Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe staan jullie tegenover drugs?

Hoe staan jullie tegenover drugs?

52 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#1
Alle drugs is overdreven, maar mensen die geblowd hebben herken ik van 5 meter afstand, mensen die stimulanten gebruiken, zelfs zonder daarvan onder invloed te zijn herken ik vrij makkelijk, pychedelica is moeilijker, maar regelmatig gebruik daarvan past bij een bepaald profiel mensen.

Ik bezoek al zo'n 16 jaar allerhande feestjes waar men wel eens gebruikt, waarvan ongeveer de helft 4 keer per week, en zo'n 6 a 7 feesten per week vanwege mijn werk.

Dat helpt mee, maar los daarvan herken ik gewoon de types, grotendeels gebaseerd op uiterlijk en leeftijd, dat geef ik toe. dat is echter geen garantie, maar aan iemands mimiek, gecombineerd met redeneren in een gesprek en leeftijd en uiterlijk zorgt er wel voor dat ik ze er allemaal uitpik.

ik heb zelf ook nog een "neus" ervoor, maar hoe dat werkt houdt ik liever privé. het heeft niks met geur te maken.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
BlijeChick zei:
Fool zei:
Maar wáárover discussieer je dan? :P
Klik om te vergroten...

Niet van die moeilijke vragen stellen he :)
Klik om te vergroten...
Ja nou sorry, ik ben ook gewoon nieuwsgierig. :confused:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
deepspace zei:
MeejheM zei:
ik herken de meeste drugsgebruikers binnen 2 uur met ze om te gaan, dat scheelt.
Klik om te vergroten...

Ha Meejhem, hoezo dan... omdat je er een "neus" voor hebt (en hoe dan?) of omdat je het onderwerp binnen 2 uur ter sprake brengt?

Ik merk dat drugs (onder gebruikers) een vrij snel aangekaart onderwerp is, als je het hebt over feestjes/uitgaan enzo. Maar zou niet weten hoe ik snel met een random person op het onderwerp drugs zou komen.... jij?
Klik om te vergroten...
Ik heb zelf ook steeds sneller door of mensen wel eens wat gebruiken. Deels omdat ik er meer open over ben geworden, maar op de een of andere manier herken ik mensen sneller die wel eens gebruiken. En dat kunnen dus ook random mensen zijn die op dat moment niet gebruikt hebben hoor. Hoe ik ze precies herken durf ik niet eens te zeggen eigenlijk, lijkt een beetje vanzelf te gaan. Ik beoordeel het niet echt op uiterlijk ofzo.

Het grappige is dat wanneer ik dan open zeg wel eens het een of ander te gebruiken dat mensen bij mij vaak enorm verrast zijn. Blijkbaar kom ik nogal over als iemand die heel netjes en braaf is.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#4
Psychedelibee zei:
Het grappige is dat wanneer ik dan open zeg wel eens het een of ander te gebruiken dat mensen bij mij vaak enorm verrast zijn. Blijkbaar kom ik nogal over als iemand die heel netjes en braaf is.
Klik om te vergroten...
Of als een zuipschuit. :tearsofjoy:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Fool zei:
Psychedelibee zei:
Het grappige is dat wanneer ik dan open zeg wel eens het een of ander te gebruiken dat mensen bij mij vaak enorm verrast zijn. Blijkbaar kom ik nogal over als iemand die heel netjes en braaf is.
Klik om te vergroten...
Of als een zuipschuit. :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy: Goeie, daar had ik nog niet aan gedacht eigenlijk.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Psychedelibee zei:
Fool zei:
Psychedelibee zei:
Het grappige is dat wanneer ik dan open zeg wel eens het een of ander te gebruiken dat mensen bij mij vaak enorm verrast zijn. Blijkbaar kom ik nogal over als iemand die heel netjes en braaf is.
Klik om te vergroten...
Of als een zuipschuit. :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy: Goeie, daar had ik nog niet aan gedacht eigenlijk.
Klik om te vergroten...
Zo leer je jezelf nog eens kennen. :wink:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Fool zei:
Zo leer je jezelf nog eens kennen. :wink:
Klik om te vergroten...
Haha ja thanks. Misschien moet ik de volgende keer ook maar eens aan mensen die verrast reageren op mijn drugsgebruik vragen waarom ze verrast zijn.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#8
Psychedelibee zei:
Fool zei:
Zo leer je jezelf nog eens kennen. :wink:
Klik om te vergroten...
Haha ja thanks. Misschien moet ik de volgende keer ook maar eens aan mensen die verrast reageren op mijn drugsgebruik vragen waarom ze verrast zijn.
Klik om te vergroten...
Ik ben benieuwd!
x
xxxBabygirlxxxLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mensen mogen zelf weten of ze het willen gebruiken.

