Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOverdosis Alprazolam

Overdosis Alprazolam

37 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
l
lxnaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal, ik ben net nieuw hier en ik zal het zo kort mogelijk houden. Mentaal zit ik heel erg in strijd met mijzelf en ik heb 30 stuks Alprazolam (Xanax) weten te kunnen bemachtigen. De pillen zijn 2mg per stuk, de bedoeling is om ze allemaal tegelijk te nemen om er een punt achter te zetten. Is (60 mg in totaal) genoeg hiervoor, of heb ik meer nodig?

Ik ben 18 jaar, 183cm en 72kg.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je zult er niet dood aan gaan, dus bespaar jezelf de ellende en zoek hulp.
l
lxnaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dus ik kan beter meer regelen van wat ik begrijp?
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#4
lxna zei:
Dus ik kan beter meer regelen van wat ik begrijp?
Klik om te vergroten...
Nee, halfje kun je proberen. Half pilletje als je nooit eerder Xanax hebt genomen. Kan dat je er rustiger van wordt.
En hulplijn bellen is zeker ook een goede aanrader.
Ben je al jaren depressief?
Heel veel sterkte met verwerken van de pijn!
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#5
lxna zei:
Dus ik kan beter meer regelen van wat ik begrijp?
Klik om te vergroten...
Ik hoop dat je begrijpt dat wij hier geen advies gaan geven over zelfdoding.

Bel alsjeblieft voor hulp!
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#6
lxna zei:
Dus ik kan beter meer regelen van wat ik begrijp?
Klik om te vergroten...
Wat is er precies aan de hand? Je hebt het over mentaal in strijd zitten met jezelf… Kun je iets meer vertellen?
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#7
@lxna,

Je kunt hier anoniem je verhaal kwijt. Dat helpt vaak al enorm bij depressie die zo ernstig is dat je dit soort dingen overweegt. ❤️
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als je er over wilt praten kun je een PB sturen📩
(Ben van soortgelijke leeftijd)
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#9
Neem alsjeblieft contact op met de huisartsenpost of 113! Je verdient beter dan dit 😘😘😘
A
AltermindLid
01-01-2024, 00:00
#10
lxna zei:
Hallo allemaal, ik ben net nieuw hier en ik zal het zo kort mogelijk houden. Mentaal zit ik heel erg in strijd met mijzelf en ik heb 30 stuks Alprazolam (Xanax) weten te kunnen bemachtigen. De pillen zijn 2mg per stuk, de bedoeling is om ze allemaal tegelijk te nemen om er een punt achter te zetten. Is (60 mg in totaal) genoeg hiervoor, of heb ik meer nodig?

Ik ben 18 jaar, 183cm en 72kg.
Klik om te vergroten...
Hoi Ixna,

Ik zat in 2018 in precies dezelfde situatie als jij, ook zo'n zak besteld met dit idee. Ik heb er toen echter voor gekozen om toch (voor het eerst in mijn leven) in therapie te gaan en dat is de beste beslissing die ik ooit heb gemaakt. Die xannies hielpen me toen ironisch genoeg om goed te leven i.p.v. dood te gaan. Je mag mij zeker pb'en als je het erover wil hebben!
l
lxnaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hallo, ten eerste hartstikke bedankt voor lieve berichten en steun ik waardeer het heel erg❤️.
Stellaluna zei:
Hoi Ixna,

