Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet DF Drugshandboek

Het DF Drugshandboek

241 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
We maken geen topics popje.

Het wordt een boek. Gewoon old skool met papier en een cover enzo.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Drientje zei:
We maken geen topics popje.

Het wordt een boek. Gewoon old skool met papier en een cover enzo.
Klik om te vergroten...

Inderdaad, eentje die je in de boekwinkel kunt kopen. :sunglasses:

Die jeugd van tegenwoordig toch, kent al geen boek meer ! :openmouth:
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#3
Petrovic zei:
Er staan al sticky topics bij verschillende subforums (speed, ketamine, MDMA etc). Dan kan je beter die topics aanvullen en topics maken over substanties die er niet zijn.

Of willen julie één sticky met alle drugs erin (die zin klinkt leuk :sunglasses: )?
Klik om te vergroten...
Ik ben er inderdaad wel voor om de sticky's in het boek (uitgebreider) te verwerken
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#4
Drientje zei:
We maken geen topics popje.

Het wordt een boek. Gewoon old skool met papier en een cover enzo.
Klik om te vergroten...
Right. Is het dan niet verstandig om naar een uitgever te zoeken die wel wat ziet in dat boek? Voor DF snap ik het, maar een boek. Internet is een veel toegankelijkere media voor mensen met interesse in drugs.

Lijkt me wel grappig dat die kankermongolen eerder een boek hebben dan DE MAN. :sunglasses:
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#5
Excuses, ben vandaag wat te lui om heel het topic door te lezen.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Petrovic zei:
Excuses, ben vandaag wat te lui om heel het topic door te lezen.
Klik om te vergroten...

Dat laatste staat ook niet in het topic. :)
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Petrovic zei:
Drientje zei:
We maken geen topics popje.

Het wordt een boek. Gewoon old skool met papier en een cover enzo.
Klik om te vergroten...
Right. Is het dan niet verstandig om naar een uitgever te zoeken die wel wat ziet in dat boek? Voor DF snap ik het, maar een boek. Internet is een veel toegankelijkere media voor mensen met interesse in drugs.

Lijkt me wel grappig dat die kankermongolen eerder een boek hebben dan DE MAN. :sunglasses:
Klik om te vergroten...

Daar is al aan gedacht, eerst moet er een versie klaar zijn die we kunnen opsturen.
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wel een grappig idee, maar hoe meer mensen mee schrijven, hoe moeilijker het word. Dan moet 1 iemand op het eind alles veranderen in dezelfde schrijfstijl, lijkt me geen leuke taak :P
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dreuge zei:
Wel een grappig idee, maar hoe meer mensen mee schrijven, hoe moeilijker het word. Dan moet 1 iemand op het eind alles veranderen in dezelfde schrijfstijl, lijkt me geen leuke taak :P
Klik om te vergroten...

Nee, juist niet. Het wordt objectief niet subjectief.

En met een aantal mensen kun je een veel correcter boek maken dan alleen.
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik doe ook wel mee :rock: goed idee trouwens. Ik zal wel een stukje schrijven over zolpidemtartraat :wink:.

Maar ik heb toch nog 3 vragen, die misschien al wel beantwoord zijn, zo ja; sorry daarvoor.

1. Als ik uit mijn eigen ervaringen op een objectieve manier schrijf, dan zal niet alle effecten opschreven worden die met de drug te maken hebben simpel weg omdat niet iedereen de drug hetzelfde ervaart. Hoe zit dit? Anders kan ik net zo goed een wikipedia pagina kopiëren en plakken...snappie?

2. Waar moet ik mijn lap tekst dan heen sturen?

3. Wat als ik niet alle informatie heb over een drug die je graag in 't boek zou willen zien?

En aangezien ik dyslexie heb zal ik aardig wat spellingsfouten maken en rare zinnen heb die grammaticaal incorrect zijn.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Alles moet objectief geschreven worden met objectieve informatie. Dus niet vanuit jouw ervaring.

Alleen het ervarings stukje wordt subjectief.

Er zijn al mensen die teksten willen nalezen, dus dat is geen probleem. :)

Je zult het waarschijnlijk naar mij of Aalpoepert moeten sturen.
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#12
Sublimo zei:
Alles moet objectief geschreven worden met objectieve informatie. Dus niet vanuit jouw ervaring.
Klik om te vergroten...