Maar ik vindt naast het experimenteren van drugs ook belangrijk dat je later je "ervaring" kan delen met je eigen kinderen, misschien is dat ver gezocht maar zo zie ik het.

En het blijft natuurlijk een kick, om iets nieuws te proeven, voelen of te beleven.
s
spongecolaLid
01-01-2024, 00:00
#10
xxxBabygirlxxx zei:
Mensen mogen zelf weten of ze het willen gebruiken.

Maar ik vindt naast het experimenteren van drugs ook belangrijk dat je later je "ervaring" kan delen met je eigen kinderen, misschien is dat ver gezocht maar zo zie ik het.

En het blijft natuurlijk een kick, om iets nieuws te proeven, voelen of te beleven.
Klik om te vergroten...

Ik zou mijn ervaringen eigenlijk ook heel erg graag willen delen met mijn moeder. Helaas is ze een anti drugs persoon. Ik mag wiet roken, maar hier is ze ook niet erg blij mee. Ik denk dat ze er zo op tegen is vanwege het feit dat ze alleen de slechte dingen erover mee krijgt. Gehersenspoeld door andere mensen dat drugs meteen verslavend is en super slecht. Vandaar dat ik me liever stil houd dan dat ik het opbiecht.
Als ik later zelf kinderen heb zou ik het erg graag bespreekbaar willen maken.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#11
xxxBabygirlxxx zei:
Mensen mogen zelf weten of ze het willen gebruiken.

Maar ik vindt naast het experimenteren van drugs ook belangrijk dat je later je "ervaring" kan delen met je eigen kinderen, misschien is dat ver gezocht maar zo zie ik het.

En het blijft natuurlijk een kick, om iets nieuws te proeven, voelen of te beleven.
Klik om te vergroten...

Dat mensen zelf mogen weten wat ze gebruiken ben ik met je eens, op voorwaarde dat ze het wel in de hand hebben, en niet zichzelf erin verliezen.

Of drugs gebruiken zodat je je kinderen later kan informeren over je ervaringen vind ik zelf een twijfelachtige stelling. Zelf al gebruik je geregeld drugs weet ik niet of je je kinderen daar later al te veel over moet vertellen. Als je het verbied is het alleen maar spannender, als je ze uitlegt wat wel verantwoord is en wat niet gaan ze het waarschijnlijk wel uitproberen.

Ik denk dat het issue eigenlijk is wat je goed acht voor je kinderen wanneer je die hebt, en ze die leeftijd bereikt hebben. of je wel wil dat ze drugs gebruiken of juist niet hangt dan ook af van de ervaring die jij hopelijk 2 decennia eerder ermee gehad hebt.

ik zit niet op kinderen te wachten, maar mocht ik ze krijgen hoop ik waarschijnlijk dat ze in elk geval niet te vroeg ermee beginnen, of helemaal niet. Gelukkig heb je daar als ouder weinig invloed op.
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#12
Praat gewoon altijd lekker met ze mee, ja drugs is slecht snap echt niet dat mensen dat gebruiken :openmouth: . En zo eventjes verder.

Maar ondertussen gebruik ik stiekem wel. Ik ben een stiekeme gebruiker :tearsofjoy: . Mn vrienden weten het af en toe niet eens als ik wat gebruik tijdens het stappen ofzo
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#13
benniesmitters zei:
Praat gewoon altijd lekker met ze mee, ja drugs is slecht snap echt niet dat mensen dat gebruiken :openmouth: . En zo eventjes verder.

Maar ondertussen gebruik ik stiekem wel. Ik ben een stiekeme gebruiker :tearsofjoy: . Mn vrienden weten het af en toe niet eens als ik wat gebruik tijdens het stappen ofzo
Klik om te vergroten...

jij bent een liegedier

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."