#1
Gewoon over zwijgen tegen zoveel mogelijk mensen. Hoe opener je bent, hoe meer problemen je krijgt.
Nee. Hoe opener je bent, hoe minder het taboe rondom drugs wordt.Attimo zei:Gewoon over zwijgen tegen zoveel mogelijk mensen. Hoe opener je bent, hoe meer problemen je krijgt.
Ik zou me als ik jou was goed afvragen of je wel een relatie wilt met iemand die zo anti is en jouw gebruik niet respecteert. Je hoeft natuurlijk niet een relatie te hebben met iemand die ook graag drugs gebruikt, maar persoonlijk zou ik wel willen dat mijn partner mijn gebruik respecteert zolang het verantwoord is.BlijeChick zei:Ik vind het recreatief gebruik van drugs gewoon op dit moment een leuke toevoeging in mijn leven en zal het ook niet zo opeens opgeven. Wat zouden jullie doen/zeggen?
Helemaal mee eens. Niet iedereen hoeft het te weten natuurlijk, maar er zo min mogelijk over praten houd de taboe alleen maar in stand.mikoz zei:Nee. Hoe opener je bent, hoe minder het taboe rondom drugs wordt.Attimo zei:Gewoon over zwijgen tegen zoveel mogelijk mensen. Hoe opener je bent, hoe meer problemen je krijgt.
Je hoeft natuurlijk niet een relatie te hebben met iemand die ook graag drugs gebruikt, maar persoonlijk zou ik wel willen dat mijn partner mijn gebruik respecteert zolang het verantwoord is.
De onwetendheid maakt het natuurlijk ook zo lastig. Maar toch zijn er inmiddels volgens mij ook wel genoeg mensen die zelf niet echt gebruiken maar wel weten dat er een verschil tussen bepaalde middelen zit.MeejheM zei:Je hoeft natuurlijk niet een relatie te hebben met iemand die ook graag drugs gebruikt, maar persoonlijk zou ik wel willen dat mijn partner mijn gebruik respecteert zolang het verantwoord is.
Kijk, daar komt het subjectieve stukje beeldvorming dus bij kijken. Jij hebt ervaring met drugs, hij/zij niet. Waarschijnlijk heb jij een beter beeld wat verantwoord is, en denkt je partner dat alle drugs hetzelfde is, en elke keer gebruiken een teveel.
Eigenlijk zijn er ook maar 2 soorten mensen tegen drugs, zij die er teveel vanaf weten en zij die er niks vanaf weten.

oortjes zei:al met al laat iedereen elkaar in de waarde.
mikoz zei:Nee. Hoe opener je bent, hoe minder het taboe rondom drugs wordt.Attimo zei:Gewoon over zwijgen tegen zoveel mogelijk mensen. Hoe opener je bent, hoe meer problemen je krijgt.
Klinkt vast herkenbaar, niet? :PBobsacamano zei:Behalve dat je ze over hebt gehaald te gebruiken.
oortjes zei:al met al laat iedereen elkaar in de waarde.
Fool zei:Klinkt vast herkenbaar, niet? :PBobsacamano zei:Behalve dat je ze over hebt gehaald te gebruiken.
oortjes zei:al met al laat iedereen elkaar in de waarde.
De mensen die het niet accepteren en mij daardoor een minder persoon vinden, mijd ik. Het is hun probleem dat zij het niks vinden. Ik ken zat mensen die geen andere drugs dan alcohol, nicotine, caffeine gebruiken die drugsgebruik wel zijn gaan accepteren. Zij zijn gaan inzien dat ze zelf ook meedoen aan drugsgebruik, zij zien nu ook minder onderscheid tussen verschillende drugs.Amateurtje zei:mikoz zei:Nee. Hoe opener je bent, hoe minder het taboe rondom drugs wordt.Attimo zei:Gewoon over zwijgen tegen zoveel mogelijk mensen. Hoe opener je bent, hoe meer problemen je krijgt.
Hoe meer je het bekent maakt hoe meer vijandige blikken je krijgt, je kan het tegen 1000mensen zeggen maar als zij anti-drugs zijn kan je je verhaal nog zoveel vertellen als je wilt...het zal hun gedacht niet veranderen. Als drugs een 'goede naam' wilt krijgen moeten de mensen hun visie herzien, anders is het geen avance.
Waarover discussieer je dan?Haardroger zei:Voordat ze die stap echter nemen kan ik uren/weken/maanden in discussie gaan maar ik zal niet voor een omslagpunt kunnen zorgen.
Fool zei:Maar wáárover discussieer je dan? :P
MeejheM zei:ik herken de meeste drugsgebruikers binnen 2 uur met ze om te gaan, dat scheelt.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."