Ik heb wel wat gebruikers om me heen die redelijk flippen als ik zeg dat ik trippen de shit vind. Die vinden dat super gevaarlijk en belachelijk blablabla.
Ik was ook vrij open over mijn drugsgebruik tegenover de meeste mensen, vooral om ze (te proberen) duidelijk te maken dat mijn leven gewoon normaal doorgaat en omdat ik vind dat verzwijgen (liegen over gebruik) een teken van verslaving is. Maar ook omdat ik vind dat sommige mensen zichzelf tekort doen door te bekrompen te zijn, niet dat ik mensen aan drugs wilden helpen, maar meer dat de meeste mensen in het begin van hun leven een bepaalde visie over sommige dingen ontwikkelen en daar de rest van hun leven star aan vasthouden hoe overtuigend het tegenbewijs ook is.roll-up zei:Hallo,
Ik had de vraag hoe jullie omgaan met vrienden en drugs.
Ik personelijk vind drugs ontzettend intressant en ook leuk om te doen (op zijn tijd).
Maar een van mijn beste vrienden is 100% tegen drugs.
Hij is er heel erg op tegen als ik mijn 'avonturen' vertel en hoewel onze vriendschap goed is komt het onderwerp vaak ten sprake en ben bang dat dit vroeg of laat onze vriendschap zou kunnen einigen.
Hij ziet drugs als een ontzettend slecht iets,
Hoewel ik hem vaak probeer te overtuigen dat als je er verandwoordelijk mee omgaat de kans heel klein is dat je in de goot eindigd .
Ook laat ik hem wel eens trip reports lezen van deze site maar dat maakt allemaal niks uit,
Maar hoe gaan jullie er mee om? want ik vind het wel echt vervelend want soms als ik gebruik schiet de gedachte nog wel eens omhoog van, Tja zoveel mensen in mijn omgeving zijn er op tegen en nu terleurstel ik ze eigelijk allemaal. Omdat het voor mij geweldig is. party drugs omdat alles dan geweldig is. En de wat rustigere drugs om even heerlijk tot mezelf te komen.
Maar voor zoveel mensen is het gewoon een zwart gevaarlijk iets.
vanwyngarden zei:Mijn beste vriendin is heel erg anti-drugs. Ze zou het ooit wel eens willen proberen, maar pas over 3 of 4 jaar. Ik vind het best lastig soms, ik kan haar wel dingen vertellen die ik heb meegemaakt met drugs op, zolang de nadruk dan maar niet bij de drugs ligt. Ze vindt het een naar idee als ze weet dat ik op een avond iets gebruik, omdat ze bang is dat het fout gaat en er gewoon niet van houdt. We hebben vorige week besproken om samen naar een festival in de zomer te gaan en dan zegt ze gelijk dat ze niet wil dat ik drugs ga gebruiken, of in ieder geval niet in haar bijzijn. Ik vind het wel lastig soms, niet dat ik niet een festival zonder drugs kan maar soms kan ik me er aan ergeren wanneer ze zo doet, want ik weet dat ik verstandig ben en dat ze zich geen zorgen hoeft te maken.
Tijdloos zei:Wat ik lastiger vond was :
Familie en drugs![]()
. Nee zei ik. Mijn moeder zei: als je maar niet aan de pillen gaat, dat zou ik echt erg vinden!!Ja precies dat! Ik hou gewoon pauzes met XTC, maar zo'n festival is dan juist het moment dat ik even lekker wil knallen. En als dat dan niet kan baal ik wel.bobsacamano zei:Ik vind ook dat je best lol kan hebben op een festival zonder drugs maar laten we allemaal is heel eerlijk zijn. Het heeft niks te maken met geen lol kunnen hebben zonder drugs, maar je weet hoe geweldig je je voelt met dat pilletje "om maar wat te noemen" in je lijf. En ik vind als ik uit ga of een festival pak ik er alles uit mag halen voor mezelf. En daarna gedraag ik me weer lekker.
Als ik dit zo hoor vraag ik me af of dit nog wel echte vrienden zijn. Al gebruiken ze zelf niet zouden ze jou toch gewoon in je waarde moeten laten. Iedereen moet toch gewoon lekker zelf weten wat hij/zij doet.roll-up zei:Of dat er word gezegd. Als jij nog een keer gebruikt ben je ons kwijt.
Begrijpelijk als je hardcore verslaafd bent aan een drug.
Maar als je 1x in de maand iets tot je neemt hoeven zulke dingen toch niet gezegd te worden
Je zou het misschien niet denken, maar ook hier in Nederland heerst er nog een gigantisch taboe op drugs en dus ook wiet. Jammer maar de huidige wereldmaatschappij is naar mijn menig enorm geïndoctrineerd door de war on drugs, met alle gevolgen van dien... Legalisatie en acceptatie is waar we met zijn allen naar toe moeten.Siemen23 zei:Mensen zonder kennis die ni verder willen kijken als hun neus lang is zijn spijtig genoeg van alle tijden, alleen denk ik wel weer dat het verschil met Onze Noorderburen aanzienlijk groot is. Maarja vrees dat we in belgie nog een lange weg te gaan hebben.
Kun je die mensen dan nog wel als echte vrienden blijven zien? Een echte vriend zou toch ook jouw 'mindere' eigenschappen moeten accepteren en je eventueel helpen erbij, maar je niet in een hoekje drijven.roll-up zei:Mijn ex (Waarmee ik goed bevriend ben)
zei pas nog als je ooit nog eens hard drugs hebt vertel ik het aan je ouders (ontzettend kinderachtig) en sommige vrienden zitten mij echt half te dwingen om te stoppen,
Ik voel me nu alleen maar genoodzaakt om het in geheim te doen.
Ik en een andere vriend in de groep (ook een gebruiker) hebben ookal afgesproken om het woord drugs niet meer op te brengen als wij met anti mensen zijn.

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."