"The highest form of ignorance is when you reject something you don't know anything about."
Een zin die ik een keer las van een verre kennis van mij en vind dit goed aansluiten op dit topic. Mensen die drugs allemaal over één kam scheren zijn de mensen die ook de radicale terroristische islamiten over één kam scheren. Mensen die daardoor heen zien (wat toch gewoonlijk is?) zijn de mensen waaronder ik mij wil bevinden.
Drugs heeft nadelen, veel nadelen en de meeste zijn ook niet goed voor je gezondheid of andere dingen maar ze hebben ook voordelen. Verantwoord drugsgebruik staat dan bij mij ook op nummer 1. Ook jezelf belezen is enorm belangerijk.
Drugsvoorlichting die ik nu op de middelbare school krijg is simpelweg
zwak. Mijn vraag naar de voorlichter: "Heb jij wel is drugs benuttigd?". Antwoord: "Ja, heb drie keer xtc gedaan op een feest." Hoe kan zo'n iemand ons nou voorlichting geven. Je kan vertellen hoe slecht al die drugs voor je is maar je kan ook vertellen "als je het doet, doe het dan verstandig, veilig en verantwoord". Stuur ze door naar fora's waar echte kenners zitten en leer ze dat ze vragen op zulke fora's mogen stellen!
Ik was 14 jaar toen ik enorm geïntereseerd was in drugs. Echt enorm. Was toen al lid van dit forum op een andere naam. Was ook van plan om op die leeftijd truffels te gebruiken. Geleerd dat het misschien niet de bedoeling was om op die tijd te beginnen met zulke dingen. Bijna 4 jaar gewacht met drugs. Nu net begonnen met lichte psychedelica en één keer mdma gedaan, één keer xtc en een avond coke. Coke hoef ik niet meer en mdma of xtc één keer in de 6 á 12 maanden. Dit had ik nooit gedaan zonder het forum dus bedankt!
Dit was eventjes mijn zegje
![:grin:]()