Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDaten en drugs.

Daten en drugs.

122 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
M
MiraculeusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Maar waarom zou je met iemand willen zijn die zoiets direct veroordeelt? Dan is die persoon toch totaal niet open-minded of bereid om zich in jou te verplaatsen of ten minste te luisteren naar jouw redenatie?
Als ik daarom afgewezen zou worden zou ik het zonde vinden als ik 3 dates aan iemand zou hebben verspild.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#2
Casaan zei:
Zwijgen over gebruik betekent je gebruik gaan verbergen of later alsnog open zijn.
Je kan maar beter open zijn, niet gelijk op de eerste dat misschien. Wel als het wat serieuzer wordt.

Open zijn over wie je bent helpt altijd in een relatie.
De relatie eindigt of vind een andere weg en/of je komt erachter dat jezelf zijn in een relatie best wel fijn is.
Klik om te vergroten...
Eens. Daarom moet hij zelf een keuze maken en de mogelijke consequenties van deze keuze overzien en accepteren.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Neo-Shulginist zei:
In een relatie wel, maar in het krijgen van een relatie niet per se. Althans dat is mijn ervaring. Niet dat ik een expert ben ik het krijgen van relaties hoor. Eerder ben ik expert in het niet krijgen van relaties. Dus luister goed naar mij hoe je het in ieder geval niet moet doen :tearsofjoy:

Een kwart date over drugs praten is meestal niet zo'n goed idee.
Klik om te vergroten...
Ik: hoe sta jij tegenover drugsgebruik?
Date: oh, prima hoor.
Ik: Mooi... Mag ik dan 50 euro lenen?
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#4
Casaan zei:
Ik: hoe sta jij tegenover drugsgebruik?
Date: oh, prima hoor.
Ik: Mooi... Mag ik dan 50 euro lenen?
Klik om te vergroten...
Date: ik heb m'n eigen snuifbuisje meegenomen!
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ivm. relatie opbouwen:
Kent u dat woord: "omdenken" ?
Waar kiest u voor ?
Die enorm passende partner (die niks met chems heeft)
OF dat lekkere ding (M/F/etc.) dat wel leuk lijkt bij een chemsdate ?
Ik chargeer, ja dat weet ik ....
Kent u dat dat idee ? "Een nuchter oordeel ?"
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#6
TheRealKoekert zei:
Drugs gebruik is niet iets waar je mee te koop loopt tijdens het daten. Het is voor de ander namelijk vaak niet iets positiefs. Zeker als de ander weinig tot geen ervaring heeft en alleen de negatieve kant kent. Maar als je een relatie wil opbouwen zul je het een keer moeten vertellen. En dan heb ik het niet zozeer over blowen. Softdrugs wordt vaak nog wel geaccepteerd of gedoogd. Maar als ik antwoord moet geven op de vraag welke drugs gebruik je. Ja dan kan ik een hele lijst op gaan noemen maar dan is de interesse gelijk al weg. Hoe pakken jullie dit aan? Je kan het niet te lang verzwijgen. Maar je gaat het ook niet op de eerste of tweede date vertellen toch?
Klik om te vergroten...
Tja, dat is een goeie...

Vanuit mijn oogpunt: ervan uitgaande dat het hier gaat om iets serieus op te bouwen. Dan is dat tijdens de eerste en/of tweede date zeker geen aanrader om een goede indruk te maken. Ditzelfde geldt overigens ook voor wanneer je elkaar voor het eerst treft in een bar en je je een stuk in de kraag zuipt. Tuurlijk, alcohol (ook drugs) is met mate een sociaal smeermiddel, maar als je zwalkend door een bar heen strompelt waar Wammes Waggel nog een puntje aan kan zuigen... Dan wordt de kans op een geslaagde date er ook niet bepaald groter op.

Alle gekheid op een stokje...

Als het doel een serieuze relatie is: dan is het aan te raden dit in het begin voor je te houden. Het gaat erom dat je, gedurende periode dat je aan het daten bent, een band opbouwt op basis van vertrouwen, liefde, respect en genegenheid naar elkaar toe.

