Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNachten wakker blijven

Nachten wakker blijven

130 antwoorden
31 weergaven
18-5-2026
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#1
KlaasVaak zei:
Ja, dit heb ik ook hoor. Denk dat dat normaal is.

Denk dat een groot deel van de mensen die zeggen er geen last van te hebben gewoon gewend is aan dat niet-fitte gevoel.
Klik om te vergroten...
Ik heb dit niet. Ik drink dan vaak geen sterke biertjes, maar denk dat ik pas vanaf een stuk of 5 de volgende dag een beetje last ervan krijg wat dan nog niet heel erg is. Maar vanaf 7 heb ik sowiezo echt wel een kater.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik haal nooit echt nachten door. Ik hou van slapen. Ik heb wel eens nuchter een nacht over geslagen. Poeh de 2de dag is dan wel een gevecht.
C
ClimbatizeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Voor me max 1 nacht doorhalen. Redenen:
1. ik heb kinderen thuis, ik moet in de dag goed fysiek en mentaal toestand zijn;
2. ik heb een fysiek en mentaal veeleisende job, ik kan wel op vrijdagavond en/of op zaterdagavond doorhalen maar nooit op zondagavond.
3. ik heb vaak last van migraine en dit wordt erger als ik niet genoeg slaap.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#4
whitesugar zei:
Ik heb dit niet. Ik drink dan vaak geen sterke biertjes, maar denk dat ik pas vanaf een stuk of 5 de volgende dag een beetje last ervan krijg wat dan nog niet heel erg is. Maar vanaf 7 heb ik sowiezo echt wel een kater.
Klik om te vergroten...
Hoe oud ben je?
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Rivalrie zei:
Maar jij hebt veel problemen met drugs toch? In jouw geval zou je er dan beter aan doen om helemaal te stoppen.
Klik om te vergroten...
Nee geen problemen? En ook geen ontkenning lol

Heb wel ooit verslaving aan medicatie gehad. Verder betreft mijn werkgebied verslaving en psychiatrie. Misschien wekt dat soms de indruk dat ik zelf die ervaring van verslaving zou hebben.

Ben verder ook between 25-45
Geen jongere meer. Maar op die leeftijd wil je gewoon niet alle weekenden thuis zitten. Toen ervaarde ik de druk om niets te willen missen, veel meer. Niet zozeer met anderen een stapweekend willen missen maar meer die grote pieken in je beleving..dat hele euforische, alle energie in 1 feest eruitknallen..etc..

Maar ik ben het serene en kalme van een stabiel leven pas gaan waarderen nadat ik zelf grote pieken(en dalen) mee had gemaakt. Geld dat niet voor bijna iedereen?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mrloverdj zei:
Ben verder ook between 25-45
Klik om te vergroten...
Zo, dat is nogal een range... :tonguewink: Of zit je precies in het midden?

Mrloverdj zei:
Geen jongere meer. Maar op die leeftijd wil je gewoon niet alle weekenden thuis zitten. Toen ervaarde ik de druk om niets te willen missen, veel meer. Niet zozeer met anderen een stapweekend willen missen maar meer die grote pieken in je beleving..dat hele euforische, alle energie in 1 feest eruitknallen..etc..
Klik om te vergroten...
Nee dat is ook wel zo. Op die leeftijd wil je dat soort dingen. Tenminste, velen wel.

