Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe staan jullie tegenover drugs?

Hoe staan jullie tegenover drugs?

52 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
d
don PaulLid
01-01-2024, 00:00
#1
Een vriend van me dacht tijdens een psychose dat wasmiddel gemixt met gloor speed was. nadat ik de hulpdiensten gealarmeerd had zeiden zei dat dit niet ilegaal is en ze niets konden doen en ik maar moest terugbellen wanneer hij lag te schuimbekken.... als dit mag (jezelf vergiftigen) waarom zijn er nog steeds regels wat betreft echte drugs..?
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#2
een beetje raar topic om aan te haken, maargoed...

op zich lijkt me waspoeder met chloor mengen niet verboden. als je echter de hulpdiensten belt dat een psychotisch persoon dat wil gaan consumeren zou je toch zeggen dat ze ff een auto langs sturen om even te kijken hoe de situatie is.

de regels tegen echte drugs zijn vooral om zo hoog mogelijk in de distributie slagen te slaan. hoeveel denk je dat verslaving, overdosering, overlast etc. kosten tov mensen die chloor en wasmiddel consumeren ?
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#3
"The highest form of ignorance is when you reject something you don't know anything about."

Een zin die ik een keer las van een verre kennis van mij en vind dit goed aansluiten op dit topic. Mensen die drugs allemaal over één kam scheren zijn de mensen die ook de radicale terroristische islamiten over één kam scheren. Mensen die daardoor heen zien (wat toch gewoonlijk is?) zijn de mensen waaronder ik mij wil bevinden.

Drugs heeft nadelen, veel nadelen en de meeste zijn ook niet goed voor je gezondheid of andere dingen maar ze hebben ook voordelen. Verantwoord drugsgebruik staat dan bij mij ook op nummer 1. Ook jezelf belezen is enorm belangerijk.

Drugsvoorlichting die ik nu op de middelbare school krijg is simpelweg zwak. Mijn vraag naar de voorlichter: "Heb jij wel is drugs benuttigd?". Antwoord: "Ja, heb drie keer xtc gedaan op een feest." Hoe kan zo'n iemand ons nou voorlichting geven. Je kan vertellen hoe slecht al die drugs voor je is maar je kan ook vertellen "als je het doet, doe het dan verstandig, veilig en verantwoord". Stuur ze door naar fora's waar echte kenners zitten en leer ze dat ze vragen op zulke fora's mogen stellen!

Ik was 14 jaar toen ik enorm geïntereseerd was in drugs. Echt enorm. Was toen al lid van dit forum op een andere naam. Was ook van plan om op die leeftijd truffels te gebruiken. Geleerd dat het misschien niet de bedoeling was om op die tijd te beginnen met zulke dingen. Bijna 4 jaar gewacht met drugs. Nu net begonnen met lichte psychedelica en één keer mdma gedaan, één keer xtc en een avond coke. Coke hoef ik niet meer en mdma of xtc één keer in de 6 á 12 maanden. Dit had ik nooit gedaan zonder het forum dus bedankt!

Dit was eventjes mijn zegje :grin:
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#4
Yaizer zei:
Mensen die drugs allemaal over één kam scheren zijn de mensen die ook de radicale terroristische islamiten over één kam scheren. Mensen die daardoor heen zien (wat toch gewoonlijk is?) zijn de mensen waaronder ik mij wil bevinden.
Klik om te vergroten...

Dat is bij deze jammerlijk mislukt, sorry.

Mensen die slechte ervaringen hebben, of alleen maar denken dat alle drugs slecht zijn hebben waarschijnlijk een veelvoud aan verschillende geloofopvattingen en normen en waarden. Islamieten zijn over het algemeen zelf vrij streng met alcohol en drugs. vooral de radicale terroristische.

nou is de definitie "drugs" wel iets breder op te vatten dan "radicale terroristische islamieten", das vrij specifiek, maar zelfs die clubjes hebben onderling ruzie over vanalles.

