Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDaten en drugs.

Daten en drugs.

122 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#1
Vroeger meer dan 10 jaar geleden veel gebruikt/geexperimenteerd met drugs. Zo een beetje alles wel op heroine, crack en meth na zo ongeveer. Tot niet zo heel lang geleden beperkte ik mij voornamelijk tot wiet (dagelijks). En dan op feestjes/festivals mdma of speed en heel af en toe een punt coke tijdens het drinken met vrienden. Dat was nog uit te leggen misschien. Al was dit al wel een dingetje.

Maar recent besloten om die experimentele fase nog eens over te doen maar dan met RC's. Try before you die. Maar het zijn er zoveel he. En dit maakt het extra lastig eigenlijk. Ook omdat je vaak geen echte kleine hoeveelheden af kan nemen. En dan blijkt het wel leuk te zijn maar ook weer niet heel geweldig. Dus je blijft ermee zitten. En zo met vele RCs. Zonde om weg te gooien. Maar zal voorlopig ook niet op gaan. Dus meer om uit te leggen aan je date/ mogelijke toekomstige partner.

Tot nu toe is er pas eigenlijk echt 1 stof uitgesprongen die de echte WOW factor had. En dat is 1P-LSD. Maar LSD heeft ook niet bepaald een goede naam. Terwijl ik het juist heel mooi en een verrijking van mijn leven vind om dat zo af en toe te doen. Maarja probeer dat maar eens uit te leggen aan iemand die nooit drugs doet.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ben homo en wij MSM zetten het gewoon in ons dating profiel.

Raad het alleen niet echt aan. Een hoop drama, en nog meer SOA's...

Of beter doe het safe en beoefen harm reduction.

Heb ik het wel over hook-ups en wisselende contacten.

Zou bij hetero's uitkijken voor eventuele zwangerschappen, gewenst en ongewenst.

Een drugbaby wil je denk ik niet echt.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#3
TheRealKoekert zei:
Vroeger meer dan 10 jaar geleden veel gebruikt/geexperimenteerd met drugs. Zo een beetje alles wel op heroine, crack en meth na zo ongeveer. Tot niet zo heel lang geleden beperkte ik mij voornamelijk tot wiet (dagelijks). En dan op feestjes/festivals mdma of speed en heel af en toe een punt coke tijdens het drinken met vrienden. Dat was nog uit te leggen misschien. Al was dit al wel een dingetje.

Maar recent besloten om die experimentele fase nog eens over te doen maar dan met RC's. Try before you die. Maar het zijn er zoveel he. En dit maakt het extra lastig eigenlijk. Ook omdat je vaak geen echte kleine hoeveelheden af kan nemen. En dan blijkt het wel leuk te zijn maar ook weer niet heel geweldig. Dus je blijft ermee zitten. En zo met vele RCs. Zonde om weg te gooien. Maar zal voorlopig ook niet op gaan. Dus meer om uit te leggen aan je date/ mogelijke toekomstige partner.

Tot nu toe is er pas eigenlijk echt 1 stof uitgesprongen die de echte WOW factor had. En dat is 1P-LSD. Maar LSD heeft ook niet bepaald een goede naam. Terwijl ik het juist heel mooi en een verrijking van mijn leven vind om dat zo af en toe te doen. Maarja probeer dat maar eens uit te leggen aan iemand die nooit drugs doet.
Klik om te vergroten...
Het is weinig uit te leggen:
Jij hebt namelijk 2 keuzes:
1. Liegen ( of zwijgen) over je gebruik en helemaal niets zeggen.
2.Vertellen hoe dat bij jou zit . Dat jij verantwoordelijk gebruikt etc.
Je kunt haar reactie niet beïnvloeden en maar accepteren als ze drugs uit den boze vindt.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#4
TheRealKoekert zei:
blijkt het wel leuk te zijn maar ook weer niet heel geweldig. Dus je blijft ermee zitten. En zo met vele RCs. Zonde om weg te gooien.
Klik om te vergroten...
Jij blijft ermee zitten omdat jij wilt ermee zitten.
Zonde om weg te gooien omdat je deze drugs tot je beschikking wilt hebben. “ zonde weg te gooien” is maar een excuus, vooral als t over drugs gaat.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Je kan met drugs goed daten 🤭
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#6
TheRealKoekert zei:
Vroeger meer dan 10 jaar geleden veel gebruikt/geexperimenteerd met drugs. Zo een beetje alles wel op heroine, crack en meth na zo ongeveer. Tot niet zo heel lang geleden beperkte ik mij voornamelijk tot wiet (dagelijks). En dan op feestjes/festivals mdma of speed en heel af en toe een punt coke tijdens het drinken met vrienden. Dat was nog uit te leggen misschien. Al was dit al wel een dingetje.

