Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswat is ketamine eigenlijk?

wat is ketamine eigenlijk?

43 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#1
x_VorteX_x zei:
Hebben ze Ket bij alle dierenartsen?
Klik om te vergroten...
Ga je er eentje beroven dan?
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#2
@ ExceptionalInsight:

Ik wou net hetzelfde vragen :grin:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
Great minds think alike (:
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ellesdee zei:
vre se lijk
Klik om te vergroten...
K op 350mg oraal toch?

Lijkt me geen pretje, maar ja, mijn ego zit me teveel in de weg voor zulke dingen.
x
x_VorteX_xLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hebben ze Ket bij alle dierenartsen?
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Alle entheogenen (waaronder ook paddo's) veroorzaken geen hallucinaties maar enkel vervormingen en afbuiging in het al bestaande visuele zicht.

Ketamine is zolang het bewustzijn behouden wordt nauwelijks meer dan een downer zoals alcohol of GHB. Je wordt er wel extreem schokkerig en robotachtig van en je zicht wordt een beetje alsof je onder water zit met open ogen als je veel neemt en wakker blijft. Het schudden met je lichaam of ledematen levert vage waarnemingen op die niet meer synchroon lopen met wat je aan je lichaam voelt.

Maar hallucinaties zijn er niet en pas wanneer je in een diepe slaap valt en er richting is gekozen voor de bereising en het vertrek signaal is gegeven, kun je eigenlijk pas spreken van het ontmoeten van etniteiten, zielen en andere vreemde wezens. Maar dit vind allemaal plaats in een droom wereld waarin jij ook je eigen vorm verliest. Je kunt een pakje watten zijn, een blok hout of wat dan ook. Vaak is er warme en intieme rust alsof je niet beter wist dan deze wereld. Alles is visueel en zonder geluid of tekst.

Het meest intrigrerend was het zien van m'n ouders en hun leven zonder een kind als ik. Juist omdat ze zorgeloos verliefd leken en ik in een doodskist onder de tuin lag lag wierp dit wat tranen op naderhand omdat het leek alsof ik door mijn geboorte in hun leven hun geluk had afgenomen.

Vrij bizar was ook dat ik een A4tje was en ik als onopvallend A4tje al m'n collega's eens flink onder de loep kon nemen in hun doen en laten. En als je dan de Maandag ochtend erop in de realiteit precies in dezelfde setting zit, doet dat een hoop met je innerlijke gedachten. Twee levens, zou je bijna kunnen zeggen... riskant om tusen de K wereld en de echte wereld de draad kwijt te raken.

Het is puur het reizen als bewustzijn in de meest vreemde en oneindige wereld waar ook jij een andere verschijningsvorm ondergaat. Het ligt qua beleving gelijk aan slaapdromen hoewel Keta dromen wel makkelijker te herrineren zijn (en met name te onthouden!) en ze een botsing kunnen zijn met de werkelijkheid.

Jezelf afvragen met Ketamine heeft niet zoveel zin, het gevoel van melancholy opzich is iets om te koesteren.

Het is met stipt ook èèn v/d krachtigste drugs wat betreft overgave, er is geen controle of mogelijkheid om te doorgronden. Maar heel warm en geborgen, en juist dit hele pakket aan effecten kan het zeer verslavend maken. Het overheerst ook vrijwel alle drugs in een volle dosering. Ideaal om zeer hevige pijnen als brandwonden te dempen want er is geen gevaar voor adehalings problemen zoals bij opiaten.

Er is net zoveel controle als in je diepe slaapdromen 's nachts, als je die richting kunt geven, is dat op K naar verloop van tijd misschien ook mogelijk. Er ligt nog steeds een uitnodiging voor me ... de kleine kinderen langs de kant v/d weg die me aan m'n arm trokken terwijl ik langzaam bij bewustzijn kwam zouden mij hun speelplaats laten zien. Maar als zak langs de kant van de weg kun je je moelijk verplaatsen. Dat is waar het gestopt is... en juist zo'n onderbreking van het verhaal drijft je ertoe opnieuw te nemen om getuige te zijn van hoe het verhaal verder zou gaan. En in je dagelijkse bestaan wordt je al dromiger om vooruit te lopen op eventuele nieuwe scenario's.

