#1
Volgens mij ben je een paar jaar te laat, flakka is al meer dan 6 jaar verboden en nergens meer te krijgen
Offtopic. Zonder politie klapt bijvoorbeeld een pil niet zo hard. Doordat er opsporing is en het illegaal is, doen de stofjes in je hersenen extra goed hun werk. Het ik sta in de rij om gefouilleerd te worden en naar binnen te gaan, maar hij slaat net keihard in gevoel.Ik heb een aantal hln.be artikelen van Jeffrey gelezen en vind ze vrij waardeloos:
Het woord van de politie wordt steevast klakkeloos overgenomen zonder kritische reflectie, er wordt simpel en lui een verhaaltje overgenomen.
Er staat werkelijk geen enkel kritisch woord of voorlichting, het is een simpele eenzijdige belichting van de stand van zaken met het oog op sensatie.
Dit sensationele bericht kan ik niet lezen zonder mijn e-mail adres af te staan:
Deze vond ik grappig, Don Quichot aan het woord:
Een artikel over "de grote problematiek van drugs" maar geen woord over wat deze problemen zijn, alleen maar eenzijdig politiegeleuter:
Ik zou graag een artikel lezen waarin uitgerekend wordt hoeveel belastinggeld er inmiddels verloren gegaan is aan deze zinloze shitshow, hoe weinig resultaat het de afgelopen jaren gehad heeft, hoe, weinig resultaat het tot in de lengte der dagen zal hebben, hoeveel onschuldige feestgangers de ellende ingeduwd zijn door "heldhaftig optreden" van de politie, hoeveel geld de criminaliteit er jaarlijks mee verdient, hoeveel macht ze daarmee verkregen hebben dankzij het kortzichtige repressieve beleid.
Mooi speurwerk. Precies het type berichtgeving waar we met DF van af proberen te komen 👍.Ik heb een aantal hln.be artikelen van Jeffrey gelezen en vind ze vrij waardeloos:
Het woord van de politie wordt steevast klakkeloos overgenomen zonder kritische reflectie, er wordt simpel en lui een verhaaltje overgenomen.
Er staat werkelijk geen enkel kritisch woord of voorlichting, het is een simpele eenzijdige belichting van de stand van zaken met het oog op sensatie.
Dit sensationele bericht kan ik niet lezen zonder mijn e-mail adres af te staan:
Deze vond ik grappig, Don Quichot aan het woord:
Een artikel over "de grote problematiek van drugs" maar geen woord over wat deze problemen zijn, alleen maar eenzijdig politiegeleuter:
Ik zou graag een artikel lezen waarin uitgerekend wordt hoeveel belastinggeld er inmiddels verloren gegaan is aan deze zinloze shitshow, hoe weinig resultaat het de afgelopen jaren gehad heeft, hoe weinig resultaat het tot in de lengte der dagen zal hebben, hoeveel onschuldige feestgangers de ellende ingeduwd zijn door "heldhaftig optreden" van de politie, hoeveel geld de criminaliteit er jaarlijks mee verdient, hoeveel macht ze daarmee verkregen hebben dankzij het kortzichtige repressieve beleid.
Het verhaal is ooit (in 2004) begonnen met MDPV of 3,4-Methylenedioxypyrovalerone, dus @dupont heeft gelijk. A-PVP was de vervanger van MDPV (verboden in 2011) en idd de eerste stof die de naam ‘flakka’ kreeg. Voor zover ik weet zijn zowel MDPV en A-PVP in Nederland nooit breed verkrijgbaar geweest. Rond 2014 hoorde je veel over problemen met A-PVP in Florida.Je had eerst a-pvp, dat noemde ze flakka, de zogenaamde zombie drug wat totale bs was, toen kwam a-pihp, en daarna had je MDPVP, wat ze dan weer monkey dust noemde.
