Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsJouw persoonlijke drugsregels

Jouw persoonlijke drugsregels

132 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ook geen regels meer, ik laat me volledig met de situatie en het moment meegaan en zie wel waar dat me heen brengt met welke drug dan ook.

Alleen probeer ik wel of probeerde ik altijd me "gewone" leven gescheiden te houden van mijn drugsgebruik. Maar ook dat laat ik lekker los.

Ik doe lekker wat goed voelt en dat voelt super goed!!

Damn wat doe je met me. (L.O.V.E.) :hearteyes:
s
stinkpikLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bijhouden wanneer je wat en hoeveel hebt gebruikt. Ik wil nog wel eens denken dat het een maand geleden is dat ik pep deed, maar dat het eigenlijk eergister was.
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#3
- Deel geen buisjes, rietjes e.d. om mee te snuiven.
- Drink met gebruik van xtc op feesten geen alcohol.
- Gebruik geen xtc overdag in de zomer als het te warm is.
- Neem nooit zomaar drugs aan van een vreemde.
- Neem nooit zomaar drankjes aan van een vreemde.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#4
J0S zei:
1. Ken je grenzen
2. Ken de drug
3. Ben de baas over de drug, laat de drug niet jouw baas worden

Als ik deze 3 volg gaat 't eigenlijk altijd goed.
Klik om te vergroten...
Hoe ken jij je grenzen?
S
StylusLid
01-01-2024, 00:00
#5
1. Maximaal 2 keer per jaar een stimulant.
2. Niet blowen.
3. Geen psychedelica
4. Altijd benzo's mee nemen bij drugsgebruik
5. Alleen drugsgebruik na tentamen periodes met weinig of niks belangrijk in de week/weken er na.
6. Altijd minimaal doseren en liefst niet bijnemen.
h
heroesssLid
01-01-2024, 00:00
#6
1. Geen hallicunatie drug
2. Genoeg slapen
3. Geen wiet combineren met andere drug
4. Nooit meer dan 1 pil
5. Genoeg drinken
6. Geen pammetjes meer voor alcohol

Dit zijn meer regels die ik met mezelf heb gemaakt door (slechte) ervaringen.
h
heroesssLid
01-01-2024, 00:00
#7
Petrovic zei:
J0S zei:
1. Ken je grenzen
2. Ken de drug
3. Ben de baas over de drug, laat de drug niet jouw baas worden

Als ik deze 3 volg gaat 't eigenlijk altijd goed.
Klik om te vergroten...
Hoe ken jij je grenzen?
Klik om te vergroten...

Dat vind ik nou een goede vraag!
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#8
Je grenzen kan je alleen kennen als je er overheen bent geweest. Als je er nog niet overheen bent geweest kun je dan wel weer regels op stellen waardoor je denkt niet over je grenzen heen. Jij bent dus over je grenzen heen geweest of zie ik het verkeerd?
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#9
heroesss zei:
Petrovic zei:
J0S zei:
1. Ken je grenzen
2. Ken de drug
3. Ben de baas over de drug, laat de drug niet jouw baas worden

Als ik deze 3 volg gaat 't eigenlijk altijd goed.
Klik om te vergroten...
Hoe ken jij je grenzen?
Klik om te vergroten...

Dat vind ik nou een goede vraag!
Klik om te vergroten...

Langzaam opbouwen en weten wanneer je genoeg hebt :). Net zoals je ook weet wanneer je genoeg hebt gegeten en dat je stopt voordat je misselijk word.

Maar ik ben iemand die vrij braafjes opbouwt, met alles eigenlijk - niet alleen met drugs.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Petrovic zei:
Je grenzen kan je alleen kennen als je er overheen bent geweest.
Klik om te vergroten...

+1
r
ryder11700Lid
01-01-2024, 00:00
#11
licht er voor mij heel er aan met wat voor groep ik weg ben.

