Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe legalisering van drugs, heb jij een mening?

De legalisering van drugs, heb jij een mening?

43 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Dus ook de legalisering van harddrugs ? :confused: Zijn we nou compleet op ons achterhoofd gevallen ?
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#2
SchilDpadDo zei:
Dus ook de legalisering van harddrugs ? :confused: Zijn we nou compleet op ons achterhoofd gevallen ?
Klik om te vergroten...

De legalisering van harddrugs zal ook over gesproken worden ja! Er zijn natuurlijk voor en nadelen van alles.

Vergelijk het eens met Alcohol. Er is geen enkele drug ( op tabak na dan ) die zo veel doden en verslaafden op zijn geweten heeft. Dat is een nadeel. De vraag is of dit komt door acceptatie van de drug of door een gebrek aan voorlichting, of de verkrijgbaarheid. Noem maar op.
Wat bijvoorbeeld een voordeel is aan Alcohol is dat er 0% criminaliteit in de handel zit en de alcohol altijd zuiver is, het is in controle van de voedsel en warenautoriteit.

De bedoeling is om een discussie op gang te brengen over alle middelen en te bekijken of we niet ouderwets bezig zijn op deze manier. Misschien is er een betere manier van handhaven dan we nu doen.
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Die hele criminaliteit moeten we maar voor lief hebben. Ga je die rommel legaliseren koop ik alvast aandelen in ziekenhuizen en afkickklinieken. Je kan niet meer verwachten dat mensen zelf na gaan denken. We zijn hiervoor veelste ''ver-amerikaniseerd''. Overal moet een waarschuwing en label opzitten omdat we niet zelf kunnen bedenken dat het niet slim is. Zo gaat dat ook als je dat legaliseert. Kijk nu maar naar drank, het is de normaalste zaak als een jongen/meisje van een jaar of 15 zichzelf in coma zuipt. De minimum leeftijd verhogen naar 18 vind ik persoonlijk ook een goede zaak. Tuurlijk, als het fout gaat gaat het toch wel fout, maar dat is met alles.

Op zich is er niets mis met het legaliseren van drugs. Alleen kunnen de mensen niet meer om met een eigen verantwoordelijkheid. Gebruik zal uit de hand lopen, de hardwerkende nuchtere nederlander kan hier weer geld voor op gaan hoesten, om zo alle verslaafden/ziekenhuis patienten te kunnen helpen. Veel mensen stoppen/kunnen dan niet meer werken en moeten ook weer geld van de overheid krijgen. <- weer belastinggeld.

Laat het lekker illegaal blijven. Het is inprincipe nu ook al veelste makkelijk verkrijgbaar.
M
MarckoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik kan zeggen dat ik definitely een mening heb over de legalisering van drugs.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."