Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVrienden en drugs

Vrienden en drugs

74 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb wel wat gebruikers om me heen die redelijk flippen als ik zeg dat ik trippen de shit vind. Die vinden dat super gevaarlijk en belachelijk blablabla.
r
roll-upLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo,

Ik had de vraag hoe jullie omgaan met vrienden en drugs.
Ik personelijk vind drugs ontzettend intressant en ook leuk om te doen (op zijn tijd).
Maar een van mijn beste vrienden is 100% tegen drugs.
Hij is er heel erg op tegen als ik mijn 'avonturen' vertel en hoewel onze vriendschap goed is komt het onderwerp vaak ten sprake en ben bang dat dit vroeg of laat onze vriendschap zou kunnen einigen.
Hij ziet drugs als een ontzettend slecht iets,
Hoewel ik hem vaak probeer te overtuigen dat als je er verandwoordelijk mee omgaat de kans heel klein is dat je in de goot eindigd .
Ook laat ik hem wel eens trip reports lezen van deze site maar dat maakt allemaal niks uit,

Maar hoe gaan jullie er mee om? want ik vind het wel echt vervelend want soms als ik gebruik schiet de gedachte nog wel eens omhoog van, Tja zoveel mensen in mijn omgeving zijn er op tegen en nu terleurstel ik ze eigelijk allemaal. Omdat het voor mij geweldig is. party drugs omdat alles dan geweldig is. En de wat rustigere drugs om even heerlijk tot mezelf te komen.
Maar voor zoveel mensen is het gewoon een zwart gevaarlijk iets.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bij mij is het eigenlijk ideaal. Als ik even kijk naar mijn omgeving van vrienden dan gebruiken ze eigenlijk allemaal heel af en toe wat, of ze hebben het in het verleden gedaan. Ik ben wel het meest experimenteel, maar ik introduceer ze wel is aan iets nieuws. Zo heeft een bevriend stelletje van me laatst voor het eerst GHB gedaan omdat ik er zo open over vertelde hoe geweldig het was om dat met zijn tweetjes te doen.

Ook zijn er een paar mensen om me heen aan het truffelen geslagen. Dit zal komen omdat ik een soort uithangbord voor trippen ben geworden haha.

En ik heb een meisje leren kennen niet mijn vriendin maar friend with benefit en er zit wel liefde tussen ons. En we kenden elkaar eerst zonder van elkaar te weten dat we beide wel is een keer wat gebruikte op een feest. En toen ging ik plotseling met haar en wat vrienden van haar naar een Technofeestje. Allebei een beetje terughoudend kwamen we op het onderwerp en bleek dat we allebei er niet vies van waren en hebben we die avond ons eerste pilletje samen genomen. Daarna nog 2 keer gedaan samen en samen getruffelt en samen GHB gedaan.

Al mijn vrienden vinden het prima soms doen ze heel bezorgd maar ze weten wat ik doe en ze komen ook naar me toe voor wat adviezen enzo. Soms ook om wat te halen en dat doen ze omdat mijn shit altijd getest is.
r
roll-upLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dat is ideaal ja.
Ik vind het ook altijd leuk om te praten met mensen die drugs ervaringen hebben. Soms als je mensen net leert kennen en je komt er achter dat je allebei van drugs houd en je gaat elkaars verhalen uitwisselen heb je veel sneller een band met iemand dan met iemand niet gebruikt (en er ook niet voor open staat) vind ik.

Maar het is wel balen dat er mensen in mijn omgeving zijn die er 100% op tegen zijn maar wel vaak met mij uitgaan. En dan verzoeken ze mij ook om niet te gebruiken.
Niet het ergste in de wereld maar ik persoonlijk irriteer me er eerlijk gezegd wel een beetje aan dat niet iedereen zo open minded is.
H
HelenasLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lijkt me moeilijk als je dat niet kan delen. Jammer dat je vriend zo anti is, terwijl als hij er voor open zou staan, hij het vast ook heel gaaf zou vinden! Ik ben bevriend met een groep mensen die eigenlijk elke maand wel gebruiken. Iedereen doet z'n eigen ding en dat is prima. Ook als je op een feestje niks doet is het goed. Alles is voor handen en er wordt samen getript en openlijk over gepraat. Daar ben ik wel heel blij mee!
r
roll-upLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja precies.
Ik snap dat sommige mensen er niks mee te maken willen hebben.
Maar het is toch ieder zijn eigen keus?

