Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDaten en drugs.

Daten en drugs.

122 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Zandman zei:
Dat is een feit. Dat is waar.
Maar dat wil niet zeggen dat een partner maar moet accepteren dat de ander drugs gebruikt.
Klik om te vergroten...
Klopt. Maar als al in een vroeg stadium in de relatie is gecommuniceerd dat de ene "partij" weleens drugs gebruikt en de andere partij daar dus eigenlijk mee in heeft gestemd (hij/zij is immers niet uit de relatie gestapt), dan vind ik ook dat die tweede partij dan later niet ineens het "recht" heeft om de eerste partij dat gebruik te ontnemen. Bevalt het je niet, stap dan in dat vroege stadium uit de relatie en ga niet moeilijk zitten doen.

Dit alles is natuurlijk een ander verhaal als de eerste partij het heeft verzwegen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hiermee ben ik het wel eens.
Niet eerst toelaten, en dan ineens daarna het gaan verbieden.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#3
De Zandman zei:
Hiermee ben ik het wel eens.
Niet eerst toelaten, en dan ineens daarna het gaan verbieden.
Klik om te vergroten...
Vrouwen. Vrouwen. Vrouwen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Casrus zei:
Vrouwen. Vrouwen. Vrouwen.
Klik om te vergroten...
Soms zou je bijna homo willen zijn, hè...
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Soms zou je bijna homo willen zijn, hè...
Klik om te vergroten...
Heb minder in vrouwen emotioneel 'geïnvesteerd' dus ik denk dat ik ze op sommige vlakken beter zie dan mannen die er wel seksueel achteraan zitten.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Klopt. Maar als al in een vroeg stadium in de relatie is gecommuniceerd dat de ene "partij" weleens drugs gebruikt en de andere partij daar dus eigenlijk mee in heeft gestemd (hij/zij is immers niet uit de relatie gestapt), dan vind ik ook dat die tweede partij dan later niet ineens het "recht" heeft om de eerste partij dat gebruik te ontnemen. Bevalt het je niet, stap dan in dat vroege stadium uit de relatie en ga niet moeilijk zitten doen.

Dit alles is natuurlijk een ander verhaal als de eerste partij het heeft verzwegen.
Klik om te vergroten...
Dat hangt toch gewoon van het verloop van het verdere gebruik af?
Het is niet omdat je als partner ermee akkoord gaat dat je vriend(in) eens wat cocaïne neemt, dat je dat ook moet accepteren wanneer er kinderen zijn.
Of wanneer het gebruik zou escaleren.


Dan kun je toch moeilijk gewoon maar zeggen, had je in het vroege stadium van de relatie maar moeten kiezen.

Mensen veranderen nu eenmaal.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
CuriousExplorer zei:
Dat hangt toch gewoon van het verloop van het verdere gebruik af?
Het is niet omdat je als partner ermee akkoord gaat dat je vriend(in) eens wat cocaïne neemt, dat je dat ook moet accepteren wanneer er kinderen zijn.
Of wanneer het gebruik zou escaleren.


Dan kun je toch moeilijk gewoon maar zeggen, had je in het vroege stadium van de relatie maar moeten kiezen.

Mensen veranderen nu eenmaal.
Klik om te vergroten...
Daar ben ik het mee eens.

Ik doelde eigenlijk op min of meer dezelfde omstandigheden. Maar in de praktijk zullen de omstandigheden vaak veranderen ja.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#8
CuriousExplorer zei:
Dat hangt toch gewoon van het verloop van het verdere gebruik af?
Het is niet omdat je als partner ermee akkoord gaat dat je vriend(in) eens wat cocaïne neemt, dat je dat ook moet accepteren wanneer er kinderen zijn.
Of wanneer het gebruik zou escaleren.


Dan kun je toch moeilijk gewoon maar zeggen, had je in het vroege stadium van de relatie maar moeten kiezen.

Mensen veranderen nu eenmaal.
Klik om te vergroten...

Dat zeker.

Maar hoe vaak beginnen vrouwen relaties met mannen die ze willen 'veranderen' en dan vervolgens gaan zitten pruilen als het niet lukt?

