Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDomme drugsdaden delen

Domme drugsdaden delen

246 antwoorden
36 weergaven
18-5-2026
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#1
@straatpiraat

Screenshot 2020-11-03 at 12.29.53.png

hang in there gozer
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als je het per cijfer leest dan staat het op chronologische volgorde van tijd (van 2015 tot nu), anders dus gewoon per categorie.

Alcohol
1. Zoveel drinken tijdens het stappen dat er een ambulance voor mij gebeld werd waar ik, omdat ik in paniek was, voor probeerde weg te rennen. Uiteindelijk dus in het ziekenhuis beland en ze dachten dat ik nog iets anders dan alcohol op had, omdat mijn gedrag zo abnormaal was.

2. Weer in het ziekenhuis belanden door te veel alcohol te drinken op de verjaardag (groot feest) van de vader van mijn toenmalige vriendje. Feest was ook echt pas 3u bezig of zo.

7. Zoveel alcohol drinken tijdens het uitgaan dat vreemden weer een ambulance hadden gebeld. Dit was de enige keer dat ik niet ook daadwerkelijk mee hoefde.

MDMA/XTC
3. XTC besteld op the deep web en daarbovenop:
3.1 nog nooit XTC gedaan hebben en dus ook niet weten hoe het is, maar toch in m'n eentje gebruiken zonder iemand erover verteld te hebben
3.2 zonder te testen
3.3 en omdat het na een uur niet werkte gewoon besluiten bij te nemen. Allemaal wel goed gegaan, maar ja, als het PMA(A) was geweest had ik nu ook al lang het loodje gelegd kunnen hebben.

6. Nog een keer XTC doen die niet getest was in m'n eentje en combineren met heel veel wiet, omdat ik van een normale hoeveelheid niets voelde. Dit resulteerde in in m'n ondergoed 's nachts manisch rondjes lopen in de tuin om kalm te worden, omdat ik weer dacht dat ik doodging.

9. MDMA doen (die niet van mij was) tijdens mijn werk op een festival. Werd er uiteindelijk alleen maar angstig en paranoïde van terwijl m'n collega die ook M genomen had me duidelijk probeerde te zoenen lol.

10. XTC pillen vinden tijdens schoonmaken op een festival en ze een maand later besluiten te gebruiken zonder ze te laten testen. Dit is wel goed gegaan gelukkig.

Truffels en wiet
4. Mijn allereerste keer truffels besluiten te combineren met wiet resulteerde in een uur lang denken dat ik doodging.

Wiet
5. 10+ pofjes nemen van een sterke indicajoint terwijl ik vapen gewend ben, wat wederom weer resulteerde in ik die dacht dat ik doodging, terwijl ik die avond eigenlijk Eurovisie Songfestival zou kijken met mijn vrienden.

LSA vlak na XTC
8. De dag nadat ik XTC gedaan had LSA doen en:
8.1 na anderhalf uur nog eens dezelfde dosis nemen omdat ik niets voelde, wat resulteerde in ik die 5 uur na de eerste inname ineens begon te trippen en over te geven. Toen ben ik ook echt urenlang bad gegaan, maar omdat ik niemand ermee lastig wilde vallen vroeg ik m'n toemalige vriend om me naar huis te brengen en uiteindelijk zorgde de situatie van LSA direct na XTC doen voor:
8.2 chronische hyperventilatie
8.3 paniekaanvallen
8.4 terugkomende depressie en
8.5 angst voor alle drugs voor ongeveer 8 maanden lang.

Ketamine
11. S-ketamine thuis kwijtraken op oud en nieuw. Niemand van mijn familie was thuis toen, maar 3 dagen later zouden mijn 5 andere (veel jongere) broertjes en zusjes thuiskomen, dus van 05:00 tot 06:00 's ochtends was ik plots helemaal nuchter en op zoek naar die ketamine (uiteindeijk vond mijn beste vriendin hem in de koelkast; hij was blijven plakken aan een bak met pasta).

12. S-ketamine laten liggen in de douche op een normale schooldag voor mijn broertjes en zusjes. Ongelooflijk veel mazzel gehad met het feit dat NIEMAND van mijn 7 andere familieleden die na mij de douche in gingen dat zakje hebben zien liggen.

GHB
13. GHB doen
13.1 die niet getest was
13.2 terwijl ik alleen was en er niemand over verteld had
13.3 en nog nooit eerder GHB gebruikt had en dus ook geen idee had hoe dat zou moeten voelen.

