Zoals ik het zeg er is toch geen woord Spaans bij?
ZERO- zei:@ Svali, goed verhaal. Zo klinkt het best wel logisch. Alleen hoe zet je zoiets dan in in de praktijk? Ik kan me dat niet echt voorstellen of zo. Natuurlijk, wat je zegt, richtlijnen, begeleiding en zo. Maar dan nog...
Svali zei:.Als ik in mijn omgeving kijk denk ik niet dat er veel mensen zijn die, als drugs legaal worden, ineens gaan gebruiken. De lat wordt natuurlijk wel verlaagd en er zal zeker sneller naar de drugs worden gegrepen maar het zal niet ineens explosief stijgen.
En waarom mag de appie dan iets niet verkopen wat wel legaal is?Niet dat je bij de appie om de hoek even een pond speed kan halen en lang leve de lol.
Ik denk wel dat het aantal explosief zal stijgen bij legalisatie. Waarschijnlijk zullen de mensen in je omgeving niet ineens gaan gebruiken, maar wat betreft hun toekomstige kinderen? Denk maar eens aan je eigen jeugd, 95% komt het eerst in aanraking met: nicotine of alcohol, daarop volgt wiet. Waarom? omdat het (makkelijk) legaal te verkrijgen is.
Daar komt bij dat je wel consequent moet blijven bij legalisatie. Bij een echte 'legalisatie' is het legaal dus iedereen heeft de vrijheid om het middel te mogen verkopen/kopen. Mensen willen geld maken en zullen dit zeker ook doen.
En waarom mag de appie dan iets niet verkopen wat wel legaal is?
Ik snap ook wel dat ze bijvoorbeeld geen ritalin verkopen bij de appie, maar deze discussie gaat toch over legalisatie voor recreatief gebruik?
Laat ik maar eens met statistieken komen:Ik zou niet weten waarom het dan explosief zal stijgen. 95% komt in aanraking met nicotine, maar het aantal mensen dat rookt neemt alleen maar af. Lijkt me stug dat er dan wel explosief meer gebruik zal worden gemaakt van drugs die nog veel slechter voor je zijn.
Kunnen we dan niet gewoon concluderen dat wanneer er bepaalde stoffen legaal worden gemaakt door de overheid, ze vaker worden gebruikt door de bevolking?
ice-cube zei:Dit is wel weer een mooi wereldje dat ik ff bedenk, maar natuurlijk is dit in de praktijk nauwelijks in te voeren, maar toch blijf ik erbij dat deze maatregelen tot een mooiere wereld zullen leiden.
SchilDpadDo zei:kan er geen poll aan vast ofzo ?
De poll is er later pas aangehangen. Het ging in dit topic vooral om mensen op de hoogte te brengen van het feit dat deze discussie gaande is via DrugsInDebat. Iedereen die een mening heeft wordt van harte uitgenodigd deze te delen bij de debatten!WeirdyBeardy zei:Lekkere poll: heb je een mening? ja/nee/ik heb twijfels.
De vraag moet zijn: moet drugs gelegaliseerd worden?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."