Ik ben eigenlijk al veel te vroeg begonnen met die zooi, ik was 14 toen k mn eerste pilletje deed. Ik heb het volgende gedaan tho:
3m, 4m, coke, ket, lean, xtc, mdma, lsd, truffels, 2cb, speed, diazepam en oxazepam.
momenteel zit ik vooral aan de 3mmc en de diazepam, 3mmc is echt een probleem want ik kan misschien maar 3 lijntjes uit een gram halen. Heb ook vaak nachten gehad dat ik 3 gram naar binnen werk, kan er simpelweg niet van afblijven als het al in mn systeem zit. Meestal neem ik bij mn laatste lijntje 60 mg diazepam om te kunnen pitten.
Hoe het me laat voelen? Op dat moment geweldig, chillen met vrienden met het gevoel alsof je de hele wereld aan kan, totdat de volgende dag er komt en je niks meer zit zitten en dit kan bij mij echt weken duren.
excuses voor het lange bericht.
Je hebt helemaal geen lang bericht geschreven hoor!
Goed dat je zelf ook zegt dat je nogal jong bent begonnen aan de 3-MMC, dat je daar grote dosissen van neemt, en dat je het lastig vindt om ermee te stoppen.
3-MMC kan bij het uitwerken depressieve klachten veroorzaken, en ook suïcidale gedachten. Dus als je daar weer last van hebt dan kan het helpen om tegen jezelf te zeggen van: 'zo hee, ik heb kennelijk weer flink last van een 3-MMC dip.' Zo neem je een beetje afstand van je gedachten door ze buiten jezelf te plaatsen. Daardoor hebben de nare gedachten wat minder greep op je, en kan het wat duidelijker worden wat je kunt doen om je beter te voelen.
Natuurlijk is er naast je drugsgebruik nog van alles aan de hand. Je vader verliezen, en ook nog door zo'n omstandigheid, en op jouw leeftijd, dat is echt niet niks. Ik hoop daarom dat je om hulp durft te vragen. Want het is echt niet gek dat je die nodig hebt. Met zulke omstandigheden zou iedereen even de draad kwijtraken. Je kunt dus gewoon naar de huisarts en vertellen dat je 3-MMC en diazepam gebruikt en dat je last hebt van suïcidale gedachten.
Het voordeel van stoppen met 3-MMC is dat je je al snel beter gaat voelen. Je moet eerst even de kater door, maar daarna krijg je al snel meer energie en kan je wat lichter naar het leven kijken. Natuurlijk zijn de cravings lastig om mee om te gaan, zeker omdat het voor jou al zo verbonden is aan gezellige avonden met je vrienden. Kan je ook met hen praten over de gevoelens die je hebt? Misschien dat jullie samen dingen kunnen bedenken om te doen die ook leuk zijn maar waar je geen 3-MMC bij gebruikt.
Ik hoop in ieder geval dat het je lukt om te werken aan je gevoelens. Dat is niet altijd makkelijk, maar juist als je dan doorzet en slaagt kun je een fantastisch gevoel over jezelf krijgen wat nog veel beter is dan de high van 3-MMC.