Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOpbiecht verhalen

Opbiecht verhalen

59 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Tja..Ik zei tegen mijn ouders op 10-jarig leeftijd: "ik heb net met vrienden shag van de grond geraapt en opgerookt"
Toen wou mijn lieve papie mij in de kast opsluiten met een berg shag en vloei. Mocht ik er pas uitkomen als ik had gekotst, zei de beste man.
Ik was 12 toen ik begon met blowen. Op 13-jarig leeftijd had ik het gewoon verteld. Moest toen direct het huis verlaten.
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb nooit wat opgebiecht. M'n ouders kwamen er keer op keer achter; ze vonden iets of ze betrapten me. Ik beloofde altijd dat ik het niet meer zou doen, om vervolgens de dag erna er schijt aan te hebben en gewoon door te gaan waar ik mee bezig was. Ze zijn alleen achter het blowen gekomen. Cocaïne en XTC enzo weten ze niet en hoeven ze ook nooit te weten. Het is toch te lang geleden en niet meer relevant voor hun om te weten.
Ik heb wel een keer heel erg geluk gehad. Toen had ik m'n pillen in het doorzichtige hoesje van m'n sigaretten gedaan en die op tafel laten liggen. Gelukkig vond ik hem de dag erop als eerste.
u
underworldLid
01-01-2024, 00:00
#3
mijn vader weet dat ik blow vanaf me 14de, hij haalde zelfs wiet voor mij. aangezien hij vond dat ik dan het beste coffeeshop kwaliteit kon roken ipv vieze dealerwiet als ik het toch zou doen. sindsdien blow ik ook gewoon in huis, in het bijzijn van me vader (hij blowt zelf niet )
hij weet ook dat ik lsd,paddo's en lachgas heb gedaan, en hij vermoed dat ik weleens snuif op feestjes aangezien hij er af en toe een grap over maakt als ik weer eens naar een feest ben geweest.
en hij weet dat ik af en toe pillen doe op feesten. (niet in welke regelmaat dan he :tongueout:)
de rest weet hij niet, want als ik alles op zou biechten wat ik gedaan heb zou die weleens heel raar opkijken
P
PeertjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mijn ouwelui weten helemaal niks.. en als ze er ooit achter komen dat ik ooit een jointje heb gerookt kan ik denk ik mijn erfenis wel op mijn buik schrijven...
s
stomme eendLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik kom uit een hippiegezin. Van opbiechten is eigenlijk nooit sprake geweest. Over drugs werd altijd open gesproken. Ik geloof dat ik daardoor wel mee heb gekregen dat het niet per defenitie verkeerd is om drugs te gebruiken maar dat het wel zaak is er voorzichtig mee om te gaan.
Ik heb zelf wel het een en ander uitgeprobeerd, maar altijd (nou ja, meestal dan...) behoorlijk 'volgens de boekjes'. En als er dan eens iets mis ging, dan hoefde ik niet heel ingewikkeld te gaan doen om het vooral voor mijn ouders te verbergen.