Algemeen
14. Nog even een aparte categorie voor het feit dat ik nog nooit drugs in een lab heb laten testen. Echt gewoon heel dom, maar ik kan m'n impulsiviteit niet helpen kennelijk.

15. Mijn best wel dikke stash open en bloot laten liggen op tafel, terwijl mijn huisbaas doodleuk een uur van tevoren aankondigde dat er een kamercontrole zou komen en dat ze gewoon de deuren zouden openmaken met hun sleutels als ik zelf niet thuis zou zijn of niet zou openen (gaat overigens echt keihard in tegen het contract, maar ja, alsof ik als student de moeite zou nemen om dat aan te klagen).

Ik vraag me vaak genoeg af of ik op deze tijdlijn waarop ik besta gewoon echt extreem veel mazzel heb gehad tot nu toe, terwijl ik eigenlijk ook gewoon al meerdere keren dood had kunnen zijn. Om kort gezegd te beantwoorden of ik wat van deze gebeurtenissen geleerd heb uiteindelijk: ja. Ik moet gewoon even wat meer van mezelf gaan leren houden om niet zo te dobbelen met mijn leven. Ik moet het advies dat ik anderen geef ook gewoon zelf naleven.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#3
Stonologie zei:
Oke haat me niet.. maar ik heb deze verschikkelijk domme combinatie gedaan:

4-HO-MET + 2C-B + MDMA + Wiet + Ketamine + Etizolam + Temazepam + Bromazolam + Alcohol

Het ging allemaal helemaal prima gelukkig, maar de downers hadden mijn dood kunnen zijn als ik niet had opgelet.

Niet alles was tegelijkertijd, maar wel allemaal in een tijdspan van 12 uur. Alcohol was maar 1 biertje.

Heel veel spijt van, dit doe ik ook nooit meer!!
Klik om te vergroten...
Jeetje, da's inderdaad niet zomaar een combinatie... hoe kwam je daarop?
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Bohhhhh @Salvia jij hebt echt wel geluk gehad dat niemand die keta heeft gevonden 🤣🤣🤣
En zo grappig ook dat je bij de 3e keer xtc pas erachter komt hoe leuk het in gezelschap is!
Ik herken mezelf in jouw impulsiviteit 🙈
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#5
Salvia zei:
Als je het per cijfer leest dan staat het op chronologische volgorde van tijd (van 2015 tot nu), anders dus gewoon per categorie.

Alcohol
1. Zoveel drinken tijdens het stappen dat er een ambulance voor mij gebeld werd waar ik, omdat ik in paniek was, voor probeerde weg te rennen. Uiteindelijk dus in het ziekenhuis beland en ze dachten dat ik nog iets anders dan alcohol op had, omdat mijn gedrag zo abnormaal was.

2. Weer in het ziekenhuis belanden door te veel alcohol te drinken op de verjaardag (groot feest) van de vader van mijn toenmalige vriendje. Weer in het ziekenhuis beland.

7. Zoveel alcohol drinken tijdens het uitgaan dat vreemden weer een ambulance hadden gebeld. Dit was de enige keer dat ik niet ook daadwerkelijk mee hoefde.

MDMA/XTC
3. XTC besteld op the deep web en daarbovenop:
3.1 nog nooit XTC gedaan hebben en dus ook niet weten hoe het is, maar toch in m'n eentje gebruiken zonder iemand erover verteld te hebben
3.2 zonder te testen
3.3 en omdat het na een uur niet werkte gewoon besluiten bij te nemen. Allemaal wel goed gegaan, maar ja, als het PMA(A) was geweest had ik nu ook al lang het loodje gelegd kunnen hebben.

6. Nog een keer XTC doen die niet getest was in m'n eentje en combineren met heel veel wiet, omdat ik van een normale hoeveelheid niets voelde. Dit resulteerde in in m'n ondergoed 's nachts manisch rondjes lopen in de tuin om kalm te worden, omdat ik weer dacht dat ik doodging.

9. MDMA doen (die niet van mij was) tijdens mijn werk op een festival. Werd er uiteindelijk alleen maar angstig en paranoïde van terwijl m'n collega die ook M genomen had me duidelijk probeerde te zoenen lol.

10. XTC pillen vinden tijdens schoonmaken op een festival en ze een maand later besluiten te gebruiken zonder ze te laten testen. Dit is wel goed gegaan gelukkig.

