Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe staan jullie tegenover drugs?

Hoe staan jullie tegenover drugs?

52 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
A
AttimoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Gewoon over zwijgen tegen zoveel mogelijk mensen. Hoe opener je bent, hoe meer problemen je krijgt.
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#2
Attimo zei:
Gewoon over zwijgen tegen zoveel mogelijk mensen. Hoe opener je bent, hoe meer problemen je krijgt.
Klik om te vergroten...
Nee. Hoe opener je bent, hoe minder het taboe rondom drugs wordt.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
BlijeChick zei:
Ik vind het recreatief gebruik van drugs gewoon op dit moment een leuke toevoeging in mijn leven en zal het ook niet zo opeens opgeven. Wat zouden jullie doen/zeggen?
Klik om te vergroten...
Ik zou me als ik jou was goed afvragen of je wel een relatie wilt met iemand die zo anti is en jouw gebruik niet respecteert. Je hoeft natuurlijk niet een relatie te hebben met iemand die ook graag drugs gebruikt, maar persoonlijk zou ik wel willen dat mijn partner mijn gebruik respecteert zolang het verantwoord is.

mikoz zei:
Attimo zei:
Gewoon over zwijgen tegen zoveel mogelijk mensen. Hoe opener je bent, hoe meer problemen je krijgt.
Klik om te vergroten...
Nee. Hoe opener je bent, hoe minder het taboe rondom drugs wordt.
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens. Niet iedereen hoeft het te weten natuurlijk, maar er zo min mogelijk over praten houd de taboe alleen maar in stand.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je hoeft natuurlijk niet een relatie te hebben met iemand die ook graag drugs gebruikt, maar persoonlijk zou ik wel willen dat mijn partner mijn gebruik respecteert zolang het verantwoord is.
Klik om te vergroten...

Kijk, daar komt het subjectieve stukje beeldvorming dus bij kijken. Jij hebt ervaring met drugs, hij/zij niet. Waarschijnlijk heb jij een beter beeld wat verantwoord is, en denkt je partner dat alle drugs hetzelfde is, en elke keer gebruiken een teveel.

Eigenlijk zijn er ook maar 2 soorten mensen tegen drugs, zij die er teveel vanaf weten en zij die er niks vanaf weten.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
MeejheM zei:
Je hoeft natuurlijk niet een relatie te hebben met iemand die ook graag drugs gebruikt, maar persoonlijk zou ik wel willen dat mijn partner mijn gebruik respecteert zolang het verantwoord is.
Klik om te vergroten...

Kijk, daar komt het subjectieve stukje beeldvorming dus bij kijken. Jij hebt ervaring met drugs, hij/zij niet. Waarschijnlijk heb jij een beter beeld wat verantwoord is, en denkt je partner dat alle drugs hetzelfde is, en elke keer gebruiken een teveel.

Eigenlijk zijn er ook maar 2 soorten mensen tegen drugs, zij die er teveel vanaf weten en zij die er niks vanaf weten.
Klik om te vergroten...
De onwetendheid maakt het natuurlijk ook zo lastig. Maar toch zijn er inmiddels volgens mij ook wel genoeg mensen die zelf niet echt gebruiken maar wel weten dat er een verschil tussen bepaalde middelen zit.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#6
gevoelsmatig blijf ik toch bij mijn theorie, er zijn altijd mensen die niet in een hokje passen.
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#7
In mijn dorp word redelijk wat gebruikt, maar iedereen praat er beperkt met elkaar over. De mensen die het abnormaal beschouwen gaan zelf eigenlijk niet de discussie met ons aan, ze laten ons gang gaan maar zijn het er niet mee eens en laten ons wel in ons waarde.

In mijn vriendengroep van 9 jongens gebruiken 3 (inclusief ik) regelmatig drugs en de rest vind het prima zo lang we maar af en toe een biertje drinken met zn allen. Ook als het uit de hand loopt qua verslaving moet je het zeggen dan gaan we gelijk met elkaar kijken hoe we het aan kunnen pakken.

Mijn vriendinnetjes waren altijd anti-drugs maar respecteerde het wel van mij. Anders had de relatie toch geen zin. Uiteindelijk zijn ze allemaal aan de drugs gegaan, komt door de machtig mooie verhalen die ik altijd weet uit te kramen en ik kan ontzettend goed manipuleren, helaas…. Niet dat ik ze volledig manipuleer maar wel geintjes uit halen. thats me.

al met al laat iedereen elkaar in de waarde.

Praat er eigenlijk alleen om met mensen die ook drugs gebruiken want die snappen je ervaring en dan maak je een verhaal altijd gelijk mooier en deel je ongeveer dezelfde mening en kan je elkaar tegenspreken wat altijd geinig is.

:wave:
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Behalve dat je ze over hebt gehaald te gebruiken.

oortjes zei:
al met al laat iedereen elkaar in de waarde.
Klik om te vergroten...
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#9
niet echt overhalen, ik vertel gewoon leuke en minder leuke ervaringen en als hun dan beslissen het uiteindelijk toch te doen ga ik het niet tegen houden.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Was een grapje :wink:
A
AmateurtjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
mikoz zei:
Attimo zei:
Gewoon over zwijgen tegen zoveel mogelijk mensen. Hoe opener je bent, hoe meer problemen je krijgt.
Klik om te vergroten...
Nee. Hoe opener je bent, hoe minder het taboe rondom drugs wordt.
Klik om te vergroten...