Inmiddels ben ik zelf moeder (en geen actieve genieter van drugs meer). Ik weet niet of ik het precies hetzelfde zal doen als mijn ouders (vond het in mijn puberjaren iets te open soms, hoefde niet eens mijn drugs te verbergen :smilingimp: :wink: ), maar die openheid verder vind ik wel een oke iets om door te geven. Ik zal het niet gaan aanmoedigen, maar ik vínd drugs ook echt niet zozeer slecht, mits er goed mee wordt omgegaan.
(en nu eens kijken hoe het wordt als mijn zoontje echt met grote pupillen thuis komt.... :rolleyes: )
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#6
zat een keertje zwaar spacend in een cel dus werd toen opgehaald door mijn ma en alles maar vertelt toen ik weer naar huis mocht.
pijnlijk momentje
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#7
Laatst m'n GHB gebruik opgebiecht. Niet aan m'n ouders maar aan m'n psychiater. Ik heb al jaren last van zware insomnia en GHB helpt me om te kunnen slapen als ik bv de volgende dag een belangrijke afspraak heb die ik echt niet kan missen. Ik neem het dus niet elke dag en zeker niet 24/7, maar probeer me te houden aan de voorgeschreven dosissen voor Xyrem. Kreeg gelijk een preek alsof ik een of andere junk ben. Ik vroeg haar of ze het niet raar vond om het af en toe nemen van dit spul zo te veroordelen en me aan de andere kant wel voor elke dag Temazepam voor te schrijven en enorme hoeveelheden Valium, wat niet meer helpt voor mij, want je went heel snel aan dat spul. Achterlijke artsen ook. Er zijn meer verslaafden aan benzodiazepines (valium en temazepam) dan aan GHB in Nederland. GHB wordt ook voorgeschreven als het medicijn Xyrem bij narcolepsie en aan mensen met insomnia. Speed (Dexamfetamine, Adderal) wordt gegeven aan mensen niet alleen bij ADHD maar ook bij sociale fobieen, maar dan kan het ineens allemaal wel en horen de bijwerkingen er ineens 'bij' en is het veilig om te stoppen zolang je het maar afbouwt. Maar verslaafd ben je dan niet neuhhh. Ik vroeg haar of ze hetzelfde zou reageren als ik Xyrem voorgeschreven had gekregen door een arts. Daar had ze geen antwoord op. Ze wilde me nu aan de antidepressiva hebben. Echt niet. Heb die troep door het raam naar buiten gegooid. Ik pis op psychiaters met een dubbele moraal. :kots:
A
ArenshiLid
01-01-2024, 00:00
#8
Elfquest zei:
Speed (Dexamfetamine, Adderal) wordt gegeven aan mensen niet alleen bij ADHD maar ook bij sociale fobieen
Klik om te vergroten...

Waarom geven ze speed aan mensen met ADHD? :confused:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#9
Pwn3D zei:
Elfquest zei:
Speed (Dexamfetamine, Adderal) wordt gegeven aan mensen niet alleen bij ADHD maar ook bij sociale fobieen
Klik om te vergroten...

Waarom geven ze speed aan mensen met ADHD? :confused:
Klik om te vergroten...
Ja joh, maak het nog zwart/witter dan Elfquest al doet. Om dexamfetamine voorgeschreven te krijgen moet je wel zwaar adhd (al dan niet met agressie erbij) hebben. Dit uiteraard om dezelfde reden als methylfenidaat, om de symptomen van adhd te onderdrukken,
A
ArenshiLid
01-01-2024, 00:00
#10
ExceptionalInsight zei:
Pwn3D zei:
Elfquest zei:
Speed (Dexamfetamine, Adderal) wordt gegeven aan mensen niet alleen bij ADHD maar ook bij sociale fobieen
Klik om te vergroten...

Waarom geven ze speed aan mensen met ADHD? :confused:
Klik om te vergroten...
Ja joh, maak het nog zwart/witter dan Elfquest al doet. Om dexamfetamine voorgeschreven te krijgen moet je wel zwaar adhd (al dan niet met agressie erbij) hebben. Dit uiteraard om dezelfde reden als methylfenidaat, om de symptomen van adhd te onderdrukken,
Klik om te vergroten...
Achzo, wist ik niet. Weeral iets bijgeleerd vandaag :wink:
P
PerrinLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb het nooit opgebiecht. Ik zie de noodzaak ook niet echt. Als ze nog niet door hebben dat ik daar interesse in heb, dan zal het wel nooit komen. Ik groei m'n eigen wietplanten, cactussen en heb een goede twintig boeken over psychedelica op een prominente plaats in de boekenkast staan.
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#12
Haha Perrin, ik denk dat ze het wel door hebben dan :P
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb na een of twee maanden blowen meteen verteld dat ik dat af en toe deed. Ik ben niet goed in geheim houden en vind het bovendien onprettig, ik hou niet van taboe's als het over open praten gaat dus ik ben meteen eerlijk geweest. Het was ook eigenlijk helemaal geen probleem. Nu rook ik regelmatig een jointje samen met mijn moeder dus dat is gewoon heel open en makkelijk.

