Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpoed ADVIES nodig!

Spoed ADVIES nodig!

252 antwoorden
37 weergaven
18-5-2026
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#1
N3K0 zei:
Misschien kan het helpen om al je gedachten een op te schrijven gewoon alles wat je denkt. Als je dat niet gewend bent omte te doen kan dat raar voelen en onwennig.
Maar papier oordeelt niet. En jij hebt dat gelijk een uitlaatklep. Het hoeft niet netjes te zijn je kan dan alles zeggen wat je denkt en je hoeft ook met niemand rekening te houden.

Je kan ook een stukje maken met wat je wil met je leven. De wensen/dromen die je nog hebt en wat je daarvoor nodig hebt.
Of waar je blij van word/dankbaar voor bent.

Probeer de gevoelens die je ervaar niet met gedachten te vervuilen. Stel je voelt je boos of verdrietig of blij.. probeer observeren waar je dat in het lijf voelt. En je kan dat hardop zeggen ik ervaar een gevoel van ... laat het gevoel er vooral ZIjN... Huil, lach, misschien dat je met iemand fysiek kan stoeien.

Dat je wil slapen en wil vluchten van de gevoelens en gedachten is wel begrijpelijk en soms is dat misschien ook even nodig. Het is alleen geen oplossing voor langere termijn.
Dwaalen in ellende en uiteindelijk zelfmedelijden is geen optie.

Geloof in jezelf en zie dit alles als een prachtige leerervaring.
Ook ik heb wel eens dingen gedaan in het leven die ik beter niet had kunnen doen.
Leer daarvan en probeer verder te gaan.

Keep your head up!!
Klik om te vergroten...
Thanks! Ik ga het proberen het is alleen lastiger dan hier word vermeld
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#2
trippymeeuw zei:
Thanks! Ik ga het proberen het is alleen lastiger dan hier word vermeld
Klik om te vergroten...
Alle dingen die nieuw zijn, zijn lastig omte doen dat is niet erg.
Met jezelf zitten (lief zijn voor jezelf)is het beste wat je aan jezelf kan geven.

En voor ieder van ons geld. Dat we zelf verantwoordelijk voor gedrag, emoties, gevoelens, gedachten, triggers, enz enz.

www.desteven.nl

Persoonlijke Ontwikkeling en vaardigheden: training en coaching

Persoonlijke ontwikkeling en vaardigheden: training en coaching. Vanuit Amersfoort en Hoogeveen. Ook online of incompany! Ervaren trainers en coaches.
www.desteven.nl www.desteven.nl

Die site heb en had ik altijd veel aan als ik sommige dingen beter wil begrijpen.

Van deze kleine tedtalk heb ik ook veel gehad/geleerd. Zeker het kijken waard.

N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#3
trippymeeuw zei:
Het is allemaal zo moeilijk. Mijn vriendin vind mij ook super negatief maar het is zo lastig om weer die persoon te zijn die ik hiervoor was.
Klik om te vergroten...
Het is zo moeilijk in hoe je het jezelf maakt. En hoe beter jij voor jouzelf zorgt hoe minder jij jou vriendin tot last bent.

Hoe moeilijk het ook is jij bent diegene die jouzelf kan veranderen dat kan niemand anders. Jij zal het werk in jouzelf moeten doen. Hulpverlening kan je opweg helpen maar jij zal het werk in jouzelf moeten doen.

En misschien moet je het loslaten omde persoon te worden die je hiervoor was. Dat je nu inde gelegenheid bent om vooruit te gaan en om een enigsinds een emotioneel volwassen persoon worden.

Dat het moeilijk is dat weten we. Iedereen krijgt zijn share of misery in het leven. Zelfveroorzaakt of overkomen. Het punt is dat je zelf verantwoordelijk bent in hoe je daarmee omgaat.
Laat de jas van slachtofferschap uit.
Ga daar niet in zitten dat is voor jouzelf niet goed en voor jou omgeving al helmaal niet.

En misschien is het beter om eerst voor jezelf te leren zorgen/houden voordat je klaar bent voor ΓΌberhaupt een relatie.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#4
N3K0 zei:
Alle dingen die nieuw zijn, zijn lastig omte doen dat is niet erg.
Met jezelf zitten (lief zijn voor jezelf)is het beste wat je aan jezelf kan geven.

En voor ieder van ons geld. Dat we zelf verantwoordelijk voor gedrag, emoties, gevoelens, gedachten, triggers, enz enz.

www.desteven.nl

Persoonlijke Ontwikkeling en vaardigheden: training en coaching

Persoonlijke ontwikkeling en vaardigheden: training en coaching. Vanuit Amersfoort en Hoogeveen. Ook online of incompany! Ervaren trainers en coaches.
www.desteven.nl www.desteven.nl

Die site heb en had ik altijd veel aan als ik sommige dingen beter wil begrijpen.