Ik zat in 2018 in precies dezelfde situatie als jij, ook zo'n zak besteld met dit idee. Ik heb er toen echter voor gekozen om toch (voor het eerst in mijn leven) in therapie te gaan en dat is de beste beslissing die ik ooit heb gemaakt. Die xannies hielpen me toen ironisch genoeg om goed te leven i.p.v. dood te gaan. Je mag mij zeker pb'en als je het erover wil hebben!
Klik om te vergroten...
Ik heb sinds ik kan herinneren al hulpverlening en therapie gehad, dit heeft helaas (voor mij) nooit echt geholpen. er zijn nu ook een aantal situatie's die om me heen gebeuren en in mijn hoofd. Het enige waar ik nog mee bezig ben is drugs, ik zie het nut nergens meer van in.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#12
lxna zei:
ik zie het nut nergens meer van in.
Klik om te vergroten...
Ik kan me jammer genoeg goed inleven in dat gevoel, maar ik ben zelf momenteel weer hoopvol. Ik weet waarom ik van de drugs afwil en raak het bijna niet meer aan (op een beetje SSRI voorgeschreven pil tegen depressie)
Is er niet stiekem toch iets waar je naartoe zou kunnen leven?
Sterkte en ja, jij bent wel echt jong om je zo hopeloos te voelen! Misschien weer eens tijd om andere medicijnen te vragen voor je mentale struggles en een droom te creëren waar je heel langzaam naar toe kunt roeien?
l
lxnaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Manu76 zei:
Ik kan me jammer genoeg goed inleven in dat gevoel, maar ik ben zelf momenteel weer hoopvol. Ik weet waarom ik van de drugs afwil en raak het bijna niet meer aan (op een beetje SSRI voorgeschreven pil tegen depressie)
Is er niet stiekem toch iets waar je naartoe zou kunnen leven?
Sterkte en ja, jij bent wel echt jong om je zo hopeloos te voelen! Misschien weer eens tijd om andere medicijnen te vragen voor je mentale struggles en een droom te creëren waar je heel langzaam naar toe kunt roeien?
Klik om te vergroten...
Het enige wat me op dit moment staande houdt zijn de drugs en de zelf-medicatie. ik heb eigenlijk bijna alles al wel gedaan op deze leeftijd, dat is het enige waar ik nog een beetje geluk uit kan halen.
l
lxnaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Manu76 zei:
Is er niet stiekem toch iets waar je naartoe zou kunnen leven?
Sterkte en ja, jij bent wel echt jong om je zo hopeloos te voelen! Misschien weer eens tijd om andere medicijnen te vragen voor je mentale struggles en een droom te creëren waar je heel langzaam naar toe kunt roeien?
Klik om te vergroten...
ik heb niet echt dromen, niet dromen waarvan ik weet dat ik het kan bereiken teminste. het is allemaal onrealistisch dus zonder enig doel weet ik dat het gewoon simpelweg geen zin heeft. dan kies ik liever de makkelijke weg om het zo te zeggen.
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#15
lxna zei:
ik heb niet echt dromen, niet dromen waarvan ik weet dat ik het kan bereiken teminste. het is allemaal onrealistisch dus zonder enig doel weet ik dat het gewoon simpelweg geen zin heeft. dan kies ik liever de makkelijke weg om het zo te zeggen.
Klik om te vergroten...

2049597-Will-Smith-Quote-The-greatest-dreams-are-always-unrealistic.jpg807652-Ralph-Marston-Quote-Dreams-are-unrealistic-impractical-demanding.jpg

Zelf ben ik ook op zoek naar mijn "reden van bestaan", wellicht kan deze afbeelding je helpen bij het vinden van jouw rol in het universum...

Ikigai.jpeg
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#16
lxna zei:
ik heb niet echt dromen, niet dromen waarvan ik weet dat ik het kan bereiken teminste. het is allemaal onrealistisch dus zonder enig doel weet ik dat het gewoon simpelweg geen zin heeft. dan kies ik liever de makkelijke weg om het zo te zeggen.
Klik om te vergroten...
Je bent nog harstikke jong en hebt nog een heel leven voor je. Op mijn 18 zat ik ook enorm in de knoop met mijzelf en met hulp ben ik daar goed uitgekomem. Geen enkele droom of doel is onrealistisch al kan zo lijken als ke leven heel donker is.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#17
Je zal veel uit kotsen en betwijfel of je ze effectief allemaal binnen zou krijgen. Zoals hierboven al gezegd, zoek ajb hulp. Soms lijkt een positief toekomstbeeld onbestaand of zelfs surrealistisch, wat een groot gevoel van demotivatie en hopeloosheid kan brengen.

