Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe oud was je, de eerste keer " on drugs?"

Hoe oud was je, de eerste keer " on drugs?"

73 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
T
TechneutLid
01-01-2024, 00:00
#1
Alcohol 14
Tabak - 14
Wiet/Hasj 16
MDMA/XTC - 19
Truffels - 19
Lachgas - 19
2C-B - 24
4-FMP - 24
Coke/Pep - 24
Benzo's - 26
6-APB - 28

Even globaal gezien dan..
L
LoveSexDreamsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hier was toch al een topic voor?
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tabak 13
Alcohol 13
Wiet 13
Coke/speed 15
Mdma 16
En meer!
M
MisfitLid
01-01-2024, 00:00
#4
Op mijn 15e begon interesse te wekken om bier te drinken. Mijn ouders deden altijd heel moeilijk over drank en wilden dat ik tot mijn 18e wachtte met drinken, wat voor mij dus de nieuwsgierigheid opwekte. Vlak voordat ik mijn eerste biertje dronk kwam ik in aanraking met wiet. Had toen buiten op een bouwterrein met vrienden een paar kleine hijsjes genomen uit een pijpje maar voelde niet echt effect. Enkele weken later voor het eerst dronken geworden.
Toen op mijn 16e voor het eerst stoned geworden van een pure voorgedraaide wiet. Wist niet zo goed wat ik ervan moest vinden en heb het niet vaak gedaan. Misschien eens in het half jaar.
Op mijn 18e begon ik veel te blowen en heb ik 2 keer spacecake gedaan. Heb zeker een jaar elke dag geblowd totdat ik deze zomer (nu 20) een pauze hield van 1,5 maand. Daarna weer begonnen met blowen totdat ik een heftige badtrip kreeg en voor altijd ben gestopt.
Op mijn 19e voor het eerst harddrugs gebruikt in de vorm van XTC. Daarna 2-CB en microdoseringen LSD gedaan.
Op mijn 20e heb ik de eerste keer benzodiazepinen gebruikt dmv oxazepam. Gezien benzo's heel snel verslavend kunnen zijn heb ik deze alleen gebruikt toen ik last van paniekaanvallen had en totaal maar 4 keer met een tussenpauze van zeker een week. Recreatief gebruik van benzo's zou ik sowieso niet zo snel doen gezien ik het effect niet zo heel lekker vind.
l
liseLid
01-01-2024, 00:00
#5
12:
- tabak
- alcohol

13:
- wiet
- hasj
- niet voorgeschreven ritalin

14
- speed
- ketamine
- xtc
- ghb
- lean
- codeĆÆne pillen
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#6
lise zei:
12:
- tabak
- alcohol

13:
- wiet
- hasj
- niet voorgeschreven ritalin

14
- speed
- ketamine
- xtc
- ghb
- lean
- codeĆÆne pillen
Klik om te vergroten...

Be carefull...
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hoi @lise

Welkom op het forum! We doen in het algemeen niet te kinderachtig over drugsgebruik op dit forum maar ik schrik wel van de leeftijd waarop je al hele zware drugs gebruikt. Zijn je ouders hiervan op de hoogte of heb je iemand waarmee je kunt praten over je drugsgebruik?
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ben het met Eik eens.
Maar als je zulke zware middelen gebruikt op jou leeftijd dan denk ik niet dat wilt dat iemand je de les leest en het waarschijnlijk verborgen houd.
In dat geval is het iig goed dat je naar dit forum bent gekomen.
Dan kun je jezelf goed inlezen, dat is belangerijk.
Ik ben bijna 3x zo oud als jij en leer nog steeds dingen over drugs (voornamelijk op dit forum).
Dus het zou verstandig zijn om dit forum te blijven gebruiken als je blijft gebruiken.
āœŒšŸ¼
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Sinds ik 18 ben alleen clonazolam geprobeerd. Minder bijzonder dan verwacht. Verder nog L-Tyrosine maar dat is meer caffeine categorie.
l
liseLid
01-01-2024, 00:00
#10
Eik zei:
Hoi @lise

Welkom op het forum! We doen in het algemeen niet te kinderachtig over drugsgebruik op dit forum maar ik schrik wel van de leeftijd waarop je al hele zware drugs gebruikt. Zijn je ouders hiervan op de hoogte of heb je iemand waarmee je kunt praten over je drugsgebruik?
Klik om te vergroten...

Mijn ouders weten dat ik heb gerookt, geblowd, gedronken en xtc heb gebruikt. Ik probeer alles geheim te houden.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#11
Alcohol niet meegenomen was ik 19 en m’n eerste keer drugs was een beste portie paddo’s. Tikje overmoedig als je nog nooit zelfs maar een trekje van een joint hebt gehad, maar die soms wat onhandige neiging heb ik van nature met ā€˜eerste keren’.

