Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWie heeft er weleens drugs/alcohol gebruikt tijdens werk?

Wie heeft er weleens drugs/alcohol gebruikt tijdens werk?

57 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja, helaas!

Bij mijn vorige werkgever 3-MMC. Toen stond ik ermee op en ging ermee naar bed, vanwege de extreme werkdruk/lange dagen die ik er destijds had. Verspreid over de dag ongeveer een halve gram. En in de weekenden die ik sporadisch vrij had, ging er met gemak 2 gram doorheen. Dit was nog in de tijd dat dat nog legaal was.

Tot op de dag van vandaag ben ik blij dat ik daar van af ben.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja ik heb ook wel eens wat gebruikt op het werk. Wel eens speed en ODSMT... Natuurlijk wel zeer lage doseringen... speed max 20 maar meestal 10 a 15 en ODSMT dan gemiddeld ook 20mg... Maar tegenwoordig eigenlijk nooit meer gelukkig. Watr dat betreft met drugs op school en werk altijd wel relatief braaf geweest.
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Ja, een collega had eens bier meegenomen op een vrijdagmiddag. Waren we al begonnen met drinken tijdens werktijd.

Was echt waardeloos werken op die manier.
Klik om te vergroten...
Oh, oh, oh... Een VrijMiBi zonder dat de baas hiervan kan meegenieten...

Wat moet ik hier nou van denken?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
MetalGuy zei:
Oh, oh, oh... Een VrijMiBi zonder dat de baas hiervan kan meegenieten...

Wat moet ik hier nou van denken?
Klik om te vergroten...
Die baas was toch niet leuk om erbij te hebben. Ging 'ie weer ellenlang praten over de stoere dingen die hij uithaalde in het leger vroeger. Echt zo'n mannetje dat zich constant moet bewijzen.

Haha, klinkt nu net alsof ik Storm van Jiskefet beschrijf, maar met Michiel Romeyn zou ik maar al te graag eens een VrijMiBo doen!
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Die baas was toch niet leuk om erbij te hebben. Ging 'ie weer ellenlang praten over de stoere dingen die hij uithaalde in het leger vroeger. Echt zo'n mannetje dat zich constant moet bewijzen.

Haha, klinkt nu net alsof ik Storm van Jiskefet beschrijf, maar met Michiel Romeyn zou ik maar al te graag eens een VrijMiBo doen!
Klik om te vergroten...
Ah ja, vervelend zo'n gast. Ik hoor 'm al zeggen: ''Ja, maar ik heb... [vul prestatie in]''

En dan heb je zoiets van: wil je nu een sticker?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
MetalGuy zei:
Ah ja, vervelend zo'n gast. Ik hoor 'm al zeggen: ''Ja, maar ik heb... [vul prestatie in]''

En dan heb je zoiets van: wil je nu een sticker?
Klik om te vergroten...
Het was op zich geen verkeerde gast, maar het was moeilijk om hem te respecteren. Door zijn gebrek aan autoriteit zaten wij altijd met slechte opdrachten opgescheept. En daarnaast was hij samen met zijn partner baas in het bedrijf (nooooit doen mensen!) en zij had duidelijk de broek aan in de relatie.

En om het tussendoor toch even wat ontopic te houden:

Ik had daar ook collega's die daar vaak stoned op het werk zaten. Zelf nooit gedaan omdat ik enkel 's avonds wiet rookte. Kan me ook helemaal niet voorstellen dat stoned werken relaxed is. Zeker niet kantoor werk, wat dit was.

Kon het toch niet laten even een Jiskefet met Storm op te zoeken:



Blijft geniaal :tilttearlaugh:
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#7
Yup. Niet trots op.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#8
Speed, coke, tramadol, wiet, bier,... op mijn vorige jobs in de bouw en tuinbouw vooral regelmatig wel eens op het werk gebruikt. Had ook meer collega's die toen gewoon dagelijks gebruikten en als die naar ff naar de camionette gingen kreeg ik meteen de reactie. "Ijntje hebben? Anders leg ik dubbel klaar" op mijn nieuwe job met pro functie is er totaal geen gebruik voor zover ik weet van heb.
N
NxkxLid
01-01-2024, 00:00
#9
Werk in een kroeg en daar vaak genoeg gedronken onder werktijd... Shotje meedoen met de gasten 😜
Ook een keer 2MMC vooraf gedaan, ik kon niet stoppen met praten 😅 Ging me iets te goed af, dus niet nog een keer!!
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Het was op zich geen verkeerde gast, maar het was moeilijk om hem te respecteren. Door zijn gebrek aan autoriteit zaten wij altijd met slechte opdrachten opgescheept. En daarnaast was hij samen met zijn partner baas in het bedrijf (nooooit doen mensen!) en zij had duidelijk de broek aan in de relatie.
Klik om te vergroten...
Dus VrijMiBo's zaten er niet in begrijp ik? :tilttearlaugh:

Mindless zei:
En om het tussendoor toch even wat ontopic te houden:

Ik had daar ook collega's die daar vaak stoned op het werk zaten. Zelf nooit gedaan omdat ik enkel 's avonds wiet rookte. Kan me ook helemaal niet voorstellen dat stoned werken relaxed is. Zeker niet kantoor werk, wat dit was.
Klik om te vergroten...
Dat is nou grappig dat je daarover begint. Wij hebben er een collega bij, al zolang ik bij mijn huidige werkgever ben, die loopt elke pauze weg om een paar trekjes van zijn joint te nemen. En als hij dan terugkomt, merk je niks aan hem. Ook geen rode oogjes, meliger of dat hij minder functioneert na die tijd.

