Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLachgas

Lachgas

20 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
C
Cruelti.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ga donderdagavond voor het eerst lachgas nemen.
Hebben jullie tips om hoe veilig te gebruiken?
Wat zijn de effecten zoal en hoelang houden die aan etc?
Is het verslavend?
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ballon vullen met lachgas. Pas op, de cracker kan heel koud worden. Nooit rechtstreeks van de tank of cracker inhaleren of je longen/mond kunnen bevriezen. GEBRUIK HET NIET IN COMBINATIE MET ALCOHOL, dit is levensgevaarlijk. Andere drugs zijn wel leuk om te combineren, met name 2CB en MDMA. Als je het inhalleert en daarna terug uitademt in de lucht geeft het je een roes en kan geluid nogal veranderen. Als je het terug uitblaast in een ballon en je zo blijft in en uitademen gebeurt er iets anders. Ik krijg het gevoel dat ik in een draaikolk terechtkom om daarna even helemaal nergens meer te zijn. Als ik terug in het heden ben krijg ik een giga euforisch gevoel. Het duurt niet langer dan een paar minuten. Tip: zet wat lekkere muziek op en doe misschien je ogen dicht.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#3
Cruelti. zei:
Ik ga donderdagavond voor het eerst lachgas nemen.
Hebben jullie tips om hoe veilig te gebruiken?
Wat zijn de effecten zoal en hoelang houden die aan etc?
Is het verslavend?
Klik om te vergroten...
Sommige mensen ademen heel vaak in en uit in de ballon. Daardoor krijg je zuurstoftekort en een heftiger effect. Beter niet doen want dat is natuurlijk niet goed voor je.

Het effect duurt maar een paar tellen. Moeilijk te omschrijven. Vooral in combinatie met andere drugs leuk, op zichzelf vind ik er niet veel aan.

Je krijgt wel de neiging steeds door te gaan ja. Als het eenmaal op is, blijft het daar in mijn ervaring wel bij.
W
WowflowLid
01-01-2024, 00:00
#4
KlaasVaak zei:
Sommige mensen ademen heel vaak in en uit in de ballon. Daardoor krijg je zuurstoftekort en een heftiger effect. Beter niet doen want dat is natuurlijk niet goed voor je.

Het effect duurt maar een paar tellen. Moeilijk te omschrijven. Vooral in combinatie met andere drugs leuk, op zichzelf vind ik er niet veel aan.

Je krijgt wel de neiging steeds door te gaan ja. Als het eenmaal op is, blijft het daar in mijn ervaring wel bij.
Klik om te vergroten...
Jaren terug ook nog wel eens gedaan. Blijven ademen in de ballon met de neus dichtgeknepen, totdat je ging trillen en bijna out ging van het zuurstof tekort. Besloten om het niet meer te doen, dat moet toch wel echt slecht voor je zijn. Is het effect met maar een paar keer in en uit ademen ook goed?
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wowflow zei:
Jaren terug ook nog wel eens gedaan. Blijven ademen in de ballon met de neus dichtgeknepen, totdat je ging trillen en bijna out ging van het zuurstof tekort. Besloten om het niet meer te doen, dat moet toch wel echt slecht voor je zijn. Is het effect met maar een paar keer in en uit ademen ook goed?
Klik om te vergroten...
Ja ik deed dat ook. Maar zeker niet goed voor je hersenen natuurlijk.

Ik houd het lachgas nu gewoon in mijn longen. Dan ga je vanzelf wel weer ademhalen wanneer het nodig is.

Het effect is natuurlijk harder als je meer zuurstofgebrek hebt. Maar ik vind het sowieso niet zo interessant zonder het te combineren met een ander middel.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#6
KlaasVaak zei:
Ja ik deed dat ook. Maar zeker niet goed voor je hersenen natuurlijk.

Ik houd het lachgas nu gewoon in mijn longen. Dan ga je vanzelf wel weer ademhalen wanneer het nodig is.

