Dan zeg ik ook 'Klopt, dat heb ik ook niet nodig, soms maakt het het alleen net wat leuker.' ![:)]()
Jaaa daarom, niet per definitieFool zei:Ik kan me ook best gevallen indenken waarin het gebruik van klassieke psychedelica echt niet verstandiger is dan een lijntje pep hoor.![]()
Aan de andere kant.. Als je psychisch niet stabiel bent lijkt het mij qua effect juist veiliger om stimulerende middelen te nemen, omdat je je daarvan meestal 'gewoon goed' van gaat voelen, en bij trippen kan je nog wel eens flink gaan freaken omdat het deurtjes opentrekt waar je op dat moment nog niet klaar voor bent.ooscaar zei:Als er een categorie drugs is die ik per definitie verstandig om te gebruiken vind zijn het wel tripmiddelen. Daar valt juist een hoop van te leren. Van een lijn pep word je niet veel wijzer. Tripmiddelen zijn ook over het algemeen (relatief) onschadelijk. Lekker kortzichtig om dat dan af te keuren als je wel andere drugs neemt![]()
Deamon zei:Mijn ervaring is dat je met wat meer ruimdenkende mensen prima over drugsgebruik kunt praten, *****: "Dat is verslavenpraat." *****
Nouja, wiet is gelinkt aan het ontwikkelen van psychoses dus om nou te beweren dat dat heel veel beter is.. Drugs blijven drugs. Met voor- en nadelen.kennethvds zei:Ik doe indentiek hetzelfde, als iemand mij vraagt of ik drugs gebruik zeg ik gewoon ja en probeer ze uit te leggen dan alcohol levens kapot maakt waar wiet een leven kan redden...
ZERO- zei:Nouja, wiet is gelinkt aan het ontwikkelen van psychoses dus om nou te beweren dat dat heel veel beter is.. Drugs blijven drugs. Met voor- en nadelen.kennethvds zei:Ik doe indentiek hetzelfde, als iemand mij vraagt of ik drugs gebruik zeg ik gewoon ja en probeer ze uit te leggen dan alcohol levens kapot maakt waar wiet een leven kan redden...
Dat je pro wiet bent heb je nou wel in meerdere topics duidelijk gemaakt kennethvds... Het begint een beetje te vervelen als je het mij vraagt. Ik ben zelf ook een groot liefhebber van wiet, maar ga nou niet elke keer dat hippie praatje ophouden dat wiet totaal onschuldig is en dat het eigenlijk geen drugs zou mogen heten. Wiet brengt wel degelijk risico's met zich mee net zoals andere drugs. Ten opzichte van andere drugs zijn de risico's wel is waar enorm beperkt, maar de risico's bestaan wel degelijk.kennethvds zei:In die tekst staat dat mensen met een achtergrond ivm psychische problemen door het gebruik van cannabis een psychose kunnen triggeren. Niet dat de cannabis die psychose veroorzaakt en veel van die studies zijn uitgevoerd met een zeer kleine doelgroep en zonder de nodige informatie BVB hoeveel gram wiet de gebruikers roken, welke soort, THC %, biologisch of chemisch gekweekt etc... te nemen met een korel zout imo.
voorbeeld van de meest recente studie uit London:
http://www.thelancet.com/pb/assets/raw/ ... 0Forti.pdf
Alcohol daarintegen is reeds uitgebreid onderzocht door verschillende partijen en de gevolgen zijn duidelijk = dodelijk indien niet met mate
kennethvds zei:Beetje met het verkeerde been uit bed gestapt zeker? Ik zeg echt nergens dat wiet geen enkel risico meebrengt en onschuldig is, ik ondersteun alles met bronnen en sta open voor de mening van anderen (dit heet een gesprek voeren).
kennethvds zei:En dat ik steeds alcohol aanhaal is omdat Alcohol de meest gebruikte harddrugs is en ik ervaring heb met alcohol verslaafden (niet verslaving)
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."