Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsUndercover beveiligers/agenten op festival storen mij

Undercover beveiligers/agenten op festival storen mij

42 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#1
Flyingdutchman zei:
Ja precies wat je zegt, heel af en toe begon ik bijna door te draaien, dat gevoel gun je niemand. Die undercovers zijn echte kakkerlakken
Klik om te vergroten...
Dit zou echt compleet mijn vibe verpesten... Je moet dan maar proberen om ze ervan te overtuigen dat je écht geen problemen veroorzaakt maar dat is natuurlijk omgekeerde wereld... Kut situatie!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zo gaat het ook in de Italiaanse grotere discotheken.
Ik ken er een, waar in het hoogseizoen ( lang geleden lijkt dit) een paar duizend mensen helemaal uit hun dak gingen.
Deze discotheek ging open om 24.00 uur, tot 06.00 uur.
Daar waren een stuk of 10 semi rambo's die afgetraind waren, security op hun blauwe t shirt, die opvallend op strategische plaatsen de boel in de gaten hielden.
En verder een zeker aantal undercover lui.
En naarmate de nacht weer ochtend werd, waren deze mensen zeer zeker nodig, om iedereen die teveel gezopen had en problemen veroorzaakten, eruit te bonjouren...
Maar al die lui in het begin zo intimiderend haast, aanwezig, is geen fijn gezicht. Nee.
Dat was me een tent!
De naam is, nog altijd, Number One, in Erbusco, Lombardia.
De hardcore avonden zijn daar beroemd. Ikzelf ben er één keer geweest, op zo'n hardcore nacht en je kijkt je ogen uit...maar ik word stapelgek van deze muziek...
Ook de grote dj's komen er draaien.
En mdma?
Laat die maar thuis.
In Italië ga je zo voor een hele tijd de bak in...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Elk gedrag, wat opvalt, kan een actie verwachten toch...
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Zandman zei:
Het is m.i. toch wel uiterst dom, om op het een of andere festival, openlijk te gaan staan innemen.
Dat gaat gewoon te ver.
Iedereen weet, dat er het een en ander binnenkomt, kennelijk beseft men niet, dat het meestal om harddrug gebruik gaat en dat is nog altijd verboden en daar wordt actief op gelet.
In het geval wat hierboven staat beschreven gaat de beveiliging zwaar over de schreef. Het riekt naar je reinste discriminatie op al of niet gekleurd zijn , dit kan en mag gewoon niet!
Shame on them!
Klik om te vergroten...
Altijd zo gedaan. Zo midden in het publiek valt meestal toch minder op dan in de bosjes te gaan staan.

Je kan natuurlijk ook op de wc snuiven maar om nu elke keer in de rij te gaan staan voor een smerige dixi...

Nooit last gehad met de beveiliging, jammer dat dit blijkbaar voor sommigen heel anders is.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik zou er niet over denken, om al plain publique te lopen innemen. Nee.
Dan maar even naar de toiletten..
Neem een langwerkende drug.
Probleem opgelost!
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Flyingdutchman zei:
Hallo allemaal, ik ben al jaren een stille bezoeker van drugsforum, ik kijk met genoegen naar de forums. Dit keer iets wat me af en toe dwars zit.. ik wil jullie graag meenemen naar de eerste paar keer dat ik naar een festival ben geweest.