Van deze kleine tedtalk heb ik ook veel gehad/geleerd. Zeker het kijken waard.

Klik om te vergroten...
Het is allemaal zo moeilijk. Mijn vriendin vind mij ook super negatief maar het is zo lastig om weer die persoon te zijn die ik hiervoor was.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#5
N3K0 zei:
Het is zo moeilijk in hoe je het jezelf maakt. En hoe beter jij voor jouzelf zorgt hoe minder jij jou vriendin tot last bent.

Hoe moeilijk het ook is jij bent diegene die jouzelf kan veranderen dat kan niemand anders. Jij zal het werk in jouzelf moeten doen. Hulpverlening kan je opweg helpen maar jij zal het werk in jouzelf moeten doen.

En misschien moet je het loslaten omde persoon te worden die je hiervoor was. Dat je nu inde gelegenheid bent om vooruit te gaan en om een enigsinds een emotioneel volwassen persoon worden.

Dat het moeilijk is dat weten we. Iedereen krijgt zijn share of misery in het leven. Zelfveroorzaakt of overkomen. Het punt is dat je zelf verantwoordelijk bent in hoe je daarmee omgaat.
Laat de jas van slachtofferschap uit.
Ga daar niet in zitten dat is voor jouzelf niet goed en voor jou omgeving al helmaal niet.

En misschien is het beter om eerst voor jezelf te leren zorgen/houden voordat je klaar bent voor ΓΌberhaupt een relatie.
Klik om te vergroten...
Ik werk eraan. Maar het is lastig omdat gelijk te changen eerste stap is gezet om de benzo’s weg te gooien. Morgen gesprek.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Update
Vannacht goed geslapen van 0:30 tot 10:30. Heb passiflora gehad van A Vogel. Vandaag het gesprek, heb er zin in. Ik wil eig 1a2 x een sessie in de week. Gister naar de film geweest. Heb nu ook alle dingen die ik normaal doe op een laag pitje gezet. Ik lette altijd heel erg op voeding maar daar ben ik nu een beetje meegestopt. Ik probeer gewoon te eten, en eerst een stabiele mentale gezondheid te krijgen en dan kan ik dat weer oppakken. School en stage staat ook op een laag pitje, die geven mij de ruimte om aan mezelf te werken. En ik heb wel rijlessen en in mei afrijden, dat is ook spannend. Hopen dat ik dat aankan en heb morgen een gesprek bij een uitzendbureau nou weet ik niet of dat goed voor mij zal zijn. Ene kant denk ik dat word teveel en aan de ene kant denk ik wel weer daginvulling.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
@trippymeeuw Hoe is je gesprek gegaan?

Autorijden en Benzo's gaan echt niet samen...
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#8
dupont zei:
@trippymeeuw Hoe is je gesprek gegaan?

Autorijden en Benzo's gaan echt niet samen...
Klik om te vergroten...
Goed we hebben alles op papier gezet mijn hele leven enzo, en wat ik allemaal heb meegemaakt. Ze heeft mijn trainingen gegeven voor thuis en ze heeft mij benoemd wat ik met gedachtes moet doen. Daar ging ze kort op in, het was meer een kennismakingsgesprek. Ze gaat mij wel doorverwijzen naar een echte ggz instelling. Wachttijd wel ontzettend lang. Ze adviseerde mij ook om gewoon te eten ook al heb je geen zin en als het niet lukt heb je in iedergeval een hap gehad.
Hoop gewoon dat het weggaat ik wil hier echt vanaf anders word ik echt gek.

Heb nu wekelijks 1 gesprek, volgende week donderdag ook. Wil echt mezelf terugvinden want ik ben echt niet mezelf. Heb totaal geen zin in dingen. Heb morgen ook nog een gesprek met de uitzendbureau en donderdag een rijles.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
trippymeeuw zei:
Goed we hebben alles op papier gezet mijn hele leven enzo, en wat ik allemaal heb meegemaakt. Ze heeft mijn trainingen gegeven voor thuis en ze heeft mij benoemd wat ik met gedachtes moet doen. Daar ging ze kort op in, het was meer een kennismakingsgesprek. Ze gaat mij wel doorverwijzen naar een echte ggz instelling. Wachttijd wel ontzettend lang. Ze adviseerde mij ook om gewoon te eten ook al heb je geen zin en als het niet lukt heb je in iedergeval een hap gehad.
Hoop gewoon dat het weggaat ik wil hier echt vanaf anders word ik echt gek.

