Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe legalisering van drugs, heb jij een mening?

De legalisering van drugs, heb jij een mening?

43 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Drugs in Debat is een organisatie die is opgestaan om een maatschappelijke discussie over de legalisering van drugs op gang te brengen.

Ben je voor de legalisering? Of misschien tegen de legalisering? Als je gewoon het laatste nieuws omtrent drugs en de wet wilt volgen ben je hier ook aan het goede adres.

https://www.facebook.com/pages/Drugs-in-Debat/567116363307331

Like deze pagina en laat je stem horen over het drugsbeleid en hoe dit in te vullen.
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Dus ook de legalisering van harddrugs ? :confused: Zijn we nou compleet op ons achterhoofd gevallen ?
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#3
SchilDpadDo zei:
Dus ook de legalisering van harddrugs ? :confused: Zijn we nou compleet op ons achterhoofd gevallen ?
Klik om te vergroten...

De legalisering van harddrugs zal ook over gesproken worden ja! Er zijn natuurlijk voor en nadelen van alles.

Vergelijk het eens met Alcohol. Er is geen enkele drug ( op tabak na dan ) die zo veel doden en verslaafden op zijn geweten heeft. Dat is een nadeel. De vraag is of dit komt door acceptatie van de drug of door een gebrek aan voorlichting, of de verkrijgbaarheid. Noem maar op.
Wat bijvoorbeeld een voordeel is aan Alcohol is dat er 0% criminaliteit in de handel zit en de alcohol altijd zuiver is, het is in controle van de voedsel en warenautoriteit.

De bedoeling is om een discussie op gang te brengen over alle middelen en te bekijken of we niet ouderwets bezig zijn op deze manier. Misschien is er een betere manier van handhaven dan we nu doen.
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Die hele criminaliteit moeten we maar voor lief hebben. Ga je die rommel legaliseren koop ik alvast aandelen in ziekenhuizen en afkickklinieken. Je kan niet meer verwachten dat mensen zelf na gaan denken. We zijn hiervoor veelste ''ver-amerikaniseerd''. Overal moet een waarschuwing en label opzitten omdat we niet zelf kunnen bedenken dat het niet slim is. Zo gaat dat ook als je dat legaliseert. Kijk nu maar naar drank, het is de normaalste zaak als een jongen/meisje van een jaar of 15 zichzelf in coma zuipt. De minimum leeftijd verhogen naar 18 vind ik persoonlijk ook een goede zaak. Tuurlijk, als het fout gaat gaat het toch wel fout, maar dat is met alles.

Op zich is er niets mis met het legaliseren van drugs. Alleen kunnen de mensen niet meer om met een eigen verantwoordelijkheid. Gebruik zal uit de hand lopen, de hardwerkende nuchtere nederlander kan hier weer geld voor op gaan hoesten, om zo alle verslaafden/ziekenhuis patienten te kunnen helpen. Veel mensen stoppen/kunnen dan niet meer werken en moeten ook weer geld van de overheid krijgen. <- weer belastinggeld.

Laat het lekker illegaal blijven. Het is inprincipe nu ook al veelste makkelijk verkrijgbaar.
M
MarckoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik kan zeggen dat ik definitely een mening heb over de legalisering van drugs.
M
MarckoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Alle mensen die ik ken en anti-drugs zijn, zijn ertegen omdat het ongezond is. Als het gelegaliseerd wordt maakt dat voor die mensen niks uit. En wat is het verschil tussen medicijnen en drugs? Dat de eerste legaal zijn en de andere illegaal. Niemand is voor een verbod op medicijnen.
Bovendien zal bij legalisatie de prijs van drugs dalen waardoor de gebruiker niet meer op het dievenpad moet.
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#7
catootje zei:
Alle mensen die ik ken en anti-drugs zijn, zijn ertegen omdat het ongezond is. Als het gelegaliseerd wordt maakt dat voor die mensen niks uit. En wat is het verschil tussen medicijnen en drugs? Dat de eerste legaal zijn en de andere illegaal. Niemand is voor een verbod op medicijnen.
Bovendien zal bij legalisatie de prijs van drugs dalen waardoor de gebruiker niet meer op het dievenpad moet.
Klik om te vergroten...

De mensen die medicijnen als drug gebruiken zijn er niet zo veel, dit zijn ook mensen die butaangas gebruiken om stoned te worden. Pannenkoeken houdt je toch.

Bij daling van de prijs zal het dus NOG makkelijker verkrijgbaar zijn. Dus nog meer ziekenhuis patientjes/verslaafden die werkeloos raken, dus geen inkomen hebben. Doordat hierdoor meer belastingcenten naar de zorg hiervan toe gaat zal je dus weer meer belasting moeten gaan betalen op den duur, dus nog minder om uit te geven, dus procentueel gezien gaat de prijs dan alsnog omhoog.
M
MarckoLid
01-01-2024, 00:00
#8
SchilDpadDo zei:
De mensen die medicijnen als drug gebruiken zijn er niet zo veel, dit zijn ook mensen die butaangas gebruiken om stoned te worden. Pannenkoeken houdt je toch.