Als er word gezegd. Ja als we naar dat feestje gaan en jij gebruikt dan zou dat wel negatief zijn voor onze band enzovoort en daar baal ik wel van.

Heb wel vrienden die ook gebruiken hoor ben niet helemaal alleen. Maar als het om beste vrienden gaat is het wel moeilijk als de ene voorstander is en de ander die denkt dat het negatief is en dat drugs voor 'rare' mensen is en dat mensen dan binnen no time veranderen (in de negatieve zin)

Of dat er word gezegd. Als jij nog een keer gebruikt ben je ons kwijt.
Begrijpelijk als je hardcore verslaafd bent aan een drug.
Maar als je 1x in de maand iets tot je neemt hoeven zulke dingen toch niet gezegd te worden
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja, dat is iedereen zijn eigen keus. Ik snap echter wel dat je vrienden het niet fijn vinden als jij drugs gebruikt tijdens het uitgaan met hun, feit blijft dat je dan vaak in een andere 'vibe' zit en ik snap heel goed dat ze dat vervelend kunnen vinden. :wink:
r
roll-upLid
01-01-2024, 00:00
#8
Fool zei:
Ja, dat is iedereen zijn eigen keus. Ik snap echter wel dat je vrienden het niet fijn vinden als jij drugs gebruikt tijdens het uitgaan met hun, feit blijft dat je dan vaak in een andere 'vibe' zit en ik snap heel goed dat ze dat vervelend kunnen vinden. :wink:
Klik om te vergroten...

Ja dat snap ik ook.
Had ik voordat ik drugs gebruikte ook de zelfde instelling.
Maar al ga ik naar een feestje met andere mensen en ze weten dat ik gebruik zijn ze altijd wel boos. En ze hoeven van mij er niet achter staan maar dat ze altijd zo negatief zijn vind ik gewoon minder
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#9
roll-up zei:
Hallo,

Ik had de vraag hoe jullie omgaan met vrienden en drugs.
Ik personelijk vind drugs ontzettend intressant en ook leuk om te doen (op zijn tijd).
Maar een van mijn beste vrienden is 100% tegen drugs.
Hij is er heel erg op tegen als ik mijn 'avonturen' vertel en hoewel onze vriendschap goed is komt het onderwerp vaak ten sprake en ben bang dat dit vroeg of laat onze vriendschap zou kunnen einigen.
Hij ziet drugs als een ontzettend slecht iets,
Hoewel ik hem vaak probeer te overtuigen dat als je er verandwoordelijk mee omgaat de kans heel klein is dat je in de goot eindigd .
Ook laat ik hem wel eens trip reports lezen van deze site maar dat maakt allemaal niks uit,

Maar hoe gaan jullie er mee om? want ik vind het wel echt vervelend want soms als ik gebruik schiet de gedachte nog wel eens omhoog van, Tja zoveel mensen in mijn omgeving zijn er op tegen en nu terleurstel ik ze eigelijk allemaal. Omdat het voor mij geweldig is. party drugs omdat alles dan geweldig is. En de wat rustigere drugs om even heerlijk tot mezelf te komen.
Maar voor zoveel mensen is het gewoon een zwart gevaarlijk iets.
Klik om te vergroten...
Ik was ook vrij open over mijn drugsgebruik tegenover de meeste mensen, vooral om ze (te proberen) duidelijk te maken dat mijn leven gewoon normaal doorgaat en omdat ik vind dat verzwijgen (liegen over gebruik) een teken van verslaving is. Maar ook omdat ik vind dat sommige mensen zichzelf tekort doen door te bekrompen te zijn, niet dat ik mensen aan drugs wilden helpen, maar meer dat de meeste mensen in het begin van hun leven een bepaalde visie over sommige dingen ontwikkelen en daar de rest van hun leven star aan vasthouden hoe overtuigend het tegenbewijs ook is.

