Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsdrank & pillen

drank & pillen

21 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
s
san amLid
01-01-2024, 00:00
#1
Van drank en pillen hoor je vaak dat het geen goeie combi is. Komt dit enkel door uitdroging of zijn er nog andere redenen? En als je ook water erbij drinkt, zou het dan gewoon moeten kunnen?
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb zelf ondervonden als je veel drinkt en pillen neemt, dat je dan niet meer merkt dat je in feite gewoon dronken bent :) Je reageert er gewoon anders op.
Combi zal niet echt goed zijn, ook ivm lichaamstemperatuur.

Ik drink tegenwoordig 1 biertje bij het uitgaan en de rest geen alcohol (wel pillen).
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#3
san am zei:
Van drank en pillen hoor je vaak dat het geen goeie combi is. Komt dit enkel door uitdroging of zijn er nog andere redenen? En als je ook water erbij drinkt, zou het dan gewoon moeten kunnen?
Klik om te vergroten...

het kan
s
san amLid
01-01-2024, 00:00
#4
ah oke, dan houd ik het bij pillen. Zorg ik gewoon dat ik er genoeg mee heb om de avond door te komen. :)
What about eerst zuipen 20:00-0:00 en dan pillen om 2:00 uur ofzo? Aangezien de drank dan wel redelijk weg is. Zou dat iets zijn?
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#5
drink gewoon bier, doe jallie en als je dan nog zin heb om door te drinken (ws niet), drink gewoon door. je gaat er echt niet dood aan hoor
s
san amLid
01-01-2024, 00:00
#6
Haha dat is geruststellend. Dan ga ik daarvoor :)
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#7
als je vantevoren veel drinkt en die pil dropt in een zee van alcohol heb je mischien iets meer kans dat je moet kotsen, als je eerst pil neemt en daarna gaat drinken komt het wel goed hoor. je heb alleen kans dat je kanker hard ga en geen idee meer heb van wat voor onzin je allemaal uit kraamt :) vrienden van me gingen aan de pillen en gold strike, was erg leuk om te zien!
s
san amLid
01-01-2024, 00:00
#8
Denk dat ik het zo ga doen: 20:00-0:00 rustig aan drinken 0:00 1e pil droppen -> evt. verder drinken of meer pillen droppen (neem er totaal 3 mee denk ik, dat moet genoeg zijn zonder tolerantie). Het is voor oud & nieuw dus wil niet tekort komen haha :P
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#9
je denkt te veel :)
s
san amLid
01-01-2024, 00:00
#10
haha true, maar wil geen black out combinaties hebben op oud en nieuw :P dat bewaar ik voor andere dagen haha
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#11
Cognac + valium = meesterlijke combi
K
KarhuLid
01-01-2024, 00:00
#12
Laat je wel even weten of je er een erge kater van overhoud? Dat zou het gene zijn dat mij tegen zou houden...
I
IntoxicationLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het gaat hier ni om valium, als je knetterzat bent, en dan een uur later drop je de pil en je stopt me drinken kan de hoofdpijn van de alcohol er wel eens in kome sluipen (alcohol werkt uit)
blijven doordrinken dus :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: zalig kerstfeest :hearteyes: :wave: :rock: :rockband:
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#14
san am zei:
Van drank en pillen hoor je vaak dat het geen goeie combi is. Komt dit enkel door uitdroging of zijn er nog andere redenen? En als je ook water erbij drinkt, zou het dan gewoon moeten kunnen?
Klik om te vergroten...
Uit een onderzoek is naar voren gekomen dat 2 glaasjes alcohol zelfs beter is aangezien het de vasoconstricte werking tegen gaat en resulteert in een lagere bloeddruk. Meer zal niet beter zijn aangezien het je beide uitdroogt. Ik zou voornamelijk water of fris drinken en op een avond maximaal 3 drankjes doen.
T
TRAVOLTALid
01-01-2024, 00:00
#15
Xeloc zei:
Laat je wel even weten of je er een erge kater van overhoud? Dat zou het gene zijn dat mij tegen zou houden...
Klik om te vergroten...

dit dus + doordat je veel meer alcohol "aankan." (zo lijkt t oiv.) is de kans ook groot op erg geheugenverlies.

vind t persoonlijk geen aanrader om veel te drinken bij M. een beetje kan natuurlijk wel :)
M
MathesonLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik denk toch dat je er mee moet oppassen. De alcohol droogt je ook uit. Dat is al gevaarlijk en misschien ga je daardoor juist ook weer te veel water etc drinken wat ook onprettig kan zijn. Of is dit nu wel heel overdreven? Vast wel.

Toch zeg ik voor mezelf hooguit 3 biertjes en verder gewoon water en andere drankjes. Vind ik ook veel lekkerder dan, eigenlijk...
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#17
Petrovic zei:
Meer zal niet beter zijn aangezien het je beide uitdroogt.
Klik om te vergroten...
Niet helemaal correct. Het hormoon ADH zorgt ervoor dat water door het lichaam wordt vastgehouden. MDMA stimuleert de afgifte van dit hormoon, alcohol blokkeert het juist (constant naar de WC moeten wanneer je enkele biertjes getankt hebt).
Het lijkt me wel dat het risico op oververhitting nog een stuk groter wordt bij deze combi, vind het sowieso een griezelige combinatie gezien de vele (tegengestelde) bijwerkingen van beide drugs.
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#18
Einstein zei:
Petrovic zei:
Meer zal niet beter zijn aangezien het je beide uitdroogt.
Klik om te vergroten...
Niet helemaal correct. Het hormoon ADH zorgt ervoor dat water door het lichaam wordt vastgehouden. MDMA stimuleert de afgifte van dit hormoon, alcohol blokkeert het juist (constant naar de WC moeten wanneer je enkele biertjes getankt hebt).
Het lijkt me wel dat het risico op oververhitting nog een stuk groter wordt bij deze combi, vind het sowieso een griezelige combinatie gezien de vele (tegengestelde) bijwerkingen van beide drugs.
Klik om te vergroten...

Hoe groot is 't risico van oververhitting als je niet op een dansfeest bent of zoiets dergelijks en je dus niet zoveel beweegt?
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#19
kaasbaas zei:
Einstein zei:
Petrovic zei:
Meer zal niet beter zijn aangezien het je beide uitdroogt.
Klik om te vergroten...
Niet helemaal correct. Het hormoon ADH zorgt ervoor dat water door het lichaam wordt vastgehouden. MDMA stimuleert de afgifte van dit hormoon, alcohol blokkeert het juist (constant naar de WC moeten wanneer je enkele biertjes getankt hebt).
Het lijkt me wel dat het risico op oververhitting nog een stuk groter wordt bij deze combi, vind het sowieso een griezelige combinatie gezien de vele (tegengestelde) bijwerkingen van beide drugs.
Klik om te vergroten...

Hoe groot is 't risico van oververhitting als je niet op een dansfeest bent of zoiets dergelijks en je dus niet zoveel beweegt?
Klik om te vergroten...
Drink gewoon na elk glas (of 2glazen) alcohol een glas water.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Geheugenverlies vind ik vooral niet prettig bij die combinatie. Wat ik zowiezo wel vaker bij MDMA of XTC heb, maar als ik dronken ben en ik ga aan de pillen, dan weet ik niet eens meer hoeveel ik er genomen heb enzo, als ik wakker word. :grin: Wat ik ook wel vaker heb trouwens, maar drank verergert het wel een stuk. :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."