catootje zei:
SchilDpadDo zei:
Bij daling van de prijs zal het dus NOG makkelijker verkrijgbaar zijn. Dus nog meer ziekenhuis patientjes/verslaafden die werkeloos raken, dus geen inkomen hebben. Doordat hierdoor meer belastingcenten naar de zorg hiervan toe gaat zal je dus weer meer belasting moeten gaan betalen op den duur, dus nog minder om uit te geven, dus procentueel gezien gaat de prijs dan alsnog omhoog.
Dit is wel de allergrootste onzin; mensen gaan heus geen drugs gebruiken omdat het goedkoop is.
Verder ben je een salon-econmist.
Als het legaal maakt en je betaald nog maar een schijntje van wat het nu is, zeg je eerder ''ach, het is maar een 10'tje''. Dan leg je ook nog eens de financiele lat veel lager.
Als je nu wilt iets wil proberen (zeg coke), dan ben je er heel bewust mee bezig dat je dat gaat doen. Het kost je ook nog eens een keer 50,- en je moet er redelijke moeite voor doen om het te verkrijgen. Dan nog maar de vraag wat de kwaliteit is.
Maak je het spul legaal (en dus goedkoper) dan word dit eerder in een moment van verstandsverbijstering gedaan. Als je je dan op een middag bedenkt dat je dat wil proberen dan heb je voor een schijntje het spul liggen.
Over die medicijnen , true point, maar ook daar zie je veel dat het slechts een verplaatsing van je verslaving plaats vind. Dat ga je dan ook krijgen, dat mensen middeltje tegen een ander middeltje nemen. Dat zie je hier op het forum ook veel. Omdat ze stoppen met iets, drukken ze zich vol met iets anders en dan raar vinden dat ze daar aan verslaafd raken.
Een hard-drug is iets fragiels wat met grote zorg moet worden gebruikt. Die verantwoordelijkheid hebben de meeste de het nu gebruiken al niet. Laat staan als je het zo in de massa brengt.
(salon-economist?)