Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStrafmaat drugs?

Strafmaat drugs?

30 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
B
Bo02Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben geen 16 jarig tjappie :( Het was een grapje jongens.
A
AgustinLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wapens kopen is geen strak plan, makker.
S
SeatbeltLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mhm zou die nou een gun gaan kopen of niet?

Als je het doet vertel het me dan, je kan me bereiken op 112 jwz
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#4
.nvm
S
SeatbeltLid
01-01-2024, 00:00
#5
Okee, dat over het telefoon gedeelte is voor mij niet helemaal te volgen, maaruhm:
Je was wel serieus van plan om vuurwapens aan te schaffen? :confused:
E
EhvLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als ze hun werk goed doen, lijkt het me duidelijk dat je er nog iets van hoort.

Smeuiig onderwerp; mensen neerknallen.

....
L
Lord HerbalLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb een klein beetje onderzoek voor je gedaan. In Belgie wordt drugsbezit door een minderjarige tot 3 gram niet vervolgd, behalve dan als je op school wordt betrapt, maar toen had je niets bij je.

Wat betreft die vuurwapensmsjes, Ik denk dat vooral die schoolsmsjes klootn zijn, want wat ik weet van wapens in belgie is dat je ze gewoon bij de sport- of visserszaak kan kopen, in ieder geval jachtgeweren. Het enige wat je hierbij kan doen is het bestempelen als geouwehoer, en zonder meer benadrukken dat je nooit van plan bent geweest het echt te doen.

En verder, eventuele straf, dit valt onder overtreding of wanbedrijf.
Overtreding:Een overtreding is in het Belgisch strafrecht een politiestraf uitgesproken door de Politierechtbank.
Een politiestraf varieert van een geldboete (bv. de verkeersboete) via een werkstraf tot een gevangenisstraf. De geldboete bedraagt €1 tot €25, maar vermeerderd met de variabele opdeciemen. Een overtreding kan maximum een werkstraf van 20 tot 45 uur en een gevangenisstraf van 1 tot 7 dagen opleveren.

Wanbedrijf: Een wanbedrijf wordt bestraft met volgende straffen:

Gevangenisstraf van 8 dagen tot 5 jaar
Geldboete van meer dan 26 euro (+ de opdeciemen, die momenteel, in het jaar 2009, 45 bedraagt)
Werkstraf van 46 tot 300 uren
In principe is de correctionele rechtbank bevoegd voor deze misdrijven. Door middel van contraventionalisering kan een wanbedrijf gelijkgesteld worden met een overtreding, waarvoor de politierechtbank bevoegd is.
A
AgustinLid
01-01-2024, 00:00
#8
Lord Herbal zei:
Ik heb een klein beetje onderzoek voor je gedaan. In Belgie wordt drugsbezit door een minderjarige tot 3 gram niet vervolgd, behalve dan als je op school wordt betrapt, maar toen had je niets bij je.

Wat betreft die vuurwapensmsjes, Ik denk dat vooral die schoolsmsjes klootn zijn, want wat ik weet van wapens in belgie is dat je ze gewoon bij de sport- of visserszaak kan kopen, in ieder geval jachtgeweren. Het enige wat je hierbij kan doen is het bestempelen als geouwehoer, en zonder meer benadrukken dat je nooit van plan bent geweest het echt te doen.

En verder, eventuele straf, dit valt onder overtreding of wanbedrijf.
Overtreding:Een overtreding is in het Belgisch strafrecht een politiestraf uitgesproken door de Politierechtbank.
Een politiestraf varieert van een geldboete (bv. de verkeersboete) via een werkstraf tot een gevangenisstraf. De geldboete bedraagt €1 tot €25, maar vermeerderd met de variabele opdeciemen. Een overtreding kan maximum een werkstraf van 20 tot 45 uur en een gevangenisstraf van 1 tot 7 dagen opleveren.

Wanbedrijf: Een wanbedrijf wordt bestraft met volgende straffen:

Gevangenisstraf van 8 dagen tot 5 jaar
Geldboete van meer dan 26 euro (+ de opdeciemen, die momenteel, in het jaar 2009, 45 bedraagt)
Werkstraf van 46 tot 300 uren
In principe is de correctionele rechtbank bevoegd voor deze misdrijven. Door middel van contraventionalisering kan een wanbedrijf gelijkgesteld worden met een overtreding, waarvoor de politierechtbank bevoegd is.
Klik om te vergroten...

Wikipedia, motherfucker.
L
Lord HerbalLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja, hoe moet ik als Nederlander anders wat te weten komen over Belgisch strafrecht?XD
A
AgustinLid
01-01-2024, 00:00
#10
Lord Herbal zei:
Ja, hoe moet ik als Nederlander anders wat te weten komen over Belgisch strafrecht?XD
Klik om te vergroten...

Gewoon de Nederlands strafmaat nemen en die wat onnozeler maken natuurlijk. :wink:
D
Delcasa88Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Agustin zei:
Lord Herbal zei:
Ja, hoe moet ik als Nederlander anders wat te weten komen over Belgisch strafrecht?XD
Klik om te vergroten...

Gewoon de Nederlands strafmaat nemen en die wat onnozeler maken natuurlijk. :wink:
Klik om te vergroten...
alsof ons gedoogbeleid nog onnozeler kan xD
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wow, stoer verhaal man ! :rolleyes:
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
:tearsofjoy:
i
iSmokexLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zo nu kijk ik wel heel erg tegen je op! :rolleyes:
A
AgustinLid
01-01-2024, 00:00
#15
Delcasa88 zei:
Agustin zei:
Lord Herbal zei:
Ja, hoe moet ik als Nederlander anders wat te weten komen over Belgisch strafrecht?XD
Klik om te vergroten...

Gewoon de Nederlands strafmaat nemen en die wat onnozeler maken natuurlijk. :wink:
Klik om te vergroten...
alsof ons gedoogbeleid nog onnozeler kan xD
Klik om te vergroten...

Touché... :openmouth:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wat is nu de toegevoegde waarde van dat plaatje?

De rest snap ik nog wel enigszins en ik kan er alleen maar om lachen, ga vooral door met je stoere pipa kopen
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#17
ben ik ffies blij dat ik in nederland woon
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Waarom posten opeens allemaal mensen, daarmee bedoel ik 16-jarige tsjappies uit op geld, links naar hun crappy gemaakte site, met allemaal nepkleding en andere afzetterij. :openmouth:
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#19
Toch bedankt voor de reacties dan maar?
Mod mag deze verwijderen
S
SeatbeltLid
01-01-2024, 00:00
#20
NorthernLightBE zei:
Toch bedankt voor de reacties dan maar?
Mod mag deze verwijderen
Klik om te vergroten...

Waarom? Ik zie hier een mooi levensverhaal naar buiten komen!

En vertel eens, waarom was jij precies van plan een vuurwapen aan te schaffen?

Wat denk je hier mee te bereiken?

Hoe zou je je daarbij voelen?

Zullen we er anders een tekening over maken?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."