Maar het is zeker waar dat het begin van een relatie niet hetzelfde is als wat later.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Casrus zei:
Dat zeker.

Maar hoe vaak beginnen vrouwen relaties met mannen die ze willen 'veranderen' en dan vervolgens gaan zitten pruilen als het niet lukt?

Maar het is zeker waar dat het begin van een relatie niet hetzelfde is als wat later.
Klik om te vergroten...

quote-men-marry-women-with-the-hope-they-will-never-change-women-marry-men-with-the-hope-they-...jpg

:wink:
D
De Laatste RohikaanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Bekijk bijlage 49119

:wink:
Klik om te vergroten...


Hahaha Einstein ook echt 😂😂
Heb een gezonde twijfel mbt de validiteit van die quote....😜
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Laatste Rohikaan zei:
Hahaha Einstein ook echt 😂😂
Heb een gezonde twijfel mbt de validiteit van die quote....😜
Klik om te vergroten...
Maakt niet uit, de quote spreekt voor zichzelf. :wink:
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Laatste Rohikaan zei:
Hahaha Einstein ook echt 😂😂
Heb een gezonde twijfel mbt de validiteit van die quote....😜
Klik om te vergroten...

'Quote' van Oscar Wilde.

Men marry because they are tired; women because they are curious. Both are disappointed.

A Woman of No Importance, Lord Illingworth, Act 3.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Heb nog een vergelijkbare gevonden:

2991475-Len-Deighton-Quote-The-tragedy-of-marriage-is-that-while-all-women.jpg

:tearsofjoy:
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik zou het zelf peilen. Als diegene er totaal op tegen is, dan zou ik de afweging maken of ik voor diegene zou willen stoppen. Als ik dat niet wil dan zou ik niet verder daten met diegene. Maar eigenlijk weet ik nu al dat zodra de ergste verliefdheid over is ik weer naar een rave ga en er een pil in knal. Dat saaie kutleven is niks voor mij. Dus ik zou al snel zeggen dat ik af en toe XTC doe.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#15
MDMAutist zei:
Ik zou het zelf peilen. Als diegene er totaal op tegen is, dan zou ik de afweging maken of ik voor diegene zou willen stoppen. Als ik dat niet wil dan zou ik niet verder daten met diegene. Maar eigenlijk weet ik nu al dat zodra de ergste verliefdheid over is ik weer naar een rave ga en er een pil in knal. Dat saaie kutleven is niks voor mij. Dus ik zou al snel zeggen dat ik af en toe XTC doe.
Klik om te vergroten...
Daar gaat het om toch? Vertel wat je doet en ook nog wil doen in de toekomst.
Misschien heb je een maatje (dat kan verslavingstechnisch een probleem zijn) en misschien heb je iemand die nee zegt.
Wat ook nog kan is dat iemand zeg, goed hoor, doe maar lekker, als je je verder maar gedraagt.
Wat jezelf gedragen betekent moet je dan nog maar achter komen, praat er over.

Wanneer je niet jezelf kan of mag zijn in een relatie is die relatie dan nog wel relevant?
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Casaan zei:
Daar gaat het om toch? Vertel wat je doet en ook nog wil doen in de toekomst.
Misschien heb je een maatje (dat kan verslavingstechnisch een probleem zijn) en misschien heb je iemand die nee zegt.
Wat ook nog kan is dat iemand zeg, goed hoor, doe maar lekker, als je je verder maar gedraagt.
Wat jezelf gedragen betekent moet je dan nog maar achter komen, praat er over.

Wanneer je niet jezelf kan of mag zijn in een relatie is die relatie dan nog wel relevant?
Klik om te vergroten...
Sorry, back on topic.

Ik date niet met druggies
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#17
Casaan zei:
Daar gaat het om toch? Vertel wat je doet en ook nog wil doen in de toekomst.
Misschien heb je een maatje (dat kan verslavingstechnisch een probleem zijn) en misschien heb je iemand die nee zegt.
Wat ook nog kan is dat iemand zeg, goed hoor, doe maar lekker, als je je verder maar gedraagt.
Wat jezelf gedragen betekent moet je dan nog maar achter komen, praat er over.