Truffels en wiet
4. Mijn allereerste keer truffels besluiten te combineren met wiet resulteerde in een uur lang denken dat ik doodging.

Wiet
5. 10+ pofjes nemen van een sterke indicajoint terwijl ik vapen gewend ben, wat wederom weer resulteerde in ik die dacht dat ik doodging, terwijl ik die avond eigenlijk Eurovisie Songfestival zou kijken met mijn vrienden.

LSA vlak na XTC
8. De dag nadat ik XTC gedaan had LSA doen en:
8.1 na anderhalf uur nog eens dezelfde dosis nemen omdat ik niets voelde, wat resulteerde in ik die 5 uur na de eerste inname ineens begon te trippen en over te geven. Toen ben ik ook echt urenlang bad gegaan, maar omdat ik niemand ermee lastig wilde vallen vroeg ik m'n toemalige vriend om me naar huis te brengen en uiteindelijk zorgde de situatie van LSA direct na XTC doen voor:
8.2 chronische hyperventilatie
8.3 paniekaanvallen
8.4 terugkomende depressie en
8.5 angst voor alle drugs voor ongeveer 8 maanden lang.

Ketamine
11. S-ketamine thuis kwijtraken op oud en nieuw. Niemand van mijn familie was thuis toen, maar 3 dagen later zouden mijn 5 andere (veel jongere) broertjes en zusjes thuiskomen, dus van 05:00 tot 06:00 's ochtends was ik plots helemaal nuchter en op zoek naar die ketamine (uiteindeijk vond mijn beste vriendin hem in de koelkast; hij was blijven plakken aan een bak met pasta).

12. S-ketamine laten liggen in de douche op een normale schooldag voor mijn broertjes en zusjes. Ongelooflijk veel mazzel gehad met het feit dat NIEMAND van mijn 7 andere familieleden die na mij de douche in gingen dat zakje hebben zien liggen.

GHB
13. GHB doen
13.1 die niet getest was
13.2 terwijl ik alleen was en er niemand over verteld had
13.3 en nog nooit eerder GHB gebruikt had en dus ook geen idee had hoe dat zou moeten voelen.

Algemeen
14. Nog even een aparte categorie voor het feit dat ik nog nooit drugs in een lab heb laten testen. Echt gewoon heel dom, maar ik kan m'n impulsiviteit niet helpen kennelijk.

15. Mijn best wel dikke stash open en bloot laten liggen op tafel, terwijl mijn huisbaas doodleuk een uur van tevoren aankondigde dat er een kamercontrole zou komen en dat ze gewoon de deuren zouden openmaken met hun sleutels als ik zelf niet thuis zou zijn of niet zou openen (gaat overigens echt keihard in tegen het contract, maar ja, alsof ik als student de moeite zou nemen om dat aan te klagen).

Ik vraag me vaak genoeg af of ik op deze tijdlijn waarop ik besta gewoon echt extreem veel mazzel heb gehad tot nu toe, terwijl ik eigenlijk ook gewoon al meerdere keren dood had kunnen zijn. Om kort gezegd te beantwoorden of ik wat van deze gebeurtenissen geleerd heb uiteindelijk: ja. Ik moet gewoon even wat meer van mezelf gaan leren houden om niet zo te dobbelen met mijn leven. Ik moet het advies dat ik anderen geef ook gewoon zelf naleven.
Klik om te vergroten...
Jij denkt wel vaak dat je doodgaat zeg! Wat je opnoemt valt toch, behalve misschien de alcoholverhalen, niet echt in de categorie 'levensgevaarlijk'.
A
ATGCLid
01-01-2024, 00:00
#6
Alcohol... diverse bewuste en onbewuste acties mee uitgehaald. Dom en irritant zijn, overgeven, zoveel zuipen dat ik er geen plezier meer aan beleef en mijn autopilot activeert en ik de plek van het feest verlaat als een dief in de nacht.

Oxycodon: hee wat voel ik me toch chill zo noddend op mn bed, de buitenwereld boeit geen ene fuck, alles is goed man! Gelukkig was het snel op en heb ik besloten dat bij dat soort drugs de nadelen groter zijn dan de voordelen. Vooral het in zichzelf keren onder invloed staat mij niet aan.

