Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOpbiecht verhalen

Opbiecht verhalen

59 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
P
PeertjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mijn ouwelui weten helemaal niks.. en als ze er ooit achter komen dat ik ooit een jointje heb gerookt kan ik denk ik mijn erfenis wel op mijn buik schrijven...
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Nou, zo na vandaag ben ik wel eens benieuwd hoe menig DF-er zijn/haar gebruik heeft opgebiecht aan de ouders.

Ik zit net met mijn ma namelijk over school te praten ( en de problemen die ik daaromheen heb veroorzaakt) en stuiten op het onderwerp drugs. Schijnbaar was dit van haar een gerichte poging om het mij te vertellen dat ze wist dat ik blowde, en ook wel eens wat probeer. Dit kwam omdat ze laatst mijn jas ''vreemd'' vond ruiken en uiteindelijk de geur weer in haar jeugd kon plaatsen ( wiet/hasj geur). Ook had ze in 1 van mijn broeken een leeg snowseal papier gevonden. Uiteindelijk dus maar het hele verhaal opgebiecht aan mijn ma , met de belofte dat ze het niet aan pa zal vertellen. Ik weet gelukkig (bijna) 100% zeker dat ze dit ook niet doet. Maar moest wel zelf de belofte leggen , dat als ze me weer zou betrappen , dan het het internaat zou worden, en het hele verhaal nog aan pa word voorgelegd. Dus ja ,, we moeten het maar weer eens beter verbergen , en eens vaker de deo tevoorschijn trekken.

En nu aan jullie, Hoe hebben jullie het vertelt/zijn je ouders erachter gekomen.
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#3
Toen mijn moeder er achter kwam dat ik rookte, vroeg ze of ik weleens blowde. Toen zei ik af en toe. Was destijds nog enkel in het weekend. Ze zei: 'Wij (zij en m'n vader) vinden het niet goed, maar we weten dat we het je toch niet kunnen verbieden'. En nouja, op die manier wist ze van het roken en het blowen. Enige keer MDMA die ik heb gedaan weet ze niks van en ook niet dat ik van plan ben met andere drugs te experimenteren, hoeft ze ook niet te weten.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ehh, m'n pa weet wel dat ik af en toe wel eens wat heb gebruikt, meer ook niet.. Hij vindt dat ik het niet moet doen en is anti-drugs. Hij wil ook verder niet weten wat en wanneer, en als hij me stoned/trippend/strak/waus betrapt wordt het zeker enorme ruzie, maar zolang het geen probleem is zegt die er geen woord over. Altijd als ik naar een feest ga, zegt die wel "Wees verstandig", met de insinuatie "Kijk uit met drugs".
i
iraqioLid
01-01-2024, 00:00
#5
nog niet opgebiecht, ik wil nog niet dood :grin:
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mijn moeder maakte er vroeger niet zoveel van. Ook nu ik de veertig al gepasseerd ben zal ik er niet over liegen. Mijn eigen zoon verbied ik te experimenteren zonder het met mij te overleggen. Niet omdat ik niet wil dat hij gebruikt, maar omdat ik zelf graag wil weten wat er op de markt is... :)
Zonder gekheid, met zoonlief heb ik samen zijn eerste jointje gerookt en we hebben samen paddo's genomen. Ik weet zo precies wat hij gebruikt en wanneer. Hij zal er nooit over liegen. Als hij weer eens wat nieuws wil proberen zal hij het altijd aan mij vragen, hoeft hij er niet zelf naar op zoek en kan hij alle drugs die hij wil proberen op een veilige manier proberen. Op deze manier bereik ik ook dat hij geen drugs uitprobeert waar hij in mijn ogen nog niet aan toe is of waarvan ik vind dat je er gewoon af moet blijven. (Coke, heroine)
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mijn moeder vermoede altijd al iets en heeft op een dag mn schooltas onderzocht en hasj gevonden. Na de vondst heb ik beloofd het nooit meer te doen en aan mezelf beloofd het beter te verbergen. Dit is me altijd nog gelukt en nu ik al jaren het huis uit ben vind ik niet dat ik ze het hoef te vertellen. Ik doe er niemand kwaad mee.
p
paulXTCLid
01-01-2024, 00:00
#8
mij ouders weten alles wat ik doe, ik heb het ze gewoon verteld,
Me moeder is wel anti-alles
Me vader is zoals meestal meningloos, maar vind het niet zo erg
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#9
mijn ouders weten alleen van blowen, mijn moeder heeft me ooit bij mijn dealer naar buiten getrokken, waarna ruzie ontstond omdat hij anti harddrugs was en beweerde dat ik harddrugs gebruikte, ik ontkennen en mijn moeder over de rooie

thuis zei ze dat ze harddrugs niets voor mij vond en dat ze mij eerder geloofde dan die hells angel.

