"Hallo allemaal, ik ben al jaren een stille bezoeker van drugsforum, ik kijk met genoegen naar de forums. Dit keer iets wat me af en toe dwars zit.. ik wil jullie graag meenemen naar de eerste paar keer dat ik naar een festival ben geweest.
Ik hou van een goed feestje/festival nu en dan. wie niet? Meestal ga ik naar dance house of techno festivals, hartstikke leuk, en meestal neem ik een XTC pil. En ik snap dat grote festivals goed beveiligd moeten worden, tegen dealers bijvoorbeeld, maar ik let daar natuurlijk niet op, omdat ik daar ben voor een leuke tijd, niet om een handel. Dus ik wist niks af van 'undercover beveiligers', waar het van krioelt op grotere feesten.
Ik wil er wel bijzeggen dat ik geen blond haar en blauwe ogen heb. Ik ben licht getint.
Om gelijk terzake te komen, was ik een keer met een groepje vrienden naar een grote festival. we raakten elkaar kwijt, en ik was lekker los aan het gaan in mn eentje, in mn eigen space van de xtc roes. Je hoort het vaker dat je soms aangekeken kan voelen, als je een beetje 'ver' bent. Maar die keer zag ik een groepje heel lang vanuit de ooghoeken naar mij kijken, en ze benaderen me; 'ga je lekker?' Oh, een paar mensen doen lekker sociaal, gezellig toch.
Maar hier begon het om te slaan. Één van hen zei opeens iets in de trant van' ik ben mn ketting kwijt'. En dat continu. ik denk hè? Ik lachte het weg. En jawel hoor: "beveiliging, mag ik je fouilleren?' Ik ben op dat moment omsingeld.
Lekker dan, daar sta je voorschut, midden in mijn space. Er wordt natuurlijk niks gevonden.
Maar daarna werd er gezegd: jij hebt er sowieso wat mee te maken, we letten op je. Wat fijn om dat te horen als je aan de drugs zit en een leuke avond wilt beleven. En de avond was pas 2 uur aan de gang. Het begin van een verpeste avond. Ik kon die undercovers niet meer 'niet zien'.
Dezelfde gastjes zitten uren later in een andere zaal(van de 4 giga zalen) 3 meter naast je te dansen, oogje in t zeil houden. En als je er dan wat van zegt, doen ze alsof ze je nooit hebben gezien of gesproken. Nou ik kan je vertellen, dat was niet fijn. Je word er licht paranoïde van. We weten allemaal dat je benaderd word door festivalgangers, dat maakt het leuk, maar letterlijk iedereen die wat tegen mij zei of van mij wat moest hebben, kreeg ik de gedachte: oh is het zo eentje. Van heb je een kauwgom voor me naar heb je een aansteker, je vertrouwt het niet. Dat is dus wel een domper omdat ik vanaf die dag niet meer alleen meer wil rondlopen op een festival.
Ik ben niet van de racismekaart, maar op techno feestjes zie je meestal een groter 'wit' publiek. Dan val ik natuurlijk snel op.
Ik heb dit namelijk ook op een ander festival meegemaakt, maar ik heb toen gelijk korte metten mee gemaakt. Er werd namelijk voor mijn neus, heel open een pilletje gepopt, waarna zijn kameraad heel duidelijk en hard zei 'shit, dat was de laatste, waar gaan we nu eentje kunnen fixen????' En hop, ze keken mij beide aan. 'Yo heb je een snoepje voor ons?' Ik was toen nuchter(BOB). Heb een van ze vastgepakt en meegesleurd naar buiten(wat natuurlijk niet netjes is) en hop, al zn collega's kwamen als paddestoelen uit de grond en ik mocht meekomen.😂😂😂 Desbetreffende persoon vertelde me de hele situatie en ik kreeg excuses omdat ik de hele nacht werd getreiterd. Bijna pesten is het. Onderschat het niet, ze zijn met tientallen, en als ze een 'dealer' in het oog hebben, gaan ze 1 voor 1 langs om iets van je te kunnen krijgen.
Ik ben het een beetje zat om de hele nacht door getreiterd te worden. Dit wilde ik delen omdat ik dit probleem wil uitlichten. De dag dat ik onder invloed was en alleen, was echt een hel. Nu moet ik altijd gaan schuilen tussen een groepje. De dagen dat ik even alleen op verkenningstocht kon gaan is denk ik over.. helaas.
Ik denk vaak, hebben die mensen geen respect voor je ofzo? Of kan ik er gewoon slecht mee omgaan, en moet ik me niet aanstellen?
Wat ik zeker weet, is dat het mij veel doet. Je gaat feesten om lekker een avondje te vluchten van de realiteit. Niet om dit soort bull shit.
Heeft er iemand ook ervaring met undercovers? Laten ze je dan met rust?
Bedankt voor het lezen tot op een festival🤩"