Fenidaten/amfetaminen: Hee ik voel me wakker, geconcentreerd en gevatter. Ik schud de ene na de andere nauwkeurig geformuleerde zin of toepasselijke kwinkslag uit de mouw. Maar waarom ben ik nu al 3 dagen wakker? Mijn hersenen horen stemmen in stromend kraanwater en mijn ogen zien menselijke gedaantes in donkere hoeken opduiken. Gelukkig weet ATGC dat dit hallucinaties zijn omdat de hersenen strak staan alsof het Thunderdome '96 is en er net zo overijverig patronen worden "herkend" als er toen gehakt werd 😳🤪
Gelukkig heeft het weer terugvallen naar de voorgeschreven doses geen superdramatische gevolgen.

Benzo's: doen doorgaans wat ze horen te doen. Etizolam, flualp, clonazolam... gebruikt maar altijd conservatief gedoseerd en gek genoeg nooit ontwenningsverschijnselen gehad. Wel kan vooral bij clonazolam zo een dag kwijtraken door een blackout of overmatige slaap. Dat voelt niet echt leuk 😈
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#7
KlaasVaak zei:
Jij denkt wel vaak dat je doodgaat zeg! Wat je opnoemt valt toch, behalve misschien de alcoholverhalen, niet echt in de categorie 'levensgevaarlijk'.
Klik om te vergroten...
Ja, gelukkig is het nu wel wat minder, maar toen was ik me gewoon totaal niet bewust van hoe mijn neuroceptie mijn perceptie extreem kan beïnvloeden... Ervaring opdoen heeft me wel uit die loop van angst weten te trekken.

Ironisch genoeg waren de enige keren dat het inderdaad wel eens had kunnen zijn dat ik in levensgevaar was de keren dat ik niét dacht dat ik doodging, omdat ik dus zo extreem van de kaart was. Met alle andere harddrugs doseren ben ik altijd voorzichtig geweest, omdat ik ze dus ook allemaal niet had laten testen, maar bij alcohol was daar absoluut geen sprake van.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Salvia zei:
Jeetje, da's inderdaad niet zomaar een combinatie... hoe kwam je daarop?
Klik om te vergroten...
Ik begon met met 10mg 4-HO-MET en 6mg 2C-B. Had van beide weinig, dus nam van beide een beetje. Toen dit op kwam nam ik 70mg MDMA. Dit was geweldig. Ik heb niet bijgenomen. Toen ik de MDMA nam heb ik ook een drankje gedronken.

In de comedown nam ik het laatste resje keta. Lekker maar te licht voor die enorm lekkere roes van MDMA en keta.

Toen dit uitwerkte nam ik eerst alleen etizolam. Een halve 1mg pellet. Heb een dun jointje gerookt en genoten.

Omdat ik later besefde hoeveel ik op had, en veel disinhibition had, nam ik ook een halve pellet van de andere benzo's. Hierna nog wat wiet en naar bed.

Geen enkele rebound gehad gek genoeg. Toen kon ik dat nog. Het was vet maar hoef het nooit meer.. teveel van het goeie.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik denk, dat " domme, tot stupide dingen doen " iets is, wat bij het leven hoort.
Iedereen doet dingen, waarvan je later zegt :
Hoe heb ik in vredesnaam zooo ontstellend dom kunnen zijn?!
Maar hier word je wijzer van.
Je leert van je fouten, nietwaar?

Het allerdomste ding, wat ik gedaan heb, was op mijn 13 e levensjaar te beginnen met: roken! Als brugklasser...
Zoo dom. En nu, probeer maar eens te stoppen!
1vx een trip zegel genomen, en daar totaal geen idee van hebben wat er dan zoal gebeuren kan.
Eén zeer bad gegane trip. Echt, heeel erg bad. Ik weet het nu, ruim 40 jaar later, nog steeds...
En dan:
Ruim 6 jaren in een wel zeer aparte krijgsdienst gaan dienen, omdat ik na een relatiebreuk het in ons land totaal niet meer zag zitten, en weleens " wat mee wilde gaan maken " en dit in extreme vorm wilde doen...
En verder: aan de drank verslaafd raken.
Aan de oxcycodon verslaafd raken
Aan het gokken veel te veel geld heb verloren.

Er zullen vast nog veeeeel méér grote domheden zijn, die ik begaan heb, maar dit zijn de belangrijkste.
Maar ik heb nergens spijt van, uitgezonderd:
Roken!
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Meerdere xtc pillen slikken en vervolgens de hele nacht rondjes rijden in de auto en continu joints roken. Vervolgens gaan straatracen en aangehouden worden door ome agent met m'n leipe bek🤦🏼‍♂️

Jaar lang elke dag speed snuiven en om te kunnen slapen mezelf dagelijks in coma zuipen.