Ik hou van een goed feestje/festival nu en dan. wie niet? Meestal ga ik naar dance house of techno festivals, hartstikke leuk, en meestal neem ik een XTC pil. En ik snap dat grote festivals goed beveiligd moeten worden, tegen dealers bijvoorbeeld, maar ik let daar natuurlijk niet op, omdat ik daar ben voor een leuke tijd, niet om een handel. Dus ik wist niks af van 'undercover beveiligers', waar het van krioelt op grotere feesten.
Ik wil er wel bijzeggen dat ik geen blond haar en blauwe ogen heb. Ik ben licht getint.
Om gelijk terzake te komen, was ik een keer met een groepje vrienden naar een grote festival. we raakten elkaar kwijt, en ik was lekker los aan het gaan in mn eentje, in mn eigen space van de xtc roes. Je hoort het vaker dat je soms aangekeken kan voelen, als je een beetje 'ver' bent. Maar die keer zag ik een groepje heel lang vanuit de ooghoeken naar mij kijken, en ze benaderen me; 'ga je lekker?' Oh, een paar mensen doen lekker sociaal, gezellig toch.
Maar hier begon het om te slaan. Één van hen zei opeens iets in de trant van' ik ben mn ketting kwijt'. En dat continu. ik denk hè? Ik lachte het weg. En jawel hoor: "beveiliging, mag ik je fouilleren?' Ik ben op dat moment omsingeld.
Lekker dan, daar sta je voorschut, midden in mijn space. Er wordt natuurlijk niks gevonden.
Maar daarna werd er gezegd: jij hebt er sowieso wat mee te maken, we letten op je. Wat fijn om dat te horen als je aan de drugs zit en een leuke avond wilt beleven. En de avond was pas 2 uur aan de gang. Het begin van een verpeste avond. Ik kon die undercovers niet meer 'niet zien'.
Dezelfde gastjes zitten uren later in een andere zaal(van de 4 giga zalen) 3 meter naast je te dansen, oogje in t zeil houden. En als je er dan wat van zegt, doen ze alsof ze je nooit hebben gezien of gesproken. Nou ik kan je vertellen, dat was niet fijn. Je word er licht paranoïde van. We weten allemaal dat je benaderd word door festivalgangers, dat maakt het leuk, maar letterlijk iedereen die wat tegen mij zei of van mij wat moest hebben, kreeg ik de gedachte: oh is het zo eentje. Van heb je een kauwgom voor me naar heb je een aansteker, je vertrouwt het niet. Dat is dus wel een domper omdat ik vanaf die dag niet meer alleen meer wil rondlopen op een festival.
Ik ben niet van de racismekaart, maar op techno feestjes zie je meestal een groter 'wit' publiek. Dan val ik natuurlijk snel op.
Ik heb dit namelijk ook op een ander festival meegemaakt, maar ik heb toen gelijk korte metten mee gemaakt. Er werd namelijk voor mijn neus, heel open een pilletje gepopt, waarna zijn kameraad heel duidelijk en hard zei 'shit, dat was de laatste, waar gaan we nu eentje kunnen fixen????' En hop, ze keken mij beide aan. 'Yo heb je een snoepje voor ons?' Ik was toen nuchter(BOB). Heb een van ze vastgepakt en meegesleurd naar buiten(wat natuurlijk niet netjes is) en hop, al zn collega's kwamen als paddestoelen uit de grond en ik mocht meekomen.😂😂😂 Desbetreffende persoon vertelde me de hele situatie en ik kreeg excuses omdat ik de hele nacht werd getreiterd. Bijna pesten is het. Onderschat het niet, ze zijn met tientallen, en als ze een 'dealer' in het oog hebben, gaan ze 1 voor 1 langs om iets van je te kunnen krijgen.

Ik ben het een beetje zat om de hele nacht door getreiterd te worden. Dit wilde ik delen omdat ik dit probleem wil uitlichten. De dag dat ik onder invloed was en alleen, was echt een hel. Nu moet ik altijd gaan schuilen tussen een groepje. De dagen dat ik even alleen op verkenningstocht kon gaan is denk ik over.. helaas.
Ik denk vaak, hebben die mensen geen respect voor je ofzo? Of kan ik er gewoon slecht mee omgaan, en moet ik me niet aanstellen?
Wat ik zeker weet, is dat het mij veel doet. Je gaat feesten om lekker een avondje te vluchten van de realiteit. Niet om dit soort bull shit.
Heeft er iemand ook ervaring met undercovers? Laten ze je dan met rust?
Bedankt voor het lezen:grin: tot op een festival🤩
Klik om te vergroten...
Volgens mij staat het los van je kleurtje. Maar wellicht vertoonde je raar gedrag...?
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#7
Rivalrie zei:
Volgens mij staat het los van je kleurtje. Maar wellicht vertoonde je raar gedrag...?
Klik om te vergroten...
Heel, heel veel mensen doen onbewust discrimineren op deze manier. Alleen door het stereotype in combinatie met een kleur op een dominant wit festival, dan val je gewoon meteen op. Misschien ervaren beveiligers een hogere pakkans met deze manier van werken maar het is echt onterecht om op basis hiervan iemand bewust in de gaten te houden... Ookal vertoonde hij ‘raar’ gedrag, ik kan me niet voorstellen dat hij de enige was die zich gedrogeerd een beetje raar/verdacht gedraagt..
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat raar, ik ben beveiliger geweest op die megafeesten maar waren verplicht om het security teken of shirt te dragen. Ook hadden wij geen undercover beveiligers. Ik sta nu met de bek open jou verhaal te lezen wtf...! Ook mochten wij niemand vragen of diegene drugs te koop had.
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#9
Flink balen en zeker als je lekker aan t spacen ben. Ik ben er nooit uitgepikt, wel vragen veel mensen of ik iets heb.
Meestal heb ik niets en de keer dat ik iets heb, kijk ik goed met wie zij zijn en hoe fris ze eruit zien.