Flakka is niet 1 substantie, het is een heel spectrum aan substanties die gebaseerd is op de organische verbinding gevonden in de kath-plant.. deze groep staan bekend onder de naam cathinones. Cathinones kunnen enorm onderling verschillen van elkaar, echter hebben een aanzienlijk aantal soorten een eigenschap wat maakt dat mensen compulsief gaan redosen, daardoor lang wakker blijven. Hun zintuigen raken hierdoor hypersensitief en heeft een groot potentieel om paranoia te induceren en als volgende stap psychoses. De meeste cathinones zijn de stoffen die afgekort worden als -mmc, -cmc, pvp, pihp, mdphp. De meeste onervaren gebruikers nemen ze als vervanger van mdma en nemen ze oraal of nasaal in. Een aantal worden gevaped in een crackpipe, dit zijn voornamelijk de varianten die als freebase verkocht worden.Goedemiddag,
Het begon op te komen in de VS, week uit naar NL en kwam uiteindelijk terecht in België. Ik ben een journalist van Het Laatste Nieuws en ben onderzoek aan het voeren rond Flakka, de zogenaamde 'zombiedrug' waarvoor het gerecht hier nu ook voor waarschuwt. Nu wil ik niet opnieuw de 'experts' aan het woord te laten, maar hoop ik vooral de echte ervaringsdeskundigen te horen: de (ex-)gebruikers. Wat is het, wat doet het, hoe voelt het,...?
Zo hoop ik vooral een realistisch beeld te scheppen over de designerdrug en de effecten die het heeft op lichaam en geest.
De gesprekken kunnen volledig anoniem verlopen, indien jullie dat wensen en kunnen zeker telefonisch. Uw identiteit blijft beschermd, ik heb als journalist bronnengeheim.
Wie wil kan me altijd hier contacteren via privé-bericht of via [email protected]
Alvast bedankt en tot binnenkort!
Klopt het dat de 'tan MDPV' die John maakte, gewoon de freebase versie van MDPV is plus wat onzuiverheden?Stuffmonger in zn zoektocht naar "tan mdpv". Absolute held
Hij heeft niks gemaakt , was 1 groot troll topicKlopt het dat de 'tan MDPV' die John maakte, gewoon de freebase versie van MDPV is plus wat onzuiverheden?
Hij was heel dicht in de buurt maar het lukte niet helemaal. Hij had wel z'n theorieën die hij op Bluelight deelde:Klopt het dat de 'tan MDPV' die John maakte, gewoon de freebase versie van MDPV is plus wat onzuiverheden?
Hahah, ik zit al diep in de rabbit hole en er komen steeds meer vragenHij was heel dicht in de buurt maar het lukte niet helemaal. Hij had wel z'n theorieën die hij op Bluelight deelde:
Hoe weet je dat het een troll is?Hij heeft niks gemaakt , was 1 groot troll topic
Gezien het uitblijven van verdere reacties krijg ik niet de indruk dat Jeffrey erg geïnteresseerd is in een 'realistisch' verhaal, of wat er nou eigenlijk speelt onder gebruikers.Goedemiddag,
Het begon op te komen in de VS, week uit naar NL en kwam uiteindelijk terecht in België. Ik ben een journalist van Het Laatste Nieuws en ben onderzoek aan het voeren rond Flakka, de zogenaamde 'zombiedrug' waarvoor het gerecht hier nu ook voor waarschuwt. Nu wil ik niet opnieuw de 'experts' aan het woord te laten, maar hoop ik vooral de echte ervaringsdeskundigen te horen: de (ex-)gebruikers. Wat is het, wat doet het, hoe voelt het,...?
Zo hoop ik vooral een realistisch beeld te scheppen over de designerdrug en de effecten die het heeft op lichaam en geest.
De gesprekken kunnen volledig anoniem verlopen, indien jullie dat wensen en kunnen zeker telefonisch. Uw identiteit blijft beschermd, ik heb als journalist bronnengeheim.
Wie wil kan me altijd hier contacteren via privé-bericht of via [email protected]
Alvast bedankt en tot binnenkort!
Ik denk dat je het punt van z'n vraag mist.Beste Jeffrey,
Ben je je ervan bewust dat (1) flakka geen drug is (maar een misleidende straatnaam die gebruikt wordt voor drug scare stories waarbij niemand weet wat we nou precies aan het bespreken zijn), (2) pyrrolid cathinones (de chemische klasse van stoffen waar we het over hebben) door zeer weinig mensen gebruikt worden en dat je door er aandacht aan te besteden juist de populariteit kunt vergroten, en (3) dat experts juist herhaaldelijk moeten uitleggen dat media de verhalen over 'flakka' schromelijk overdrijven en dat het fijn zou zijn als ze daar eens mee zouden kappen?