dus bij deze heb je in grote lijnen mensen die voorzijn, tegenzijn of geen mening hebben over drugs gelijk gesteld aan mensen die maar 1 islamitische terreurorganisatie (er)kennen.
B
BlijeChickLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tja niet gebruikers uitleggen hoe het is en het inderdaad niet kunnen vergelijken met alcohol is best vermoeiend. Veel van mijn vrienden snappen het niet of vertel ik het niet eens meer. Het meest lastige vind ik mijn relatie, mijn vriend is er geheel tegen. Hoe vaak ik ook uitleg dat ik er verstandig mee om ga (meestal dan :tongueout:) en het hele riedeltje weer vertel, hij begrijpt het niet. Krijg ook steeds nare opmerkingen naar me toe als "ga je weer met je pillenvriendjes naar een feestje?" Of "ben je weer stoned?" Ehhh ik gebruik xtc dus nee stoned ben ik sowieso niet. Zoooo frustrerend! Ik vind dat je niet zo je mening kan vormen op informatie die je niet hebt toch? En of ik even wil nadenken hoe belangrijk zijn mening voor mij is.. pfff moeilijk!

Ik vind het recreatief gebruik van drugs gewoon op dit moment een leuke toevoeging in mijn leven en zal het ook niet zo opeens opgeven. Wat zouden jullie doen/zeggen?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#6
don Paul zei:
Een vriend van me dacht tijdens een psychose dat wasmiddel gemixt met gloor speed was. nadat ik de hulpdiensten gealarmeerd had zeiden zei dat dit niet ilegaal is en ze niets konden doen en ik maar moest terugbellen wanneer hij lag te schuimbekken.... als dit mag (jezelf vergiftigen) waarom zijn er nog steeds regels wat betreft echte drugs..?
Klik om te vergroten...
Ik geloof er geen flikker van.
P
PanteLid
01-01-2024, 00:00
#7
Exceptional Insight zei:
don Paul zei:
Een vriend van me dacht tijdens een psychose dat wasmiddel gemixt met gloor speed was. nadat ik de hulpdiensten gealarmeerd had zeiden zei dat dit niet ilegaal is en ze niets konden doen en ik maar moest terugbellen wanneer hij lag te schuimbekken.... als dit mag (jezelf vergiftigen) waarom zijn er nog steeds regels wat betreft echte drugs..?
Klik om te vergroten...
Ik geloof er geen flikker van.
Klik om te vergroten...

:P

Overigens is het in onder invloed zijn, in tegenstelling tot een hoop andere landen, inderdaad niet strafbaar. Snap het punt niet echt.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#8
dan snap je niet echt veel, als iemand de hulpdiensten belt over iemand die zelfbeschadiging, mogelijk zelfmoord overweegt reageren ze echt wel anders...

een broodje aap krijg je ook niet met een intacte gorilla erop.
A
AttimoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Gewoon over zwijgen tegen zoveel mogelijk mensen. Hoe opener je bent, hoe meer problemen je krijgt.
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#10
Attimo zei:
Gewoon over zwijgen tegen zoveel mogelijk mensen. Hoe opener je bent, hoe meer problemen je krijgt.
Klik om te vergroten...
Nee. Hoe opener je bent, hoe minder het taboe rondom drugs wordt.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
BlijeChick zei:
Ik vind het recreatief gebruik van drugs gewoon op dit moment een leuke toevoeging in mijn leven en zal het ook niet zo opeens opgeven. Wat zouden jullie doen/zeggen?
Klik om te vergroten...
Ik zou me als ik jou was goed afvragen of je wel een relatie wilt met iemand die zo anti is en jouw gebruik niet respecteert. Je hoeft natuurlijk niet een relatie te hebben met iemand die ook graag drugs gebruikt, maar persoonlijk zou ik wel willen dat mijn partner mijn gebruik respecteert zolang het verantwoord is.

mikoz zei:
Attimo zei:
Gewoon over zwijgen tegen zoveel mogelijk mensen. Hoe opener je bent, hoe meer problemen je krijgt.
Klik om te vergroten...
Nee. Hoe opener je bent, hoe minder het taboe rondom drugs wordt.
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens. Niet iedereen hoeft het te weten natuurlijk, maar er zo min mogelijk over praten houd de taboe alleen maar in stand.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#12
Je hoeft natuurlijk niet een relatie te hebben met iemand die ook graag drugs gebruikt, maar persoonlijk zou ik wel willen dat mijn partner mijn gebruik respecteert zolang het verantwoord is.
Klik om te vergroten...