Maar recent besloten om die experimentele fase nog eens over te doen maar dan met RC's. Try before you die. Maar het zijn er zoveel he. En dit maakt het extra lastig eigenlijk. Ook omdat je vaak geen echte kleine hoeveelheden af kan nemen. En dan blijkt het wel leuk te zijn maar ook weer niet heel geweldig. Dus je blijft ermee zitten. En zo met vele RCs. Zonde om weg te gooien. Maar zal voorlopig ook niet op gaan. Dus meer om uit te leggen aan je date/ mogelijke toekomstige partner.
Klik om te vergroten...
Ben je zelf tevreden over je eigen gebruik? Die vraag of de uitkomst daarop is sowieso belangrijker dan de mening van een potentiële date. Maar ik denk vooral van toepassing op jou als ik je verhaal tussen de regels lees.
L
Le DucLid
01-01-2024, 00:00
#7
Als jij je gebruik goed kan verantwoorden naar jezelf en dan dus ook naar de ander, dan lijkt me dat alles wat telt.

Mocht dat voor de andere een dealbreaker zijn, dan is dat wat het is. Ik kan me voorstellen dat voor iemand die niet veel met middelengebruik heeft, het wel een heftig iets is, toch vanwege het taboe dat er voor velen omheen hangt.
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#8
N3K0 zei:
Je kan met drugs goed daten 🤭
Klik om te vergroten...
Ja speed daten noemen ze dat toch?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Je kunt ook je partner op drugsforum vinden, dan is dit ene probleem er tenminste niet.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
TheRealKoekert zei:
Drugs gebruik is niet iets waar je mee te koop loopt tijdens het daten. Het is voor de ander namelijk vaak niet iets positiefs. Zeker als de ander weinig tot geen ervaring heeft en alleen de negatieve kant kent. Maar als je een relatie wil opbouwen zul je het een keer moeten vertellen. En dan heb ik het niet zozeer over blowen. Softdrugs wordt vaak nog wel geaccepteerd of gedoogd. Maar als ik antwoord moet geven op de vraag welke drugs gebruik je. Ja dan kan ik een hele lijst op gaan noemen maar dan is de interesse gelijk al weg. Hoe pakken jullie dit aan? Je kan het niet te lang verzwijgen. Maar je gaat het ook niet op de eerste of tweede date vertellen toch?
Klik om te vergroten...
Ik moet dan gelijk denken aan dat fragment van Boer Zoekt Vrouw waarin boer Jan vertelt dat hij wel eens xtc gebruikt op een feestje. Al die vrouwen knappen gelijk op hem af :tearsofjoy:
www.ditjesendatjes.nl

Vrouwen slikken drugsgebruik boer Jan niet

Een onthulling van boer Jan heeft ervoor gezorgd dat hij misschien helemaal iet meer hoeft te kiezen tussen de vrouwen. Twee leken op hem af te knappen.
www.ditjesendatjes.nl www.ditjesendatjes.nl

Hieronder ga ik een beetje op algemene wijze mijn kijk erop verwoorden. Onthoud wel dat mensen individuen zijn die nogal verschillen en dat mijn uitspraken sowieso niet voor iedereen gelden. Even als disclaimer :grimacing:

Maar ik denk dat het ook deels ligt aan de manier waarop je vertelt dat je wel eens drugs gebruikt, en om welke vrouw je voor je hebt zitten.
Ik denk dat het meestal wel onaantrekkelijk is voor vrouwen als drugs een grote rol speelt in je leven. Doorgaans willen ze liever dat je sportief bent, sociaal vaardig, geaccepteerd door anderen en (relatief) succesvol. Daarnaast doet humor het goed.

Dus als drugs een keer ter sprake komen en je zegt dan van 'ja ik heb dat ook wel eens gedaan' en je maakt er dan een luchtig grapje over, dan komt het denk ik meestal wel goed. En nouja, als dat dan gelijk een probleem is dan gaat het waarschijnlijk toch niet echt werken want hoe groot is de kans dat jij een groot deel van je toekomstige leven geen drugs meer gebruikt? Dus als je leven een ander heel erg tegenstaat dan is dat misschien niet echt de juiste partner.

