Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe drugs die je liever niet thuis hebt liggen

De drugs die je liever niet thuis hebt liggen

152 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Chloroquine
A
AlbertospaghettiLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik begin een serieus topic en iedereen begint over het eten van bitterballen en z'n vreet kicks wtf haha
P
PeutneuzerLid
01-01-2024, 00:00
#3
ja opzich pep is wel een zwak puntje maar ik kan het nu wel aan om het in me kast te laten liggen
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb nooit wat in huis.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
benzzzy zei:
Ik heb nooit wat in huis.
Klik om te vergroten...
Alleen in de neus?
A
AlbertospaghettiLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ganggang💯 zei:
Als je verslaafd raakt doordat het in huis ligt dan is er wel meer aan de hand.
Klik om te vergroten...
Hoezo?
Ik lees vaak zat dat mensen geen coke in huis hebben liggen omdat ze dat te riskie vinden voor zichzelf en dat snap ik wel.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#7
3mmc of speed. Als ik dat in huis heb merk ik toch dat ik er veel te snel naar pak.
6apb gaat wel goed.
Met oud en nieuw had ik 5 gram 3mmc gehaald. Plusminus 150mg van gebruikt en de rest weg gegooid.

Heb nu nog allerlei andere drugs thuis liggen, maar heb daar totaal geen moeite mee om dat maanden lang te laten liggen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Albertospaghetti zei:
Hoezo?
Ik lees vaak zat dat mensen geen coke in huis hebben liggen omdat ze dat te riskie vinden voor zichzelf en dat snap ik wel.
Klik om te vergroten...
Als je jezelf niet onder controle hebt omdat het in huis ligt dan gebruik je dus op momenten dat je eigenlijk niet wil gebruiken. Oftewel, één van de kenmerken van verslaving.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jmths zei:
Ik begrijp je punt wel maar iets te kort door de bocht lijkt mij.

Probeer maar eens wat chocola of chipjes tussen jou en je beeldscherm neerzetten. De meeste mensen zullen binnen 60 minuten bezwijken.

De DSM stelt dacht ik als criteria dat er pas sprake is van verslaving wanneer gebruik van zowel je productief als sociaal leven aanzienlijk belemmerd.
Klik om te vergroten...
Ja true. Ik zeg ook niet dat je meteen verslaafd bent maar er speelt wel iets meer als je een bepaalde drug niet in huis moet hebben.

Wat chips en koekjes betreft is het eigenlijk hetzelfde. We zijn allemaal verslaafd aan suiker en vet. Ik vreet het ook zo op, daarom koop ik het niet meer. Alleen is de directe impact van een zak chips opeten toch iets minder erg dan een gram coke wegsnuiven. Zowel voor je productieve leven als sociaal.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ganggang💯 zei:
Als je jezelf niet onder controle hebt omdat het in huis ligt dan gebruik je dus op momenten dat je eigenlijk niet wil gebruiken. Oftewel, één van de kenmerken van verslaving.
Klik om te vergroten...
Ik begrijp je punt wel maar iets te kort door de bocht lijkt mij.

Probeer maar eens wat chocola of chipjes tussen jou en je beeldscherm neer te zetten. De meeste mensen zullen binnen 60 minuten bezwijken.

De DSM stelt dacht ik als criteria dat er pas sprake is van verslaving wanneer gebruik van zowel je productief als sociaal leven aanzienlijk belemmerd.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#11
Pep en disso's
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ganggang💯 zei:
Zowel voor je productieve leven als sociaal.
Klik om te vergroten...
Sigmund Freud heeft een paar honderd boeken geschreven onder invloed van cocaïne. Uiteindelijk was het (overwegend) tabaksgebruik dat hem fataal werd. Maar dat was wel een gram zuivere cocaïne voor een knaak. Niet de versneden rommel met Levamisole voor €50 per gram die je tegenwoordig op straat vindt en hele bevolkingsgroepen de armoede in gedrukt heeft.