1. ken je grens anderen kennen die van jou niet
2. zorg dat je goed in je vel zit, stel het anders uit
3. harddrugs alleen in het weekeind
4. combineren kan, maar alleen ervaren gebruikers en op eigen risico
5. niuewe drugs? neem 1 of 2 sitters mee (bij mij meestal 2 ben nogal groot en lomp)
6. blowen alleen als je geen afspraken meer hebt die dag
7. ga nooit zwemmen zonder sitter
8. je eerste lijn van mij? je blaast hem weg, je staat boven de drugs onthoud dit
9. bij harddrugs minimaal 16
10. blijf tijdens je trip/drugsmoment eerlijk tegen elkaar
11. zorg voor een prettige omgeving.
12. let op wie je opbelt en kijk wie er belt voor je opneemt dit kan een aantal lastige situaties voorkomen

13. niet smsen dit kan ik meestal tog niet en een verkeerd nr is zo ingetoetst

het is een hele lijst, die ik tijdens mijn ervaringen in de loop van de afgelopen 7 jaar heb ontwikkeld en die me al in een aantal situties geholpen hebben. ik hoop dat het informatief is anderen er iets aan hebben en hoop op wat reacties, deze dingen zijn principieel en leveren altijd wel een leuke discussie op, vooral als je gebrikt hebt
s
sethLid
01-01-2024, 00:00
#12
ryder11700 zei:
licht er voor mij heel er aan met wat voor groep ik weg ben.

1. ken je grens anderen kennen die van jou niet
2. zorg dat je goed in je vel zit, stel het anders uit
3. harddrugs alleen in het weekeind
4. combineren kan, maar alleen ervaren gebruikers en op eigen risico
5. niuewe drugs? neem 1 of 2 sitters mee (bij mij meestal 2 ben nogal groot en lomp)
6. blowen alleen als je geen afspraken meer hebt die dag
7. ga nooit zwemmen zonder sitter
8. je eerste lijn van mij? je blaast hem weg, je staat boven de drugs onthoud dit
9. bij harddrugs minimaal 16
10. blijf tijdens je trip/drugsmoment eerlijk tegen elkaar
11. zorg voor een prettige omgeving.
12. let op wie je opbelt en kijk wie er belt voor je opneemt dit kan een aantal lastige situaties voorkomen

13. niet smsen dit kan ik meestal tog niet en een verkeerd nr is zo ingetoetst

het is een hele lijst, die ik tijdens mijn ervaringen in de loop van de afgelopen 7 jaar heb ontwikkeld en die me al in een aantal situties geholpen hebben. ik hoop dat het informatief is anderen er iets aan hebben en hoop op wat reacties, deze dingen zijn principieel en leveren altijd wel een leuke discussie op, vooral als je gebrikt hebt
Klik om te vergroten...

leg punt 8 ééns uit?

Ot:

persoonlijke drugsregels?, heb ik moeite me aan te houden
r
ryder11700Lid
01-01-2024, 00:00
#13
seth zei:
ryder11700 zei:
licht er voor mij heel er aan met wat voor groep ik weg ben.

1. ken je grens anderen kennen die van jou niet
2. zorg dat je goed in je vel zit, stel het anders uit
3. harddrugs alleen in het weekeind
4. combineren kan, maar alleen ervaren gebruikers en op eigen risico
5. niuewe drugs? neem 1 of 2 sitters mee (bij mij meestal 2 ben nogal groot en lomp)
6. blowen alleen als je geen afspraken meer hebt die dag
7. ga nooit zwemmen zonder sitter
8. je eerste lijn van mij? je blaast hem weg, je staat boven de drugs onthoud dit
9. bij harddrugs minimaal 16
10. blijf tijdens je trip/drugsmoment eerlijk tegen elkaar
11. zorg voor een prettige omgeving.
12. let op wie je opbelt en kijk wie er belt voor je opneemt dit kan een aantal lastige situaties voorkomen

13. niet smsen dit kan ik meestal tog niet en een verkeerd nr is zo ingetoetst

het is een hele lijst, die ik tijdens mijn ervaringen in de loop van de afgelopen 7 jaar heb ontwikkeld en die me al in een aantal situties geholpen hebben. ik hoop dat het informatief is anderen er iets aan hebben en hoop op wat reacties, deze dingen zijn principieel en leveren altijd wel een leuke discussie op, vooral als je gebrikt hebt
Klik om te vergroten...

leg punt 8 ééns uit?


persoonlijke drugsregels?, heb ik moeite me aan te houden
Klik om te vergroten...