Toch zou ik adviseren om niet te veel nadruk te leggen op drugsgebruik. Als ervaringsdeskundige kan ik je vertellen dat de meeste vrouwen dat onaantrekkelijk vinden.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Je kunt ook je partner op drugsforum vinden, dan is dit ene probleem er tenminste niet.
Klik om te vergroten...
Toch wel vervelend dat tweederde man is hier
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Neo-Shulginist zei:
Toch wel vervelend dat tweederde man is hier
Klik om te vergroten...
Je kunt mij inmiddels afstrepen bij de mannen, dus dat scheelt weer.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Javelin zei:
Het is weinig uit te leggen:
Jij hebt namelijk 2 keuzes:
1. Liegen ( of zwijgen) over je gebruik en helemaal niets zeggen.
2.Vertellen hoe dat bij jou zit . Dat jij verantwoordelijk gebruikt etc.
Je kunt haar reactie niet beïnvloeden en maar accepteren als ze drugs uit den boze vindt.
Klik om te vergroten...
Zwijgen over gebruik betekent je gebruik gaan verbergen of later alsnog open zijn.
Je kan maar beter open zijn, niet gelijk op de eerste dat misschien. Wel als het wat serieuzer wordt.

Open zijn over wie je bent helpt altijd in een relatie.
De relatie eindigt of vind een andere weg en/of je komt erachter dat jezelf zijn in een relatie best wel fijn is.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
Casaan zei:
Open zijn over wie je bent helpt altijd in een relatie.
De relatie eindigt of vind een andere weg en/of je komt erachter dat jezelf zijn in een relatie best wel fijn is.
Klik om te vergroten...
In een relatie wel, maar in het krijgen van een relatie niet per se. Althans dat is mijn ervaring. Niet dat ik een expert ben ik het krijgen van relaties hoor. Eerder ben ik expert in het niet krijgen van relaties. Dus luister goed naar mij hoe je het in ieder geval niet moet doen :tearsofjoy:

Een kwart date over drugs praten is meestal niet zo'n goed idee.
M
MiraculeusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Maar waarom zou je met iemand willen zijn die zoiets direct veroordeelt? Dan is die persoon toch totaal niet open-minded of bereid om zich in jou te verplaatsen of ten minste te luisteren naar jouw redenatie?
Als ik daarom afgewezen zou worden zou ik het zonde vinden als ik 3 dates aan iemand zou hebben verspild.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#16
Casaan zei:
Zwijgen over gebruik betekent je gebruik gaan verbergen of later alsnog open zijn.
Je kan maar beter open zijn, niet gelijk op de eerste dat misschien. Wel als het wat serieuzer wordt.

Open zijn over wie je bent helpt altijd in een relatie.
De relatie eindigt of vind een andere weg en/of je komt erachter dat jezelf zijn in een relatie best wel fijn is.
Klik om te vergroten...
Eens. Daarom moet hij zelf een keuze maken en de mogelijke consequenties van deze keuze overzien en accepteren.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Neo-Shulginist zei:
In een relatie wel, maar in het krijgen van een relatie niet per se. Althans dat is mijn ervaring. Niet dat ik een expert ben ik het krijgen van relaties hoor. Eerder ben ik expert in het niet krijgen van relaties. Dus luister goed naar mij hoe je het in ieder geval niet moet doen :tearsofjoy:

Een kwart date over drugs praten is meestal niet zo'n goed idee.
Klik om te vergroten...
Ik: hoe sta jij tegenover drugsgebruik?
Date: oh, prima hoor.
Ik: Mooi... Mag ik dan 50 euro lenen?
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#18
Casaan zei:
Ik: hoe sta jij tegenover drugsgebruik?
Date: oh, prima hoor.
Ik: Mooi... Mag ik dan 50 euro lenen?
Klik om te vergroten...
Date: ik heb m'n eigen snuifbuisje meegenomen!
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ivm. relatie opbouwen:
Kent u dat woord: "omdenken" ?
Waar kiest u voor ?
Die enorm passende partner (die niks met chems heeft)
OF dat lekkere ding (M/F/etc.) dat wel leuk lijkt bij een chemsdate ?
Ik chargeer, ja dat weet ik ....
Kent u dat dat idee ? "Een nuchter oordeel ?"
O
OctoFerrumLid
01-01-2024, 00:00
#20
Na een lang en destructief huwelijk met alcohol is mijn relatie met drugs zeker de langstlopende in mijn leven en verwacht daar weinig verandering in mee te maken.
Mocht er ooit een vrouw zijn ontstaan die aan mijn onhaalbare ideaalbeeld lijkt te voldoen, die in deze tijdslijn bestaat en mijn pad weet te kruisen op een moment dat ik enigszins zou open staan voor het ondergaan van zo'n sollicitatieprocedure, waar ongevraagd de nodige tijd, gedachten en emoties in gaan zitten, dan hoop ik dat deze mythische dame de beschikking heeft over een uitgebreid arsenaal aan de sterkst mogelijke middelen.