Zie:
![]()
Flakka, feit of fictie? Trimbos-instituut legt uit
Het Trimbos-instituut is de afgelopen weken veelvuldig door het verslavingsnetwerk, medisch personeel, politie, algemeen publiek en journalistenwww.trimbos.nl
Nou heb ik het donkerbruine vermoeden dat je geen zin hebt om je verhaal dood te checken. Want straks krijg je nog een wit vakje in de krant of haal je je targets voor aantal woorden / kolommen per dag niet. Dus zou je misschien kunnen proberen om daadwerkelijk eens een ander verhaal te vertellen dan DPG Media altijd doet? Ik heb genoeg tips wat dat betreft. Je zou bijvoorbeeld eens een boek zoals Manufacturing Consent van Noam Chomsky erbij kunnen betrekken. Het lijkt mij wel eens tijd om je af te vragen waarom de politie zo enorm is oververtegenwoordigd in berichtgeving over drugs en het drugsbeleid. Maar je zou ook eens een kritisch stuk kunnen maken door via een poststructurele invalshoek het taalgebruik in mediahypes over drugs centraal te stellen in je stuk en je afvragen waarom we dit soort dingen keihard bestraffen, terwijl een bedrijf als @dupont hele samenlevingen onvrijwillig mag vergiftigen (spoiler: door de liberale orde). Wat is het toch in de medemens en de journalistiek dat we zó schrikken van ongecheckte video's over mensen die door autoruiten heen springen, terwijl we veel grotere problemen hebben in de samenleving die ons dan weer niet opvallen? Zo las ik laatst bij een poll van jouw concullega's dat om 17.00 uur al meer dan de helft van de lezers een glas of meer had gedronken die dag. Wist je trouwens dat je ook een delier kunt krijgen van alcohol? Lees ik nooit in de krant. Dus misschien ook een leuk idee: zijn de veiligheidsdiensten wel goed voorbereid op het voorkomen van een opwindingsdelier (door alcohol)? Of kunnen we misschien maar beter drugsgebruik managen in drugs consumptieruimten zodat er in de omgeving maatregelen genomen kunnen worden door deskundig personeel (iets wat trouwens heel goed werkt om drugs veiliger te maken, volgens wetenschappelijk onderzoek (1, 2)).
Groetjes en succes,
@Neo-Shulginist
Een kritische volger van nieuwsmedia
Ik ben toevallig bij hem langsgeweest voor dit interview vandaag ipv deze cynische opmerkingen te plaatsen. Hij is zeer oprecht en niet wat je dacht te interpreteren.Gezien het uitblijven van verdere reacties krijg ik niet de indruk dat Jeffrey erg geïnteresseerd is in een 'realistisch' verhaal, of wat er nou eigenlijk speelt onder gebruikers.
Zijn flakka zombiedrugverhaal is al bedacht tijdens de ochtendvergadering, nadat er een persbericht van het parket binnenkwam. Nu hoeven alleen nog even talking heads op te duiken die daadwerkelijk de quotes leveren die Jeffrey van te voren had bedacht dat hij die wilde gaan horen. Dat is dan wat hij 'realistisch' acht. Uitspraken die aansluiten bij zijn vooraf opgestelde beeld.
Maar wij moeten dan geloven dat die werkwijze neutraal is, 'de feiten' laat zien, en daarmee een democratische functie vervult door burgers te informeren wat er speelt in de samenleving.
Ik noem het liever politieke PR. Te herkennen aan constant hetzelfde taalgebruik, dezelfde bronnen, dezelfde frames, dezelfde van bovenaf gedicteerde newspeak. Allemaal 'zelfstandig' uitgevoerd door een useful idiot.
![]()
Definition of USEFUL IDIOT
a naive or credulous person who can be manipulated or exploited to advance a cause or political agenda… See the full definitionwww.merriam-webster.com
Useful idiot - Wikipedia
en.wikipedia.org
Ik ben benieuwd naar het uiteindelijke artikel. De drugsgerelateerde artikelen die Jeffrey eerder heeft geschreven waren echt slecht.Ik ben toevallig bij hem langsgeweest voor dit interview vandaag ipv deze cynische opmerkingen te plaatsen. Hij is zeer oprecht en niet wat je dacht te interpreteren.
Goed dat je constructief mee probeert te werken.Ik ben toevallig bij hem langsgeweest voor dit interview vandaag ipv deze cynische opmerkingen te plaatsen. Hij is zeer oprecht en niet wat je dacht te interpreteren.
Ik ben toevallig bij hem langsgeweest voor dit interview vandaag ipv deze cynische opmerkingen te plaatsen. Hij is zeer oprecht en niet wat je dacht te interpreteren.
Ik zal het hier posten, ongeacht de kwaliteit.Tof dat je gegaan bent.
Ben ook benieuwd naar het artikel.
Wordt het hier geplaatst denk je?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."