Mijn ervaring is dat je met wat meer ruimdenkende mensen prima over drugsgebruik kunt praten, maar bij mensen die 100% tegen drugs zijn kun je beter de moeite besparen. Ik heb ze onderzoeken laten zien over verschillende soorten drugs en dus ook alcohol, ik heb ze erop gewezen dat er meer incidenten zijn door alcohol dan alle andere soorten drugs bij elkaar en dat dat niet komt doordat de meeste andere soorten drugs illegaal zijn, aangezien landen met een restrictief drugsbeleid meer verslaafden hebben dan landen met een liberaal drugsbeleid en ik legde ze nog veel meer uit. Soms kreeg ik ze zover dat ze niet anders konden dan toegeven dat ik gelijk had, maar vaker gingen ze totaal niet inhoudelijk op mij in en zeiden ze dingen als: "Dat is verslavenpraat." Uit frustratie heb ik ze er uiteindelijk op een niet al te subtiele manier maar een keer op gewezen dat ik veel meer heb bereikt in mijn leven dan hen, onder andere dat ik een goede baan met vast contract heb en dat zij al enkele jaren werkloos zijn. Sindsdien heb ik het nooit meer over drugs gehad met hun, maar we zijn nog wel gewoon vrienden gelukkig.

Dus mijn advies: Vriendschap is belangrijker dan iemands mening over een bepaald onderwerp. Als een van je beste vrienden 100% tegen drugs is, praat dan gewoon niet over drugs. Het is jammer als mensen niet naar rede willen luisteren, maar uiteindelijk heeft iedereen het recht op een eigen mening. Als je die vriend van jou blijft proberen te overtuigen dat er niets mis is met jouw drugsgebruik, zal dat alleen maar frustratie opleveren voor jullie allebei.
v
vanwyngardenLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mijn beste vriendin is heel erg anti-drugs. Ze zou het ooit wel eens willen proberen, maar pas over 3 of 4 jaar. Ik vind het best lastig soms, ik kan haar wel dingen vertellen die ik heb meegemaakt met drugs op, zolang de nadruk dan maar niet bij de drugs ligt. Ze vindt het een naar idee als ze weet dat ik op een avond iets gebruik, omdat ze bang is dat het fout gaat en er gewoon niet van houdt. We hebben vorige week besproken om samen naar een festival in de zomer te gaan en dan zegt ze gelijk dat ze niet wil dat ik drugs ga gebruiken, of in ieder geval niet in haar bijzijn. Ik vind het wel lastig soms, niet dat ik niet een festival zonder drugs kan maar soms kan ik me er aan ergeren wanneer ze zo doet, want ik weet dat ik verstandig ben en dat ze zich geen zorgen hoeft te maken.
H
HaardrogerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Heb het ook wel eens geprobeerd om een discussie aan te gaan met 'vastgelovige mensen'...
Geen succes.
Zodra
Je hebt toch geen drugs nodig om een leuke avond te hebben
Klik om te vergroten...
wordt gebruikt weet ik er gewoon niks zinnigs op te zeggen. Hele discussie valt dood...
'Dan mis je toch echt iets in je leven' is ook echt een dooddoener...
k
kingdaltonLid
01-01-2024, 00:00
#12
Susanne zei:
Ik zeg niks en ik ga huilen in een hoekje
Klik om te vergroten...

Tranen van geluk hoop ik, hoewel die narrow mindeds toch niet weten wat ze missen :P
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Je hebt toch geen drugs nodig om een leuke avond te hebben
Klik om te vergroten...
wordt gebruikt weet ik er gewoon niks zinnigs op te zeggen. Hele discussie valt dood...
Klik om te vergroten...

Haha wauw ik krijg bijna een allergische reactie XD
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Fool zei:
Dan zeg ik ook 'Klopt, dat heb ik ook niet nodig, soms maakt het het alleen net wat leuker.' :)
Klik om te vergroten...