Van de LSD en paddo's weet ze ook, ik mag het meestal in overleg ook gewoon thuis met vrienden doen en van de feesten weet ze ook. Ik heb haar alles uitgelegd, de risico's en ook de voordelen, de redenen om het te doen etc. Ze heeft er totaal geen probleem mee. Mijn opa en oma aan mijn moeders kant weten trouwens ook van de LSD, mijn oma had ik het vrij snel verteld omdat zij het toen ze jonger was ook wel eens gedaan heeft. Mijn opa heb ik het verteld op de dag dat Albert Hofmann overleden was, toen hij eenmaal hoorde dat de uitvinder die het zelf ook vaak genoeg gedaan had 102 was geworden was zijn mening ineens toch redelijk veranderd en zei hij dat als hij jonger was geweest hij het nog wel had overwogen. Mijn opa is een persoon van wetenschap.

Het lachgas weet alleen mijn moeder van, dat vind ze ook goed zolang het niet te vaak is. Ik ben blij met de openheid in mijn familie. Het lijkt trouwens misschien in eerste instantie vreemd dat mijn opa en oma ook alles weten maar ik heb ruim 16 jaar met ze in één huis gewoond dus dan is de hele situatie natuurlijk anders, en de neiging tot openheid bij dergelijke mensen ook groter.

Het enige waar ze niks van weten is de enkele experimenten met Ketamine, mijn moeder zou het niet snappen en het snuif-gedeelte maakt alleen maar onnodig bang. Ik ben er bovendien erg voorzichtig mee dus houdt ik dat maar gewoon geheim. Het enige kleine geheim in mijn gebruik hier :)
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ben met drank en blowen betrapt door lazerus danwel stoned thuis te komen. Dat was al een definitieve no-no voor m'n ma, dat ik niet echt de neiging heb om haar te vertellen wat ik verder uitspook.

M'n ex daarentegen dacht dat het leuk was om m'n ma van m'n xtc/mdma en lsd gebruik te vertellen.

Ik heb het met glashard ontkennen kunnen sussen, maar anders zou ze me eigenhandig naar de psych sleuren alwaar ik dan weer 'n jaar stomme gesprekken die nergens over gaan kan gaan voeren.

Gister kwam ik strak thuis, maar omdat we hier aan de sfeerverlichting doen is het haar niet opgevallen, maar ik ga voorzichtiger zijn, want anders breekt de pleuris los.

Het begrip "verstandig gebruik" kent ze niet, en ze gaat er al bij voorbaat van uit dat ik spontaan verslaafd raak. Dat ik zelf de boel wel in de gaten kan houden wil ze niet zien, en dat is niet alleen zo met drugs en drank.

Erg vermoeiend allemaal.

Ik houd het lekker stil, en zal blij zijn als ik volgend jaar op mezelf kan gaan wonen. :)

Olle
P
PatrickBatemanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Angramar Temenos zei:
kiekert zei:
Angramar Temenos zei:
Ehh, m'n pa weet wel dat ik af en toe wel eens wat heb gebruikt, meer ook niet.. Hij vindt dat ik het niet moet doen en is anti-drugs. Hij wil ook verder niet weten wat en wanneer, en als hij me stoned/trippend/strak/waus betrapt wordt het zeker enorme ruzie, maar zolang het geen probleem is zegt die er geen woord over. Altijd als ik naar een feest ga, zegt die wel "Wees verstandig", met de insinuatie "Kijk uit met drugs".
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy: Laatst vertelde je nog dat je getript had met je pa. Wat ben jij ook een ontzettende lul hè.
Klik om te vergroten...

Waar heb ik dat gezegd, bosmongool? Link de post.
Klik om te vergroten...

Geloof dat 'ie dit bedoelt: viewtopic.php?f=10&t=17831
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mike64 zei:
vode zei:
Vecht dit maar in PM uit, alsjeblieft.
Klik om te vergroten...

Waarom moet dat? :confused:

Dan dan kunnen wij er niet van meegenieten... :(




:wink:
Klik om te vergroten...
:grin:
k
kiekertLid
01-01-2024, 00:00
#17
PatrickBateman zei:
Angramar Temenos zei:
kiekert zei:
:tearsofjoy: Laatst vertelde je nog dat je getript had met je pa. Wat ben jij ook een ontzettende lul hè.
Klik om te vergroten...

Waar heb ik dat gezegd, bosmongool? Link de post.
Klik om te vergroten...

Geloof dat 'ie dit bedoelt: viewtopic.php?f=10&t=17831
Klik om te vergroten...
Dat dus.

