#1
Chloroquine
Alleen in de neus?Ik heb nooit wat in huis.
Hoezo?Als je verslaafd raakt doordat het in huis ligt dan is er wel meer aan de hand.
Als je jezelf niet onder controle hebt omdat het in huis ligt dan gebruik je dus op momenten dat je eigenlijk niet wil gebruiken. Oftewel, één van de kenmerken van verslaving.Hoezo?
Ik lees vaak zat dat mensen geen coke in huis hebben liggen omdat ze dat te riskie vinden voor zichzelf en dat snap ik wel.
Ja true. Ik zeg ook niet dat je meteen verslaafd bent maar er speelt wel iets meer als je een bepaalde drug niet in huis moet hebben.Ik begrijp je punt wel maar iets te kort door de bocht lijkt mij.
Probeer maar eens wat chocola of chipjes tussen jou en je beeldscherm neerzetten. De meeste mensen zullen binnen 60 minuten bezwijken.
De DSM stelt dacht ik als criteria dat er pas sprake is van verslaving wanneer gebruik van zowel je productief als sociaal leven aanzienlijk belemmerd.
Ik begrijp je punt wel maar iets te kort door de bocht lijkt mij.Als je jezelf niet onder controle hebt omdat het in huis ligt dan gebruik je dus op momenten dat je eigenlijk niet wil gebruiken. Oftewel, één van de kenmerken van verslaving.
Sigmund Freud heeft een paar honderd boeken geschreven onder invloed van cocaïne. Uiteindelijk was het (overwegend) tabaksgebruik dat hem fataal werd. Maar dat was wel een gram zuivere cocaïne voor een knaak. Niet de versneden rommel met Levamisole voor €50 per gram die je tegenwoordig op straat vindt en hele bevolkingsgroepen de armoede in gedrukt heeft.Zowel voor je productieve leven als sociaal.
Die dingen door elkaar gooien is vragen om problemen.
Je praat over mij... ik eet 4000 kcal per dag maar weeg 61kg en ben 1’84
Ik doelde op het bord met wat ongekruide sperzibonen, een stukje vlees en wat geprakte aardappelen. Het standaard bord zo’n beetje.
Zoveel mensen zie ik daar zo van genieten en dat begrijp ik niet.
Het was een overdrijving hoor, ik eet niet elke dag zoveelGelezen dat ondanks je niet dik oogt er wel 'slecht' vet rond je organen kan komen te zitten. Dus niet zomaar jezelf volproppen met patat, etc, want dat heeft echt gevolgen. Eet je meestal gezond?
Nee snap ik wel opzich. Wel knap van je dan. Zou het zelf denk ik ook niet kunnen als ik een hele stash had liggen hier.Is het gek als ik dit niet heb? Heb verschillende dingen al maanden onaangeroerd in de kast liggen, rook al 20 jaar alleen met bier (nee, ik drink niet iedere dag en zelfs thuis nauwelijks dus kan zo een paar weken met een pakje peuken doen), heb al 2 maanden een krat bier in de schuur staan waar sindsdien 4 flesjes uit zijn..
Dus ik moet de drug die ik niet in huis wil hebben liggen nog tegenkomen denk ik..
Dan klinkt het al een stuk beter haha, maar vaak is dit helaas niet het geval..Vergeet het jusje niet erbij van de margarine en gemarineerde lapjes. Alsook de curry en tomatensaus om het naar binnen te glijden.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."