Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsUndercover beveiligers/agenten op festival storen mij

Undercover beveiligers/agenten op festival storen mij

42 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mrloverdj zei:
Eens. De racismekaart word snel getrokken. Ik ken echt ladingen aan beveiligers. Nog nooit iets discriminerends vernomen wel overleggen en daar gaat het bij het opvallen van gedrag, bekende en kleding..geen foute kleding. Maar een jas aanhouden terwijl de rest schaarsgekleed zijn. Meestal is dat omdat er een hoop stash in zit. Of iemand die constant delen van z'n broek voelt. Totaal niet danst maar veel aanspraak heeft. Er zijn al heel wat smokkelschoentjes gevonden.

En gebruiken..dst boeit de beveiliging niet. De.organisatie heeft ook vele malen liever pillen qua sfeer(maar drank geeft omzet) maar het draait om imago en vergunningen..opzichtig gebruik en dealen is gewoon een no go.

Dealen is dus wel een issue. Neem je eigen spul mee. Want als het bij de politie komt kan het effect hebben op hun vergunning. En dat willen ze uiteraard koste wat kost voorkomen
Klik om te vergroten...
In alle tijden, heb ik elke vorm opgepakt zien worden door bovenstaande. Die lui kijken werk gericht en niet naar uiterlijk. Alleen je hoort andere doelgroepen eerder dan de “witte” (niet gemeen bedoeld) maar wanneer harry opgepakt wordt voor dealen, gaat die mee zonder gedoe vaak. Anderen gooien vaak een tantra over racisme en profileren. Terwijl dat gewoon 0% betrekking heeft tot de criminele overtreding. Want harry wordt net zo hard aangepakt als die iets doet wat niet juist is.

Even een random naam als voorbeeld gebruikt. Sorry voor alle Harry’s die hier zijn!
B
BraboFLid
01-01-2024, 00:00
#2
Blyatman zei:
Ook als hollander die er zo bij loopt gebeurd dit. Ongeacht afkomst.
kan met mijn nette gedrag keihard geweigerd worden omdat ik een bepaale merk schoenen draag en een Armani messengerbag draag. Pure discriminatie op uiterlijk en niet eens afkomst. Zie het hedendaags al dat er dan associaties worden gelegd naar allerlei vooroordelen.
Klik om te vergroten...
Dit ging over mij overigens. Heb blond haar en blauwe ogen. Het gebeurd dus zeker ook bij Hollanders.

Heeft inderdaad niets met afkomst, maar met uiterlijk, houding en gedrag te maken.

Vind het aardig vervelend worden dat bij elk akkefietje de welbekende racismekaart getrokken wordt. Het 'probleem', voor zover er een probleem is, wordt alleen maar vergroot door het op die manier te bekijken.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
BraboF zei:
Dit ging over mij overigens. Heb blond haar en blauwe ogen. Het gebeurd dus zeker ook bij Hollanders.

Heeft inderdaad niets met afkomst, maar met uiterlijk, houding en gedrag te maken.

Vind het aardig vervelend worden dat bij elk akkefietje de welbekende racismekaart getrokken wordt. Het 'probleem', voor zover er een probleem is, wordt alleen maar vergroot door het op die manier te bekijken.
Klik om te vergroten...
Ben blond en blauwe ogen ook. Zie er relatief doorsnee uit, maar door tattoos en kleding en sierraden keuze wordt dat vaak gelinkt aan of criminaliteit/drugsdealer tot aan woonwagenbewoner. Tot aan crimineel uit een of ander onbekend oostblokland. Heb alle vooroordelen hier wel over gehoord, zeker met uitgaan of simpel op een terrasje wat willen drinken.

Ik ervaar vaak net zoveel profilering/discriminatie als ieder ander niet Nederlandsche uiterlijkheden. Ik denk oprecht in groepen met balkan boys/turken/marokkanen/irakezen ik het meeste ben geprofileerd dan hun überhaupt. 🤣 Sowieso heeft het met houding te maken, maar ook vaak met vooroordelen van anderen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."