Goh, reken op een kleine x-duizend euro maar afhankelijk van hoe het project loopt en eventuele veranderingen kan dit iets hoger of lager liggen.

...

Ik: Stuur factuur van x + 500,00EUR.
Klant: Top! Bedankt voor je dienst! Geld is overgeschreven.






Waar exact licht ik hier iemand op?
Klik om te vergroten...

ik.. en ik denk we.. snappen heus wel wat je bedoelt hoor..
we vinden het alleen niet zo netjes.. richting onethisch.
dat is het vanuit jouw perspectief niet.. en dat snap ik.
maar wat mij betreft is die houding van, pakken wat je pakken kan, precies wat er mis is met de wereld.

oki.. ciao!
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#4
heyol zei:
1) Klant wist op voorhand dat dit een richtprijs was. Richtprijs is niet uiteindelijke prijs. Waarom/hoe/wat de uiteindelijke prijs uiteindelijk afwijkt van de richtprijs is niet relevant.



2) Het enige, echt het enige wat de klant hoeft te zeggen is: "Nee, sorry, dat is te duur of duurder dan ik eerst had verwacht" en hij/zij hoeft de factuur niet te betalen en ik verwijder het project van mijn pc. Dan kan de klant een nieuw iemand zoeken die goedkoper is en kan ik verder met een nieuwe klant, voor beide geen probleem.
Klik om te vergroten...

Jij hoeft die +500 niet te pakken maar je cokemisbruik (jij dus) veroorzaakt dit.
Hoe denkt je klant er over eigenlijk? Of nee, je verteld dit liever niet, toch?
Waarom vertel je het liever niet zou je je af kunnen vragen. Misschien wel omdat je weet dat het niet zuiver is wat je doet.

Als een klant het eindproduct gezien heeft en tevreden is, gaat hij zelden nee zeggen vanwege de prijs.
Hooguit wat afdingen. Dat weet jij als leverancier ook wel. Zeker als je een marge hebt ingebouwd onder het mom van meerprijs.
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#5
Gympie zei:
ik.. en ik denk we.. snappen heus wel wat je bedoelt hoor..
we vinden het alleen niet zo netjes.. richting onethisch.
dat is het vanuit jouw perspectief niet.. en dat snap ik.
maar wat mij betreft is die houding van, pakken wat je pakken kan, precies wat er mis is met de wereld.

oki.. ciao!
Klik om te vergroten...

Ok Gympie, dat begrijp ik volledig en het is goed dat mensen verschillende perspectieven hebben. Ook tof dat je die op een chille manier kan communiceren.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
heyol zei:
Wat heeft dat er mee te maken? Ik wacht nog op je definitie van oplichter.
Klik om te vergroten...
Niks van aantrekken, riep die ook tegen mij toen die wist dat ik wel eens cocaïne snoof en G gebruik. Toen was het ook kansloos sneren met “is dit de cocaine of de Ghb? Neem anders meer g voor de scherpe randjes”

🤣
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#7
Gympie zei:
maar wat mij betreft is die houding van, pakken wat je pakken kan, precies wat er mis is met de wereld.
Klik om te vergroten...

Mijn perspectief is dat we zonder mensen die dat soort houdingen hadden we nu geen Amazon, Apple, Space X, Paypal, Microsoft,... hadden. Wat jij noemt hebzucht noem ik waarde leveren en daarvoor waarde terugkrijgen (leveren in de vorm van producten of diensten, en terugkrijgen in de vorm van geld).

Als persoon kan jij vragen wat je wilt voor de waarde die je levert en je ziet wel of iemand dat er voor wil geven.

Dit principe (opnieuw: Het eerste basisprincipe van een vrije markt economie dat geld) is wat de wereld laat draaien en de reden dat wij, de mensen die leven in deze vrije markt economie, een meestal vrij luxueus leven leiden i.v.m mensen die niet in een vrije markt economie leven.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
*.exe2.0 zei:
Is je soldaatje weer bezig met je?
Klik om te vergroten...
Laat haar hier buiten kneus. En wat praat je over onze relatie terwijl je zelf op DF loopt te bazuinen hoe slecht die van jou is
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Itsssss meme time
6D9D65F9-0F27-48EB-BB7B-BC862D586428.jpeg
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Citaten van ouder dan een jaar hahaha

Joh jij lult zelf zoveel tegen me hier en in DM's, doe niet zo opgefokt. Hele heisa thuis nu bij je, lachen man.

Popcorn iemand?
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Blyatman zei:
Heisa? Om? 😂😂 Om jou en je achterlijke uitspraken? Nou dacht het niet pikkie. Lekker proberen te stoken. Achterlijk klein kind.
Klik om te vergroten...

Maak je nog wat drukker anders.
Zoek nog een citaatje van mij.
Vergeet niet, jij begint bijdehand te doen.
Soldierboy.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Blyatman zei:
Ik vind je gewoon in en in triest. Voor wat betrek je mijn partner hier in achterlijke. Die staat hier los van en jij betrekt haar hier in voor wat? Wie ben jij om over andermans relatie te praten? Nog nooit zo’n loser gezien hier als jij.
Klik om te vergroten...

Het is internet jonguh, ga slapen.

Nou niet meer bijdehand doen tegen me anders moet ik je weer boos maken.

@Spyro neem het niet te serieus he 😎
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#13
heyol zei:
Uiteraard geef je een richtprijs.
Maar je laat ook op voorhand weten dat er een marge kan vallen op de richtprijs ("kan goedkoper uitvallen, maar ook soms duurder)". Op facturen met een hoog bedrag maakt die paar honderd euro voor de klant niks uit, hij/zij zal dit niet merken.
Klik om te vergroten...
Ik ben zelf ondernemer. Deels betaald vanuit een vennootschap, deels als freelancer via facturatie. En ik weet niet in welke luchtbel jij momenteel leeft, maar de praktijken die jij hier beschrijft werken mss wel op zeer korte termijn, maar maken op de langere termijn jou en je ondernemingen kapot. Wtf op welke planeet zit jij dat je denkt zo zaken te mogen doen ...?! Maar goed, ik speel niet op de man. Ik zie ook wel dat je coke misbruik jouw gedrag in de hand werkt.