Hoe meer je het bekent maakt hoe meer vijandige blikken je krijgt, je kan het tegen 1000mensen zeggen maar als zij anti-drugs zijn kan je je verhaal nog zoveel vertellen als je wilt...het zal hun gedacht niet veranderen. Als drugs een 'goede naam' wilt krijgen moeten de mensen hun visie herzien, anders is het geen avance.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#12
Bobsacamano zei:
Behalve dat je ze over hebt gehaald te gebruiken.

oortjes zei:
al met al laat iedereen elkaar in de waarde.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Klinkt vast herkenbaar, niet? :P
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Klopt door mijn enthousiaste verhalen zijn de een en de ander ook wel ergens aan beginnen :grin:

Fool zei:
Bobsacamano zei:
Behalve dat je ze over hebt gehaald te gebruiken.

oortjes zei:
al met al laat iedereen elkaar in de waarde.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Klinkt vast herkenbaar, niet? :P
Klik om te vergroten...
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#14
Amateurtje zei:
mikoz zei:
Attimo zei:
Gewoon over zwijgen tegen zoveel mogelijk mensen. Hoe opener je bent, hoe meer problemen je krijgt.
Klik om te vergroten...
Nee. Hoe opener je bent, hoe minder het taboe rondom drugs wordt.
Klik om te vergroten...


Hoe meer je het bekent maakt hoe meer vijandige blikken je krijgt, je kan het tegen 1000mensen zeggen maar als zij anti-drugs zijn kan je je verhaal nog zoveel vertellen als je wilt...het zal hun gedacht niet veranderen. Als drugs een 'goede naam' wilt krijgen moeten de mensen hun visie herzien, anders is het geen avance.
Klik om te vergroten...
De mensen die het niet accepteren en mij daardoor een minder persoon vinden, mijd ik. Het is hun probleem dat zij het niks vinden. Ik ken zat mensen die geen andere drugs dan alcohol, nicotine, caffeine gebruiken die drugsgebruik wel zijn gaan accepteren. Zij zijn gaan inzien dat ze zelf ook meedoen aan drugsgebruik, zij zien nu ook minder onderscheid tussen verschillende drugs.

Als mensen hun drugsgebruik bekend maken zullen er altijd andere mensen zijn die het niet accepteren, en dan ineens heel anders (negatief) naar 'de gebruiker' kijken. Vaak zijn dit mensen die zelf ook drugs gebruiken, maar er niet eens bewust van zijn omdat wát ze gebruiken legaal is. Sociaal heel erg geaccepteerd. Als ze uiteindelijk van steeds meer mensen over illigaal drugsgebruik horen gaan ze vaak opener naar drugsgebruik kijken.

Sommigen zullen altijd stug in hun kleine, door de geschiedenis voorgekauwde wereldje blijven leven. :)
H
HaardrogerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wat ik zelf merk is dat het vaak onwetendheid is.
Ik zelf ben 1 van de weinigen in de vriendengroep die wel eens wat gebruikt en hier open over is.
Ze vinden het prima als ik het doe maar ze keuren het zeker niet goed.
Mag ik blij mee zijn denk ik, had erger kunnen zijn.

Wat mij echter bij momenten stoort is dat ze het afkeuren en later naar me toe komen dat ze het een keer hebben geprobeerd.
Vanaf dat moment zijn ze om en snappen ze het vaak helemaal.
Het gevoel helemaal tevreden te zijn, dat je alles door hebt, ze kennen het.
Voordat ze die stap echter nemen kan ik uren/weken/maanden in discussie gaan maar ik zal niet voor een omslagpunt kunnen zorgen.

Uiteindelijk zullen ze dat toch zelf moeten doen, en zodra het zover is gekomen, kan ik ineens altijd op bijstand rekenen...
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#16
Haardroger zei:
Voordat ze die stap echter nemen kan ik uren/weken/maanden in discussie gaan maar ik zal niet voor een omslagpunt kunnen zorgen.
Klik om te vergroten...
Waarover discussieer je dan?
H
HaardrogerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Meestal wordt de discussie door iemand anders opgebracht.
Op dat moment voel ik me toch vrij snel "aangevallen" en zal ik ook mijn best doen om eventuele zorgen weg te nemen en in de ideale situatie ze zelfs te overtuigen...

Meestal zonder effect echter :wink:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#18
Maar wáárover discussieer je dan? :P
B
BlijeChickLid
01-01-2024, 00:00
#19
Fool zei:
Maar wáárover discussieer je dan? :P
Klik om te vergroten...

Niet van die moeilijke vragen stellen he :)
d
deepspaceLid
01-01-2024, 00:00
#20
MeejheM zei:
ik herken de meeste drugsgebruikers binnen 2 uur met ze om te gaan, dat scheelt.
Klik om te vergroten...

Ha Meejhem, hoezo dan... omdat je er een "neus" voor hebt (en hoe dan?) of omdat je het onderwerp binnen 2 uur ter sprake brengt?

Ik merk dat drugs (onder gebruikers) een vrij snel aangekaart onderwerp is, als je het hebt over feestjes/uitgaan enzo. Maar zou niet weten hoe ik snel met een random person op het onderwerp drugs zou komen.... jij?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."