Ben eigenlijk heel m'n leven alleen, op misschien 2 probeerseltjes na die langer duurde dan daten (net) maar te kort om het keurmerk relatie toe te mogen kennen. Ik ben zonder die optie tot het hebben van een relatie van de band gerold, of in ieder geval zijn er een aantal opties aangevinkt die dat bemoeilijken, zeker op lange termijn. Stoornissen, of liever de uiting en ernst van de door andere waarneembare symptomen en de symbiotische verbintenis die daartussen ontstaan is met problematisch middelen gebruik (in het het geval van alcohol de makkelijkst waar te nemen van het lijstje door iedereen met en functionerend reukorgaan) maken het een uitdaging voor beide partijen. Een die niet in complexiteit of schadelijkheid lijkt af te nemen en geen happy end kent. Of nou ja, op een handje vol momenten na dan. :smirk:

Daarnaast kan ik in mijn eentje ook prima ongelukkig zijn. Extra aanleiding daartoe in de vorm van onvermijdelijke conflicten, meestal ongelukkig qua timing en slordig in uitvoering door de saboterende werking van emoties, heb ik daarvoor niet nodig. Zeker omdat vrouwen emoties bezitten die onbegrijpelijk kunnen* zijn, soms niets met de situatie of conflict te maken lijken* hebben, daardoor een rationele benadering onmogelijk maken* pardon bemoeilijken en een patstelling creëren, nog voordat de stukken op het bord staan.
Ik heb al ruzie genoeg met mezelf, word gek van die vent z'n gezeik.

Lichamelijke behoeftes, u raadt het al, prima aan te voldoen in single player mode. Heb genoeg vinkjes op mn bucketlist, niet zo veel in aantal maar wel qua onderscheidende eigenschappen en voel geen sterke door machismo gedreven motivatie de scorekaart verder vol te maken. Weigeren op principiële gronden vind ik dan ook weer niet nodig.

Mocht bovenstaande ergens seksistisch overkomen wil ik best verder toelichten waarom dat zowel waar als onwaar is, afhankelijk van de eigen ingenomen positie en de te beoordelen bewering. Ik zal daarbij wellicht de Schrödingers kat vergelijking gebruiken ter illustratie en hoe dan ook gelijk hebben in mijn hoofd, wat dan weer illustreert dat ik onmogelijk ben en eenzaam zal sterven.

Nee maar serieus, een relatie aangaan betekent iemand toelaten in je leven, das al fokking intimiderend en lastig voor normale mensen maar met een snufje ASS (ha!), niet afgewogen maar flinke doseringen ADHD, depressie, verslaving en niet ter zake doende hooikoorts erbij bijna niet haalbaar. Nou zou ik het van mijn woest aantrekkelijke uiterlijk alleen kunnen hebben, maar heb zo weinig ervaring met dat relatie vraagstuk dat ik niet echt weet wat ik mis. Ik ervaar wel eens een leegte, maar dat speelt stukken minder sinds ik wat minder probeer te voldoen aan mijn idee van normaal zijn, waar het hebben van een relatie onderdeel van uitmaakt maar dat idee/beeld misschien niet zo bij mij past.
Speeddaten. Goud :tilttearlaugh:


Hier nog willekeurige hersenscheten waarvoor excuus, want als je dit leest heb ik tegen beter weten in toch gemeend een nacht extra wakker te blijven en daarmee neemt de kwaliteit, samenhang, gevoel van humor en zelfbeheersing verder af en na dat getik moet het verdomme ook gedeeld worden. Die behoefte blijft gelukkig beperkt tot eens in de 2 maanden ofzo.

Neo-Shulginist zei:
In een relatie wel, maar in het krijgen van een relatie niet per se. Althans dat is mijn ervaring. Niet dat ik een expert ben ik het krijgen van relaties hoor. Eerder ben ik expert in het niet krijgen van relaties. Dus luister goed naar mij hoe je het in ieder geval niet moet doen :tearsofjoy:

Een kwart date over drugs praten is meestal niet zo'n goed idee.
Klik om te vergroten...
Dacht juist met een kwartje beginnen, toch?
HappyMind zei:
Date: ik heb m'n eigen snuifbuisje meegenomen!
Klik om te vergroten...
Ik snuif veilig of ik snuif niet.
MissButterflyy zei:
Ik vertel vrij snel dat ik open minded ben, ook tov drugs. En dat ik er goed mee omga en het met mate doe.
Eigenlijk nooit gehad dat een man daar moeilijk over doet.
Klik om te vergroten...
Nou als jij het met al m'n mate.. oh zonder n, niets gezegd.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."