Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswaneer gebruikt iemand veel? en hoeveel gebruik je zelf?

waneer gebruikt iemand veel? en hoeveel gebruik je zelf?

49 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#1
Van een soort drug of drugs in het algemeen?
Ik gebruik 3 tot 4 keer in de week speed, en elke 2 weken mdma of een pilletje.
A
AndyyLid
01-01-2024, 00:00
#2
k vind persoonlijk elk weekend veel

en doe het zelf (nu nog maar) 1 keer per maand zo ongeveer :mrgreen: .
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#3
Van de dingen waarmee ik ervaring heb

wiet: ik: om de 2 dagen 4 joints/dag (wat teveel is, persoonlijk vind ik 1 joint/dag ideaal)
paddo's/lsd/dmt en overige tripmiddelen: ik: 1 keer/ maand (juist op het randje, maandelijks trippen is het maximum, best om de 3 maand, 4 keer per maand is bijzonder fout)
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#4
Elke dag 1 joint is ook teveel eigenlijk :) Je word er heel sloom van
A
AndyyLid
01-01-2024, 00:00
#5
clockcable zei:
Van een soort drug of drugs in het algemeen?
Ik gebruik 3 tot 4 keer in de week speed, en elke 2 weken mdma of een pilletje.
Klik om te vergroten...
gewoon in het algemeeen

zoals wiet ofzo vind ik aantal jointjes in de week gewoon normaal ( heb het zelf 3 jaar lang elke dag gedaan :stoned: )

maar zoals coke/xtc doe k 1 keer per maand ongeveer (wat ook een tijd elk weekend is geweest.)

en psychedelic nog niet gedaan, wil daar mee wachten tot ik op mezelf woon :) .

en natuurlijk me dagelijkse dosis dexamfetamine, maar die wil ik niet echt meetellen haha!!
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#6
clockcable zei:
Elke dag 1 joint is ook teveel eigenlijk :) Je word er heel sloom van
Klik om te vergroten...

nee da is echt niet waar :tongueout: 1 per dag is echt niet teveel en gaat ook geen invloed op je levensstandaart hebben (mss op hele lange termijn maar verwaarloosbaar). Als je van 1 algemeen sloom wordt, ga je van nature al een tamme zak zijn.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Mwah, ik gebruik vooral teveel speed. Nou ja, op dit moment weer niet, maar als je kijkt op een jaar tijd zijn er net wat teveel "periodes" dat ik het ieder weekend doe. :openmouth: Bijna altijd eigenlijk :grin:
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wanneer de persoon in kwestie niet meer zonder kan of niet verstandig kan omspringen met de dosis.

Iedereen is anders, de kwaliteit is anders, de productiemethode is anders... Really what does it matter? Vind je misschien persoonlijk dat je veel gebruikt en wil je zodanig een beetje polsen wat iedereen de limiet vind :P ?

Hangt ook weer van drug tot drug af...

Ik gebruik weinig (en soms ook veel :grin: ), hou de dosis liever laag en combineer gewoon.

Het antwoord springt me toch te binnen: Wanneer het oorspronkelijke, aangename gevoel weg is.
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#9
Beanhead zei:
Wanneer de persoon in kwestie niet meer zonder kan of niet verstandig kan omspringen met de dosis.

Iedereen is anders, de kwaliteit is anders, de productiemethode is anders... Really what does it matter? Vind je misschien persoonlijk dat je veel gebruikt en wil je zodanig een beetje polsen wat iedereen de limiet vind :P ?

Hangt ook weer van drug tot drug af...

Ik gebruik weinig (en soms ook veel :grin: ), hou de dosis liever laag en combineer gewoon.

Het antwoord springt me toch te binnen: Wanneer het oorspronkelijke, aangename gevoel weg is.
Klik om te vergroten...

Mensen die veel gebruiken relativeren hun gebruik. Er zal wel min of meer een objectieve standaart voor elke drug zijn maar ja wie daarin geïnteresseerd is moet maar zoeken. Ik gebruik alleen relatief veilige drugs, buiten mijn cannabisgebruik lig ik er niet echt wakker van :P
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#10
Naar mijn mening gebruik je teveel als het een negatieve invloed chronisch gaat hebben op je dagelijkse activiteiten. Denk aan school, stage, werk, humeur, dagelijkse en sociale activiteiten vermijden.

En het leuke is dat veel mensen die niet merken aangezien ze dope blijven gebruiken en de nuchtere momenten te weinig hebben om dit te merken.