Wanneer jullie dat dan voor elkaar hebben na een tijdje en het écht serieus wordt, dan kunnen jullie het er eens over gaan hebben. Wat vanuit jou dan dapper zou zijn, want naast dat je eerlijk bent, toon je je partner ook dat je niet bang bent om jezelf in je eigen privésfeer kwetsbaar op te stellen. Je legt het dan wel in je partners handen, hoe diegene er tegenaan kijkt en of die verder wil of niet... Maar dan kan je in elk geval van jezelf zeggen dat je eerlijk bent geweest én dat je je best hebt gedaan!
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#7
MetalGuy zei:
Als het doel een serieuze relatie is: dan is het aan te raden dit in het begin voor je te houden.
Klik om te vergroten...
O ja... En nuchter op de date verschijnen is 'op zich wel' een aanrader! :grin:
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik was het niet, dat haal ik er wel uit, uit dit verhaal.
k
kleinespelerLid
01-01-2024, 00:00
#9
OctoFerrum zei:
Na een lang en destructief huwelijk met alcohol is mijn relatie met drugs zeker de langstlopende in mijn leven en verwacht daar weinig verandering in mee te maken.
Mocht er ooit een vrouw zijn ontstaan die aan mijn onhaalbare ideaalbeeld lijkt te voldoen, die in deze tijdslijn bestaat en mijn pad weet te kruisen op een moment dat ik enigszins zou open staan voor het ondergaan van zo'n sollicitatieprocedure, waar ongevraagd de nodige tijd, gedachten en emoties in gaan zitten, dan hoop ik dat deze mythische dame de beschikking heeft over een uitgebreid arsenaal aan de sterkst mogelijke middelen.

Ben eigenlijk heel m'n leven alleen, op misschien 2 probeerseltjes na die langer duurde dan daten (net) maar te kort om het keurmerk relatie toe te mogen kennen. Ik ben zonder die optie tot het hebben van een relatie van de band gerold, of in ieder geval zijn er een aantal opties aangevinkt die dat bemoeilijken, zeker op lange termijn. Stoornissen, of liever de uiting en ernst van de door andere waarneembare symptomen en de symbiotische verbintenis die daartussen ontstaan is met problematisch middelen gebruik (in het het geval van alcohol de makkelijkst waar te nemen van het lijstje door iedereen met en functionerend reukorgaan) maken het een uitdaging voor beide partijen. Een die niet in complexiteit of schadelijkheid lijkt af te nemen en geen happy end kent. Of nou ja, op een handje vol momenten na dan. :smirk:

Daarnaast kan ik in mijn eentje ook prima ongelukkig zijn. Extra aanleiding daartoe in de vorm van onvermijdelijke conflicten, meestal ongelukkig qua timing en slordig in uitvoering door de saboterende werking van emoties, heb ik daarvoor niet nodig. Zeker omdat vrouwen emoties bezitten die onbegrijpelijk kunnen* zijn, soms niets met de situatie of conflict te maken lijken* hebben, daardoor een rationele benadering onmogelijk maken* pardon bemoeilijken en een patstelling creëren, nog voordat de stukken op het bord staan.
Ik heb al ruzie genoeg met mezelf, word gek van die vent z'n gezeik.

Lichamelijke behoeftes, u raadt het al, prima aan te voldoen in single player mode. Heb genoeg vinkjes op mn bucketlist, niet zo veel in aantal maar wel qua onderscheidende eigenschappen en voel geen sterke door machismo gedreven motivatie de scorekaart verder vol te maken. Weigeren op principiële gronden vind ik dan ook weer niet nodig.

Mocht bovenstaande ergens seksistisch overkomen wil ik best verder toelichten waarom dat zowel waar als onwaar is, afhankelijk van de eigen ingenomen positie en de te beoordelen bewering. Ik zal daarbij wellicht de Schrödingers kat vergelijking gebruiken ter illustratie en hoe dan ook gelijk hebben in mijn hoofd, wat dan weer illustreert dat ik onmogelijk ben en eenzaam zal sterven.