Flinke lijnen speed snuiven voordat ik het vliegtuig in stapte.

Stiekem coke gebruiken en niks zeggen tegen m'n vriendin.
s
sosaaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mijn domste actie per drug zijn

Alcohol; avond uit gegaan in de stad en we zouden de eerste trein terug naar huis nemen om 6 uur. Ik lag er op gegeven moment al helemaal af dus heb de club alleen verlaten en ben in slaap gevallen op het station waar ik uiteindelijk wakker werd gemaakt door een zwerver die vroeg of alles goed ging. Portemonnee sleutels ook allemaal kwijt geraakt

Speed; in me tienerjaren met speed op pizza's zitten bezorgen op de scooter dit deed ik super snel maar achteraf denk ik waar was ik mee bezig. Als er een ongeluk was gebeurd had ik me dat nooit meer vergeven

Xtc; onder invloed van veel mdma met me vage kop aan zitten lullen tegen een uitsmijter die me vervolgens met het nodige geweld uit de club heeft gegooid, zijn ook niet de juiste personen om op dat moment mee te gaan praten...
R
RosieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mijn domste acties wat betreft drugs... Mja dat valt reuze mee.

Uiteraard teveel drinken. Met black holes in je herinneringen, maar ik kwam altijd netjes in mijn eigen bed. En indien overgeven, altijd op de wc. Oh en 1 keer boven een put. Want ik hield de wc te lang bezet. Toen maar naar buiten gegaan om daar boven een put te gaan hangen.

Teveel blowen. Ik kwam wekelijks stoned op school.

Ook dom: al dronken hasj gaan roken. Nog nooit zoveel gekotst.

Is allemaal in mijn tiener jaren.

En dat was het...
Ik ben een laatbloeier met harddrugs en denk nu heel bewust na wat ik neem, wanneer en hoeveel.
l
liseLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik ben er nog best veel vergeten.
lise zei:
- eerste keer xtc gebruiken, de volgende dag niks of een andere drug, de dag daarna weer xtc en gecombineerd met keta🤦🏻‍♀️en als kers op de taart had ik 2 dagen later weer school na 6 weken vakantie. Ik heb me nog nooit zo depri gevoeld na drugs, en maar goed ook. Heb ik verdiend.
- bovenstaand was in augustus. Nou in september ging ik naar een festival en had ik 2.5 pillen gebruikt van rond de 150mg 🤦🏻‍♀️ daarna thuis hadden m'n ouders natuurlijk door dat ik alles behalve nuchter was.
- heel veel pep gesnoven en de dag daarna werd het zwart voor m'n ogen toen ik op probeerde te staan. Weer in augustus.
- impulsief salvia gerookt. Jezus dat was heftig. Nog nooit zo hard getript, maar ik heb er zeker geen spijt van.
Klik om te vergroten...
- zakje met 3 2cb pillen in de tuin laten vallen, waar m'n ouders de hele tijd stonden. Ik kwam er pas 5 a 10 minuten later achter dat ik het kwijt was. Gelukkig zagen m'n ouders niet dat het er lag.
- impulsief mdma doen de dag voor een wiskunde toets waar ik nog niks voor gedaan had. Uiteindelijk had ik een 4,7 maar echt veel maakte dat niet uit omdat ik verder voor alles inclusief wiskunde best hoog sta.
- me niet aan de 3 maanden regel houden en ongeveer elke 6 weken mdma gebruiken. Ik ben nu wel een beetje klaar met mdma en heb het al 4 maanden niet aangeraakt.
- stoned naar school, ookal heb ik dat maar een paar keer gedaan.
- Ritalin op school. Ik moet wel zeggen dat het m'n cijfer een paar keer heeft gered toen ik niet voorbereid was.
- eerste keer 2cb en gelijk heel veel wiet erbij gerookt. Het is uiteindelijk wel (samen met de trip die ik op maandag had) m'n mooiste trip geworden, maar echt slim was het niet.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#14
lise zei:
Ik ben er nog best veel vergeten.