Maar kan je dan niet gewoon de informatie van internet afhalen? :confused: Tenzij je zelf een chemist bent met toegang tot chemicaliën en apparatuur kan je nooit 100% zeker weten hoe 't allemaal in elkaar zit. En zelfs dan kun je nog niet objectief alle vragen beantwoorden. Maar je weet dus ook niet of wat op 't internet staat bij objectieve bronnen (geen fora dus) alles klopt. En om het nog een beetje paranoia in het hele verhaal te gooien: Je weet nou ook niet echt of je dokter je alles wel verteld en of alles wat hij verteld ook wel klopt.

Kortom: Is er altijd niet een kern van subjectiviteit bij iedere objectief stukje tekst over de drugs? Waardoor ieder stukje tekst nooit 100% betrouwbaar is omdat het door een mens is geschreven.

Hopelijk word ik niet te filosofisch of hoe je dit ook zou moeten noemen haha :rock:. Begrijp me niet verkeerd, ik vind 't een geweldig idee maar wellicht is het niet uitvoerbaar in de perfecte vorm als je dat je hoopt. Aan de andere kant, dat is natuurlijk de reden waarom er altijd een disclaimer staat bij dat soort boeken :P.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Als jij denkt dat ik wat nuttigs te vertellen heb mag je dat altijd vragen zolang ik maar niks in moet vullen want daar ben ik te lui voor :grin:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Tuurlijk gaan er fouten in staan en is het niet 100 % objectief. Dat is normaal. :)

Ik zoek ook overal waar ik kan naar informatie. Informatie vergelijken helpt ook al.

En we zijn met meerdere, ik ga de rest ook doorlezen hoor, zelf kijk ik ook vaker over dingen heen. Iemand anders valt dat op. Daarom is het ook zo handig dat we met veel mensen zijn. :)

@ W.F.L.: Ik zal er aan denken ! :wink:
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#15
Sublimo zei:
Tuurlijk gaan er fouten in staan en is het niet 100 % objectief. Dat is normaal. :)

Ik zoek ook overal waar ik kan naar informatie. Informatie vergelijken helpt ook al.

En we zijn met meerdere, ik ga de rest ook doorlezen hoor, zelf kijk ik ook vaker over dingen heen. Iemand anders valt dat op. Daarom is het ook zo handig dat we met veel mensen zijn. :)
Klik om te vergroten...

:rock: oké dat wou ik even weten, dan zal ik binnenkort maar is aan 't werk gaan en zolpidem tot in de puntjes milligrammetjes verkennen... Voor educatief doeleinde natuurlijk :sunglasses: :grin:.
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#16
Willen mensen trouwens even denken aan bronvermelding bij het opzoeken van informatie? Volgens mij moet je dat namelijk kunnen verantwoorden en anders lijkt het me wel zo netjes.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Is wiki een goede bron?

Denk het niet
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#18
Aalpoepert zei:
Willen mensen trouwens even denken aan bronvermelding bij het opzoeken van informatie? Volgens mij moet je dat namelijk kunnen verantwoorden en anders lijkt het me wel zo netjes.
Klik om te vergroten...

Dat lijkt me wel. :tearsofjoy:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dubbr zei:
Eén vraag, krijg ik een PM o.i.d? Of moet ik het zelf gaan zoeken in het subforum (dat er nog niet is maar zeer waarschijnlijk zal komen). Of is het nog helemaal niet duidelijk hoe dit alles gaat gebeuren en moet eerst het boek geschreven worden? :P Vragen, vragen..
Klik om te vergroten...
Iedereen zit nog met massa's vragen, time will tell. :smoke:
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Sublimo zei:
W.F.L. zei:
Maar stond er geen goede informatie over in Uit Je Bol dan? Aangezien die schrijfster zelf verslaafd was schijnbaar.
Klik om te vergroten...

De reden dat we hiermee begonnen zijn is omdat we Uit Je Bol niet goed genoeg vonden. :)

En het wordt voornamelijk een objectief boek, met een klein deel over ervaringen. Als ik je nodig heb... I know were to look for you ! :wink:
Klik om te vergroten...

Mja probeer jij maar eens iets objectiefs te schrijven over cocaïne wat nog geen 1000x gezegd is haha

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789...13
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."