Telt 1 tot 3 euren een soort wakkerachtige slaap ook per nacht? Per 24 uur heb ik wel minstens een uurtje dat ik gewoon echt slaap zeg maar.
Ligt eraan is dit elke dag?
Je hebt slaapcyclussen, allemaal met reden. Om prikkels te verwerken(mentale gezondheid, niet onderschatten! Het is je brein) en voor lichamelijk onderhoud en herstel
Dus ja, elke dag is schadelijk. Het probleem is dat je er vaak achter komt zodra je stopt. Dan merk je hoe je lichaam uit zichzelf functioneert.
De kater(die je uitstelt bij verslaving) is de schade die je lichaam heeft. Dat is best bizar dat dat zo geaccepteerd is.
Het probleem bij te weinig slaap is mentaal..een depressie kan maanden duren. Hallucinaties en korte psychoses is=heftige hersenschade, hoe kort ook.
Beeld je maar eens in dat iemand nuchter hallucineert..Dan maak je je echt zorgen. En bij drugsgebruik niet omdat je de oorzaak weet.
Je lichaam kan wel een stootje hebben, maar bij de 1 is dat na 1 keer,de ander na maanden.
Ben geen moraalridder! Moet ook weleens lachen om de berichten hier. Maar dit is t antwoord op je vraag.