- zakje met 3 2cb pillen in de tuin laten vallen, waar m'n ouders de hele tijd stonden. Ik kwam er pas 5 a 10 minuten later achter dat ik het kwijt was. Gelukkig zagen m'n ouders niet dat het er lag.
- impulsief mdma doen de dag voor een wiskunde toets waar ik nog niks voor gedaan had. Uiteindelijk had ik een 4,7 maar echt veel maakte dat niet uit omdat ik verder voor alles inclusief wiskunde best hoog sta.
- me niet aan de 3 maanden regel houden en ongeveer elke 6 weken mdma gebruiken. Ik ben nu wel een beetje klaar met mdma en heb het al 4 maanden niet aangeraakt.
- stoned naar school, ookal heb ik dat maar een paar keer gedaan.
- Ritalin op school. Ik moet wel zeggen dat het m'n cijfer een paar keer heeft gered toen ik niet voorbereid was.
- eerste keer 2cb en gelijk heel veel wiet erbij gerookt. Het is uiteindelijk wel (samen met de trip die ik op maandag had) m'n mooiste trip geworden, maar echt slim was het niet.
Klik om te vergroten...
Vind Ritalin op school niet heel dom. Voor toesten/belangrijke dagen deed ik dat ook wel. Geen spijt van, bijna iedere student gebruikt wel een keer ritalin.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Stonologie zei:
Vind Ritalin op school niet heel dom. Voor toesten/belangrijke dagen deed ik dat ook wel. Geen spijt van, bijna iedere student gebruikt wel een keer ritalin.
Klik om te vergroten...

Dit vind ik toch wel een héle uitspraak, die je hier doet over studenten in algemeenheid....

" bijna iedere student gebruikt wel een keer Ritalin"
Ik geloof hier niets van.
Er zullen zeker wel studenten zijn, die naar dit middel reiken om beter te kunnen presteren, maar lang, bij lange na niet in deze orde van grootte.
Je kunt niet het grootste gedeelte van de studenten betichten qua gebruik. Echt. Dat kan niet.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Legio Patria Nostra zei:
Dit vind ik toch wel een héle uitspraak, die je hier doet over studenten in algemeenheid....

" bijna iedere student gebruikt wel een keer Ritalin"
Ik geloof hier niets van.
Er zullen zeker wel studenten zijn, die naar dit middel reiken om beter te kunnen presteren, maar lang, bij lange na niet in deze orde van grootte.
Je kunt niet het grootste gedeelte van de studenten betichten qua gebruik. Echt. Dat kan niet.
Klik om te vergroten...
Ohja overdreven was het zeker. Ik zie het alleen niet als domme drugsdaad die je hier voor de rest leest. Wel op haar leeftijd trouwens, dus in dat opzicht heeft ze een punt.

Zag laatst een video van jongens die aan studenten gingen vragen om ritalin en echt bijna iedereen daar had het bij zich of had het wel eens gebruikt. Schok ik echt van, zeker als je beseft hoe klein het verschil met andere uppers is eigenlijk.

Heb t net even opgezocht en idd je hebt gelijk, rond de 25% van de studenten gebruikt Ritalin. Ben wel benieuwd wat het % zou zijn inclusief dexamfetamine en gelijke. Nogsteeds belachelijk veel vind ik..
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#17
Legio Patria Nostra zei:
Dit vind ik toch wel een héle uitspraak, die je hier doet over studenten in algemeenheid....

" bijna iedere student gebruikt wel een keer Ritalin"
Ik geloof hier niets van.
Er zullen zeker wel studenten zijn, die naar dit middel reiken om beter te kunnen presteren, maar lang, bij lange na niet in deze orde van grootte.
Je kunt niet het grootste gedeelte van de studenten betichten qua gebruik. Echt. Dat kan niet.
Klik om te vergroten...
Mwah dat kun je gerust stellen hoor. Toen ik nog studeerde werd er gretig in gehandeld in de UB.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
En toch. Met alle respect, Ik zie het anders...
Maar ja voor mij is alles wel wat langer geleden.
25% geloof ik meteen.
50 niet meer...
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#19
Legio Patria Nostra zei:
En toch. Met alle respect, Ik zie het anders...
Maar ja voor mij is alles wel wat langer geleden.
25% geloof ik meteen.
50 niet meer...
Klik om te vergroten...
Hoe veel studenten spreek jij jaarlijks?
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#20
@Ganggang💯 , toen je zo vaak mdma deed, had je dan niet vreselijke katers? Dat je helemaal depri was? Hoe lang heeft deze periode van zoveel gebruiken geduurd?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...13
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."