Mrloverdj zei:
Maar ik ben het serene en kalme van een stabiel leven pas gaan waarderen nadat ik zelf grote pieken(en dalen) mee had gemaakt. Geld dat niet voor bijna iedereen?
Klik om te vergroten...
Ja wijsheid komt met de jaren (als het al komt)
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#7
KlaasVaak zei:
Hoe oud ben je?
Klik om te vergroten...
25
R
Randle MLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nose Candy zei:
Ik werk vak thuis uit, ik hoef niets te doen want ik doe aan aandelen. Heb gisteren wel zo 1 uurtje geslape
Klik om te vergroten...
Same, ik ga vandaag de 2 proberen aan te tikken
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#9
Randle M zei:
Same, ik ga vandaag de 2 proberen aan te tikke
Klik om te vergroten...
Eergister de 4 uurbaan ge tikt en na gister a dag pauze weer 12 uur. Nu weeer pep
C
CyndaquilLid
01-01-2024, 00:00
#10
Sowieso nooit langer dan 1 dag.
Altijd heerlijk om weer te slapen na een nachtje doorhalen.
R
Randle MLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nose Candy zei:
Eergister de 4 uurbaan ge tikt en na gister a dag pauze weer 12 uur. Nu weeer pep
Klik om te vergroten...
Ahhhh zit precies in het tegenovergestelde ritme. Om 8 uur toch nog pep ben benieuwd hoe laat ik in slaap val
snorlax zei:
Sowieso nooit langer dan 1 dag.
Altijd heerlijk om weer te slapen na een nachtje doorhalen.
Klik om te vergroten...
Heb ik echt nooit. Slapen vind ik zo vervelend en zonde.
2 nachten wakker blijven prima. De derde val ik gewoon om. Heeeeel zelden doe ik dat, slapen is gezond dus ik doe het maar elke dag een tal uur
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Nose Candy zei:
Telt 1 tot 3 euren een soort wakkerachtige slaap ook per nacht? Per 24 uur heb ik wel minstens een uurtje dat ik gewoon echt slaap zeg maar.
Klik om te vergroten...
Ligt eraan is dit elke dag?
Je hebt slaapcyclussen, allemaal met reden. Om prikkels te verwerken(mentale gezondheid, niet onderschatten! Het is je brein) en voor lichamelijk onderhoud en herstel

Dus ja, elke dag is schadelijk. Het probleem is dat je er vaak achter komt zodra je stopt. Dan merk je hoe je lichaam uit zichzelf functioneert.

De kater(die je uitstelt bij verslaving) is de schade die je lichaam heeft. Dat is best bizar dat dat zo geaccepteerd is.

Het probleem bij te weinig slaap is mentaal..een depressie kan maanden duren. Hallucinaties en korte psychoses is=heftige hersenschade, hoe kort ook.

Beeld je maar eens in dat iemand nuchter hallucineert..Dan maak je je echt zorgen. En bij drugsgebruik niet omdat je de oorzaak weet.

Je lichaam kan wel een stootje hebben, maar bij de 1 is dat na 1 keer,de ander na maanden.

Ben geen moraalridder! Moet ook weleens lachen om de berichten hier. Maar dit is t antwoord op je vraag.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wil je een echte, zware burn-out krijgen, dan moet je nachtenlang achter elkaar wakker blijven.
Dan lukt dit. Absoluut!

Hallucineren, idem dito.
Na enkele nachten doorhalen, komen ze vanzelf. Heb je geen middelen meer nodig om te trippen!
Lekker goedkoop....
Maar, je loopt wel schade op.

In oorlogssituatie is het wakker houden van de vijand één van de beste methodes om het moreel van zijn troepen te breken.
Voeg daarbij een zeer onrechtmatig voedsel verstrekken toe, (schakel de fourier zo mogelijk uit,) dat werkt ook zeer demoraliserend.
Niet weten of, en wanneer je je eten krijgt, dus.

Deze beide methodes zijn dan ook vaste prik bij het opleiden van speciale eenheden...
En regent het dan, nou, dat is een goede ondersteuning om dat moreel nog eens extra sneller te kunnen breken...

Ik heb nog altijd een bloedhekel aan natregenen.
Ooit eens 3 weken zowat achter elkaar in de regen moeten oefenen.
sowieso vaal in de regen gezeten maar die ene keer, is een trauma geworden!..

Alles, echt alles wat je bij je hebt, wordt zeiknat, er gaan spullen roesten, en het slapen kan je dan ook wel vergeten.
Totdat je zo kapot bent, dat je toch in slaap dondert.
Regen, of geen regen.
Dat boeit je dan helemaal niet meer...

