"Drugs zoals DMT en LSD kunnen je onbewuste geest openen. Je had het over een wezen met een geitenkop, klinkt best wel als hoe Satan vaak wordt afgebeeld eigenlijk. De pentagram met de punt naar beneden is het teken van de Duivel. Punt naar boven is pagan, wat eigenlijk meer voor liefde en harmonie staat. Satanisme wordt vaak met dat pentagram afgebeeld met daarin die symbolische geitenkop.
Dat grote wezen kan ook symbolisch ergens voor staan. Jouw onderbewuste zal waarschijnlijk op een manier aan je 'getoond' worden waarop jij het kan begrijpen. Alle dingen die je ziet heb je ooit in je leven geleerd en zijn in je onderbewuste opgeslagen, waar dat dan ook is.
Als je het wegduwt kun je het niet begrijpen. Dan wordt het weer onbewust. 99% van je leven speelt zich onbewust af. Je denkt dat je keuzes maakt maar dit is klaarblijkelijk minder waar dan het lijkt. Dat is puur een gevoel zonder effect. Je kunt namelijk niet zeggen waar je ervaringen vandaan komen, je denkt dat het je overkomt. Maar het was duidelijk je eigen onderbewuste, net als in een droom, die de figuren herkende en zelfs gemaakt of gevormd moet hebben, maar dus onbewust.
Het vergeten kan, maar dat betekent alleen dat je het weer je onderbewustzijn in duwt. Alles wat daar ligt heeft onbewust effect op je. Er zijn heel heel veel methodes om hiermee om te gaan, je onbewuste, en om het 'op te ruimen' of in ieder geval bloot te leggen. Bij drugs kan dit nogal abrupt gaan, het kan dus zijn dat je er niet klaar voor was. Zonder drugs kunnen deze dingen ook gebeuren, maar alleen als je ervoor open staat, dan ben je ook minder bang omdat je er dus klaar voor bent. Je zult het dan waarschijnlijk ook anders ervaren.
Ik begrijp zelf nog heel weinig van mijn onbewuste. Maar ik hoop toch dat je hier nog wat aan hebt. Het is heel snel dat je het gevoel hebt het 'slachtoffer'' te zijn terwijl dat niet per se zo is, net als in een nachtmerrie, waar je vergeet dat jij het was die al die enge beelden bedacht had. Dat maakt die ervaring niet minder traumatisch natuurlijk ,maar het kan er wel voor zorgen dat je er zonder (voor)oordeel eens naar kunt kijken, naar je angst, naar al die symbolen, naar wat er zich in je afspeelt. Je bent veel meer dan je denkt, niet alleen deze terror zit in je onderbewuste. Ook zijn 'tegenpolen'.
Het kan zijn dat bewust begrip van je ervaring langzaam aan komt, mits je het niet wegduwd denk ik! Je voelt wel aan wat je kan hebben, angst staat niet gelijk aan slecht! En ookal weet ik dat ik stuggle er zelf nog heel er mee om het gewoon te laten zijn en te bekijken ipv gelijk de fix-me-up Toolkit erbij te pakken en alle zooi het onderbewuste in te duwen, te 'vergeten'. Niet dat dat dan nooit goed is ofzo, after all we weten eigenlijk niet wat goed en slecht is behalve uit onze subjectieve ervaringen. Soms kun je juist uit dit soort ervaringen veel meer halen dan uit een 'blissvolle' ervaring denk ik. Beide openen een ervaring voor je waar je blijkbaar toe in staat bent als mens/geest whatever je denkt te zijn. Dat is toch wel heel interessant of niet!?
"If you get the message, hang up the phone. For psychedelic drugs are simply instruments, like microscopes, telescopes, and telephones. The biologist does not sit with eye permanently glued to the microscope, he goes away and works on what he has seen."
- Alan Watts"
In: DMT...Angst zelfs echte "terror" Nooit meer!
1-1-2024