Dat ik denk, hoe dan? Als ik stoned zou moeten werken, krijg ik niks meer uit handen.:sweatsmile:
W
WisknuddeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Guilty.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Uiteraard wel eens coke gebruikt op kantoor. Vond ik zo onwijs a-relaxed. Ik had uiteraard te veel genomen en werd angstig en paranoia, was o.a. bang dat men het kon zien. Heb toen maar een klein vergaderhokje geboekt in een rustig hoekje van het pand voor de rest van de dag en daar gezeten en gedaan of ik druk was tot het uitgewerkt was. Brrrr super nare dag.
s
superlucyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Spatsen zei:
Guilty🫣

In de dieptepunt van mijn verslaving slikte ik de hele dag door bommetjes pep. Afwissend met ketamine. Om me s’avonds uiteindelijk knock-out te drinken. Ik was 24/7 onder invloed.

Niemand had het ook door, of zeiden er iets van, of vroegen hoe het met me ging. Toen mijn verslaving bekendheid kreeg doordat ik in een klinische opname terechtkwam, toen gingen mensen achteraf wel interessant lopen doen zo van: “ jaaa ik zag het wel aan je hoor “

Ik ben heel dankbaar dat ik nu nuchter door het leven ga. Geen geheimen meer en nooit meer de angst dat je betrapt kunt worden op je gebruik. Hetzij op het werk, of in het verkeer!
Klik om te vergroten...
lastig hoor, hoe deed jij dit dan met het verhullen van bijvoorbeeld grote pupillen?
s
superlucyLid
01-01-2024, 00:00
#14
MetalGuy zei:
Ja, helaas!

Bij mijn vorige werkgever 3-MMC. Toen stond ik ermee op en ging ermee naar bed, vanwege de extreme werkdruk/lange dagen die ik er destijds had. Verspreid over de dag ongeveer een halve gram. En in de weekenden die ik sporadisch vrij had, ging er met gemak 2 gram doorheen. Dit was nog in de tijd dat dat nog legaal was.

Tot op de dag van vandaag ben ik blij dat ik daar van af ben.
Klik om te vergroten...
klinkt ook heftig! en niemand had het door?
s
superlucyLid
01-01-2024, 00:00
#15
PsyTekz zei:
Speed, coke, tramadol, wiet, bier,... op mijn vorige jobs in de bouw en tuinbouw vooral regelmatig wel eens op het werk gebruikt. Had ook meer collega's die toen gewoon dagelijks gebruikten en als die naar ff naar de camionette gingen kreeg ik meteen de reactie. "Ijntje hebben? Anders leg ik dubbel klaar" op mijn nieuwe job met pro functie is er totaal geen gebruik voor zover ik weet van heb.
Klik om te vergroten...
hmm lijkt me lastig, ook als je beinvloedbaar bent
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#16
superlucy zei:
klinkt ook heftig! en niemand had het door?
Klik om te vergroten...
Denk het niet, mijn werkleider daar was altijd heel direct en heb van verdere collega's daar ook nooit wat over gehoord.

Voor mijn gevoel niet in elk geval. Of ze hadden het wel door, maar zeiden niks. Omdat mijn prestaties er verder ook niet onder hebben geleden.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#17
superlucy zei:
hmm lijkt me lastig, ook als je beinvloedbaar bent
Klik om te vergroten...

Ik gebruikte zelf dagelijks na de werkuren wel iets van drugs en die contacten werden op het werk ook maar alleen door gebruikers gemaakt. Het is niet dat er naar een nuchtere drugsvrije chef geroepen werd of die een lijntje wil 🤣. Maar zoals ik zei die tijden zijn voorbij.
S
SpatsenLid
01-01-2024, 00:00
#18
superlucy zei:
lastig hoor, hoe deed jij dit dan met het verhullen van bijvoorbeeld grote pupillen?
Klik om te vergroten...
Op een gegeven moment had ik daar gewoon geen last meer van. En als je gedrag al een langere tijd anders is, dan gaan mensen dat ook wel als normaal beschouwen.

Ook was ik een ster in het verbergen, manipuleren en bedriegen. Oogcontact vermijden en dat soort dingen. Kortaf reageren om het contact af te kappen. Nu ik dit berichtje zo zit te typen, besef ik me wel dat ik geen gezellig jochie was toendertijd 😅
J
JuupieLid
01-01-2024, 00:00
#19
superlucy zei:
lastig hoor, hoe deed jij dit dan met het verhullen van bijvoorbeeld grote pupillen?
Klik om te vergroten...
Pep gebruik levert niet altijd bij iedereen grote pupillen op. Bij mij niet in elk geval. Ook ik kan mezelf niet 'schoonpraten' vwb gebruik op de werkvloer en ook vroeger op school ging mijn "feestje" door tijdens lessen.

Het zal mij overigens verbazen, als er mensen zijn die wel feestjes hielden (houden) en dan niet iets gebruikte doordeweeks. De lijst met middelen is best lang, als je bijvoorbeeld op de website van trimbos kijkt. Ritalin en dat soort medicatie is in feite net zo goed "gebruik", als je niet met een ADHD diagnose rond hobbelt, denk ik. En Trimbos heeft zelfs roken op de lijst. 🤔
En cafeïne? Geen opiumwet dingetje, maar wel een up substantie 🤪😁😂😂😂
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#20
Op school was ik onder invloed. Begon de dag met bier en werd gedoogd gek genoeg.

Verder niet te lang geleden met THC olie gewerkt. Helaas was het wel beetje te merken en ging alles langs me heen toen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."