Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsUndercover beveiligers/agenten op festival storen mij

Undercover beveiligers/agenten op festival storen mij

42 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wow! Schandalig inderdaad. Ik wist dit ook niet. Ik heb wel beveiligers gezien, zoals hierboven ook al gezegd, die mensen eruit pikken die te opvallend drugs gebruiken. Maar nooit met undercovers te maken gehad. Heftig wel, kan me voorstellen dat je daar op zo’n moment echt paranoia van wordt.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heb dit nog nooit meegemaakt, maar heb wel blond haar en blauwe ogen. Schandalig inderdaad dat ze je zo behandelen.
F
FlyingdutchmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Blaatschaap zei:
Wat vervelend man :/ ik wist niet dat ze zulke taktieken hanteren.

Ik heb hier zelf geen ervaring mee/heb het nog niet zien gebeuren op de feestjes (drum&bass) waar ik heen ga. Ik zie het wel eens gebeuren dat iemand in de zaal of het rookhok te opvallend een snuif of pilletje wil nemen en vervolgens in z'n kraag gevat wordt door een beveiliger. Undercovers heb ik echter nog nooit in actie gespot. Misschien is het iets house/techno feestje specifiek?

Als een onbekende mij op een feestje vraagt of ik nog drugs heb dan zeg ik altijd nee, ik ben altijd bang dat er dan net toevallig ergens een beveiliger staat toe te kijken.
Klik om te vergroten...
Ja, super vervelend inderdaad, ik wou dat ik er niks van wist want daardoor heb ik er onbewust op zitten letten. Maar ik blijf positief, misschien had ik toen gewoon veel pech :grin:
F
FlyingdutchmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
johndeertrekker zei:
wow hier heb ik nog nooit van gehoord, wat kut.
Klik om te vergroten...
Ja zwaar kut idd
F
FlyingdutchmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
KlaasVaak zei:
Heb dit nog nooit meegemaakt, maar heb wel blond haar en blauwe ogen. Schandalig inderdaad dat ze je zo behandelen.
Klik om te vergroten...
Thx dat je dit zegt, want soms dacht ik dat ik overdreef 🤷‍♂️ idd schandalig
F
FlyingdutchmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Roze Olifant zei:
Wow! Schandalig inderdaad. Ik wist dit ook niet. Ik heb wel beveiligers gezien, zoals hierboven ook al gezegd, die mensen eruit pikken die te opvallend drugs gebruiken. Maar nooit met undercovers te maken gehad. Heftig wel, kan me voorstellen dat je daar op zo’n moment echt paranoia van wordt.
Klik om te vergroten...
Ja precies wat je zegt, heel af en toe begon ik bijna door te draaien, dat gevoel gun je niemand. Die undercovers zijn echte kakkerlakken
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ben wel eens op een klein psytrance festival geweest in Oost-Europa. Er waren ongeveer 1500 hippies aanwezig ofzo. En bij de mainstage stonden steeds een paar gasten met armen breder dan mijn bovenbenen, korte broek aan met daaronder legerkisten terwijl ze met een chagrijnige blik en hun armen gekruisd 'undercover' stonden te kijken hoe de hippies aan het flierefluiten waren :tearsofjoy:
F
FlyingdutchmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bedankt voor jullie reacties. Voor mij betekent dit heel veel!♥️ ik heb dit namelijk niet eerder besproken met iemand dus ja, de empathie voelt goed.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het is m.i. toch wel uiterst dom, om op het een of andere festival, openlijk te gaan staan innemen.
Dat gaat gewoon te ver.
Iedereen weet, dat er het een en ander binnenkomt, kennelijk beseft men niet, dat het meestal om harddrug gebruik gaat en dat is nog altijd verboden en daar wordt actief op gelet.
In het geval wat hierboven staat beschreven gaat de beveiliging zwaar over de schreef. Het riekt naar je reinste discriminatie op al of niet gekleurd zijn , dit kan en mag gewoon niet!
Shame on them!
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#10
Flyingdutchman zei:
Ja precies wat je zegt, heel af en toe begon ik bijna door te draaien, dat gevoel gun je niemand. Die undercovers zijn echte kakkerlakken
Klik om te vergroten...
Dit zou echt compleet mijn vibe verpesten... Je moet dan maar proberen om ze ervan te overtuigen dat je écht geen problemen veroorzaakt maar dat is natuurlijk omgekeerde wereld... Kut situatie!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zo gaat het ook in de Italiaanse grotere discotheken.
Ik ken er een, waar in het hoogseizoen ( lang geleden lijkt dit) een paar duizend mensen helemaal uit hun dak gingen.
Deze discotheek ging open om 24.00 uur, tot 06.00 uur.
Daar waren een stuk of 10 semi rambo's die afgetraind waren, security op hun blauwe t shirt, die opvallend op strategische plaatsen de boel in de gaten hielden.
En verder een zeker aantal undercover lui.
En naarmate de nacht weer ochtend werd, waren deze mensen zeer zeker nodig, om iedereen die teveel gezopen had en problemen veroorzaakten, eruit te bonjouren...
Maar al die lui in het begin zo intimiderend haast, aanwezig, is geen fijn gezicht. Nee.
Dat was me een tent!
De naam is, nog altijd, Number One, in Erbusco, Lombardia.
De hardcore avonden zijn daar beroemd. Ikzelf ben er één keer geweest, op zo'n hardcore nacht en je kijkt je ogen uit...maar ik word stapelgek van deze muziek...
Ook de grote dj's komen er draaien.
En mdma?
Laat die maar thuis.
In Italië ga je zo voor een hele tijd de bak in...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Elk gedrag, wat opvalt, kan een actie verwachten toch...
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Zandman zei:
Het is m.i. toch wel uiterst dom, om op het een of andere festival, openlijk te gaan staan innemen.
Dat gaat gewoon te ver.
Iedereen weet, dat er het een en ander binnenkomt, kennelijk beseft men niet, dat het meestal om harddrug gebruik gaat en dat is nog altijd verboden en daar wordt actief op gelet.
In het geval wat hierboven staat beschreven gaat de beveiliging zwaar over de schreef. Het riekt naar je reinste discriminatie op al of niet gekleurd zijn , dit kan en mag gewoon niet!
Shame on them!
Klik om te vergroten...
Altijd zo gedaan. Zo midden in het publiek valt meestal toch minder op dan in de bosjes te gaan staan.