Los daarvan ben ik er wel van overtuigd dat Cocaïne aanzienlijke schade aan het lichaam veroorzaakt omdat Cocaïne sterk caustisch / brandend is van zichzelf en relatief grote volumes benodigd. Maar dat valt niet onder productief en sociaal functioneren.
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#13
Enige wat ik niet in huis kan hebben is coke, als dat er is gaat het diezelfde dag nog op, hoeveel het ook is. Voor de rest kan ik prima disso's, benzo's en opiaten in huis hebben zonder dat ik de behoefte voel er iets van te nemen.
De suikerverslaving werd al genoemd, een reep chocolade of pak koekjes kan ik geen dag bewaren.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ganggang💯 zei:
Die dingen door elkaar gooien is vragen om problemen.
Klik om te vergroten...

En dat klopt. Jazeker.
Dat heb ik aan den lijve ondervonden!
2 Gram mix. Weggedonderd.
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Stonologie zei:
Je praat over mij... ik eet 4000 kcal per dag maar weeg 61kg en ben 1’84
Klik om te vergroten...

Gelezen dat ondanks je niet dik oogt er wel 'slecht' vet rond je organen kan komen te zitten. Dus niet zomaar jezelf volproppen met patat, etc, want dat heeft echt gevolgen. Eet je meestal gezond?
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Je huisarts weet dat je zoveel eet maar niet kan aankomen?
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Stonologie zei:
Ik doelde op het bord met wat ongekruide sperzibonen, een stukje vlees en wat geprakte aardappelen. Het standaard bord zo’n beetje.
Zoveel mensen zie ik daar zo van genieten en dat begrijp ik niet.
Klik om te vergroten...

Vergeet het jusje niet erbij van de margarine en gemarineerde lapjes. Alsook de curry en tomatensaus om het naar binnen te glijden.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Albedo zei:
Gelezen dat ondanks je niet dik oogt er wel 'slecht' vet rond je organen kan komen te zitten. Dus niet zomaar jezelf volproppen met patat, etc, want dat heeft echt gevolgen. Eet je meestal gezond?
Klik om te vergroten...
Het was een overdrijving hoor, ik eet niet elke dag zoveel :grin:. Alleen als ik goed stoned ben wil er wel eens goed wat in proppen. Verder eet is best gezond. Ik ben niet heilig en kan erg genieten van een zak chips, maar ik beperk het. Zeker in vergelijking met vroeger gaat het erg goed! Haal verse broodjes met zalm bijna elke dag en ook drink ik elke dag smoothies. Kook zo gezond mogelijk en probeer vooral suiker te beperken, wiet heeft er voor gezorgd dat ik geen zin meer heb in suiker nuchter (behalve als ik stoned ben). Wil alleen van mijn energie af, die drink ik uit gemak (en geld) elke dag wel 1tje. Caffeine en wiet zijn mijn probleem middeltjes..
A
AlbertospaghettiLid
01-01-2024, 00:00
#19
Harmless zei:
Is het gek als ik dit niet heb? Heb verschillende dingen al maanden onaangeroerd in de kast liggen, rook al 20 jaar alleen met bier (nee, ik drink niet iedere dag en zelfs thuis nauwelijks dus kan zo een paar weken met een pakje peuken doen), heb al 2 maanden een krat bier in de schuur staan waar sindsdien 4 flesjes uit zijn..

Dus ik moet de drug die ik niet in huis wil hebben liggen nog tegenkomen denk ik..
Klik om te vergroten...
Nee snap ik wel opzich. Wel knap van je dan. Zou het zelf denk ik ook niet kunnen als ik een hele stash had liggen hier.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Albedo zei:
Vergeet het jusje niet erbij van de margarine en gemarineerde lapjes. Alsook de curry en tomatensaus om het naar binnen te glijden.
Klik om te vergroten...
Dan klinkt het al een stuk beter haha, maar vaak is dit helaas niet het geval.. :(

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."