Wanneer je niet jezelf kan of mag zijn in een relatie is die relatie dan nog wel relevant?
Klik om te vergroten...
Mijn ervaring is, dat je consessies kunt doen. Maar niet jezelf kunnen zijn werkt op de lange termijn niet. En dat is geen enkele vrouw voor mij waard.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
MDMAutist zei:
Ik zou het zelf peilen. Als diegene er totaal op tegen is, dan zou ik de afweging maken of ik voor diegene zou willen stoppen. Als ik dat niet wil dan zou ik niet verder daten met diegene. Maar eigenlijk weet ik nu al dat zodra de ergste verliefdheid over is ik weer naar een rave ga en er een pil in knal. Dat saaie kutleven is niks voor mij. Dus ik zou al snel zeggen dat ik af en toe XTC doe.
Klik om te vergroten...
Goede punten en eerlijk tegenover jezelf, al ben ik het er echt niet mee eens dat nuchter gelijk staat aan saai.

Nuchterheid biedt zoveel verborgen schatten. Uiteindelijk is het denk ik de beste "drug". Niets komt ook maar in de buurt. Maar er is doorgaans een lange moeilijke fase waarin je brein/hoofd je overtuigd dat het onverdraaglijk is (hoeft niet per se, maar zo zal het vaak gaan).
O
OctoFerrumLid
01-01-2024, 00:00
#19
Na een lang en destructief huwelijk met alcohol is mijn relatie met drugs zeker de langstlopende in mijn leven en verwacht daar weinig verandering in mee te maken.
Mocht er ooit een vrouw zijn ontstaan die aan mijn onhaalbare ideaalbeeld lijkt te voldoen, die in deze tijdslijn bestaat en mijn pad weet te kruisen op een moment dat ik enigszins zou open staan voor het ondergaan van zo'n sollicitatieprocedure, waar ongevraagd de nodige tijd, gedachten en emoties in gaan zitten, dan hoop ik dat deze mythische dame de beschikking heeft over een uitgebreid arsenaal aan de sterkst mogelijke middelen.

Ben eigenlijk heel m'n leven alleen, op misschien 2 probeerseltjes na die langer duurde dan daten (net) maar te kort om het keurmerk relatie toe te mogen kennen. Ik ben zonder die optie tot het hebben van een relatie van de band gerold, of in ieder geval zijn er een aantal opties aangevinkt die dat bemoeilijken, zeker op lange termijn. Stoornissen, of liever de uiting en ernst van de door andere waarneembare symptomen en de symbiotische verbintenis die daartussen ontstaan is met problematisch middelen gebruik (in het het geval van alcohol de makkelijkst waar te nemen van het lijstje door iedereen met en functionerend reukorgaan) maken het een uitdaging voor beide partijen. Een die niet in complexiteit of schadelijkheid lijkt af te nemen en geen happy end kent. Of nou ja, op een handje vol momenten na dan. :smirk:

Daarnaast kan ik in mijn eentje ook prima ongelukkig zijn. Extra aanleiding daartoe in de vorm van onvermijdelijke conflicten, meestal ongelukkig qua timing en slordig in uitvoering door de saboterende werking van emoties, heb ik daarvoor niet nodig. Zeker omdat vrouwen emoties bezitten die onbegrijpelijk kunnen* zijn, soms niets met de situatie of conflict te maken lijken* hebben, daardoor een rationele benadering onmogelijk maken* pardon bemoeilijken en een patstelling creëren, nog voordat de stukken op het bord staan.
Ik heb al ruzie genoeg met mezelf, word gek van die vent z'n gezeik.

Lichamelijke behoeftes, u raadt het al, prima aan te voldoen in single player mode. Heb genoeg vinkjes op mn bucketlist, niet zo veel in aantal maar wel qua onderscheidende eigenschappen en voel geen sterke door machismo gedreven motivatie de scorekaart verder vol te maken. Weigeren op principiële gronden vind ik dan ook weer niet nodig.