Je kan natuurlijk ook op de wc snuiven maar om nu elke keer in de rij te gaan staan voor een smerige dixi...

Nooit last gehad met de beveiliging, jammer dat dit blijkbaar voor sommigen heel anders is.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik zou er niet over denken, om al plain publique te lopen innemen. Nee.
Dan maar even naar de toiletten..
Neem een langwerkende drug.
Probleem opgelost!
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Flyingdutchman zei:
Hallo allemaal, ik ben al jaren een stille bezoeker van drugsforum, ik kijk met genoegen naar de forums. Dit keer iets wat me af en toe dwars zit.. ik wil jullie graag meenemen naar de eerste paar keer dat ik naar een festival ben geweest.

Ik hou van een goed feestje/festival nu en dan. wie niet? Meestal ga ik naar dance house of techno festivals, hartstikke leuk, en meestal neem ik een XTC pil. En ik snap dat grote festivals goed beveiligd moeten worden, tegen dealers bijvoorbeeld, maar ik let daar natuurlijk niet op, omdat ik daar ben voor een leuke tijd, niet om een handel. Dus ik wist niks af van 'undercover beveiligers', waar het van krioelt op grotere feesten.
Ik wil er wel bijzeggen dat ik geen blond haar en blauwe ogen heb. Ik ben licht getint.
Om gelijk terzake te komen, was ik een keer met een groepje vrienden naar een grote festival. we raakten elkaar kwijt, en ik was lekker los aan het gaan in mn eentje, in mn eigen space van de xtc roes. Je hoort het vaker dat je soms aangekeken kan voelen, als je een beetje 'ver' bent. Maar die keer zag ik een groepje heel lang vanuit de ooghoeken naar mij kijken, en ze benaderen me; 'ga je lekker?' Oh, een paar mensen doen lekker sociaal, gezellig toch.
Maar hier begon het om te slaan. Één van hen zei opeens iets in de trant van' ik ben mn ketting kwijt'. En dat continu. ik denk hè? Ik lachte het weg. En jawel hoor: "beveiliging, mag ik je fouilleren?' Ik ben op dat moment omsingeld.
Lekker dan, daar sta je voorschut, midden in mijn space. Er wordt natuurlijk niks gevonden.
Maar daarna werd er gezegd: jij hebt er sowieso wat mee te maken, we letten op je. Wat fijn om dat te horen als je aan de drugs zit en een leuke avond wilt beleven. En de avond was pas 2 uur aan de gang. Het begin van een verpeste avond. Ik kon die undercovers niet meer 'niet zien'.
Dezelfde gastjes zitten uren later in een andere zaal(van de 4 giga zalen) 3 meter naast je te dansen, oogje in t zeil houden. En als je er dan wat van zegt, doen ze alsof ze je nooit hebben gezien of gesproken. Nou ik kan je vertellen, dat was niet fijn. Je word er licht paranoïde van. We weten allemaal dat je benaderd word door festivalgangers, dat maakt het leuk, maar letterlijk iedereen die wat tegen mij zei of van mij wat moest hebben, kreeg ik de gedachte: oh is het zo eentje. Van heb je een kauwgom voor me naar heb je een aansteker, je vertrouwt het niet. Dat is dus wel een domper omdat ik vanaf die dag niet meer alleen meer wil rondlopen op een festival.
Ik ben niet van de racismekaart, maar op techno feestjes zie je meestal een groter 'wit' publiek. Dan val ik natuurlijk snel op.
Ik heb dit namelijk ook op een ander festival meegemaakt, maar ik heb toen gelijk korte metten mee gemaakt. Er werd namelijk voor mijn neus, heel open een pilletje gepopt, waarna zijn kameraad heel duidelijk en hard zei 'shit, dat was de laatste, waar gaan we nu eentje kunnen fixen????' En hop, ze keken mij beide aan. 'Yo heb je een snoepje voor ons?' Ik was toen nuchter(BOB). Heb een van ze vastgepakt en meegesleurd naar buiten(wat natuurlijk niet netjes is) en hop, al zn collega's kwamen als paddestoelen uit de grond en ik mocht meekomen.😂😂😂 Desbetreffende persoon vertelde me de hele situatie en ik kreeg excuses omdat ik de hele nacht werd getreiterd. Bijna pesten is het. Onderschat het niet, ze zijn met tientallen, en als ze een 'dealer' in het oog hebben, gaan ze 1 voor 1 langs om iets van je te kunnen krijgen.