Maar geloof me, hoe eindeloos je pad ook lijken mag, ergens diep van binnen is het er wel. Nooit je moed opgeven en blijf kijken waar je vandaan bent gekomen en wat je al bereikt hebt. Soms lijkt het miniem, maar is het niet.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Doe het niet, ga je leven leuk maken of dragelijk.
Times will get better. Eventually.

Je bent nog zo ontzettend jong en hebt nog een heel leven voor je.
Blijf geloven en hopen op betere tijden. Heel veel heb je zelf inde hand.

Neem afscheid van relaties die niet werken. Zoals fam, vrienden, kenissen.

Ga dingen doen waar jij blij van word. Dood gaan is geen oplossing ook jij bent nodig hier op aarde.

Heb je geen wensen? Enof dromen? Hoe groot enof klein maakt niet uit. Geloof in jouzelf ookal lijkt het misschien onrealistisch als je het pad bewandeld van jou dromen kom je er zeker wel. En wie weet wat je allemaal leert en tegenkomt onderweg.
Misschien komt specifiek die "onrealistische" droom niet uit maar als je er naar toe werkt zul je zien hoeveel goeds er op je pad komt

Hoe ziet jou meest ideale toekomst eruit voor jouzelf? Zonder rekening te houden met mensen in je omgeving.
En wat heb je daar voor nodig.

Volwassen worden gaat met vallen en opstaan en shit opruimen die je waarschijnlijk niet zelf hebt verookzaakt.
Maar waar je helaas wel verantwoordelijk voor bent omdat te verwerken.

Kijk/zoek naar mogelijkheden/oplossingen.

You are not alone :twohearts:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#19
lxna zei:
Hallo allemaal, ik ben net nieuw hier en ik zal het zo kort mogelijk houden. Mentaal zit ik heel erg in strijd met mijzelf en ik heb 30 stuks Alprazolam (Xanax) weten te kunnen bemachtigen. De pillen zijn 2mg per stuk, de bedoeling is om ze allemaal tegelijk te nemen om er een punt achter te zetten. Is (60 mg in totaal) genoeg hiervoor, of heb ik meer nodig?

Ik ben 18 jaar, 183cm en 72kg.
Klik om te vergroten...
Gelukkig is alprazolam helemaal niet zo giftig. Dus zelfs van een 60-voudige dosis ga je niet overlijden. Ik vertel het je maar, omdat ik je de comedown van zo'n dosis wil besparen. Die is namelijk verschrikkelijk. Ook kun je van alprazolam blackouts krijgen waarin je allerlei dingen gaat doen, maar die je je achteraf niet kunt herinneren.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#20
lxna zei:
Het enige wat me op dit moment staande houdt zijn de drugs en de zelf-medicatie. ik heb eigenlijk bijna alles al wel gedaan op deze leeftijd, dat is het enige waar ik nog een beetje geluk uit kan halen.
Klik om te vergroten...
Zou het misschien ook kunnen dat drugs uiteindelijk juist bijdragen aan de zware gevoelens die je hebt?
Ik snap dat de piekervaringen een chemisch opgewekt lichpuntje kunnen zijn. Want dat doet het inderdaad met het brein. Alleen daarna werken drugs uit, en is je brein gewend geraakt aan zulke piekervaringen. Het gevolg is dat normale hoeveelheden geluksstofjes niet meer zo prikkelend zijn voor het brein. Daar kun je dus extra weemoedig van worden.

Misschien kun je iets vertellen over welke drugs je allemaal hebt gebruikt in de afgelopen tijd, welke hoeveelheden je hebt genomen, en hoe je je voelde toen je die drugs nam?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."