.
Klik om te vergroten...
Haha, dit lijkt wel geschreven door m’n advocaat 😂
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Apennootje zei:
Nou ja, ben niet onbekend met RC's, dus ik was niet heel verbaasd. Maar goede seks krijg je er niet van,
Klik om te vergroten...
Hangt van het middel en de dosering af.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#11
kleinespeler zei:
Haha, dit lijkt wel geschreven door m’n advocaat 😂
Klik om te vergroten...
Geen idee waar je een advocaat voor nodig hebt, mocht je serieus in problemen zitten, zoek een andere advocaat.
Misschien kan @OctoFerrum je helpen
k
kleinespelerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Casaan zei:
Geen idee waar je een advocaat voor nodig hebt, mocht je serieus in problemen zitten, zoek een andere advocaat.
Misschien kan @OctoFerrum je helpen
Klik om te vergroten...
Of notaris. Of een hoofdstuk van een wetboek. iig lastig te lezen.

Gelukkig geen advocaat meer nodig momenteel maar als ik iemand ooit flink in de war wil maken zal ik @OctoFerrum absoluut in overweging nemen! ☺️

edit; @OctoFerrum mits je uurtarief lager is dan die van een advocaat natuurlijk 😛
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#13
kleinespeler zei:
Of notaris. Of een hoofdstuk van een wetboek. iig lastig te lezen.

Gelukkig geen advocaat meer nodig momenteel maar als ik iemand ooit flink in de war wil maken zal ik @OctoFerrum absoluut in overweging nemen! ☺️

edit; @OctoFerrum mits je uurtarief lager is dan die van een advocaat natuurlijk 😛
Klik om te vergroten...
Vergeleken met een officieel notarieel document, vind ik dit anders zeer toegankelijk 😂

Notarieel taalgebruik, by far het moeilijkst om te doorgronden. Geniaal wel. Schrijf gewoon iets waar niemand wat van begrijpt, alleen je ambtgenoten. En inneens kan je een insane uurtarief vragen. Zonder jou begrijpt toch niemand het 😂
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
En dan moet je eens luisteren naar de notaris als deze een akte aan je voorleest.
Ingekorte woorden, onbegrijpelijk!
h
henkie2Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Heb hier ook goede en slechte ervaringen mee.

Komt erop neer dat als je zelf je drugsgebruik onder controle hebt en andere dingen in het leven ook in orde zijn (gezondheid, werk etc.), een liefdevolle vrouw die om jou als persoon geeft, je "drugsgebruik" dient te accepteren. Of ze nou zelf gebruikt of niet. Heb ervaring met beide, en natuurlijk is het leuker om samen bijvoorbeeld stoned te worden, maar een diepzinnige relatie kan zeker ook bestaan als je partner zelf geen drugs wilt gebruiken, en jou het gunt om op het balkon een joint te roken. Als je partner geen ervaring heeft met drugs is ze misschien geen goede tripsitter tijdens een stevige LSD trip, maar ook dat hoeft geen dealbreaker te zijn voor een liefdevolle relatie, als ze je gunt om met iemand anders te trippen (of alleen!).

Als je nog in de beginfase van daten bent zou ik er ook zeker niet lang mee wachten het te zeggen. Het afwijzen van verantwoord drugsgebruik is een teken van onwetendheid.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dat een partner maar moet accepteren dat jij drugs al of niet verantwoord gebruikt, is grote onzin.
Een partner heeft het recht om ertegen te zijn! Hoe vervelend ook.
Het kan wel zijn dat je denkt verantwoord te gebruiken, het is voor de partner maar de vraag of dat zo blijft...het afwijzen van druggebruik is beslist niet zomaar als onwetendheid te bestempelen. Dat is erg kort door de bocht.
Dat klopt niet.
h
henkie2Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Je weet dat koffie ook "drugs" is, toch? :tonguewink:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Wat bedoel je hiermee?
h
henkie2Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Dat er heel veel onwetendheid over "drugs" is in onze samenleving.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Zandman zei:
Dat is een feit. Dat is waar.
Maar dat wil niet zeggen dat een partner maar moet accepteren dat de ander drugs gebruikt.
Klik om te vergroten...
Klopt. Maar als al in een vroeg stadium in de relatie is gecommuniceerd dat de ene "partij" weleens drugs gebruikt en de andere partij daar dus eigenlijk mee in heeft gestemd (hij/zij is immers niet uit de relatie gestapt), dan vind ik ook dat die tweede partij dan later niet ineens het "recht" heeft om de eerste partij dat gebruik te ontnemen. Bevalt het je niet, stap dan in dat vroege stadium uit de relatie en ga niet moeilijk zitten doen.

Dit alles is natuurlijk een ander verhaal als de eerste partij het heeft verzwegen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."