Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe voorkeur van cocaïne boven speed

De voorkeur van cocaïne boven speed

128 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#1
De laatste comedown duurde drie dagen.

Heb sinds februari twee keer een terugval gehad, maar sinds pakweg juli gaat het prima. Het was ofwel stoppen, ofwel het flink rustiger aan doen.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja heb ook verschillende soorten kwaliteit gehad, ooit zelfs een keer waar je na 5 lijnen pas een beetje van begon te voelen... :smirk:
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Lemmy zei:
Ja heb ook verschillende soorten kwaliteit gehad, ooit zelfs een keer waar je na 5 lijnen pas een beetje van begon te voelen... :smirk:
Klik om te vergroten...
Yep.
of zelfs helemaal niks...
Achja, blij dat ik misschien max 4x per jaar C gebruik. :yum:
W
WAZALid
01-01-2024, 00:00
#4
Waarom de vergelijking???????????????? je gaat sos toch ook niet met Methylone oid doen
W
WAZALid
01-01-2024, 00:00
#5
CuriousExplorer zei:
Yep.
of zelfs helemaal niks...
Achja, blij dat ik misschien max 4x per jaar C gebruik. :yum:
Klik om te vergroten...
Meer moet je ook ABSOLUUT niet doen, alleen als je karakter hebt doe je het zelden
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#6
WAZA zei:
Meer moet je ook ABSOLUUT niet doen, alleen als je karakter hebt doe je het zelden
Klik om te vergroten...

Rustig joh. :smirk:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
ATGC zei:
Waarom zou je een duur middel met korte werking gebruiken in een dergelijke omgeving? Als het uitwerkt en je crasht is een drukke, veeleisende omgeving de laatste plek waar je wilt zijn lijkt me.
Klik om te vergroten...
ATGC zei:
Wat ik ook typisch vind is de verhalen over gebruik in de horeca. Waarom zou je een duur middel met korte werking gebruiken in een dergelijke omgeving? Als het uitwerkt en je crasht is een drukke, veeleisende omgeving de laatste plek waar je wilt zijn lijkt me.
Klik om te vergroten...
Heel veel mensen drinken standaard alcohol bij sociale gelegenheden en coke is dan een middel wat een aangenamer gevoel geeft bij alcohol. De middelen gaan een synergie aan en er wordt een nieuwe stof in het lichaam gevormd, cocaethyleen, wat ook een psychoactief middel op zichzelf is. De coke zorgt ervoor dat mensen zich weer een beetje helder voelen zodat ze weer meer drank kunnen drinken.

Daarnaast is cocaïne veel bekender en is het meer in sociale kringen doorgedrongen door films zoals scarface of recenter the wolf of wall street. Dat speelt een belangrijke rol bij de populariteit. Verder denk ik dat verreweg de meeste cocaïne impulsief wordt besteld door mensen die op een borrel zijn en dan na het eerste glas wat losser worden, waarna er snel een dealer wordt gebeld. En ja dan vraag je al snel om het eerst wat in je opkomt en dat is dan alcohol.

Zo kijk ik ernaar in ieder geval. Ik kan verder niet over mezelf spreken want ik heb nog nooit cocaïne gedaan.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Of de kleinere afzetmarkt?
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#9
heyol zei:
Lol ik snap hem nu pas.
- Als ik 'pep zie'-
Klik om te vergroten...
Lol, wausie
9
9 strepenLid
01-01-2024, 00:00
#10
Spyro zei:
Coke is geen speed. Waarom vergelijken mensen dat met elkaar...
Klik om te vergroten...

Helemaal gelijk heb je maar toch vergelijken velen het met elkaar. Zijn 2 verschillende uitwerkingen net als Canabis en Alcohol.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#11
Amfetamine > coke any day of the week.

Sos is voor de zwakke, pep voor de strakke!
Geen gemekker, pep is lekker!
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Thomas Shelby zei:
Amfetamine > coke any day of the week.

Sos is voor de zwakke, pep voor de strakke!
Geen gemekker, pep is lekker!
Klik om te vergroten...
Ik hoef geen Coke, als ik Pepsi.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#13
9 strepen zei:
Helemaal gelijk heb je maar toch vergelijken velen het met elkaar. Zijn 2 verschillende uitwerkingen net als Canabis en Alcohol.
Klik om te vergroten...
Het zijn beide stimulerende middelen, het is beide wit poeder en het heeft qua receptoren ook overeenkomsten, ik snap de vergelijking wel.
R
RikdekikkerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Vind de semento geur van coke wel lekker.
Van pep kan ik na tijd niet slapen dat weerhoudt mij van gebruiken.
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#15
John Trap zei:
Ik hoef geen Coke, als ik Pepsi.
Klik om te vergroten...

Lol ik snap hem nu pas.
- Als ik 'pep zie'-
A
ATGCLid
01-01-2024, 00:00
#16
Spyro zei:
Coke is geen speed. Waarom vergelijken mensen dat met elkaar...
Klik om te vergroten...

Nou... misschien omdat het beide stimulanten zijn? Cafeïne en methamfetamine zijn ook heel verschillende middelen maar vallen ook onder de eerder genoemde categorie stofjes.
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mijn voorkeur hangt af vd. situatie.
Imo kan speed al eens handig zijn om op te werken, opruimen, ... Meer de praktische dingen zeg maar. Terwijl ik coke vooral chill vind voor een avondje thuis of op café met vrienden. Voor de gezelligheid dus. Ik heb weleens doorgewerkt op coke ‘s avonds. Maar dat was vooral omdat ik na cokegebruik geen slaapproblemen heb en na speed wel. Al vind ik Kratom persoonlijk nog een betere keuze hiervoor. De beste keuze is natuurlijk niets gebruiken. 😊

Ik vind coke niet zo duur btw: met coke v. redelijke tot goede kwaliteit doe ik zo’n 250-300 mg/avond op. Dan kopen we bv. met 3-4 vrienden een grammetje.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#18
Spyro zei:
Coke is geen speed. Waarom vergelijken mensen dat met elkaar...
Klik om te vergroten...
Tja, het zijn de twee meestgebruikte stimulanten op de Nederlandse illegale drugsmarkt. Prima te vergelijken dus. Het is niet alsof ze een totaal ander effect hebben.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#19
KlaasVaak zei:
Tja, het zijn de twee meestgebruikte stimulanten op de Nederlandse illegale drugsmarkt. Prima te vergelijken dus. Het is niet alsof ze een totaal ander effect hebben.
Klik om te vergroten...
Ik persoonlijk vind ze toch behoorlijk verschillen.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#20
John Trap zei:
Nope, heb wel een paar gram liggen. Maar ben een beetje huiverig voor de cardiovasculaire effecten..
Klik om te vergroten...
Als ik zoek op cardiov. Effecten 3mmc :

Het effect wordt wel omschreven als een combinatie tussen MDMA en cocaïne. Lichamelijke effecten van 3-MMC zijn: stijging van bloeddruk, verhoging lichaamstemperatuur, stimulatie en verhoogde spierspanning, zweten, droge mond, grote pupillen en tandenknarsen.

En als ik zoek op cardiov. Effecten coke :

Cocaïne heeft een sympathicomimetisch effect dat kan leiden tot tachycardie, hypertensie, verhoogde zuurstofconsumptie van de hartspier of coronaire spasmen. Deze mechanismen kunnen leiden tot cardiale ischemie, infarct, apoptosis en ventriculaire aritmieën


Dan vind ik het maar een rare beredenering tbh. Niks mis mee natuurlijk 😇

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."