Hoeveel ik gebruik? Bijna elke dag 1a2 glaasjes alcohol, 1a 2 benzo's per week, Speed vooral als ik langere weekenden vrij heb/ vakantie heb. De rest van de verzameling heb ik weggegooid aangezien het me afleide voor de belangrijkere dingen in het leven.
t
trippelhLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik gebruik elke avond een jointje samen met mijn vrouw ,voor ons is dat een afzakkertje
Elke dag 1 borrel
in het weekend drinken we wat meer maar niet dat je aangeschoten bent en blowen we iets meer
(bah wat burgelijk:P)

En ongeveer elke 2 maanden xtc sons sneller en soms langzamer hangt van onze zin af
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#12
spacelord zei:
clockcable zei:
Elke dag 1 joint is ook teveel eigenlijk :) Je word er heel sloom van
Klik om te vergroten...

nee da is echt niet waar :tongueout: 1 per dag is echt niet teveel en gaat ook geen invloed op je levensstandaart hebben (mss op hele lange termijn maar verwaarloosbaar). Als je van 1 algemeen sloom wordt, ga je van nature al een tamme zak zijn.
Klik om te vergroten...
Elke dag een joint heeft echt wel invloed op je levensstandaard.
Zeker als het een dikke is met goede kwaliteit wiet.
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#13
clockcable zei:
spacelord zei:
clockcable zei:
Elke dag 1 joint is ook teveel eigenlijk :) Je word er heel sloom van
Klik om te vergroten...

nee da is echt niet waar :tongueout: 1 per dag is echt niet teveel en gaat ook geen invloed op je levensstandaart hebben (mss op hele lange termijn maar verwaarloosbaar). Als je van 1 algemeen sloom wordt, ga je van nature al een tamme zak zijn.
Klik om te vergroten...
Elke dag een joint heeft echt wel invloed op je levensstandaard.
Zeker als het een dikke is met goede kwaliteit wiet.
Klik om te vergroten...

Ja zo kun je over alles gaan lullen, voor mij weegt het positieve van 1 joint per dag wel tege de negatieve effecten op
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#14
Flameon zei:
aan tripmiddelen kun je ook niet echt verslaafd raken of wel?
Klik om te vergroten...

Nee, maar het gaat hier ook niet over verslaving maar over teveel gebruiken :tongueout:. Je kan iedere dag 200 µg acid onder je tong droppen, wat veel te veel gebruiken is, maar daarmee ben je nog niet verslaafd.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Flameon zei:
aan tripmiddelen kun je ook niet echt verslaafd raken of wel?
Klik om te vergroten...

Een lichamelijke verslaving is zover ik weet sowieso onmogelijk.

Een geestelijke verslaving is denk ik wel mogelijk. Verslaafd raken aan een fantasiewereld en daar dan niet meer uit willen. Dan kan leiden tot misbruik ervan, ontzettend veel gebruik van psychedelica, wat hoogstwaarschijnlijk het gevolg heeft dat zo een persoon doordraait en opgenomen moet worden.
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#16
Sublimo zei:
Flameon zei:
aan tripmiddelen kun je ook niet echt verslaafd raken of wel?
Klik om te vergroten...

Een lichamelijke verslaving is zover ik weet sowieso onmogelijk.

Een geestelijke verslaving is denk ik wel mogelijk. Verslaafd raken aan een fantasiewereld en daar dan niet meer uit willen. Dan kan leiden tot misbruik ervan, ontzettend veel gebruik van psychedelica, wat hoogstwaarschijnlijk het gevolg heeft dat zo een persoon doordraait en opgenomen moet worden.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat de kans groter is dat je trippen goed zat wordt voordat je in een instelling belandt door overmatig gebruik van psychedelica :tearsofjoy:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#17
spacelord zei:
Sublimo zei:
Flameon zei:
aan tripmiddelen kun je ook niet echt verslaafd raken of wel?
Klik om te vergroten...

Een lichamelijke verslaving is zover ik weet sowieso onmogelijk.

Een geestelijke verslaving is denk ik wel mogelijk. Verslaafd raken aan een fantasiewereld en daar dan niet meer uit willen. Dan kan leiden tot misbruik ervan, ontzettend veel gebruik van psychedelica, wat hoogstwaarschijnlijk het gevolg heeft dat zo een persoon doordraait en opgenomen moet worden.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat de kans groter is dat je trippen goed zat wordt voordat je in een instelling belandt door overmatig gebruik van psychedelica :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Ja, dat kan. Maar er zijn ook mensen die er niet mee om kunnen gaan. Psychedelica kunnen veel bijbrengen, maar ook veel kapot maken.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#18
Als je meer dan 8 doet.
g
gamezzLid
01-01-2024, 00:00
#19
veel hangt vooral van het product af.
1 tripje per maand vind ik niet veel. iedere maand MDMA vind ik wel veel.
verder gebruik ik wanneer de kans zich voordoet(wat meestal niet erg veel is , verder probeer ik er op te letten dat er genoeg tijd tussen is)

over te veel gebruiken qua hoeveelheid per keer kunnen we een enorme discussie gaan voeren.
ga gewoon niet extreem over de aanbevolen dosis (ga vb. niet 5mg/kg lichaamsgewicht MDMA gaan gebruiken)
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#20
1 keer LSD per maand vind ik dan weer teveel, maar een halve gram coke ofzo moet kunnen iedere maand. :P

Ik zit er wel ver over heen meestal, maar goed. :tearsofjoy:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."