Ik zeg niks en ik ga huilen in een hoekje
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#15
Haardroger zei:
Heb het ook wel eens geprobeerd om een discussie aan te gaan met 'vastgelovige mensen'...
Geen succes.
Zodra
Je hebt toch geen drugs nodig om een leuke avond te hebben
Klik om te vergroten...
wordt gebruikt weet ik er gewoon niks zinnigs op te zeggen. Hele discussie valt dood...
'Dan mis je toch echt iets in je leven' is ook echt een dooddoener...
Klik om te vergroten...

Iedereen drinkt wel wat glaasjes tijden het uitgaan, ook de anti drugs mensen. Mijn argument is dan; "jij gaat toch ook niet heel de avond stampen zonder bier, elk zijn ding en kan je er niet mee leven, ga lekker thuis janken"

Ik kan redelijk grof uit de hoek komen maar deel men argumenten mee met een lach :wink:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#16
oh ik vind dat heerlijk, zodra mensen dat zeggen gaan bij mij alle rateltjes rinkelen en komen de argumenten automatisch naar boven stromen. Ik heb heel veel geduld wat discussies betreft. Het komt er dus eigenlijk bijna altijd op neer dat de ander het zat raakt en opgeeft :tearsofjoy:
k
kingdaltonLid
01-01-2024, 00:00
#17
SmartieAndMe zei:
oh ik vind dat heerlijk, zodra mensen dat zeggen gaan bij mij alle rateltjes rinkelen en komen de argumenten automatisch naar boven stromen. Ik heb heel veel geduld wat discussies betreft. Het komt er dus eigenlijk bijna altijd op neer dat de ander het zat raakt en opgeeft :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Drugs is slecht, dat is hier een feit en daarom ook standaard het argument :rolleyes: Mijn tijd niet waard om ze te overtuigen :P
s
sparklyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mijn vrienden zijn gelukkig ontzettend openminded, wat ik juist lastig vind is de combi drugs en een relatie met een persoon die niet zo experimenteel op dit gebied is aangelegd. Hier loop ik zelf steeds meer tegenaan. Mijn vriend weet dat ik zo nu en dan xtc gebruik op een feestje en vindt dit bij gebruik met mate prima, maar kan zich niet voorstellen hoe het is en heeft er ook geen behoefte aan om het te weten. Zijn hele vriendengroep gebruikt echter wel. Hij is er ook niet echt openminded in en daarom durf ik hem ook niet alles te vertellen wat ik gebruik, omdat er op bepaalde harddrugs naar mijn mening nog vrijwel een taboe ligt die mensen die nooit gebruikt hebben en er ook niet openminded voor zijn niet weg kunnen denken (bv ghb). Kortom een situatie waar ik me schuldig bij begin te voelen gezien ik ook al wel kan voorspellen dat er in de toekomst nog genoeg geëxperimenteerd gaat worden en hij dit ooit toch wel zal moeten weten. Herkenbaar voor iemand, of heeft iemand tips voor dit soort situaties? :rolleyes:
J
JackHerrerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Moeilijke situatie. Ik heb ook vrienden die gebruiken en die niet gebruiken in mijn vaste vriendengroep. Alleen bij mij doen de niet gebruikers er niet moeilijk over. Afentoe zeggen ze er wel iets over en discuseren over drugs gaat totaal niet omdat zij er niks van weten. Dan zeggen ze al gauw dat ik kritischer naar drugs moet kijken en hoe slecht het allemaal is. Dit is erg frustrerend maarja vrienden zijn vrienden en daar doe ik dus niet moeilijk over.

Spijtig om te horen dat je beste vriend zo overdreven reageert. Misschien is het een goed idee om er een keer met hem erover te praten. Jullie hoefen het niet eens te worden als je maar vertelt dat jij het ewoon eg leuk en geestverruimend vindt. Maar ik vind niet dat je je beste vriend hierdoor moet verliezen. Al vind ik dat hij hier fout zit.
H
HaardrogerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Gewoon een trechter pakken en een xtc pil naar binnen schuiven bij hem. xD
Zal hem misschien eerst knock out moeten slaan als hij teveel tegen stribbelt.
Gaat hij vanzelf wel soepel praten.
Kun jij meteen je hele verhaal kwijt :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."