Ik ben het een beetje zat om de hele nacht door getreiterd te worden. Dit wilde ik delen omdat ik dit probleem wil uitlichten. De dag dat ik onder invloed was en alleen, was echt een hel. Nu moet ik altijd gaan schuilen tussen een groepje. De dagen dat ik even alleen op verkenningstocht kon gaan is denk ik over.. helaas.
Ik denk vaak, hebben die mensen geen respect voor je ofzo? Of kan ik er gewoon slecht mee omgaan, en moet ik me niet aanstellen?
Wat ik zeker weet, is dat het mij veel doet. Je gaat feesten om lekker een avondje te vluchten van de realiteit. Niet om dit soort bull shit.
Heeft er iemand ook ervaring met undercovers? Laten ze je dan met rust?
Bedankt voor het lezen:grin: tot op een festival🤩
Klik om te vergroten...
Volgens mij staat het los van je kleurtje. Maar wellicht vertoonde je raar gedrag...?
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#16
Rivalrie zei:
Volgens mij staat het los van je kleurtje. Maar wellicht vertoonde je raar gedrag...?
Klik om te vergroten...
Heel, heel veel mensen doen onbewust discrimineren op deze manier. Alleen door het stereotype in combinatie met een kleur op een dominant wit festival, dan val je gewoon meteen op. Misschien ervaren beveiligers een hogere pakkans met deze manier van werken maar het is echt onterecht om op basis hiervan iemand bewust in de gaten te houden... Ookal vertoonde hij ‘raar’ gedrag, ik kan me niet voorstellen dat hij de enige was die zich gedrogeerd een beetje raar/verdacht gedraagt..
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wat raar, ik ben beveiliger geweest op die megafeesten maar waren verplicht om het security teken of shirt te dragen. Ook hadden wij geen undercover beveiligers. Ik sta nu met de bek open jou verhaal te lezen wtf...! Ook mochten wij niemand vragen of diegene drugs te koop had.
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#18
Flink balen en zeker als je lekker aan t spacen ben. Ik ben er nooit uitgepikt, wel vragen veel mensen of ik iets heb.
Meestal heb ik niets en de keer dat ik iets heb, kijk ik goed met wie zij zijn en hoe fris ze eruit zien.

Ik denk meestal Ze er wel uit te plukken. Ze hebben van die haviksogen, dragen tasjes en zien er fris uit. Weinig zweet etc :)

Is dat geen uitlokking wat zij doen?
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kwak zei:
Flink balen en zeker als je lekker aan t spacen ben. Ik ben er nooit uitgepikt, wel vragen veel mensen of ik iets heb.
Meestal heb ik niets en de keer dat ik iets heb, kijk ik goed met wie zij zijn en hoe fris ze eruit zien.

Ik denk meestal Ze er wel uit te plukken. Ze hebben van die haviksogen, dragen tasjes en zien er fris uit. Weinig zweet etc :)

Is dat geen uitlokking wat zij doen?
Klik om te vergroten...
Ja, en dat mag niet, uitlokken.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#20
Echt kut voor je... Kan me voorstellen dat je zo helemaal niet meer lekker aan het feesten bent. :(

Heb je dit vaker of was het eenmalig?

Ik gebruik eigenlijk altijd vrij openlijk... Valt minder op dan stiekem doen, zeker als ik van de kaart ben is het anders zo klunzig. Ben gelukkig nog nooit gepakt. 😅

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."