Ik denk meestal Ze er wel uit te plukken. Ze hebben van die haviksogen, dragen tasjes en zien er fris uit. Weinig zweet etc :)

Is dat geen uitlokking wat zij doen?
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kwak zei:
Flink balen en zeker als je lekker aan t spacen ben. Ik ben er nooit uitgepikt, wel vragen veel mensen of ik iets heb.
Meestal heb ik niets en de keer dat ik iets heb, kijk ik goed met wie zij zijn en hoe fris ze eruit zien.

Ik denk meestal Ze er wel uit te plukken. Ze hebben van die haviksogen, dragen tasjes en zien er fris uit. Weinig zweet etc :)

Is dat geen uitlokking wat zij doen?
Klik om te vergroten...
Ja, en dat mag niet, uitlokken.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#11
Echt kut voor je... Kan me voorstellen dat je zo helemaal niet meer lekker aan het feesten bent. :(

Heb je dit vaker of was het eenmalig?

Ik gebruik eigenlijk altijd vrij openlijk... Valt minder op dan stiekem doen, zeker als ik van de kaart ben is het anders zo klunzig. Ben gelukkig nog nooit gepakt. 😅
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#12
5-ReMI-DMT zei:
Heel, heel veel mensen doen onbewust discrimineren op deze manier. Alleen door het stereotype in combinatie met een kleur op een dominant wit festival, dan val je gewoon meteen op. Misschien ervaren beveiligers een hogere pakkans met deze manier van werken maar het is echt onterecht om op basis hiervan iemand bewust in de gaten te houden... Ookal vertoonde hij ‘raar’ gedrag, ik kan me niet voorstellen dat hij de enige was die zich gedrogeerd een beetje raar/verdacht gedraagt..
Klik om te vergroten...
Ik ga vaker naar festivals met een multiculturele groep. Hebben nooit ergens last van... Denk echt dat het aan je houding ligt...
B
BraboFLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ook een avondje stappen in Breda gaat niet zonder gezeik. Heb je Nike Air max'en aan dan wordt je ook gewoon de deur gewezen.
Heb je een Philip Plein shirt aan met glitters dan kom je ook niet binnen (want glitters worden zogenaamd niet toegestaan)
Bizar dat dit allemaal gebeurd...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dit was zo
Dit is zo
Dit blijft zo.

Verwerpelijk, deze soort van discriminatie.
Laten we wel wezen goddome
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Blyatman zei:
You definitely lost me on these sentences..
Zogenaamd draait het nooit om kleur maar zelf betrekken dat het om kleur draait. Ondertussen worden er talloze witte gearresteerd op een feest en afgevoerd omtrent drugsverkoop/handel op festivals.
sorry maar deze dingen die jij voor de rest schreef, is een kwestie van dat je opgevallen bent en ze je in de gaten houden.
gebeurd bij wit donker geel groen en rood.
wat jij hierin hebt meegemaakt maakt iedereen mee. Op feestjes/kroegen/koopavond.

je valt op door gedrag, of je valt niet op. Het draait hen nooit om uiterlijk of afkomst maar beveiligers en under cover agenten lezen mensen die zenuwachtig/vreemd gedragen.
Klik om te vergroten...
Eens. De racismekaart word snel getrokken. Ik ken echt ladingen aan beveiligers. Nog nooit iets discriminerends vernomen wel overleggen en daar gaat het bij het opvallen van gedrag, bekende en kleding..geen foute kleding. Maar een jas aanhouden terwijl de rest schaarsgekleed zijn. Meestal is dat omdat er een hoop stash in zit. Of iemand die constant delen van z'n broek voelt. Totaal niet danst maar veel aanspraak heeft. Er zijn al heel wat smokkelschoentjes gevonden.