Heb nu wekelijks 1 gesprek, volgende week donderdag ook. Wil echt mezelf terugvinden want ik ben echt niet mezelf. Heb totaal geen zin in dingen. Heb morgen ook nog een gesprek met de uitzendbureau en donderdag een rijles.
Klik om te vergroten...
Probeer actief te blijven. Zowel fysiek als mentaal. Sporten, wandelen, puzzelen, klussen, fietsen, muziek maken, Noem maar op. Activeren helpt. Hoe vaker je dat doet, des te makkelijk wordt het. Begin er zo vroeg mogelijk op de dag mee. Kun je 's avonds lekker hangen of Netflixen of wat je ook fijn vindt. Houd dat ritme vast. Het gaat weg als je er zelf wat aan doet. Je bent er nu lang genoeg voor weggerend. Ga het aan en overwin het. πŸ‘
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#10
robinjoo1 zei:
probeer zeker te slapen zonder hulpmiddelen
Klik om te vergroten...
Alle zware hulpmiddelen zijn weg. Heb alleen nog passiflora staanπŸ˜ƒ
A
AudioAddictLid
01-01-2024, 00:00
#11
trippymeeuw zei:
Bekijk bijlage 50401
Klik om te vergroten...
Lekker bezig pik. Effe je gedachten verzetten. Je zelf moe gamen met je passiflora en heerlijk je graf in duiken. Morgen weer een mooie nieuwe dag!!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#12
slaap lekker voor later , en suc6 de komende dagen : je komt er zeker wel je kunt dit
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#13
AudioAddict zei:
Lekker bezig pik. Effe je gedachten verzetten. Je zelf moe gamen met je passiflora en heerlijk je graf in duiken. Morgen weer een mooie nieuwe dag!!
Klik om te vergroten...
Yes zo ff een docu kijken van Kees op videoland. Neem straks pas mijn passiflora uurtje voordat ik ga slapen
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
N3K0 zei:
Alle dingen die nieuw zijn, zijn lastig omte doen dat is niet erg.
Met jezelf zitten (lief zijn voor jezelf)is het beste wat je aan jezelf kan geven.

En voor ieder van ons geld. Dat we zelf verantwoordelijk voor gedrag, emoties, gevoelens, gedachten, triggers, enz enz.

www.desteven.nl

Persoonlijke Ontwikkeling en vaardigheden: training en coaching

Persoonlijke ontwikkeling en vaardigheden: training en coaching. Vanuit Amersfoort en Hoogeveen. Ook online of incompany! Ervaren trainers en coaches.
www.desteven.nl www.desteven.nl

Die site heb en had ik altijd veel aan als ik sommige dingen beter wil begrijpen.

Van deze kleine tedtalk heb ik ook veel gehad/geleerd. Zeker het kijken waard.

Klik om te vergroten...
Dit filmpje is nice. Dingen niet meer persoonlijk nemen heeft een groot aandeel in mijn herstel. En het maakt het leven in z'n algemeen een stuk eenvoudiger.

πŸ‘πŸ‘πŸ‘
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
trippymeeuw zei:
Ik lees het wel. Maar ik merk dat ik er nu ff weer er door heen zit. Dat ik me moment heb weet even niet zo goed wat ik moet.
Klik om te vergroten...
Dat herken ik wel. Ik deed altijd alles voor een ander. Toen ik ging leren te doen wat ik zelf wilde, wist ik ook steeds beter wat ik wilde / wilde doen. Klinkt makkelijk maar dat is het niet, maar probeer het maar eens. Wordt steeds makkelijker en het schuldgevoel steeds minder.

Groeten van een ex-mega-pleaser :wink:
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Morning best lekker geslapen. Nu nog even lekker bijkomen in bed. Dan eruit, even naar de opdrachten kijken.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Is het niet dat je hoofd uiteindelijk went aan de spanning prikkels wat die gedachtes geven? Soort tolerantie?
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Je zegt: "die gedachtes", en daar gaat je om.. die moet je leren kennen, accepteren en verwerken. Als je dat met Benzodiazepines of andere middelen doet, versterk je die gevoelens en gedachtes op den duur, maar weet je niet meer wat het precies is. En kom je in een spiraal terecht of zoiets.
Je weet niet waar je heen wilt, je wilt alleen dat je je goed voelt, maar hebt dan geen idee wat er mis is.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Manu76 zei:
Je zegt: "die gedachtes", en daar gaat je om.. die moet je leren kennen, accepteren en verwerken. Als je dat met Benzodiazepines of andere middelen doet, versterk je die gevoelens en gedachtes op den duur, maar weet je niet meer wat het precies is. En kom je in een spiraal terecht of zoiets.
Je weet niet waar je heen wilt, je wilt alleen dat je je goed voelt, maar hebt dan geen idee wat er mis is.
Klik om te vergroten...
Ja daardoor komt het harder binnen. Denk dat als je je de spanning ervaart dat het sowieso minder word. Omdat je hersens eraan gaan wennen en dan na de tijd in gaan zien dat het geen gevaar is.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Once the cup is Empty you can fill it again.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...910111213
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."