De rest van het gezelschap had veel minder genomen dus ik herinner me dat ik diezelfde avond alleen in bed op m’n studentenkamertje belandde, gedesoriĆ«nteerd, wat rest-visuals, lichte hartkloppingen... maar een extreem gevoel van fascinatie, ā€˜dafuq just happened’.
d
ddigLid
01-01-2024, 00:00
#12
18 jaar, wiet, joints. marhiuana, geen heftige dingen, wel gewoon chill en relaxt. Na een 'bad trip' (ik keek met een maat een horror film, evil death) een poos niks, nada, en later weer een paar keer wel gedaan, wat wel gewoon weer leuk was. Mijn ervaring is vooral dat je voor een super klein bedragje een hele leuke avond had. Lachen, vet, top, en geen enkele vorm van kater wat dan ook.

<edit> dan vergeet ik eigenlijk 'gewoon' nicotine (shag, sigaretten) - vanaf mijn 14e tot mijn 30e, en een licht alcohol roesje, daar dompel ik mezelf incidenteel in onder. Echt 1 x in de paar weken ga ik even te ver misschien, en terwijl ik dit typ heb ik ook een biertje en wijntje teveel op. Niks ernstigs, maar wel net even too much. Dat realiseer ik mij wel.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#13
Alcohol: erg jong. Reeds als hummels kregen mijn gezusters en gebroeders alsmede ikzelf bij bijzondere gelegenheden slokjes whisky of kleine glaasjes sneeuwwitje. Ik begon zelf langzaamaan met (sociaal) drinken toen ik tien, elf was.

Tabak: elf jaar oud. Ik had weinig vrienden en alle coole kinderen (de meeste ouder dan ik) rookten, dus ging ik ook maar roken.

Wiet: twaalf, misschien dertien.

Een paar maanden voor mijn zestiende verjaardag stopte ik met roken en smoken. Ik was negentien toen ik weer begon met roken.

XTC/MDMA: 21
Truffels: 21 (twee dagen later)

De rest van mijn lijst over de afgelopen vier jaar.
R
Rupsen God ā¤Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik was een jaar of 13 toen ik voor het eerst wiet rookte, waren een paar hijsjes en that's it. Alcohol ben ik nooit een fan van geweest, hooguit een glaasje zo nu en dan, weet niet hoe oud ik was. Verder heb ik veruit de meeste middelen geprobeerd toen ik 16 en 17 was. Dat was echt mijn "experimentele fase". Leuke momenten gehad hoor, maar vind het nu wel veel te jong. Maar ja, op die leeftijd voel je je al heel oud en heel wat natuurlijk šŸ˜‚ Achteraf had ik mijn huidige leeftijd een mooiere leeftijd gevonden om te beginnen met experimenteren. Zeker als het gaat om psychedelica. Hoe oud was ik nou eigenlijk toen ik aan de DMT zat... 17? Vind dat persoonlijk echt heel onverantwoord op die leeftijd, ondanks dat het een super mooie ervaring was.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Achteraf bezien, is rijk worden geen kunst.
Jazeker!
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#16
6: alcohol
8: antipsychotica
10: nicotine
12: wiet
16: xtc, speed, sosa
17: tripmiddelen
23: heroine, basecoke
29: koud douchen
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#17
PsychedelicMagic zei:
6: alcohol
8: antipsychotica
10: nicotine
12: wiet
16: xtc, speed, sosa
17: tripmiddelen
23: heroine, basecoke
29: koud douchen
Klik om te vergroten...
6 alcohol? hoe dan?
f
freaker076Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Stonologie zei:
Gast, krijg de **

Zielige opmerking vriend
Klik om te vergroten...
"Poppers veroorzaken een verhoogde hartslag en een monomane roes die de seksuele beleving versterkt. Omdat het middel de bloeddruk verlaagt kan het echter ook een negatieve uitwerking op de erectie hebben. Doordat het de bloedvaten verwijdt, kunnen tijdelijk ook andere stoffen, zoals drugs, gemakkelijker door de hersen-bloed-barriĆØre dringen en een heviger roes veroorzaken. Alkylnitrieten doen glad spierweefsel, waaruit onder andere kringspieren bestaan, ontspannen. Om deze reden zijn poppers onder andere populair onder mensen die anale seks beoefenen, omdat het anale penetratie vergemakkelijkt."

Het word vooral in de gayscene gebruikt aangezien het fijner is bij anale seks. Dus ja, het word vooral door homo's gebruikt. En dat je dat slecht op vat is jouw ding want zo bedoel ik het totaal niet. Maar voor mij was het in ieder geval gelijk de laatste keer na dat ik alles er over had gelezen.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#19
GoldenGrow zei:
Ik zag een 6 jarige voor me met een fles whiskey in de speeltuin.
Klik om te vergroten...

credit: @Juun

1604259965971.png
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#20
31 :
4mmc

32-heden :
2cb, weed, xtc,3mmc,3cmc,coke , pep.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."