ze denken dat ik af en toe blow, en daar hebben ze vrede mee, er word bij ons thuis nergens over gepraat.

mijn vader vind alles best, ook als ik een joint draai aan de ontbijttafel, maar harddrugs ziet ie niet zo zitten. mijn vader is tolerant, maar als ik het met drugs of geld een keer uit de hand laat lopen ben ik hem kwijt voor altijd.
M
MCHZKLid
01-01-2024, 00:00
#10
ik heb m'n ouders verteld dat ik ooit es heb geblowd , maar ze weten niets af van mijn gebruik nu..
D
Dig_this_vibeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Gewoon verteld in een goed gesprek. Alles wat ik tot nu toe ooit gebruikt heb (van coke tot mdma tot lsd). Ze heeft er geen problemen mee, zolang ik het maar voorzichtig en met mate doe. En dat is ook precies het geval. Ben geen groot gebruiker verder... eens in de zoveel maanden "iets" gebruiken en dat gaat nog steeds prima. Het moet wel leuk blijven :)

M'n vader heeft er overigens meer problemen mee, maar dat is voor een groot deel bezorgheid. En dat is harstikke mooi natuurlijk! Het is alleen jammer dat er geen speld tussen te krijgen valt als je vertelt over effecten/schadelijkheid/verslaving etc. Drugs blijft voor hem een no no.
k
kiekertLid
01-01-2024, 00:00
#12
Angramar Temenos zei:
Ehh, m'n pa weet wel dat ik af en toe wel eens wat heb gebruikt, meer ook niet.. Hij vindt dat ik het niet moet doen en is anti-drugs. Hij wil ook verder niet weten wat en wanneer, en als hij me stoned/trippend/strak/waus betrapt wordt het zeker enorme ruzie, maar zolang het geen probleem is zegt die er geen woord over. Altijd als ik naar een feest ga, zegt die wel "Wees verstandig", met de insinuatie "Kijk uit met drugs".
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy: Laatst vertelde je nog dat je getript had met je pa. Wat ben jij ook een ontzettende lul hè.
k
kiekertLid
01-01-2024, 00:00
#13
SchilDpadDo zei:
Dus ja ,, we moeten het maar weer eens beter verbergen , en eens vaker de deo tevoorschijn trekken.
Klik om te vergroten...
Kennelijk ben je nog niet volwassen genoeg met drugs. Ik zou er gewoon nog vanaf blijven, ipv je moeder (die je een belofte gedaan hebt!!) zo te bedonderen. :wave:

Ga eerst maar eens beter je best doen op school, en vervolgens volwassen worden. Daarna misschien weer eens aan de drugs beginnen. :wave:
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#14
kiekert zei:
SchilDpadDo zei:
Dus ja ,, we moeten het maar weer eens beter verbergen , en eens vaker de deo tevoorschijn trekken.
Klik om te vergroten...
Kennelijk ben je nog niet volwassen genoeg met drugs. Ik zou er gewoon nog vanaf blijven, ipv je moeder (die je een belofte gedaan hebt!!) zo te bedonderen. :wave:

Ga eerst maar eens beter je best doen op school, en vervolgens volwassen worden. Daarna misschien weer eens aan de drugs beginnen. :wave:
Klik om te vergroten...

Van de ene kant heb je wel gelijk ja , ben nog wat jong en naief ( zoals mijn pa zeg) daarom is het qua harddrugs idd. slim om er even een stop op te zetten , eventjes op school concentreren.

