#1
^ Volgens mij is de reden dat drugs illegaal zijn nog altijd omdat ze niet bepaald goed zijn voor de gezondheid ![:wink:]()
Ik denk dat als je het legaal maakt haast iedereen met drugs in aanraking komt en je hebt dan altijd van die idioten die er niet mee om weten te gaan en het weer verpesten voor de rest, want dan ga je dus vaker krijgen dat mensen nokkie gaan op feestjes en daar heb ik dus totaal geen zin in. In dat opzicht denk ik, verbied gewoon alles, ook sigaretten en alcohol. (Ookal heb ik er dan zelf niks aan, maar even gewoon in het algemeen, want hoeveel mensen zijn er wel niet verslaafd of misbruiken dat..) Maar dan heb je alsnog dat de mensen die zeer verslavingsgevoelig zijn de mensen die dat niet zijn in het nadeel brengen.
Aan de andere kant, als het legaal zou zijn zou niemand zich bezwaard (hoeven) voelen om alles te laten testen en kan er veel meer voorlichting komen (omdat je dan niet echt meer aan kan komen met 'voorlichting zet juist mensen aan tot drugsgebruik') en dan zouden misschien juist meer mensen er leren beter mee om te gaan. Dan voorkom je deels ook gedoe dat mensen op feestjes kopen en verkeerde drugs naar binnen gooien.
Oké ik weet dat m'n eigen mening tegenstrijdig is maar het kan in mijn hoofd alle kanten op eigenlijks. Eigenlijk weet ik het gewoon niet. Want je gaat nooit weten hoe het uitpakt indien het gelegaliseerd wordt.
Ik denk dat als je het legaal maakt haast iedereen met drugs in aanraking komt en je hebt dan altijd van die idioten die er niet mee om weten te gaan en het weer verpesten voor de rest, want dan ga je dus vaker krijgen dat mensen nokkie gaan op feestjes en daar heb ik dus totaal geen zin in. In dat opzicht denk ik, verbied gewoon alles, ook sigaretten en alcohol. (Ookal heb ik er dan zelf niks aan, maar even gewoon in het algemeen, want hoeveel mensen zijn er wel niet verslaafd of misbruiken dat..) Maar dan heb je alsnog dat de mensen die zeer verslavingsgevoelig zijn de mensen die dat niet zijn in het nadeel brengen.
Aan de andere kant, als het legaal zou zijn zou niemand zich bezwaard (hoeven) voelen om alles te laten testen en kan er veel meer voorlichting komen (omdat je dan niet echt meer aan kan komen met 'voorlichting zet juist mensen aan tot drugsgebruik') en dan zouden misschien juist meer mensen er leren beter mee om te gaan. Dan voorkom je deels ook gedoe dat mensen op feestjes kopen en verkeerde drugs naar binnen gooien.
Oké ik weet dat m'n eigen mening tegenstrijdig is maar het kan in mijn hoofd alle kanten op eigenlijks. Eigenlijk weet ik het gewoon niet. Want je gaat nooit weten hoe het uitpakt indien het gelegaliseerd wordt.