Btw, ik geef de laatste maanden max. 25-50 Euro/maand uit aan cocaïne. Soms ook 0 Euro. Gaat niet om het geld, maar om m’n gezondheid.
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#14
AcidWarrior zei:
Ik ben zelf ondernemer. Deels betaald vanuit een vennootschap, deels als freelancer via facturatie. En ik weet niet in welke luchtbel jij momenteel leeft, maar de praktijken die jij hier beschrijft werken mss wel op zeer korte termijn, maar maken op de langere termijn jou en je ondernemingen kapot. Wtf op welke planeet zit jij dat je denkt zo zaken te mogen doen ...?! Maar goed, ik speel niet op de man. Ik zie ook wel dat je coke misbruik jouw gedrag in de hand werkt.

Btw, ik geef de laatste maanden max. 25-50 Euro/maand uit aan cocaïne. Soms ook 0 Euro. Gaat niet om het geld, maar om m’n gezondheid.
Klik om te vergroten...

Hoe bedoel je deels betaald uit een vennootschap?
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#15
heyol zei:
Hoe bedoel je deels betaald uit een vennootschap?
Klik om te vergroten...
Als vennoot ve. bvba krijg ik een loon uitbetaald. Daarnaast heb ik als freelancer een vof die aan klanten factureert (waaronder ook de bvba).

Ik weet hoe fijn het is om als beginnend ondernemer veel geld binnen te krijgen, maar als ik jou een tip mag geven: leg aub genoeg geld opzij voor je belastingen en over enkele jaren je afrekening v. je sociale bijdragen. Want anders zit je in de shit. En (voor het geval je die nog niet hebt): zoek een goeie boekhouder. Die kan van goudwaarde zijn!
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#16
heyol zei:
Er zijn verschillende manieren om te factureren. Je kan zeggen mijn tarief is €120/u en dan tel je je uren die je werkt. Je kan met modules werken (feature x kost je €2000, feature y €500,...) hoe meer features hoe hoger je factuur.

Maar wat ik het interessants vindt is betaald worden per project. Je klant verteld wat hij of zij wil, je maakt dat en dan stuur je de prijs op. Voordeel is dan dat je niet vast zit aan een vaste prijs per uur maar meer kunt vragen als je sneller, beter, of kwalitatiever werkt.

Pak nu bijvoorbeeld logo-design. Een maat van mij is pas begonnen met het ontwerpen van logo's. Aan een logo heeft hij ongeveer 2 uur werk. Zo hij dan 2 x 17,00 EUR moeten vragen (want 17,00EUR is een mooi uurloon). Of zou hij gelijk de andere logo-ontwerpers een hogere prijs moeten vragen richting de €1000,00? Wat geen abnormale prijs is voor een professioneel ontworpen logo.

Geen enkel logo is €1000,00 waard, maar freelancers kunnen toch die prijs vragen omdat dit is wat de markt wil betalen.

Dus kort gezegd: De prijs die een zelfstandige op zijn factuur zet is geen wiskunde, dit is natte vinger werk. Hij/zij bepaald zelf hoeveel zijn dienst waard is.

Uiteraard werkt dit niet zo in elke sector.
Klik om te vergroten...
Zeer verstandige post dit.
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#17
C-Man zei:
Zeer verstandige post dit.
Klik om te vergroten...
Hij kan het goed uitleggen ja, maar ik vind de gedachtengang erachter vatbaar voor discussie.

Als ondernemer is imo je belangrijkste opdracht: met een kwaliteitsvolle service of product het probleem of de vraag van je klant oplossen, en dit tegen de best mogelijke condities, voor beide partijen. Je klanten moet je in de watten leggen, want zij betalen de brandstof waarop je auto rijdt, de kleren die je draagt, de investeringen die je doet in je bedrijf om die klanten nog beter te kunnen dienen, …

Ook heb je imo een lange termijn visie nodig, ondernemen is niet de snelste weg naar de Bahama’s.
Met een korte termijn visie loop je o.a. het risico dat je klanten een volgende keer niet langer gebruik zullen maken van jouw diensten omdat ze elders een betere deal vonden. En de kans dat ze jou aanbevelen aan kennissen is ook kleiner. Vergeet niet dat ‘mond-op-mond’ reclame nog altijd 1 vd. effectiefste marketingtools is + dat een tevreden klant deuren kan openen voor jou.
M
MoraitoLid
01-01-2024, 00:00
#18
heyol zei:
Ik snap niet hoe andere coke-gebruikers dit doen? Als je 3gr per week snuift (wat écht niet veel is??) kom je toch maandelijks aan *Modknip* geen prijzen noemen *Modknip*. Als je dan slechte (of goede, ligt eraan hoe je het bekijkt :grimacing:) waarin je 5gr op een weekje doet worden die bedragen toch veel hoger?

Er moeten toch wel meer mensen zijn die dagelijks gebruiken?
Klik om te vergroten...
Ja hoor, ikke vrijwel dagelijks (€1000-1200 p/m)
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Aan de persoon hierboven, ik zou je willen adviseren uw prijzen weg te halen.
Is namelijk NIET toegestaan op dit forum.

Better be safe then sorry.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Dunne zei:
Wtf? Je laat dus je klanten je coke betalen?
Klik om te vergroten...
Zelfs met lagere facturen. 🤭

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."