Een Keta freak die vaak injecteert zal een heel introvert persoon worden die deze wereld als weinig hartstochtelijk ervaart.
a
anoniempjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik vroeg me af wat ketamine eigenlijk is?
hoe of waarvan wordt het gemaakt?
Is het netzoiets als speed ?
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kijk nou vraag je weer om negatief commentaar. Je kunt de zoekfunctie gebruiken en bovenal; Google! Succes
a
anoniempjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
hahahahahhahahaha
:flushed:

Mischien moet ik maar eerst de gebruiksaanwijzing krijgen/ lezen van deze site.
mmm mischien staat er dan ook bij veel gestelde vragen: hoe verkom ik geiriteerde reacties

ga gelijk op zoek... :smoke:
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Heel verstandig!
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#11
Is dat geen handig idee? Om een Veel Gestelde Vragen topic te maken?
Dat scheelt een paar keer per dag google promoten :P
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
http://www.erowid.org/chemicals/ketamine/ketamine.shtml

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ketamine

Hier heb je info. En nu voortaan zelf google gebruiken.
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Een verzonken wereld, zoals het gezonken Atlantis, high-tech of zo primitief als het oude Egypte, waar dromen en werkelijkheid met elkaar in botsing komen.
a
anoniempjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
mmm

klinkt als lsd en paddo's beetje als ik goed begrijp,

das nou helemaal niks voor mij apart eigenlijk heb alles we al bijna geprobeerd en gebruikt
maar dat trekt me nou helemaal niet.

Ik hoef niet zo nodig dingen te zien die er niet zijn ofzo.

nou weet ik dat ook weer!
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
vre se lijk
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#16
anoniempje zei:
mmm

klinkt als lsd en paddo's beetje als ik goed begrijp,

das nou helemaal niks voor mij apart eigenlijk heb alles we al bijna geprobeerd en gebruikt
maar dat trekt me nou helemaal niet.

Ik hoef niet zo nodig dingen te zien die er niet zijn ofzo.

nou weet ik dat ook weer!
Klik om te vergroten...
Mag jij mij uitleggen; Hoe kun je dingen zien die er niet zijn?
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#17
een aardige dosis mdma of mda nemen :P
Maar snap je wat bedoeld. Ik denk dat ze bedoeld dingen die er niet HOREN te zijn. En dan geen vervormingen.
a
anoniempjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Wat ik denk er mee te bedoelen zoals je paddo's neemt bevoorbeeld de kabouters wel eens tevoorschijnkomen en gaan dansen met zijn allen om een boom hahahah.

nou heb ik dus nog nooit ketamine gebruikt maar wat ik er dus zo van lees kreeg ik het idee dat je dus hallucinaties ervan krijgt ; DINGEN ZIEN DIE ER EIGENLIJK NORMAAL NIET ZIJN.

Correct me if im wrong

Dit krijg (ik niet iniedergeval) bij gebruik bij ,bruin, wit,,pep ,xct,meet,wiet,qat , benzo's nnoem maar op.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
anoniempje zei:
Wat ik denk er mee te bedoelen zoals je paddo's neemt bijvoorbeeld de kabouters wel eens tevoorschijn komen en gaan dansen met zijn allen om een boom
Klik om te vergroten...

Dat doen ze bij mij in de tuin ook zonder paddo's, de weardo's. Eigenlijk zijn kabouters hier om jou klusjes uit handen te nemen. Hier doen ze niks als dansen om een lantaarnpaal.
F
Finesse*Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Het is in de meeste gevallen wel zo, ketamine is lastig te synthetiseren.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."