De een heeft meerdere uren slaap nodig, dan de ander.
Als je ouder wordt, schijn je met veel minder uren slaap toe te kunnen overigens.

Ikzelf maak 5 tot 6 uur per nacht. Dat is voor mij voldoende.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Eigenlijk haal ik nooit een nacht door. Eventueel laat of vroeg in ochtend naar bed is wel eens voorgekomen, maar ik ga altijd slapen.

Heb 1x een nacht doorgehaald op 6-APB en dat was een grote fout:sweatsmile:. Man wat was ik gesloopt de volgende dag. Ik voelde me oprecht bijna ziek en kwam geen centimeter vooruit.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wat mij tegenhoudt om stimulanten te gebruiken, is wel de kater die je krijgt.
Bah.
Nee dank u beleefd.
Ik heb een kater mogen ervaren na 2 dagen gebruik van 3 mmc, met BKEPDB.
Die kater duurde 5 dagen.
Volkomen fucked up geweest.
Het typische van mijn alcohol tijd was wel, dat ik toch bleef zuipen, en ooo zo ziek was van dat vergif.
Vaak dezelfde dag al toch weer opnieuw beginnen. Weer ziek worden, en weer beginnen..of de dag erna.
Dat....is alcoholisme.
Die vicieuze cirkel doorbreken, dat was dus niet eenvoudig.
Nee.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Zandman zei:
Wat mij tegenhoudt om stimulanten te gebruiken, is wel de kater die je krijgt.
Bah.
Nee dank u beleefd.
Ik heb een kater mogen ervaren na 2 dagen gebruik van 3 mmc, met BKEPDB.
Die kater duurde 5 dagen.
Volkomen fucked up geweest.
Het typische van mijn alcohol tijd was wel, dat ik toch bleef zuipen, en ooo zo ziek was van dat vergif.
Vaak dezelfde dag al toch weer opnieuw beginnen. Weer ziek worden, en weer beginnen..of de dag erna.
Dat....is alcoholisme.
Die vicieuze cirkel doorbreken, dat was dus niet eenvoudig.
Nee.
Klik om te vergroten...
Kater van 3-MMC, hoeveel had je wel niet gebruikt?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#17
Spyro zei:
Kater van 3-MMC, hoeveel had je wel niet gebruikt?
Klik om te vergroten...
ik had ook best wel een kater maar tik makkelijk 1g weg in 12 uur tijd
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#18
gekkemanlol zei:
ik had ook best wel een kater maar tik makkelijk 1g weg in 12 uur tijd
Klik om te vergroten...
Hm, dat vind ik wel wat teveel ja. Dan zou ik ook een kater hebben 🥲
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hoeveel ik gebruikt had?
Ongeveer 0,7 gram 3mmc, met 0,3 gram BKEPDB.
Dat was even leuk, maar daarna dus niet.
Op de sportschool trok ik zowat een roei apparaat uit elkaar.
Normaal is mijn tempo rond de 27 slagen per minuut.
Toen werd dit 32, 33 slagen, en.....niet moe!
Ik heb de rest die ik overhad, meteen weggedonderd.
Klaar.
Fini!
B
BuffelaartjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Zandman zei:
Hoeveel ik gebruikt had?
Ongeveer 0,7 gram 3mmc, met 0,3 gram BKEPDB.
Dat was even leuk, maar daarna dus niet.
Op de sportschool trok ik zowat een roei apparaat uit elkaar.
Normaal is mijn tempo rond de 27 slagen per minuut.
Toen werd dit 32, 33 slagen, en.....niet moe!
Ik heb de rest die ik overhad, meteen weggedonderd.
Klaar.
Fini!
Klik om te vergroten...
Toppie!

Vind intensief bewegen of sporten de dag na drugsgebruik (stimulanten) altijd veel te heftig , lijkt of dat je dan veel meer kunt hebben wat eigenlijk niet zo is voor mijn gevoel maar weet het niet zeker!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."