.
Klik om te vergroten...
pardon??/en al die mensen die verslaafd zijn aan kalmeringsmiddelen, slaapmiddelen, opiaten, methadon, dexamfetamine, ritalin enz. enz. enz. dan?
M
MarckoLid
01-01-2024, 00:00
#9
SchilDpadDo zei:
Bij daling van de prijs zal het dus NOG makkelijker verkrijgbaar zijn. Dus nog meer ziekenhuis patientjes/verslaafden die werkeloos raken, dus geen inkomen hebben. Doordat hierdoor meer belastingcenten naar de zorg hiervan toe gaat zal je dus weer meer belasting moeten gaan betalen op den duur, dus nog minder om uit te geven, dus procentueel gezien gaat de prijs dan alsnog omhoog.
Klik om te vergroten...
Dit is wel de allergrootste onzin; mensen gaan heus geen drugs gebruiken omdat het goedkoop is.
Verder ben je een salon-econoom.
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#10
catootje zei:
SchilDpadDo zei:
Bij daling van de prijs zal het dus NOG makkelijker verkrijgbaar zijn. Dus nog meer ziekenhuis patientjes/verslaafden die werkeloos raken, dus geen inkomen hebben. Doordat hierdoor meer belastingcenten naar de zorg hiervan toe gaat zal je dus weer meer belasting moeten gaan betalen op den duur, dus nog minder om uit te geven, dus procentueel gezien gaat de prijs dan alsnog omhoog.
Klik om te vergroten...
Dit is wel de allergrootste onzin; mensen gaan heus geen drugs gebruiken omdat het goedkoop is.
Verder ben je een salon-econmist.
Klik om te vergroten...

Als het legaal maakt en je betaald nog maar een schijntje van wat het nu is, zeg je eerder ''ach, het is maar een 10'tje''. Dan leg je ook nog eens de financiele lat veel lager.

Als je nu wilt iets wil proberen (zeg coke), dan ben je er heel bewust mee bezig dat je dat gaat doen. Het kost je ook nog eens een keer 50,- en je moet er redelijke moeite voor doen om het te verkrijgen. Dan nog maar de vraag wat de kwaliteit is.

Maak je het spul legaal (en dus goedkoper) dan word dit eerder in een moment van verstandsverbijstering gedaan. Als je je dan op een middag bedenkt dat je dat wil proberen dan heb je voor een schijntje het spul liggen.

Over die medicijnen , true point, maar ook daar zie je veel dat het slechts een verplaatsing van je verslaving plaats vind. Dat ga je dan ook krijgen, dat mensen middeltje tegen een ander middeltje nemen. Dat zie je hier op het forum ook veel. Omdat ze stoppen met iets, drukken ze zich vol met iets anders en dan raar vinden dat ze daar aan verslaafd raken.

Een hard-drug is iets fragiels wat met grote zorg moet worden gebruikt. Die verantwoordelijkheid hebben de meeste de het nu gebruiken al niet. Laat staan als je het zo in de massa brengt.
(salon-economist?)
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Legaliseren maar! Ik haal graag m'n gevulde sealtje of pilletje bij de apotheek want...

- dan krijg ik zuiver spul;
- dan spek ik de staatskas met mijn avondje uit;
- dan weet ik dat de apotheker een oogje in het zeil houdt of kan houden / vragen kan beantwoorden op een zinnige manier;
- dan sponsor ik de mafia niet meer;
- dan vindt de verkoop op een gecontroleerde manier plaats - leeftijdscheck, check interactie met geneesmiddelen van de klant

TOPPERTJE dus.
H
HendroidLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik gebruik zelf ook regelmatig harddrugs maar toch ben ik er op tegen. Ik denk dat als het legaal wordt er veel te veel doden en verslaafden gaan vallen.
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#13
kan er geen poll aan vast ofzo ?
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Laat het lekker zo als het is, het moet niet te gewoon worden. Anders krijg je al die wapsels overal.. Ik weet niet, wil niet dat het hele "drugswereldje" verdwijnt. Vind het wel leuk stiekem, de lui met wie je om gaat en dat soort dingen, je hebt allemaal wat gemeen en dat is drugs.. Klinkt heel erg junkie achtig maar is het niet :P. Het is gewoon illegaal en dat moet zo blijven dat maakt het ook een stukje spannender, jij bent ergens mee bezig en niemand weet wat, je maakt deel uit van de "echte" wereld, maar ook van de darkside.. Klinkt vast heel dom dit maar zo denk ik er over :P
M
MarckoLid
01-01-2024, 00:00
#15
SchilDpadDo zei:
De mensen die medicijnen als drug gebruiken zijn er niet zo veel, dit zijn ook mensen die butaangas gebruiken om stoned te worden. Pannenkoeken houdt je toch.

