#1
@ljuv bedankt voor de lieve woorden! Was best een zwaar interview. Het doet veel pijn om naar het verleden te kijken maar soms helpt dat om vooruit te kunnen.
Ik probeer zelf om actief te zijn in verschillende velden op vlak van harm reduction, voorlichting en gewone gesprekken erover zonder boeh of bah.
Ergens snap ik de frustratie, cynisme en uitputting wel. Het is en blijft een moeilijk onderwerp en daar zie ik niet echt snel verandering in komen. Dat is kut want het kan allemaal beter. Eerst drugs stap per stap uit de taboesfeer halen en bij mensen door laten dringen dat 'junkies' ook maar mensen zijn.
Gebruikers kunnen er niet altijd even open over praten door hun omgeving wat bijdraagt tot meer schade en zo blijven we in een cirkel. Er met iemand even over kunnen praten zonder beoordeeld te worden kan veel doen.
Hoop dat het logisch klinkt. Ben nogal moe maar wou wel reageren.
Ik probeer zelf om actief te zijn in verschillende velden op vlak van harm reduction, voorlichting en gewone gesprekken erover zonder boeh of bah.
Ergens snap ik de frustratie, cynisme en uitputting wel. Het is en blijft een moeilijk onderwerp en daar zie ik niet echt snel verandering in komen. Dat is kut want het kan allemaal beter. Eerst drugs stap per stap uit de taboesfeer halen en bij mensen door laten dringen dat 'junkies' ook maar mensen zijn.
Gebruikers kunnen er niet altijd even open over praten door hun omgeving wat bijdraagt tot meer schade en zo blijven we in een cirkel. Er met iemand even over kunnen praten zonder beoordeeld te worden kan veel doen.
Hoop dat het logisch klinkt. Ben nogal moe maar wou wel reageren.