En ja , die belofte, bij ons in huis hebben beloftes geen hoge prioriteit. Want als mijn ouders hun beloftes nog na moesten komen , dan mis ik toch nog een hoop tripjes naar pretparken e.d.
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#15
Als je nog niet volwassen bent doe je er idd verstandig aan in ieder geval met je tengels van de harddrugs af te blijven. Hoe later je begint hoe beter je hersenen gerijpt zijn en des te kleiner de verslavingskans. Jong geleerd is vaak oud gedaan. Als je ouder bent zie je ook de risico's en de gevaren gewoon veel beter, omdat je de eerste struikelgevallen al bent tegengekomen...

Dat beloftes bij jou thuis niet zo nauw worden nagekomen is spijtig, maar zie daarin voor jezelf geen excuus om jouw beloftes niet na te komen. Uiteindelijk is het het beste om aan je zelf de belofte te doen, gewoon omdat het in je eigen belang is.

Zelf heb ik nooit hoeven opbiechten dat ik drugs gebruik. Heb ooit weleens laten vallen dat ik weleens een jointje rookte, maar daarop kwam geen commentaar. Mijn ouders wisten dat toch wel want ze kennen hun zoon door dik en dun: altijd bereid dingen te doen en te proberen die anderen (waaronder mijn keurige broertje en oudere zus) niet doen, de aard van het beestje zeg maar. Ook al zijn ze allebei - nog steeds - fel tegen drugs, ze weten het en ze spreken er gewoon niet met mij over, want dat is toch onbegonnen werk :)

Ze kennen me gelukkig ook goed genoeg om te weten dat ik het wel in de hand houd en dat het dus zo'n vaart niet zal lopen. Ik loop weleens door zeven sloten tegelijk, maar daarin hebben ze mij kennelijk altijd wel vertrouwd. Ben trouwens ook pas met harddrugs begonnen toen ik al volwassen was, dus die belofte aan mijzelf ben ik gewoon goed nagekomen. Was ook niet moeilijk, want een volwassen leven is nog erg lang, dus genoeg tijd om te doen wat je nog wil doen.
M
Miss JLid
01-01-2024, 00:00
#16
iraqio zei:
nog niet opgebiecht, ik wil nog niet dood :grin:
Klik om te vergroten...

+1
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik zat na enkele jaren flink dealen,losgaan en gebruiken zo diep in de sjit dat ik express altijd alles aan mn ouders vertelde. alle boevendingen die ik deed, alle drugs die ik evt van plan was te gebruiken die ik nog niet op had. Het enige wat ze niet wisten was dat ik aan de heroine zat. Maar dat was een kleinigheid :tongueout:

stel dat ik na een ripdeal of wat dan ook opeens met nog meer kogels in mn donder in een greppeltje lag, dan hadden mn ouders tenminste geweten waar ze moesten zoeken.

idem ditto voor als ik opgepakt zou worden. Wat dat betreft hebben mn ouders en vrienden toendertijd heel veel verschil gemaakt als ik was opgepakt. astmamedicijnen brengen met hasj erin verstopt enzo :)

Dat 'eerlijk opbiechten' was puur egoïsme want mn ouders hebben dr nu, zo'n tien jaar later heel wat tics aan overgehouden. Maar ja ik vertrouwde bijna geen mens en zelfs mn ouders niet helemaal, maar alleen ergens liggen creperen leek me nog erger dan het gejammer van mn ouders :)

sindsdien vertel ik eigenlijk bijna alles wel aan mn ouders :)

:wave:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#18
kiekert zei:
Angramar Temenos zei:
Ehh, m'n pa weet wel dat ik af en toe wel eens wat heb gebruikt, meer ook niet.. Hij vindt dat ik het niet moet doen en is anti-drugs. Hij wil ook verder niet weten wat en wanneer, en als hij me stoned/trippend/strak/waus betrapt wordt het zeker enorme ruzie, maar zolang het geen probleem is zegt die er geen woord over. Altijd als ik naar een feest ga, zegt die wel "Wees verstandig", met de insinuatie "Kijk uit met drugs".
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy: Laatst vertelde je nog dat je getript had met je pa. Wat ben jij ook een ontzettende lul hè.
Klik om te vergroten...

Waar heb ik dat gezegd, bosmongool? Link de post.
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Vecht dit maar in PM uit, alsjeblieft.
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#20
vode zei:
Vecht dit maar in PM uit, alsjeblieft.
Klik om te vergroten...

Waarom moet dat? :confused:

Dan dan kunnen wij er niet van meegenieten... :(




:wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."