AT de loser en leugenaar :wave:
i
iSmokexLid
01-01-2024, 00:00
#18
Vorig jaar toen mijn blowgedrag uit de hand liep en vrienden het te ver vonden gaan hadden zij het aan de schoolmaatschappelijkwerkster versteld. In de veronderstelling dat zij zwijgplicht etc. had en zij mij dus alleen zou helpen.
Het draaide echter uit op een gesprek met mn ouders. Ze wisten dat ik had geblowd, maar alle vragen die zij nog hadden heb ik neit beantwoord. Ze wisten niet hoe vaak, en met wie, hoezo ik het deed etc.
Het enige wat ik heb gedaan is beloofd te stoppen.

Één week na het gesprek: Recherche's op school wegens meldingen van xtc handel. Ik werd uit mijn Duitse luistertoets geplukt door mijn rector die mij vertelde dat 'de wijkagent me eventjes wilde spreken'. Ik liep met haar mee naar dat kamertje. Daar tref ik 3 vrouwen aan, schud de eerste 2 de hand. Ze stelden zich voor als recherche. De derde vrouw die ik de hand schudde was dan de wijkagent. Ze vroegen mij of ik wist waarvoor ik daar zat. Ik zei dat ik geen idee had. Dat had ik wel, het kon bijna niets anders zijn. Ik probeerde me van alels te bedenken wat het ook zou kunnen zijn en hoopte zo dat er me iets te binnen schoot. Maar nee, het moest wel daar over gaan.
Ik kreeg allemaal vragen waar ik nauwelijks antwoord op gaf. Ik heb er 4 uur lang gezeten en in het eerste uur helemaal niks gezegd. Ik klapte dicht en kon ook gewoon niks meer uitbrengen. Geen enkele zin kon uit mn mond komen. Vanaf dat moment wist ik pas echt was sprakeloos is. Na 10 minuten van gewoon helemaal leeg zijn kwam er weer wat gebrabbel uit. Vanaf dat moment heb ik ze alles verteld, behalve namen en persoonsgegevens etc.
Uiteindelijk moest ik terug naar mijn les, ze verwachtten me die middag nog terug opt het bureau, een gesprek met mn ouders.

In de resterende 2 lesuren die ik nog had probeerde ik me op elke mogelijke manier uit het klaslokaal te krijgen. Maar ik mocht niet, niet naar de wc, niet voor een aspirintje, niet voor een zogenaamd gesprek met de rector. Ik wilde nog iemand spreken voor ik naar het bureau mocht. Uiteindelijk waren de pogingen sowiezo voor niets omdat zij in de tijd dat ik was verhoort naar het bureau was vervoert.

Op het bureau zeiden ze tegen me dat ze haar al hadden en dat ze alles heeft bekend en dat ik ook vrij uit kon praten. Vanaf dat moment heb ik alles verteld behalve van wie zij het weer had.
(op dat moment wist ik niet dat de recherches mochten liegen over het feit of iemand wel of niet bekend had.)

Nouja door dat mn ouders ook ingelicht werden wisten zij dus ook dat ik xtc in mijn bezit had. Ik heb ook de vraag voor hun open gelaten of ik het ooit heb gebruikt. Ik weet niet wat ze nu denken, zal me niks verbazen als ze denken dat ik het alleen in mijn bezit had, maar nog nooit had gebruikt. Want dit hebben de recherches niet verteld.

Ze denken dat ik nu helemaal ben gestopt met alles, en voor zover hun weten heb ik nog 1 x na het blowfiasco geblowt (toen had ik mn kamer ondergekotst door de combi met drank en ze vonden toen hasj in mn tas).

(Oké, dit verhaal had ik ook zoveel korter neer kunnen zetten, excuses xD)
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#19
ik kwam een keer met grote doppen en een scheve kaak thuis..toen wisten ze dat ik xtc had gedaan...

na mijn eerste keer LSD...ook maar gelijk vertelt 2c-b ook wat dat hadden ze gevonden...vonden ze niet heel erg gellukig...sinds zijzelf ook wel wat dingen hebben geprobeerd vroegah :)

Coke & speed gebruik moet ik nog vertellen...maar dat kan later
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#20
Volgens mij heeft kiekert kanker aan z'n ogen of zo.

Josti.

Ik wens je een overdosis meth toe.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."