En gebruiken..dst boeit de beveiliging niet. De.organisatie heeft ook vele malen liever pillen qua sfeer(maar drank geeft omzet) maar het draait om imago en vergunningen..opzichtig gebruik en dealen is gewoon een no go.

Dealen is dus wel een issue. Neem je eigen spul mee. Want als het bij de politie komt kan het effect hebben op hun vergunning. En dat willen ze uiteraard koste wat kost voorkomen
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
BraboF zei:
Ook een avondje stappen in Breda gaat niet zonder gezeik. Heb je Nike Air max'en aan dan wordt je ook gewoon de deur gewezen.
Heb je een Philip Plein shirt aan met glitters dan kom je ook niet binnen (want glitters worden zogenaamd niet toegestaan)
Bizar dat dit allemaal gebeurd...
Klik om te vergroten...
Ook als hollander die er zo bij loopt gebeurd dit. Ongeacht afkomst.
kan met mijn nette gedrag keihard geweigerd worden omdat ik een bepaale merk schoenen draag en een Armani messengerbag draag. Pure discriminatie op uiterlijk en niet eens afkomst. Zie het hedendaags al dat er dan associaties worden gelegd naar allerlei vooroordelen.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mrloverdj zei:
Eens. De racismekaart word snel getrokken. Ik ken echt ladingen aan beveiligers. Nog nooit iets discriminerends vernomen wel overleggen en daar gaat het bij het opvallen van gedrag, bekende en kleding..geen foute kleding. Maar een jas aanhouden terwijl de rest schaarsgekleed zijn. Meestal is dat omdat er een hoop stash in zit. Of iemand die constant delen van z'n broek voelt. Totaal niet danst maar veel aanspraak heeft. Er zijn al heel wat smokkelschoentjes gevonden.

En gebruiken..dst boeit de beveiliging niet. De.organisatie heeft ook vele malen liever pillen qua sfeer(maar drank geeft omzet) maar het draait om imago en vergunningen..opzichtig gebruik en dealen is gewoon een no go.

Dealen is dus wel een issue. Neem je eigen spul mee. Want als het bij de politie komt kan het effect hebben op hun vergunning. En dat willen ze uiteraard koste wat kost voorkomen
Klik om te vergroten...
In alle tijden, heb ik elke vorm opgepakt zien worden door bovenstaande. Die lui kijken werk gericht en niet naar uiterlijk. Alleen je hoort andere doelgroepen eerder dan de “witte” (niet gemeen bedoeld) maar wanneer harry opgepakt wordt voor dealen, gaat die mee zonder gedoe vaak. Anderen gooien vaak een tantra over racisme en profileren. Terwijl dat gewoon 0% betrekking heeft tot de criminele overtreding. Want harry wordt net zo hard aangepakt als die iets doet wat niet juist is.

Even een random naam als voorbeeld gebruikt. Sorry voor alle Harry’s die hier zijn!
B
BraboFLid
01-01-2024, 00:00
#18
Blyatman zei:
Ook als hollander die er zo bij loopt gebeurd dit. Ongeacht afkomst.
kan met mijn nette gedrag keihard geweigerd worden omdat ik een bepaale merk schoenen draag en een Armani messengerbag draag. Pure discriminatie op uiterlijk en niet eens afkomst. Zie het hedendaags al dat er dan associaties worden gelegd naar allerlei vooroordelen.
Klik om te vergroten...
Dit ging over mij overigens. Heb blond haar en blauwe ogen. Het gebeurd dus zeker ook bij Hollanders.

Heeft inderdaad niets met afkomst, maar met uiterlijk, houding en gedrag te maken.

Vind het aardig vervelend worden dat bij elk akkefietje de welbekende racismekaart getrokken wordt. Het 'probleem', voor zover er een probleem is, wordt alleen maar vergroot door het op die manier te bekijken.
F
FlyingdutchmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hallo allemaal, ik ben al jaren een stille bezoeker van drugsforum, ik kijk met genoegen naar de forums. Dit keer iets wat me af en toe dwars zit.. ik wil jullie graag meenemen naar de eerste paar keer dat ik naar een festival ben geweest.