Mocht bovenstaande ergens seksistisch overkomen wil ik best verder toelichten waarom dat zowel waar als onwaar is, afhankelijk van de eigen ingenomen positie en de te beoordelen bewering. Ik zal daarbij wellicht de Schrödingers kat vergelijking gebruiken ter illustratie en hoe dan ook gelijk hebben in mijn hoofd, wat dan weer illustreert dat ik onmogelijk ben en eenzaam zal sterven.

Nee maar serieus, een relatie aangaan betekent iemand toelaten in je leven, das al fokking intimiderend en lastig voor normale mensen maar met een snufje ASS (ha!), niet afgewogen maar flinke doseringen ADHD, depressie, verslaving en niet ter zake doende hooikoorts erbij bijna niet haalbaar. Nou zou ik het van mijn woest aantrekkelijke uiterlijk alleen kunnen hebben, maar heb zo weinig ervaring met dat relatie vraagstuk dat ik niet echt weet wat ik mis. Ik ervaar wel eens een leegte, maar dat speelt stukken minder sinds ik wat minder probeer te voldoen aan mijn idee van normaal zijn, waar het hebben van een relatie onderdeel van uitmaakt maar dat idee/beeld misschien niet zo bij mij past.
Speeddaten. Goud :tilttearlaugh:


Hier nog willekeurige hersenscheten waarvoor excuus, want als je dit leest heb ik tegen beter weten in toch gemeend een nacht extra wakker te blijven en daarmee neemt de kwaliteit, samenhang, gevoel van humor en zelfbeheersing verder af en na dat getik moet het verdomme ook gedeeld worden. Die behoefte blijft gelukkig beperkt tot eens in de 2 maanden ofzo.

Neo-Shulginist zei:
In een relatie wel, maar in het krijgen van een relatie niet per se. Althans dat is mijn ervaring. Niet dat ik een expert ben ik het krijgen van relaties hoor. Eerder ben ik expert in het niet krijgen van relaties. Dus luister goed naar mij hoe je het in ieder geval niet moet doen :tearsofjoy:

Een kwart date over drugs praten is meestal niet zo'n goed idee.
Klik om te vergroten...
Dacht juist met een kwartje beginnen, toch?
HappyMind zei:
Date: ik heb m'n eigen snuifbuisje meegenomen!
Klik om te vergroten...
Ik snuif veilig of ik snuif niet.
MissButterflyy zei:
Ik vertel vrij snel dat ik open minded ben, ook tov drugs. En dat ik er goed mee omga en het met mate doe.
Eigenlijk nooit gehad dat een man daar moeilijk over doet.
Klik om te vergroten...
Nou als jij het met al m'n mate.. oh zonder n, niets gezegd.
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#20
Vroeger meer dan 10 jaar geleden veel gebruikt/geexperimenteerd met drugs. Zo een beetje alles wel op heroine, crack en meth na zo ongeveer. Tot niet zo heel lang geleden beperkte ik mij voornamelijk tot wiet (dagelijks). En dan op feestjes/festivals mdma of speed en heel af en toe een punt coke tijdens het drinken met vrienden. Dat was nog uit te leggen misschien. Al was dit al wel een dingetje.

Maar recent besloten om die experimentele fase nog eens over te doen maar dan met RC's. Try before you die. Maar het zijn er zoveel he. En dit maakt het extra lastig eigenlijk. Ook omdat je vaak geen echte kleine hoeveelheden af kan nemen. En dan blijkt het wel leuk te zijn maar ook weer niet heel geweldig. Dus je blijft ermee zitten. En zo met vele RCs. Zonde om weg te gooien. Maar zal voorlopig ook niet op gaan. Dus meer om uit te leggen aan je date/ mogelijke toekomstige partner.

Tot nu toe is er pas eigenlijk echt 1 stof uitgesprongen die de echte WOW factor had. En dat is 1P-LSD. Maar LSD heeft ook niet bepaald een goede naam. Terwijl ik het juist heel mooi en een verrijking van mijn leven vind om dat zo af en toe te doen. Maarja probeer dat maar eens uit te leggen aan iemand die nooit drugs doet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234567
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."