Het effect is natuurlijk harder als je meer zuurstofgebrek hebt. Maar ik vind het sowieso niet zo interessant zonder het te combineren met een ander middel.
Klik om te vergroten...
Ik betwijfel soms wel of dat echt zo schadelijk is, ik kan mijn adem normaal al 2/3 minuten inhouden en daardoor krijg ik echt geen hersen schade, wat maakt een balon 1 minuten in en uit Adamen voor verschil, je moet best lang zonder zuurstof zitten voor er hersenschade optreed...
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Apotheker zei:
Ik betwijfel soms wel of dat echt zo schadelijk is, ik kan mijn adem normaal al 2/3 minuten inhouden en daardoor krijg ik echt geen hersen schade, wat maakt een balon 1 minuten in en uit Adamen voor verschil, je moet best lang zonder zuurstof zitten voor er hersenschade optreed...
Klik om te vergroten...
Als je je adem in houdt is er nog voldoende zuurstof in je longen en bloedbaan om dat voor een tijdje te compenseren. Misschien zorgt de lachgas er voor dat de resterende zuurstof in je lichaam minder makkelijk tot in je hersenen raakt.
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nog nooit gedaan lachgas.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Apotheker zei:
Ik betwijfel soms wel of dat echt zo schadelijk is, ik kan mijn adem normaal al 2/3 minuten inhouden en daardoor krijg ik echt geen hersen schade, wat maakt een balon 1 minuten in en uit Adamen voor verschil, je moet best lang zonder zuurstof zitten voor er hersenschade optreed...
Klik om te vergroten...
Lachgas kan leiden tot zuurstoftekort in de hersenen. Daarbij kun je concentratiestoornissenof hoofdpijn krijgen, duizelig worden, je evenwicht verliezen, verward zijn, misselijk worden, last hebben van gevoelloosheid of tintelingen of flauwvallen.

Elke keer dat je lachgas inademt, stikken je hersenen – in het ergste geval permanent.

Lachgas kan leiden tot evenwichtsstoornissen, problemen met de zintuigen, met lopen en staan, het kan je geheugen aantasten en spraakproblemen veroorzaken.

Twijfel maar lekker over hoe slecht het is, er is een verschil tussen zuurstof inhouden in je longen dan wanneer je Stikstofoxidule/distikstofmonoxide inhaleert.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Alakazam zei:
Als je je adem in houdt is er nog voldoende zuurstof in je longen en bloedbaan om dat voor een tijdje te compenseren. Misschien zorgt de lachgas er voor dat de resterende zuurstof in je lichaam minder makkelijk tot in je hersenen raakt.
Klik om te vergroten...
Blyatman zei:
Lachgas kan leiden tot zuurstoftekort in de hersenen. Daarbij kun je concentratiestoornissenof hoofdpijn krijgen, duizelig worden, je evenwicht verliezen, verward zijn, misselijk worden, last hebben van gevoelloosheid of tintelingen of flauwvallen.

Elke keer dat je lachgas inademt, stikken je hersenen – in het ergste geval permanent.

Lachgas kan leiden tot evenwichtsstoornissen, problemen met de zintuigen, met lopen en staan, het kan je geheugen aantasten en spraakproblemen veroorzaken.

Twijfel maar lekker over hoe slecht het is, er is een verschil tussen zuurstof inhouden in je longen dan wanneer je Stikstofoxidule/distikstofmonoxide inhaleert.
Klik om te vergroten...
Dank dan trek ik mijn opmerking in !
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#11
Blyatman zei:
Lachgas kan leiden tot zuurstoftekort in de hersenen. Daarbij kun je concentratiestoornissenof hoofdpijn krijgen, duizelig worden, je evenwicht verliezen, verward zijn, misselijk worden, last hebben van gevoelloosheid of tintelingen of flauwvallen.

Elke keer dat je lachgas inademt, stikken je hersenen – in het ergste geval permanent.

Lachgas kan leiden tot evenwichtsstoornissen, problemen met de zintuigen, met lopen en staan, het kan je geheugen aantasten en spraakproblemen veroorzaken.