Ik hou van een goed feestje/festival nu en dan. wie niet? Meestal ga ik naar dance house of techno festivals, hartstikke leuk, en meestal neem ik een XTC pil. En ik snap dat grote festivals goed beveiligd moeten worden, tegen dealers bijvoorbeeld, maar ik let daar natuurlijk niet op, omdat ik daar ben voor een leuke tijd, niet om een handel. Dus ik wist niks af van 'undercover beveiligers', waar het van krioelt op grotere feesten.
Ik wil er wel bijzeggen dat ik geen blond haar en blauwe ogen heb. Ik ben licht getint.
Om gelijk terzake te komen, was ik een keer met een groepje vrienden naar een grote festival. we raakten elkaar kwijt, en ik was lekker los aan het gaan in mn eentje, in mn eigen space van de xtc roes. Je hoort het vaker dat je soms aangekeken kan voelen, als je een beetje 'ver' bent. Maar die keer zag ik een groepje heel lang vanuit de ooghoeken naar mij kijken, en ze benaderen me; 'ga je lekker?' Oh, een paar mensen doen lekker sociaal, gezellig toch.
Maar hier begon het om te slaan. Één van hen zei opeens iets in de trant van' ik ben mn ketting kwijt'. En dat continu. ik denk hè? Ik lachte het weg. En jawel hoor: "beveiliging, mag ik je fouilleren?' Ik ben op dat moment omsingeld.
Lekker dan, daar sta je voorschut, midden in mijn space. Er wordt natuurlijk niks gevonden.
Maar daarna werd er gezegd: jij hebt er sowieso wat mee te maken, we letten op je. Wat fijn om dat te horen als je aan de drugs zit en een leuke avond wilt beleven. En de avond was pas 2 uur aan de gang. Het begin van een verpeste avond. Ik kon die undercovers niet meer 'niet zien'.
Dezelfde gastjes zitten uren later in een andere zaal(van de 4 giga zalen) 3 meter naast je te dansen, oogje in t zeil houden. En als je er dan wat van zegt, doen ze alsof ze je nooit hebben gezien of gesproken. Nou ik kan je vertellen, dat was niet fijn. Je word er licht paranoïde van. We weten allemaal dat je benaderd word door festivalgangers, dat maakt het leuk, maar letterlijk iedereen die wat tegen mij zei of van mij wat moest hebben, kreeg ik de gedachte: oh is het zo eentje. Van heb je een kauwgom voor me naar heb je een aansteker, je vertrouwt het niet. Dat is dus wel een domper omdat ik vanaf die dag niet meer alleen meer wil rondlopen op een festival.
Ik ben niet van de racismekaart, maar op techno feestjes zie je meestal een groter 'wit' publiek. Dan val ik natuurlijk snel op.
Ik heb dit namelijk ook op een ander festival meegemaakt, maar ik heb toen gelijk korte metten mee gemaakt. Er werd namelijk voor mijn neus, heel open een pilletje gepopt, waarna zijn kameraad heel duidelijk en hard zei 'shit, dat was de laatste, waar gaan we nu eentje kunnen fixen????' En hop, ze keken mij beide aan. 'Yo heb je een snoepje voor ons?' Ik was toen nuchter(BOB). Heb een van ze vastgepakt en meegesleurd naar buiten(wat natuurlijk niet netjes is) en hop, al zn collega's kwamen als paddestoelen uit de grond en ik mocht meekomen.😂😂😂 Desbetreffende persoon vertelde me de hele situatie en ik kreeg excuses omdat ik de hele nacht werd getreiterd. Bijna pesten is het. Onderschat het niet, ze zijn met tientallen, en als ze een 'dealer' in het oog hebben, gaan ze 1 voor 1 langs om iets van je te kunnen krijgen.

Ik ben het een beetje zat om de hele nacht door getreiterd te worden. Dit wilde ik delen omdat ik dit probleem wil uitlichten. De dag dat ik onder invloed was en alleen, was echt een hel. Nu moet ik altijd gaan schuilen tussen een groepje. De dagen dat ik even alleen op verkenningstocht kon gaan is denk ik over.. helaas.
Ik denk vaak, hebben die mensen geen respect voor je ofzo? Of kan ik er gewoon slecht mee omgaan, en moet ik me niet aanstellen?
Wat ik zeker weet, is dat het mij veel doet. Je gaat feesten om lekker een avondje te vluchten van de realiteit. Niet om dit soort bull shit.
Heeft er iemand ook ervaring met undercovers? Laten ze je dan met rust?
Bedankt voor het lezen:grin: tot op een festival🤩
j
johndeertrekkerLid
01-01-2024, 00:00
#20
wow hier heb ik nog nooit van gehoord, wat kut.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."