.
Klik om te vergroten...
pannenkoeken houdt je toch? Als het werkwoord voor ''je'' staat komt er geen ''t'' achter de stam.
M
MarckoLid
01-01-2024, 00:00
#16
harry123 zei:
Laat het lekker zo als het is, het moet niet te gewoon worden. Anders krijg je al die wapsels overal.. Ik weet niet, wil niet dat het hele "drugswereldje" verdwijnt. Vind het wel leuk stiekem, de lui met wie je om gaat en dat soort dingen, je hebt allemaal wat gemeen en dat is drugs.. Klinkt heel erg junkie achtig maar is het niet :P. Het is gewoon illegaal en dat moet zo blijven dat maakt het ook een stukje spannender, jij bent ergens mee bezig en niemand weet wat, je maakt deel uit van de "echte" wereld, maar ook van de darkside.. Klinkt vast heel dom dit maar zo denk ik er over :P
Klik om te vergroten...

Dit is precies de reden dat drugs illegaal zijn. Klinkt iddd heel dom..
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#17
catootje zei:
SchilDpadDo zei:
De mensen die medicijnen als drug gebruiken zijn er niet zo veel, dit zijn ook mensen die butaangas gebruiken om stoned te worden. Pannenkoeken houdt je toch.

.
Klik om te vergroten...
pannenkoeken houdt je toch? Als het werkwoord voor ''je'' staat komt er geen ''t'' achter de stam.
Klik om te vergroten...
Ik ben blij dat je mij hierop wijst. Vooral aangezien je zo'n adembenemende toevoeging hebt in deze discussie en dat geheel zonder eigen typo's.

Pannenkoek.
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#18
catootje zei:
harry123 zei:
Laat het lekker zo als het is, het moet niet te gewoon worden. Anders krijg je al die wapsels overal.. Ik weet niet, wil niet dat het hele "drugswereldje" verdwijnt. Vind het wel leuk stiekem, de lui met wie je om gaat en dat soort dingen, je hebt allemaal wat gemeen en dat is drugs.. Klinkt heel erg junkie achtig maar is het niet :P. Het is gewoon illegaal en dat moet zo blijven dat maakt het ook een stukje spannender, jij bent ergens mee bezig en niemand weet wat, je maakt deel uit van de "echte" wereld, maar ook van de darkside.. Klinkt vast heel dom dit maar zo denk ik er over :P
Klik om te vergroten...

Dit is precies de reden dat drugs illegaal zijn. Klinkt iddd heel dom..
Klik om te vergroten...


Hoe bedoel je "dit is precies de reden"?
M
MarckoLid
01-01-2024, 00:00
#19
SchilDpadDo zei:
catootje zei:
SchilDpadDo zei:
De mensen die medicijnen als drug gebruiken zijn er niet zo veel, dit zijn ook mensen die butaangas gebruiken om stoned te worden. Pannenkoeken houdt je toch.

.
Klik om te vergroten...
pannenkoeken houdt je toch? Als het werkwoord voor ''je'' staat komt er geen ''t'' achter de stam.
Klik om te vergroten...
Ik ben blij dat je mij hierop wijst. Vooral aangezien je zo'n adembenemende toevoeging hebt in deze discussie en dat geheel zonder eigen typo's.

Pannenkoek.
Klik om te vergroten...
wie begint er nou over typfouten loser je argumenten slaan als een lul op een drumstel.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#20
^ Volgens mij is de reden dat drugs illegaal zijn nog altijd omdat ze niet bepaald goed zijn voor de gezondheid :wink:

Ik denk dat als je het legaal maakt haast iedereen met drugs in aanraking komt en je hebt dan altijd van die idioten die er niet mee om weten te gaan en het weer verpesten voor de rest, want dan ga je dus vaker krijgen dat mensen nokkie gaan op feestjes en daar heb ik dus totaal geen zin in. In dat opzicht denk ik, verbied gewoon alles, ook sigaretten en alcohol. (Ookal heb ik er dan zelf niks aan, maar even gewoon in het algemeen, want hoeveel mensen zijn er wel niet verslaafd of misbruiken dat..) Maar dan heb je alsnog dat de mensen die zeer verslavingsgevoelig zijn de mensen die dat niet zijn in het nadeel brengen.
Aan de andere kant, als het legaal zou zijn zou niemand zich bezwaard (hoeven) voelen om alles te laten testen en kan er veel meer voorlichting komen (omdat je dan niet echt meer aan kan komen met 'voorlichting zet juist mensen aan tot drugsgebruik') en dan zouden misschien juist meer mensen er leren beter mee om te gaan. Dan voorkom je deels ook gedoe dat mensen op feestjes kopen en verkeerde drugs naar binnen gooien.

Oké ik weet dat m'n eigen mening tegenstrijdig is maar het kan in mijn hoofd alle kanten op eigenlijks. Eigenlijk weet ik het gewoon niet. Want je gaat nooit weten hoe het uitpakt indien het gelegaliseerd wordt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."