Twijfel maar lekker over hoe slecht het is, er is een verschil tussen zuurstof inhouden in je longen dan wanneer je Stikstofoxidule/distikstofmonoxide inhaleert.
Klik om te vergroten...
Tja en toch is volgens onderzoek verantwoord lachgas gebruik niet schadelijk. Ik zie hier ook niets staan over het afsterven van hersencellen: https://nos.nl/op3/artikel/2139961-lachgas-schadelijk-dat-valt-misschien-wel-mee.html
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Blyatman zei:
Lachgas kan leiden tot zuurstoftekort in de hersenen. Daarbij kun je concentratiestoornissenof hoofdpijn krijgen, duizelig worden, je evenwicht verliezen, verward zijn, misselijk worden, last hebben van gevoelloosheid of tintelingen of flauwvallen.

Elke keer dat je lachgas inademt, stikken je hersenen – in het ergste geval permanent.

Lachgas kan leiden tot evenwichtsstoornissen, problemen met de zintuigen, met lopen en staan, het kan
Klik om te vergroten...

Snuffelaar zei:
Tja en toch is volgens onderzoek verantwoord lachgas gebruik niet schadelijk. Ik zie hier ook niets staan over het afsterven van hersencellen: https://nos.nl/op3/artikel/2139961-lachgas-schadelijk-dat-valt-misschien-wel-mee.html
Klik om te vergroten...
Check dit..
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#13
BBKING zei:
Check dit..
Klik om te vergroten...
Elke drug is slecht voor je bij overmatig gebruik.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Totaal offtopic maar ik wil ook eens lachgas proberen tzt. Wil je me laten weten hoe het was wat je er van vond @Cruelti. ?
d
dennisLLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wat mij vooral is bijgebleven, is het geluid.
7 jaar geleden kwam ik ermee in aanraking op een verjaardag van iemand. Iedereen aan de ballonnen en dacht, ach zal het ook eens proberen.

Mij werd verteld dat je moest in- en uitademen in de ballon (had zelf totaal geen research gedaan maar gezien iedereen het zo deed, zal het wel goed zijn dacht ik toen).

De eerste keer vergeet ik nooit meer. Ik kwam in een soort roes met spiraalachtige visuals i.c.m. een soort trillend geluid dat steeds heftiger wordt. Het effect duurde maar heel kort maar voor mijn gevoel was ik uren van de wereld. Eenmaal bijgekomen had ik het gevoel alsof het middelpunt van de verjaardag was. Alsof er 20 man om je heen staat te wachten tot je weer bijkomt. Eenmaal bijgekomen blijkt dit totaal niet zo te zijn. Voelde me er niet echt prettig bij.

Vond het leuk om eens mee te maken maar sindsdien niet meer gedaan.
C
Cruelti.Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ja vond het niet veel aan. Beetje draaierig gevoel en je voelt gebonk in je handen enzo. Het is erg kort.
M
MeisterQLid
01-01-2024, 00:00
#17
Cruelti. zei:
Ja vond het niet veel aan. Beetje draaierig gevoel en je voelt gebonk in je handen enzo. Het is erg kort.
Klik om te vergroten...
Het is inderdaad erg kort, misschien 30 seconden dat je even wazig bent.

Je kunt het effect wel stimuleren als je daarnaast blowt (en zullen nog veel meer andere middelen zijn die het stimuleren) maar uiteindelijk blijft het kort..
M
Moffel100Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Met een 25kg tank kun je zo de hele avond spacen en krijg je er gratis hersenschade bij
U
UmbraVitaeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Lachgas + alcohol is juist zeer fijne reactie, enkel lachgas is me vaak té minnetjes. Maar met deze combinatie, kun je echt momenten hebben dat je total loss gaat en zowel meer zuipt en ballonnetjes inhaalleert en echt zeer verdoofd kunt worden, nul remmen.
T
TechneutLid
01-01-2024, 00:00
#20
Wat ik doe is 2-3x in en uit ademen en dan steeds even pauze nemen, minder heftig effect maar persoonlijk veel fijner.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."