Kijk, daar komt het subjectieve stukje beeldvorming dus bij kijken. Jij hebt ervaring met drugs, hij/zij niet. Waarschijnlijk heb jij een beter beeld wat verantwoord is, en denkt je partner dat alle drugs hetzelfde is, en elke keer gebruiken een teveel.

Eigenlijk zijn er ook maar 2 soorten mensen tegen drugs, zij die er teveel vanaf weten en zij die er niks vanaf weten.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
MeejheM zei:
Je hoeft natuurlijk niet een relatie te hebben met iemand die ook graag drugs gebruikt, maar persoonlijk zou ik wel willen dat mijn partner mijn gebruik respecteert zolang het verantwoord is.
Klik om te vergroten...

Kijk, daar komt het subjectieve stukje beeldvorming dus bij kijken. Jij hebt ervaring met drugs, hij/zij niet. Waarschijnlijk heb jij een beter beeld wat verantwoord is, en denkt je partner dat alle drugs hetzelfde is, en elke keer gebruiken een teveel.

Eigenlijk zijn er ook maar 2 soorten mensen tegen drugs, zij die er teveel vanaf weten en zij die er niks vanaf weten.
Klik om te vergroten...
De onwetendheid maakt het natuurlijk ook zo lastig. Maar toch zijn er inmiddels volgens mij ook wel genoeg mensen die zelf niet echt gebruiken maar wel weten dat er een verschil tussen bepaalde middelen zit.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#14
gevoelsmatig blijf ik toch bij mijn theorie, er zijn altijd mensen die niet in een hokje passen.
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#15
In mijn dorp word redelijk wat gebruikt, maar iedereen praat er beperkt met elkaar over. De mensen die het abnormaal beschouwen gaan zelf eigenlijk niet de discussie met ons aan, ze laten ons gang gaan maar zijn het er niet mee eens en laten ons wel in ons waarde.

In mijn vriendengroep van 9 jongens gebruiken 3 (inclusief ik) regelmatig drugs en de rest vind het prima zo lang we maar af en toe een biertje drinken met zn allen. Ook als het uit de hand loopt qua verslaving moet je het zeggen dan gaan we gelijk met elkaar kijken hoe we het aan kunnen pakken.

Mijn vriendinnetjes waren altijd anti-drugs maar respecteerde het wel van mij. Anders had de relatie toch geen zin. Uiteindelijk zijn ze allemaal aan de drugs gegaan, komt door de machtig mooie verhalen die ik altijd weet uit te kramen en ik kan ontzettend goed manipuleren, helaas…. Niet dat ik ze volledig manipuleer maar wel geintjes uit halen. thats me.

al met al laat iedereen elkaar in de waarde.

Praat er eigenlijk alleen om met mensen die ook drugs gebruiken want die snappen je ervaring en dan maak je een verhaal altijd gelijk mooier en deel je ongeveer dezelfde mening en kan je elkaar tegenspreken wat altijd geinig is.

:wave:
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Behalve dat je ze over hebt gehaald te gebruiken.

oortjes zei:
al met al laat iedereen elkaar in de waarde.
Klik om te vergroten...
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#17
niet echt overhalen, ik vertel gewoon leuke en minder leuke ervaringen en als hun dan beslissen het uiteindelijk toch te doen ga ik het niet tegen houden.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Was een grapje :wink:
A
AmateurtjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
mikoz zei:
Attimo zei:
Gewoon over zwijgen tegen zoveel mogelijk mensen. Hoe opener je bent, hoe meer problemen je krijgt.
Klik om te vergroten...
Nee. Hoe opener je bent, hoe minder het taboe rondom drugs wordt.
Klik om te vergroten...


Hoe meer je het bekent maakt hoe meer vijandige blikken je krijgt, je kan het tegen 1000mensen zeggen maar als zij anti-drugs zijn kan je je verhaal nog zoveel vertellen als je wilt...het zal hun gedacht niet veranderen. Als drugs een 'goede naam' wilt krijgen moeten de mensen hun visie herzien, anders is het geen avance.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#20
Bobsacamano zei:
Behalve dat je ze over hebt gehaald te gebruiken.

oortjes zei:
al met al laat iedereen elkaar in de waarde.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Klinkt vast herkenbaar, niet? :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."