ik gebruik meestal met een grote groep vrienden waaronder ook een aantal beginnende gebruikers, ook zijn er vaak mensen bij ons die dan hun eertse ervaring hebben met drugs omdat ze er mensen bij willen hebben die al vaker gebruikt hebben. als ik iemand zijn eeste lijntje pep ofzo geef wil ik hebben dat hij het wegblaast om hem ervan te doordringen dat je altijd boven de drugs staat en om aan te geven dat je zelf belangrijker bent dan de drugs. dit vertel ik er altijd bij. het klinkt misschien erg raar maar dit is een gewoonte die ik heb overgenomen van degene die mij mijn eerste lijntjes heeft gegeven, omdat ik het een mooie manier vind om te laten zien dat jij sterker bent dan de drugs.
s
sethLid
01-01-2024, 00:00
#14
ryder11700 zei:
seth zei:
ryder11700 zei:
licht er voor mij heel er aan met wat voor groep ik weg ben.

1. ken je grens anderen kennen die van jou niet
2. zorg dat je goed in je vel zit, stel het anders uit
3. harddrugs alleen in het weekeind
4. combineren kan, maar alleen ervaren gebruikers en op eigen risico
5. niuewe drugs? neem 1 of 2 sitters mee (bij mij meestal 2 ben nogal groot en lomp)
6. blowen alleen als je geen afspraken meer hebt die dag
7. ga nooit zwemmen zonder sitter
8. je eerste lijn van mij? je blaast hem weg, je staat boven de drugs onthoud dit
9. bij harddrugs minimaal 16
10. blijf tijdens je trip/drugsmoment eerlijk tegen elkaar
11. zorg voor een prettige omgeving.
12. let op wie je opbelt en kijk wie er belt voor je opneemt dit kan een aantal lastige situaties voorkomen

13. niet smsen dit kan ik meestal tog niet en een verkeerd nr is zo ingetoetst

het is een hele lijst, die ik tijdens mijn ervaringen in de loop van de afgelopen 7 jaar heb ontwikkeld en die me al in een aantal situties geholpen hebben. ik hoop dat het informatief is anderen er iets aan hebben en hoop op wat reacties, deze dingen zijn principieel en leveren altijd wel een leuke discussie op, vooral als je gebrikt hebt
Klik om te vergroten...

leg punt 8 ééns uit?


persoonlijke drugsregels?, heb ik moeite me aan te houden
Klik om te vergroten...

ik gebruik meestal met een grote groep vrienden waaronder ook een aantal beginnende gebruikers, ook zijn er vaak mensen bij ons die dan hun eertse ervaring hebben met drugs omdat ze er mensen bij willen hebben die al vaker gebruikt hebben. als ik iemand zijn eeste lijntje pep ofzo geef wil ik hebben dat hij het wegblaast om hem ervan te doordringen dat je altijd boven de drugs staat en om aan te geven dat je zelf belangrijker bent dan de drugs. dit vertel ik er altijd bij. het klinkt misschien erg raar maar dit is een gewoonte die ik heb overgenomen van degene die mij mijn eerste lijntjes heeft gegeven, omdat ik het een mooie manier vind om te laten zien dat jij sterker bent dan de drugs.
Klik om te vergroten...


ergens snap ik het wel, maar als iemand mijn lijn dope zou wegblazen, zou ik hem wel een schop onder z'n kont geven!
I
InhaleLid
01-01-2024, 00:00
#15
- Denk altijd aan je gezondheid.
- Beter te weinig dan te veel.
I
IntoxicationLid
01-01-2024, 00:00
#16
1. Verstand op 0
2. Gaan met die banaan :stoned:
D
DruppeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Intoxication zei:
1. Verstand op 0
2. Gaan met die banaan :stoned:
Klik om te vergroten...


Respect!!!!! :)
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#18
Met verstand gebruiken en altijd recraetief gebruiken, en zorgen dat je de dag erna kan functioneren (zeker als je moet werken)
D
DarkBeatzLid
01-01-2024, 00:00
#19
Niet verslaafd geraken en geen al te grote gezondheidsproblemen veroorzaken door gebruik van drugs (niet meer als maandelijks mdma bv.).
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#20
1. test alles wat je gebruikt
2. Doe het met maten
3. raak niet verslaafd ( geen regelmatig gebruik dus)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."